eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.2هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
7.7هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹سخنرانی استاد دانشمند "جادوی دعای مادر" ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹 قرض الحسنه 🎙 استادحسینی قمی #کلام_ناب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹دانلود #کلیپ زیبای «یک نیاز بی پاسخ» 🎙 استاد پناهیان 📌 رابطه‌ت با امام زمان چطوره؟ شده دلت واسش تنگ بشه؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ترجمه_و_شرح_خطبه_18_نهج_البلاغه؛#نکوهش اختلاف ✨و من كلام له (علیه السلام)
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 ؛ اختلاف 📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام:پيام امام اميرالمؤمنين عليه السلام، ج 1، ص: 626-608 📜خطبه در يك نگاه:اين همه اختلاف چرا؟ 💎امام(عليه السلام) سخن خود را چنين شروع مى کند: «گاه يک دعوا در حکمى از احکام مطرح مى شود و «قاضى» به رأى خود در آن جا حکم مى کند; سپس شبيه همان دعوا نزد «قاضى ديگرى» عنوان مى گردد; او درست برخلاف اوّلى حکم مى دهد!» (تَرِدُ عَلى اَحَدِهِمُ الْقَضِيَّةُ في حُکْم مِنَ الاحْکامِ فَيَحْکُمْ فيها بِرَأيِهِ، ثُمَّ تَرِدُ تِلْکَ الْقَضِيَّةُ بِعَيْنِها عَلى غَيْرِهِ فَيَحْکُمُ فيها بِخلافِ قَوْلِهِ). 🔰«سپس همه اين قضّات (با آن آراى ضدّ و نقيضى که در مسأله واحدى داده اند) نزد پيشوايشان که آنان را به قضاوت منصوب کرده، گرد مى آيند; و او رأى همه آنها را تصديق و تصويب مى کند (و فتواى همگان را درست و مطابق واقع مى شمرد); در حالى که خداى آنها يکى، پيامبرشان يکى و کتابشان (نيز) يکى است!» (ثُمَّ يَجْتَمِعُ الْقُضاةُ بِذلِکَ عِنْدَ الاِمامِ الَّذي اسْتَقْضاهُمْ فيُصَوِّبُ آراءَهُمْ جَميعاً ـ وَ إِلهُهُمْ واحِد! وَ نَبِيُّهُمْ واحِد! وَ کِتابُهُمْ واحدِ). گرچه اين مسأله براى بسيارى عجيب به نظر مى رسد و شايد باور کردنش براى آنها مشکل باشد که کسانى همه قضاوتها يا آراى ضدّ و نقيض را صواب و درست بشمرند و همه را حکم الهى بدانند; ولى اين يک واقعيّت است که گروهى از مسلمانان اهل سنّت داراى چنين عقيده اى هستند و اگر به علّت گرايش آنها به اين عقيده که بعداً به طور مشروح خواهد آمد توجّه کنيم، باور خواهيم کرد که آنها در تنگناهايى قرار گرفته بودند که براى رهايى از آن چاره اى جز گرايش به عقيده تصويب وجود نداشته است. ⭕️ولى امام(عليه السلام) در جمله آخر، نخستين ضربه را بر پايه اين تفکّر نادرست وارد مى سازد و مى فرمايد: اين همه در حالى است که خداى آنها واحد و پيامبرشان واحد و کتابشان واحد است! بى شک از خداى واحدى براى مسأله واحد حکم واحدى صادر مى شود; چرا که او عالم به همه حقايق است و همه چيز را بى کم و کاست مى داند و طبق مصالح يا مفاسدى که در آن مسأله بوده حکم واحدى در آن تعيين نموده است. نه اشتباه مى کند; نه فراموشى در ذات مقدّسش راه دارد، نه پشيمان مى گردد و نه با گذشت زمان چيز مجهولى براى او آشکار مى شود. پس اختلاف از ناحيه او نمى تواند باشد! با توجّه به اين که پيامبرشان نيز يکى است و او در همه چيز، به ويژه القاى احکام، معصوم است; حکم الهى را بى کم و کاست و بدون هرگونه تغيير بيان مى کند. پس او نيز منشأ اختلاف نيست! 💢قانون و برنامه و آيين نامه آنها نيز يکى است; کتابى که هيچ گونه تغيير و تحريفى در آن راه نيافته و از سرچشمه زلال وحى نشأت گرفته و در دسترس همه آنهاست و مورد قبول همه، و هيچ اختلاف و تضادّى در محتواى آن وجود ندارد; چرا که از سوى خداست. «وَلَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ الله لَوَجَدُوا فيه اِخْتِلافاً کَثيراً; اگر از سوى غير خدا بود اختلاف و تضادّ زيادى در آن ديده مى شد».(1) 🔺پس اختلاف از ناحيه کتاب آسمانى آنها نيست. اين سخن در واقع مقدّمه اى است براى شرحى که در فراز دوّم مى آيد و نشان مى دهد که اختلافات از افکار نادرست خودشان برخاسته و نارساييهاى انديشه هايشان سبب بروز چنين اختلافاتى شده و به تعبير ديگر اين سخن يک جواب اجمالى و سربسته براى مسأله تصويب است که شرح تفصيلى آن را امام(عليه السلام) در بحث بعد به نيکوترين بيانى روشن مى سازد. 