eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.2هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی: مقام یاری امام زمان(عج) در ذهن انسان ها نخواهد گنجید. اگر انسان بداند مقام و جایگاه یاری امام زمان(عج) چه میزان است، هر روز برای رسیدن به آن در قنوت نمازهایش، دعا می کند، امام صادق(ع) فرمودند: «لو أدرکته لخدمته أیام حیاتی؛ اگر من مهدی را درک کنم تمام عمرم به او خدمت میکردم. 🍀🌺🍀🌸🍀🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2221788.mp3
3.66M
🎧 #بشنوید 🔹صحبت‌های جالب در خصوص بیت کوین ، ارزهای دیجیتال و ماینینگ 🎤 #استاد_رائفی_پور 🍀🌺🍀🌸🍀🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠شخصی از امیرالمؤمنین (علیه السلام) پرسید : 🍀 بزرگترین گناه کبیره کدام است؟ 🌸 آن حضرت در پاسخ فرمودند : نا امید شدن از رحمت الهی 📚میزان الحکمه ، جلد3، صفحه 462
#امير_المؤمنين_علیه_السلام #فرمودند: 💟#شيعيان مرا به دو خصلت امتحان كنيد كه اگر دارای اين دو خصلت بودند، شيعه اند: 1⃣اهمیت به #نماز در اوّل وقت 2⃣ دستگيری برادران دينی خود با #مال، اگر اين دو در آن‌ها نبود، پس از ما دورند، دورند و دورند‼️ 📚 جامع الاخبار، ص ۳۵ #نماز_اول_وقت #التماس_دعای_فرج💚 #عاشقان_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کلیپ مهم برای رصد کنندگان #علائم_ظهور : 🔺حجت الاسلام #عالی(کارشناس برنامه سمت خدا): 🔸 روایت صحیح السند از امام جواد داریم که حتی در وقوع علائم حتمی مثل خروج #سفیانی هم احتمال بداء هست،چه برسد به روز جمعه که جزء #علائم_حتمی نیست. ✍ لذا اگر همین فردا به یکباره ظهور شد نباید تعجب کرد. این وعده رسول خداست که ظهور نمیشود مگر به شکلی آنی و یکباره! 🍀🌺🍀🌸🍀🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀🌸🍀🌺🍀🌼🍀🌸🍀🌺🍀 🌺🍀🌸 🍀🌼 🌺 🌴 سرگذشت خواندنی سلمان فارسی: «قسمت اول» 🔹روزی همراه مولا و حبیبم، امیرالمومنین (ع)، و جمعی دیگر، کنار مزار پیامبر (ص) جمع شده بودیم ، امیرالمؤمنین (ع) رو به من کرد و فرمود: «ای بنده خدا! نمی خواهی برای ما داستان زندگی ات را بگویی؟» 🔹🔹عرض کردم: «ای امیرمؤمنان! چون شما فرمودید، می گویم: 🔸من در یکی از شهرهای ایران و در زمان حکومت ساسانیان به دنیا آمدم ، پدرم معتقد بود که آثار نبوغ در من دیده می شود؛ چرا که درباره همه چیز، از پدر و مادرم سؤال می کردم. 🔸🔸در آن زمان، در ایران، نظام طبقاتی حاکم بود و در آن نظام، سه طبقه اجتماعی وجود داشت. ⚜️ طبقه اول، شاه و اشراف و موبدان؛ ⚜️⚜️ طبقه دوم، اصناف گوناگون مردم ایرانی . ⚜️⚜️⚜️ طبقه سوم، بردگان و اسیران و گروه های دیگر. 🔹مردم آن روز ایران، غالباً کشاورز بودند؛ بین حاکمان و کشاورزان، افرادی وجود داشتند که آن ها را دهقان می نامیدند. دهقان ها مسئولیتی شبیه کدخدا در روستا داشتند، پدر من هم دهقان بود. 🔹🔹به خاطر استعداد و هوش فراوانم، خیلی زود با حرفه پدرم و نحوه محاسبه مالیات محصول ها آشنا شدم و از نوجوانی کمک کار پدرم بودم. 🔸چون پدرم به من علاقه مند بود و استعداد فراوان مرا می دید، مرا به موبد(روحانی زرتشتی) منطقه مان سپرد تا آیین زرتشتی را فرا گیرم. 🔸🔸کتاب دینی زرتشت را خیلی زود فرا گرفتم و دعاهای آن را که هر روز باید در آتشکده ها خوانده می شد، حفظ کردم. آن چه از مکتب زرتشت بر دلم نشست، اندیشه زیبای «پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک» بود؛ گرچه رفتار بیشتر بزرگان دینی و یا حاکمان ما با این آموزه هماهنگ نبود؟! 📚منبع: کتاب سلمان فارسی الگوی زندگی شیعی - نوشته محمد رضایی برگرفته از بحارالأنوار، ج22، ص 355. 