eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
376 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 و ﺳُﻼ‌َﻟَﺔَ ﺍﻟﻨَّﺒِﻴِّﻴﻦ. 🔘عرب ها به ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻝ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﯾﺪ سلالة می گویند.ﮔﻼ‌ﺏ ﺍﺯ ﺩﻝ ﮔﻞ ﺩﺭ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﭘﺲ ﮔﻼ‌ﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺳﻼ‌ﻟﻪ‌ﯼ ﮔﻞ. ✔️ﭼﻮﻥ ﺳﻼ‌ﻟﻪ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ‌ﯼ ﺳﻞ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻥ است. ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺳَﻞَّ ﺳَﻴْﻒَ ﺍﻟْﺒَﻐْﻲِ ﻗُﺘِﻞَ ﺑِﻪِ (ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼ‌ﻏﻪ، ﺣﮑﻤﺖ 349) ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺷﻤﺸﯿﺮ ﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻏﻼ‌ﻑ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﮑﺸﺪ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﻤﺸﯿﺮ ﮐﺸﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. 💠ﭘﺲ ﺳﻼ‌ﻟﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ.به ﮔﻼ‌ﺏ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺩﻝ ﮔﻞ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺳﻼ‌ﻟﻪ.یعنی گلاب خلاصه ی گل است. ⚜وقتی می گوییم سلالة پیامبران یعنی هر چه خوبی و خصلت نیکو در انبیا بوده،عصاره ی ناب آن در وجود مقدس امام مهدی علیه السلام جمع شده است... 🌷و عترة خیرة رب العالمین 💯ﺑﻌﻀﯽ از آهوها ﺩﺭ ﺻﺤﺮﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﻧﺪ ﺁﻥ ﮔﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺵ ﺑﻮ و ﻣﻌﻄﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﯾﮏ ﻣﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻌﻄﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺸﮏ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔅ﻣﺸﮏ ﻗﻄﺮﺍﺕ ﺧﻮﻥ ﺍﺳﺖ که ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﯿﺴﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺳﻤﺶ ﻧﺎﻓﻪ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﺟﺎ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ و ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺮﻧﻤﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ. ⭕️ﺷﮑﺎﺭﭼﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻫﻮ ﺭﺍ ﺷﮑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ،ﺍﻭﻝ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ ﻧﺎﻓﻪ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌ﮐﺸﺪ ﻭ ﺁﻭﯾزان ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﯾﮏ ﮔﻮﺷﻪ‌ﺍﯼ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻓﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺑﻪ این کار ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻧﺎﻓﻪ ﮔﺸﺎﯾﯽ. ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ،ﯾﮏ ﻋﻄﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻌﻄﺮﯼ ﺩﺭ ﻓﻀﺎ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. 🔅 ﻣﺸﮏ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﻄﻌﻪ ﻗﻄﻌﻪ ﺍﺳﺖ. ﻗﻄﻌﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺭﯾﺰ ﺩﺍﺭﺩ و ﻗﻄﻌﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺷﺖ. ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻗﻄﻌﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺷﺖ ﻣﺸﮏ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ، "ﻋﺘﺮﺓ" . 🔵ﺣﺎﻻ‌ ﺷﻤﺎ ﺳﻠﯿﻘﻪ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﻦ! ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﯾﮏ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﯿﺎﻥ ﺑﮑﻨﺪ، ﭼﻪ ﻟﻔﻈﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ می کند؟ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﻭﺍﮊﻩ‌ﯼ ﻋﺘﺮﺓ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﺩ. ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻦ. ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﻋﺘﺮﺓ ﻣﻦ. 🌕می فرماید ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻋﺘﺮﺗﯽ. ﭼﺮﺍ؟ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﮕﻮﯾﺪ امام ﻣﺜﻞ ﻣﺸﮏ ﻣﯽ‌ﻣﺎﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﭘﺎﯼ ﺍمام ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ما ﺑﺎﺯ ﺑﺸﻮﺩ، ﺍﮔﺮ ﺍیشان ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ما ﭘﺎ ﮔﺸﺎ ﺷﻮﻧﺪ، ﺯﻧﺪگیمان ﻋﻄﺮ ﺧﻮﺷﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔵باید ﯾﮏ کارﯼ ﺑﮑﻨﯿم که ﭘﺎﯼ ﺍمام زمان ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ما ﺑﺎﺯ ﺷﻮﺩ... استاد رنجبر ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 آتش جنگ میان شما افروخته می‌شود ▪️ «...حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِكُمْ عَلَى سَاقٍ بَادِياً نَوَاجِذُهَا...» 💣 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۳۸، امیرالمؤمنین از حوادثِ سخت آخرالزمان خبر مى‌دهند؛ ایشان در ابتدا به جنگ‌هاى خونين و ويرانگر که مردم جهان را تحت شديدترين سختی‌ها قرار مى‌دهد و ظلم و جور همه جا را پر مى‌کند، اشاره می‌فرمایند. 💥 امام علی این نبردها را به حیوانی خشمگین تشبيه کرده و می‌فرمایند که افراد بسیاری به امید فتح و پیروزی وارد این جنگ‌ها می‌شوند اما به سرانجام تلخ و ناگواری گرفتار خواهند شد. سپس حضرت به ظهور حکومت الهی اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «آگاه باشيد! فردايى كه شما از آن هيچ شناختى ندارید، فرا می‌رسد و زمامدارى حاكميّت پيدا مى‌كند كه غير از آن افراد جنگ‌افروز است...» ☀️ امیرالمؤمنین در این بخش از گفتار خود، عصر ظهور و حکومت امام مهدی را آینده‌ای توصیف می‌کنند که ارزش و عظمت آن ناشناخته است و به همین جهت می‌فرمایند: آینده با آنچه به آن آشنا نیستید، فرا می‌رسد. ۱۰ ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹تویی مقصد پرواز من... 👤 زیبای «کربلای معلی» با نوای محمدحسین تقدیم نگاهتان 🔴❌وای بر ما... ❓چرا از ، حل تمام مشکلات عالم را که فرزندش است نمی‌خواهیم و فقط به رفع یکی دوتا از حاجات خود بسنده می‌کنیم⁉️ 🔻ابن قولویه قمی رضوان الله علیه در کتاب المزار روایت کرده است که حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: ☑️ گویا می‌بینم که تختی از نور گذاشته باشند و قبه‌ای از یاقوت سرخ بر آن زده باشند مزین به انواع جواهر دیگر و حضرت امام حسین عليه السلام بر آن تخت نشسته باشد و در دور و کنار آن نود هزار قبه سبز باشد و مومنان فوج فوج به دیدن آن حضرت آیند و سلام کنند و ندا از جانب حق تعالی به ایشان رسد که: 🔘 ای دوستان من! هر چه خواهید از من درخواست کنید که بسیار آزار کشیدید و خواری کشیدید و مظلوم شدید، امروز روزی است که هیچ حاجتی از دنیا و آخرت درخواست نکنید مگر آن که برآورم و غذا و آب ایشان از بهشت برای ایشان آید. 📚کتاب رجعت، ص ۲۱۲ بحار الانوار، ج‏ ۵۳، ص۱۱۶، ح ۱۴۰ ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_454534953.MP3
4.53M
💠 سلسله جلسات 23 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 3⃣2⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 3⃣2⃣ 🔸اشاره ی دیگری که در زیارت عاشورا به بخشی از اصول دین بعد از توحید شده، بحث عدل است. 📜روایتی از امام حسین (ع) داریم که می‌فرماید: «از رسول الله (ص) شنیدم اگر از دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز ⛅️ را طولانی کند تا مردی از فرزندان من قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند پس از آنکه از ستم❌ و بیدادگری آکنده شده باشد.» 📚و ده ها روایت از خبر عدالت جهانی و ریشه کنی ستم و ستمگری در سایه ی حکومت موعودِ آخرین دیده شده. 👌جالب است که عدالت و دادگری از آشکارترین ویژگی های امام مهدی (ع) است، در دعاها هم می گوییم که نسبت به این قضیه واقعا منتظریم💕 که ایشان بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند. 📖وقتی در زیارت عاشورا بحث ظلم گفته می شود، ظلم در مقابلش عدل است. یعنی آدم هایی که مورد لعن قرار می گیرند ظلم کرده اند و آدم هایی که مورد درود و تمجید قرار می گیرند به دنبال بحث عدالت بوده اند. ⚜امام کاظم (ع) در تفسیر آیه ی «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا» می‌فرماید: مقصود این نیست که زمین را باران زنده می کند بلکه خداوند مردانی را برمی‌انگیزد که عدالت را زنده می کنند. پس به سبب جان گرفتن عدل در جامعه زمین زنده می‌شود.🌏 🔹اگر اینها اجازه می دادند امام حسین مسیر راه را ادامه می داد و مردم را به سمت توحید و عدالت دعوت می کرد و عدالت را در جامعه در مقابل ظلم و ستم دشمنان خاصّه در رأس آنها یزید ملعون و یاران او اجرا می کرد .. ❌متأسفانه این اجازه را ندادند و در مقابل عدالت ایستادند، که در زیارت عاشورا این نگاه مورد لعن💥 واقع شده و در مقابل کسانی که از امام حسین (ع) یاری کردند نگاه تمجید به آنها شده و عملا بر آنها 💐درود فرستاده شده است. ✅ان شاءالله روزی را شاهد باشیم که بتوانیم در مسیر عدالت گام برداریم و بستری را برای آن عدالت گستر بزرگ، امام زمان (ع) آماده کنیم تا مسیر امام حسین را به سرانجام برساند و جامعه را با نگاه عدالت خودش فراگیر کند و انسان ها توحید محور و عدالت محور باشند. ۲۳ استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔉کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر 📕 (رهبر انقلاب) " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" تولید ایران صدا با صدای علی خامنه ای ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
📕📕 کتاب " همرزمان حسین علیه السلام" مشتمل بر ۱۰ سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در ماه محرّم سال ۱۳۵۱ در هیئت انصار الحسین (علیه السّلام) تهران است. ایشان در این جلسات بیانات خود را در موضوع سیره ی امامان معصوم (علیهم السّلام) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح میکنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجّاد (علیه السّلام) تا امام کاظم (علیه السّلام) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرّعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده اند. اهم مباحث این ده جلسه عبارتند از : جلسه ی اوّل : گونه هاي مختلف بحث درباره ي مسئله ي امامت جلسه دوم : اهمّيّت شناخت چهره و سيره ي حقيقي ائمه(ع) جلسه سوم : فلسفه و هدف امامت جلسه چهارم : انسان ۲۵۰ ساله ي مبارز جلسه پنجم : دورانهاي چهارگانه ي امامت جلسه ششم : بررسي برهه ي آغازين دوره ي چهارم امامت جلسه هفتم : حيات سياسي امام صادق(ع) جلسه هشتم : اقدامات خاص ائمه(ع) و برخورد با علما و شعراي درباري جلسه نهم : امامزادگان انقلابي جلسه دهم : تقيه این بیانات، همان‌طور که خود ایشان هم در برخی از جلسات اشاره کرده اند، بیش از آنکه یک سخنرانی باشد، یک بحث تحلیلی و علمی است. ایشان به ذکر کلّی نظرات خود اکتفا نکرده‌اند و برای هر موضوعی که مطرح می‌کنند، شواهد متعدّد تاریخی و روایی را پیش روی مخاطب می‌گذارند. ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
1_1151474978.mp3
14.25M
🔉کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر 📕 (رهبر انقلاب) " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" صوت ۱ ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🆕 خط مشی واحد خط و مشی و استراتژی مشترک، از قوی ترین دلایل پیوند عاشورا و انتظار است. ائمه علیهم السلام نه تنها هیچ گاه حکومت های نامشروعِ جور را تأیید نکردند، بلکه بسته به شرایط، علیه آن ها نیز به پا خواستند؛ لذا عاشورا و انتظار را باید از حیث راهبرد و خطّ مشی، در این چارچوب بررسی کرد. بررسی ها به سهولت ثابت می کنند که استراتژی امام حسین علیه السلام و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، از این نظر نیز، منطبق هستند. در واقع قیام اباعبدالله علیه السلام از آن جا کلید خورد که «ولید بن عتبه» فرماندار مدینه، از ایشان خواست که یا با یزید بیعت کند و یا تبعید را بپذیرد. این خواسته، برای امام چنان سهمگین بود که برآشفتند و فرمودند: «الا وَ اَن الدَّعی بنَ الدَّعِی قَد رَکَزَ بَینَ اِثنَین، بَینَ السّلّهَ وَالذَلّه و هَیهاتَ مِنّا الذِلّه» (1)؛ «همانا نابکار، فرزند نا بکار، مرا بین مرگ و ذلت قرار داده است و ذلت از ما دور باد». ایشان، در جایی دیگر علت عدم بیعت با یزید را این گونه بیان می کنند: «یزید رَجُلٌ فاسِقٌ، شارِبُ الخَمر، قاتلُ النّفسِ المُحترُمَه، مُعلِنً بِالفِسق و مِثلِی لایُبایِعَ بِمِثلِه» (2)؛ «یزید، فردی فاسق، شراب خوار، قاتلِ جان بی گناهان و ظاهر الفسق است و کسی مانند من با چنین شخصی بیعت نمی کند». از نظر امام حسین علیه السلام، بیعت کردن با یزید، نه تنها صحّه گذاشتن بر روی خلافت شخص او، که به معنای قبول سنت «خلافت سلطنتی» بود که معاویه، پایه گذار آن محسوب می شد (3). تصمیم امام حسین علیه السلام بر عدم بیعت با یزید، تصمیمی از روی عصبیت و ارادۀ شخصی نبود. بلکه این تصمیم، با مشیت خداوند و در چارچوب کلی مکتب اسلام اتخاذ شد و هر امام دیگری نیز در چنین شرایطی، همین تصمیم را اتخاذ می نمود. چنان چه خود ایشان فرموده است: «اِنّی لا یُبایِعُ لَهُ (یزید) اَبَداً لِاَنّ الاَمرَ اِنّما کان لِی مِن بَعدِ اَخِی الحَسن علیه السلام » (1)؛ «من هرگز با یزید بیعت نمی کنم؛ چرا که پس از برادرم امام حسن علیه السلام تصمیم گیری با من است». در موضوع مهدویت و انتظار نیز، مسئلۀ عدم بیعت با حکومت نامشروع، کاملاً برجسته است. در بسیاری از روایات، تصریح شده که علت و حکمت غیبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که آن حضرت، به وسیلۀ غیبت، از یوغ بیعت با طاغوت های زمان، آزاد می شود تا تعهد و بیعتِ با هیچ طاغوتی را به عهده نداشته باشد. هر چند برخی از ائمه علیهم السلام، برای حفظ کیان اسلام و اساس مذهب شیعه، مجبور به تقیه و سکوت بودند؛ اما این مسأله، در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مطرح نخواهد بود؛ چراکه آن حضرت، پس از ظهور، بدون هیچ تقیه ای، با شمشیر برهنه، به جنگ با ستمکاران و کافران خواهد رفت. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، خود، در این باره می فرمایند: «اِنّهُ لَم یَکُن اَحدٌ مِن آبائِی اِلّا و قَد وُضِعَت فِی عُنُقِه بَیعهٌ لِطّاغِیهِ زَمانِه و اِنّی اَخرُجُ حینَ اَخرُجُ ولا بَیعهٌ لِاحدٍ مِن الطّواغِیت فِی عُنُقِی» (2)؛ «همانا هیچ کدام از پدران من نبودند، مگر آن که بیعتی از ستمکاران برگردن داشتند و من، خروج و ظهور خواهم کرد، در حالی که هیچ بیعتی با طواغیت، به گردن ندارم». امام صادق علیه السلام نیز بر این موضوع، این گونه تصریح می کنند: «یَقومُ القائِم وَ لَیسَ فِی عُنُقِه بَیعَۀٌ لِاحَدٍ» (1)؛ «قائم قیام می کند، در حالی که در قبال هیچ کس، بیعتی ندارد». هنگامی که این روایات و روایات مشابه دیگر را با کلمات امام حسین علیه السلام در مورد عدم بیعت، کنار هم قرار می دهیم، روشن می شود که استراتژی سازش ناپذیری و عدم بیعت در برابر طاغوتیان و ستمگران، در فرهنگ عاشورا و انتظار، مشرک است. 📚منبع : کتاب از فرات تا فرات ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🕌 -کوتاه 🌐موضوع: چگونه زیارت انسان را سیاسی میکند؟! ✅ استاد دانشگاهی که پا روی پرچم اسراییل نمیگذارد! 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا هاشمی ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 چهل‌روز تاریخی این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتّفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهمّ تاریخ اسلام است ... این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح [است] ... این صبر فوق‌العاده‌ خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبریٰ(سلام‌الله‌علیها) و امام سجّاد(علیه‌السّلام) بود که توانست حادثه‌ کربلا را ماندگار کند و به‌معنای واقعی کلمه این تبیین مکمّل آن فداکاری بود. ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ع 🏴 👇 🌸⃟🌷🌴🌿♻️჻ᭂ࿐✰🥀🏴 @Asheghan_Amiralmomenin