🔶در واقع اعتقاد به تصويب و صحيح بودن آراى ضدّ و نقيض، انحراف از اصل توحيد و گرايش به نوعى شرک است. توحيد الوهيّت، خدا را يگانه معرّفى مى کند و توحيد نبوت، پيامبر اولوالعزم را در هر عصر يکى مى شمرد; و توحيد شريعت، کتاب آسمانى را يکى مى داند. پس گرايش به تعدد احکام واقعى، که چيزى جز شرک نيست; تضادّ روشنى با اصل توحيد دارد. *** 📃 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰 عظمت مقام حضرت زهراء سلام الله عليها 💢 نکته ها از گفته ها 🎙 استاد فاطمی نیا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✍️در روایتی از رسول گرامی اسلام ضمن تبیین شرایط لازم در مدیریت، با صراحت از تعهد همراه با تخصص یاد شده است. 🔰شرایط ایشان برای فردی که قرار است مسئولیت امور اجتماعی را بر عهده گیرد چنین است: 1️⃣پارسایی که او را از معصیت باز دارد. 2️⃣بردباری که بتواند با آن خشمش را کنترل نماید. 3️⃣ مدیریت نیکو بر مجموعه تحت مدیریتش داشته باشد تا برای آنان همچون پدری مهربان باشد.[١] 📚[١] . اصول کافی، جامعة ١، ص ۴٠٧. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️ماجرای ردصلاحیت شدن ابوذر توسط پیامبر ❇️روزی ابوذر، صحابی بزرگ و وفادار رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از ایشان درخواست کرد تا منصبی به وی واگذارد. رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ ضمن دلجویی از او فرمود: ای ابوذر! تو را دوست می‎دارم و هر آنچه برای خود می‎پسندم برای تو نیز می‎خواهم لکن من تو را در مدیریت ضعیف می‎بینم پس هیچ گاه مسئولیت و حکومت حتی دو نفر را نیز قبول نکن.[١] 🔴خودداری رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از واگذاری مسئولیت به شخصیتی همچون ابوذر که بارها از جانب ایشان به بهترین خصال ستوده شده بود، نشان از اهتمام جدی ایشان نسبت به شرط اهلیت و صلاحیت در گزینش افراد برای مناصب حکومتی است. 🔺(بنابراین، تایید یا عدم تایید صلاحیت‌ها در راستای عدالت اجتماعی و پرهیز از ظلم اجتماعی است.) 📚[١] . بحارالانوار، جامعة ٧٢، ص ٣۴٢. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ روشنگر اسلام ⭕️حضرت عمار راهنما شده بود برای اتصال به رهبری، آنزمان گروهی که در درستی راه امام علی(ع) تردید داشتند و فتنه های زمان مانع از آن بود که بتوانند حق را تشخیص دهند ، دنبال عمار می رفتند. 💢می گفتند پیامبر(ص) گفته او تا پایان زندگی بر راه حق است پس دنبال او می رویم، اما وقتی عمار شهید شد، این افراد مردد دو دسته شدند، بعضی ها راه را شناختند چون پیامبر(ص) فرموده بودند عمار توسط گروه منحرف کشته می شود، فهمیدند راه امیرالمومنین(ع) حق است، چون لشکر معاویه ، عمار را شهید کرده بودند. 🔺بعضی دیگر بعد از شهادت حضرت عمار درجا میخکوب شدند چون معاویه شایع کرد که عمار را علی(ع) کشته که او را به جنگ آورده ، این گروه در تردیدشان باقی ماندند که حرف معاویه این جا درست است یا کلام علی (ع) که می فرمود عمار را لشکر معاویه شهید کرده پس معاویه بر باطل است. 💎امروز هم وقایعی هستند که راه را بر مردم روشن کرده و شناخت مردم را آسان می کنند، به عنوان مثال کمک صادقانه و جانفشانی طلاب و روحانیون در سیل جنوب باعث شد عده ای از مردم که سالها تحت تبلیغات دشمن به روحانیت بدبین شده بودند، وقتی این همه ایثار را از روحانیت دیدند، از خواب بیدار شده و شدیدا اظهار پشیمانی و توبه می کردند، که ویدئوهای آن در فضای مجازی منتشر شد. 🔴واقعه دیگر که روشنگر بود، شهادت بزرگمردی است که کوچک و بزرگ اورا دوست داشتند، از کودک سه ساله تا آدم های 100 ساله چندین روز، همه نام او را بر زبان داشتند، او خودرا سرباز ولایت می دانست، جمع زیادی که در اثر تبلیغات گسترده دشمن، سالها از رهبری انقلاب فاصله گرفته بودند ، شهادت این سرباز ولایت، بین این جدا افتادگان با رهبرشان پیوندی مستحکم برقرار کرد، که با خون آن شهید امضاء شد و خدا چه برکتی به این شهادت داد. // الله اکبر // ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵 استاد : 💬 امیرالمؤمنین (ع) با دو جریان جنگ داشت. دقت کنید چون در های هم با همین دو جریان روبرو هستیم. 1- جریانی که اسلام سکولار ارائه میداد؛ اسلامی که میگوید کافیست دلت پاک باشد، فقط به رفاه فکر کن، بقیۀ مسائل مهم نیست، اسلامِ معاویه. 2- جریان دیگر، اسلامِ متحجرِ خشکِ دور از عقلانیت است. همین امروز هم تو باید با این دو جریان مشکل داشته باشی. اگر مشکلی با آنها نداشته باشی، شبیه یکی از این دو هستی! دقت کن! یا معتقد به اسلام سکولاری، یا اسلامِ متحجر. وگرنه بايد با هر دوي اينها مخالف باشی چراکه هر دوی اینها دو لبه یک قیچی هستند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا