eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
8.6هزار ویدیو
386 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
ای همه هستی فداے نام زیبای شما آسمان هرگز نبیند مثل و همتای شما کاش می شدکاسه چشمان ما روزی شود جایگاه اندکی خاڪ کف پای شما😔💔 شبتون بخیرهمه داروندارم 🤲💔 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🥀‌نفس نفس می زنم و غرق در اوج غرور هبوط می کنم... 🥀همانند محتضری محتاج دستگاه اکسیژن...صدای قلبم را می شنوی؟ 🥀بی تو مرده ای خوابیده روی تخت خواب بیمارستان های فراموشیم... ❓کی به عیادتم می آیی؟ 💔سلام طبیب دل ها.... 🤲💔 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
l تفسير گویا l4_516474296994891914.mp3
زمان: حجم: 2.62M
💎 📗 آیه ۷۴ و ۷۵ 🌸وَ لَوْ لا أَنْ ثَبَّتْناكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئاً قَلِيلًا «۷۴» 🔹واگر ما تورا استوار نكرده بوديم، هر آينه نزديك بود كه اندكى به آنان تمايل پيدا كنى. 🌱إِذاً لَأَذَقْناكَ ضِعْفَ الْحَياةِ وَ ضِعْفَ الْمَماتِ ثُمَّ لا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنا نَصِيراً «۷۵» 🔹آنگاه دو برابر (كيفر مشركان) در زندگى و دو برابر در مرگ، عذابت مى‌چشانديم و براى خويش در برابر قهر ما ياورى نمى‌يافتى. آیه ۷۴ و ۷۵ 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال 43- راه رسیدن به -عجل الله تعالی فرجه الشریف- چیست؟ ج- امام زمان علیه السلام فرموده است: «شما خوب باشید، ما خودمان شما را پیدا می کنیم.» 📗در محضر علامه طباطبایی، ص 116. 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب 🖋 حمزه شیخ‌تبار 🔸...بنظر می‌رسد جلوه‌ای از شخصیت همچنان در محاق است و آن، نگاه نافذ و تیزبین و انتقادی علامه طباطبائی نسبت به و رهاورد آن برای بشریت است. ✅ گزاف نیست بگوییم علامه، آگاهانه، بارها و بارها، از سیئات فرهنگ و تمدن غرب پرده برداشته و پرونده قصور و تقصیرهای این تمدن را افشا کرده و مواجهه‌ی فعال و تهاجمی بر آن داشته‌اند. این هجمه فعال، در چند جبهه سامان پذیرفته است که به خلاصه‌ای از آن اشاره می‌شود: 1⃣ معرفت‌شناسی در تمدن غرب؛ علامه، بارها هشدار داده‌اند که یکی از نقص‌های تمدن غرب، حصر روش معرفتی، بر معرفت حسی و تجربی است[1و2] حتی ایشان اعتقاد دارد که این کاستی معرفتی که غرب بدان مبتلاست، خود بستر خرافه‌ای است بسی مهم‌تر از خرافاتی که جوامع شرقی را بدان متهم می‌کنند. چرا که غرب، تجربه را آن چنان کارگشا شمرده است که بیش از اختیارات و توانایی‌های آن، از آن انتظار دارد و تلاش می‌کند تمام داده‌ها-هرچند داده‌های غیر تجربی را-با این ابزار، ارزیابی کند غافل از آن که ابزار تجربه، توان اثبات یا نفی چیزی را ندارد.[3] 2⃣ تقلید کورکورانه، سکه رائج در غرب؛ نقص پیش گفته در معرفت شناسی تمدن غرب، موجب شده است که آنها دینداران را به تقلید متهم کنند و حال آن که خود، در شؤون مختلف فردی و اجتماعی خود دچار تقلیدهای کورکورانه و بی دلیل از دیگران هستند هرچند آن را تغییر نام نهند.[4] علامه معتقد است آن مقدار از فضائل اخلاقی و حتی پیشرفت‌های مدنی که در جوامع غربی به چشم می‌آید چیزی جز تبعیت از میراث ادیان الهی و تعالیم انبیاء نیست و بر این مطلب استدلال هم ذکر می‌کنند. البته ایشان تصریح می‌کند که غربی‌ها، با این الگوگیری هرچند ناقص تا حدودی به پیش رفتند ولی امت‌های اسلامی با بی‌اعتنایی به گنجینه ارزشمند خویش، دچار عقب‌ماندگی شدند.[5] ایشان تصریح دارد که تأثیرگذاری اسلام بر جهان غرب، مطلبی است که مورد اعتراف روشنفکران اروپایی نیز واقع شده است.[6] علامه، به مسأله حقوق زن اشاره کرده و تأکید می‌کند که اسلام، بسی پیش از غرب، آزادی زن را تضمین کرده است و غرب، بعد از مدت‌ها تلاش کرد از اسلام تقلید کند هرچند در این تقلید ناشیانه عمل کرد.[7] 3⃣ ناکارآمدی تمدن غرب در اداره انسان؛ از نظر ایشان، بر خلاف آن چه روشنفکران غرب‌زده می‌پندارند که تمدن غرب الگوی ایده‌آل بشریت در پیشرفت و سعادت است[8] غرب، در تأمین سعادت بشر، ناموفق عمل کرده است و صرف قدرت ظاهری و یا پیشرفت مادی، از نظر اسلام، سعادت به حساب نمی‌آید بلکه سعادت آن است که بعد جسمانی و روحانی بشر را تحت تأثیر قرار دهد.