🍀🌺🍀🌸🍀🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴#حکمت شماره۹۳ شرح و تفسیر در کانال 👇 #عاشقان امیرالمؤمنین#نهج_البلاغه 🌸🌼🌺🍀 🌺☘️🌸☘️🌼☘️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍀🌺🍀🌼🍀🌸🍀🌺🍀🌼🍀 🌸🍀🌺 🍀🌼 🌸 🌴ترجمه و شرح حکمت ۹۳ نهج البلاغه: 💠فلسفه آزمایش بندگان ✨وَ قَالَ (علیه السلام): لَا يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفِتْنَةِ، لِأَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَةٍ؛ وَ لَكِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ؛ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ "وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ"، وَ مَعْنَى ذَلِكَ أَنَّهُ [سُبْحَانَهُ يَخْتَبِرُ عِبَادَهُ] يَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ، لِيَتَبَيَّنَ السَّاخِطَ لِرِزْقِهِ وَ الرَّاضِيَ بِقِسْمِهِ، وَ إِنْ كَانَ سُبْحَانَهُ أَعْلَمَ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ، وَ لَكِنْ لِتَظْهَرَ الْأَفْعَالُ الَّتِي بِهَا يُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ؛ لِأَنَّ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ الذُّكُورَ وَ يَكْرَهُ الْإِنَاثَ، وَ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ تَثْمِيرَ الْمَالِ وَ يَكْرَهُ انْثِلَامَ الْحَالِ. [قال الرضي رحمه الله تعالى و هذا من غريب ما سمع منه في التفسير]. 🔷فرمود (ع): كسى از شما نگويد كه خداوندا پناه مى برم به تو از آزمايش. زيرا هيچكس نيست مگر آنكه، به نحوى به آزمايش گرفتار است، ولى اگر كسى خواهد كه به خدا پناه جويد، از او بخواهد كه از آزمايشهاى گمراه كننده اش پناه دهد. خداى سبحان مى فرمايد: «بدانيد كه داراييها و فرزندان شما وسيله آزمايش شمايند». معنى آن است كه خداوند بندگانش را به اموال و اولاد مى آزمايد تا معلوم دارد كه چه كسى به روزى او ناخشنود است و چه كسى خشنود. هر چند، خداوند به آنها از خود آنها آگاهتر است، ولى براى آن است كه كارهاى مستحق ثواب را از كارهايى كه درخور عقاب است معلوم دارد، زيرا برخى فرزند پسر را دوست دارند و آنان را از دختر خوش نيايد. بعضى بارورساختن مال را مى پسندند و از كاهش آن ناخشنودند. سيد رضى گويد: و اين تفسيرى عجيب است كه از آن حضرت شنيده شده. 🔶فلسفه امتحان الهى: امام(عليه السلام) در اين گفتار حكمت آميز خود به نكته مهمى اشاره مى كند و آن عموميت امتحان براى همه انسان ها و حتمى بودن آن در هر شرايط است. نخست مى فرمايد: «هيچ كس از شما نگويد خداوندا! به تو پناه مى برم از اين كه امتحان شوم»; (لاَ يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفِتْنَةِ»). سپس به ذكر علت آن پرداخته مى فرمايد: «به اين دليل كه هيچ كس نيست مگر اين كه امتحانى دارد»; (لاَِنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ إِلاَّ وَهُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَة). اصولا دنيا دار امتحان، تكاليف و مسئوليت هاست و بشر براى تكامل آفريده شده و تكامل ها از مسير امتحانات مى گذرد و بى امتحان راهى به سوى كمال نيست، بنابراين چنين دعايى مثل اين است كه انسان بگويد: خداوندا مرا به هيچ تكليفى مكلّف نكن. بديهى است چنين دعايى دور از استجابت است. آن گاه امام در ادامه اين سخن راه صحيح دعا كردن و پناه بردن را درباره امتحانات به انسان ها مى آموزد و مى فرمايد: «ولى اگر كسى مى خواهد به خدا پناه ببرد و دعا كند، از امتحانات گمراه كننده به خدا پناه ببرد»; (وَلَكِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلاَّتِ الْفِتَنِ). به بيان ديگر از خدا توفيق پيروزى در امتحانات را بخواهد و از ذات پاكش در اين راه يارى بطلبد تا توفيق الهى شامل حال او گردد و در آزمايش هاى الهى رو سفيد شود. آن گاه امام در ادامه اين سخن به دو دليل نقلى و عقلى تمسك مى جويد: نخست مى فرمايد: «زيرا خداوند سبحان مى گويد: بدانيد اموال و اولاد شما وسيله آزمايش شما هستند»; (فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ: (وَاعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ)). 💠لازم به ذكر است كه «فتنه» در اصل به معناى قرار دادن طلا در كوره است تا ناخالصى هاى آن گرفته شود و خالص از ناخالص شناخته گردد سپس به هرگونه آزمايش اطلاق شده البته اين واژه گاه به معناى شكنجه، گمراه ساختن و ايجاد مشكلات اجتماعى و آشوبگرى نيز استعمال شده است.(1) آيات زيادى درباره حتمى بودن امتحانات الهى در قرآن مجيد وجود دارد. امام انگشت روى دو مورد از موارد بسيار روشن امتحانى گذارده است.