[9] تمدن غرب، در اجرای نیز ناکام بوده است و با نادیده گرفتن مفسده ربا و مصلحت انفاق، پایه‌های عدالت را لرزان ساخته است.[10] آنچه غرب، به ارمغان آورده است تنها یک تمدن با محوریت لذت مادی است.[11] همین امر سبب شده است که غرب، موفق به حفظ اخلاق نیز نشود.[12] 4⃣ شعارهای دروغین تمدن غرب؛ می‌توان گفت اوج غرب ستیزی علامه طباطبایی در جایی است که مظالم تمدن غرب را بر می شمرد؛ او تمدن غرب را، بخاطر شعارهای خوش خط و خال ولی دروغینی همچون آزادی، مالکیت، استقلال، حفظ منافع مشترک و ... مورد مذمت قرار می‌دهد.[13] و تصریح می‌کند که تمدن غرب، نه تنها به این شعارها عمل نکرد بلکه با استثمار ملت‌ها، شیوه‌ای از بردگی مدرن را بنیان نهاده است. ایشان، وحشی‌گری‌های غرب در جنگ جهانی دوم، اشغال ایران، مظالم فرانسه و انگلیس و آمریکا و اروپای شرقی را به عنوان نمونه‌های باقی‌ماندن رسم برده داری در بین غربی‌ها متذکر می‌شود.[14] و حتی تأکید می‌کند که آفریقا و آسیا قربانی طمع و غارت غربی‌ها گشته‌اند.[15] 5⃣ نقد غرب‌زدگی؛ از دیدگاه علامه طباطبایی، یکی از جرائم تمدن غرب آن است که انسان غربی را به عنوان انسان ایده آل به جهان معرفی کرد و به تمامی جوامع، این گونه القاء کرد که ایده‌آل‌ترین شرایط برای جوامع آن است که از هر جهت، به شکل اروپایی‌ها درآیند.[16] از قضا، ایشان اضافه می‌کند که جهان اسلام نیز در سده‌های اخیر، دچار این غرب‌زدگی شده است و هرگاه جهان اسلام دچار انحطاط شده است بخاطر همین تقلید کورکورانه از غرب بوده است.[17] 📚 منابع: [1]المیزان، ج1،ص47 [2]المیزان، ج1، ص210 [3]المیزان، ج1،ص 422 [4]المیزان، ج1، ص423 [5]المیزان، ج2، ص151 [6]المیزان، ج4، ص100 [7]المیزان،ج2، ص276 [8]المیزان، ج4، ص98 [9] المیزان، ج4، ص 104 [10]المیزان، ج2، ص 384 [11]المیزان، ج13، ص87 [12]المیزان، ج4، ص111 [13]المیزان، ج4، ص107 [14]المیزان، ج6، ص 355 [15]بررسی های اسلامی، ج2، ص307 [16]بررسی های اسلامی، ج1، ص122 و 278 [17]شیعه، مصاحبات کربن با علامه، ص۲۰۹ ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌💠امام شناسی 🔴‌دلایل وحشت از زمان ظهور 🔸«وَ لَا تُوحِشْنَا مِنْ أُنْسِهِ» «خدایا! از انس با او وحشت نداشته باشیم»(دعای امام حسن عسکری) 🔸به این عبارت دعا می‌توانیم از دو جهت نگاه کنیم: 🔸زمانی از انس با امام زمان عجّل‌الله‌فرجه وحشت می‌کنیم که نسبت به حضرت، معرفت و محبّت کافی نداشته باشیم. 🔸کسی که از زمان ظهور می‌ترسد، تنها تصورش این است که در مواجهه با امام عجّل‌الله‌فرجه مورد قهر حضرت قرار گرفته و سر از تنش جدا می‌شود! 🔸امّا با شناخت بیشتر نسبت به لطف و مهر امام عجّل‌الله‌فرجه مشتاق دیدار و لقای او می‌شویم. 🔸 تمنا می‌کنیم در مقطعی از زندگی‌مان با حضرت همراه شویم و دستمان را به دامن پر مهرش برسانیم. 🔸 برای رفع آلودگی‌ها، باید خود را به آب برسانیم، برای برطرف شدن ظلمت معاصی و جهالت، باید سراغ نور برویم. پس چرا از اماممان گریزان باشیم و از انس با او به وحشت بیفتیم؟! 🔸از سوی دیگر کسی از انس با امامش وحشت دارد که در وظایف و مسئولیت‌هایش قصور و تقصیر داشته باشد. 🔸اگر به عنوان یک شیعه راستین، عاشقانه و صادقانه در انتظار فرج مولایمان باشیم، بکوشیم که بدون تساهل و تسامح دین‌مان را حفظ کنیم و در محضر امام‌مان خود را از معاصی و خلاف‌های بزرگ دور نگه داریم، نه تنها جایی برای گریز و وحشت از حضرت نیست، بلکه مشتاقانه طالب انس با امام عجّل‌الله‌فرجه هستیم. 🔸با این نگاه می‌توانیم خود را محک بزنیم، آیا به جهت محبت‌ها و خدمت‌های‌مان به حضرت، مشتاق انس با ایشان هستیم یا به سبب معایب و معاصی‌مان، شرمنده بوده و از حضرت گریزانیم؟! ✍استاد بروجردی 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
ابراهیم افشاری1_7798681140-AudioConverter.mp3
زمان: حجم: 1.48M
⁉️پیرامون سندیت دعای اللهم بارک لمولانا یا صاحب الزمان... 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @Asheghan_Amiralmomenin ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