eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
376 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
💠روزمان را با آیات قرآن نورانی میکنیم: 🌟 ألَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَهُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْيَاهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ✨ 🍃آیا به کسانی که از ترس مرگ از خانه های خود در حالی که هزاران نفر بودند، بیرون آمدند [با دیده عبرت] ننگریستی؟ پس خدا به آنان فرمود: بمیرید [و آنان بدون فاصله مردند،] سپس آنان را زنده کرد [تا بدانند رهایی از چنگ مرگ ممکن نیست]. خدا نسبت به مردم دارای فضل و احسان است، ولی بیشتر مردم سپاس نمی گزارند. 📗ســـــــــوره بـــــقره آیـــــه 243 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🕊امام على عليه السلام : 💎نعمَ الطّارِدُ لِلهَمِّ الاِتِّكالُ عَلَى القَدَرِ 💎نيكوترين برطرف كننده اندوه ، تكيه بر تقدير [الهى ]است 📚عيون الحكم والمواعظ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#حدیث 💚 امام رضا علیه السلام: 🔷امام، همدمی رفیق و پدری مهربان و برادری همانند است. امام به امت خویش مهر می‌ورزد، همانند مادری که به فرزند خردسال خود مهربان و نیکوکار است، و پناهگاه بندگان خدا در مصیبتها و دشواریهای عظیم است. 📚کافی جلد 1ص200 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
عالی.mp3
4.71M
🎙استاد عالی در پناه امام رضا علیه السلام #امام_رضا 🔺قصه اسماعیل بی نماز و امام زمان علیه السلام 🔷 توسل زائر امام رضا علیه السلام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌱🍁🌷🍃🥀🍂🕊 🌷🍁🌾 🥀🍂 🌱 🌴 ؛ دستورات جنگی 💠در اين خطبه امام (ع) رموز مهمّى از فنون جنگ و نكته هايى را كه از نظر روانى و جسمى در يك سرباز مسلمان اثر مى گذارد و او را شجاع و آماده براى پيكار مى كند، بيان مى فرمايد. 📖اين كلام مشتمل بر هفت جمله است: در جمله اوّل يك دستور كلّى در باره مقاومت در ميدان نبرد مى دهد و سپس در پنج جمله ديگر انگشت روى جزئيات و ريزه كاريها و امورى كه تأثير در استقامت و پيروزى دارد مى گذارد و در هفتمين و آخرين جمله، توجّه به پروردگار و توكّل بر ذات پاك او و اين كه پيروزى در هر حال از سوى اوست را مطرح مى فرمايد تا با قدرت و قوّت ايمان، مشكلات و سختيهاى جنگ قابل تحمّل شود و روحيّه نبرد در حدّ اعلى براى مبارزه با دشمن قرار گيرد. همچون کوه استوار باش! ❇️همان گونه که در بالا اشاره شد، اين خطبه نيز ناظر به جريانات جنگ «جمل» است. آن جا که امام(عليه السلام) پرچم را به دست فرزند شجاعش «محمّد بن حنفيه» مى سپارد و در عباراتى کوتاه و مؤثّر و دلنشين، قسمت مهمّى از دستورات جنگى را براى او در هفت جمله بيان مى دارد: 1️⃣نخست مى فرمايد: «اگر کوه ها متزلزل شود، تو تکان مخور!» (تَزُولُ الجِبالُ وَ لا تَزُلْ).(1) 🌀در واقع مهمترين مسأله در ميدان جنگ، مسأله استقامت و پايمردى است که رسيدن به پيروزى بدون آن غير ممکن است; و امام(عليه السلام) نيز در آغاز، روى همين مسأله انگشت مى گذارد. اين جمله مى تواند اشاره اى به مضمون حديث معروفى باشد که درباره مؤمن نقل شده است که مى فرمايد: «اَلْمُؤمِنُ کَالْجَبَلِ الرّاسِخِ لا تُحَرِّکُهُ الْعَواصِفُ; فرد با ايمان همچون کوه پابرجاست که طوفانها و تندبادها آن را تکان نمى دهد»! 🔖در حديث ديگرى از پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله وسلم) مى خوانيم: «اَلْمُؤمِنُ اَشَدُّ فِى دينِهِ مِنَ الْجِبالِ الرّاسِيَةِ وَ ذلِکَ اَنَّ الْجَبَلَ قَدْ يُنْحَتُ مِنْهُ وَ الْمُؤمِنُ لا يَقُدِرُ اَحَد عَلى اَنْ يَنْحَتَ مرنْ دينِهِ شَيْئاً; مؤمن، در دينش از کوه هاى پابرجا محکمتر است! چرا که کوه را گاهى مى تراشند، ولى از دين مؤمن چيزى کم و تراشيده نمى شود»!(2) سپس از اين دستور کلى فراتر رفته و به جزئياتى که در اين زمينه مؤثر و کار ساز است مى پردازد; و در دوّمين جمله مى فرمايد: «دندانهايت را به هم بفشار» (عَضَّ عَلى ناجِذِکَ). 💢«ناجذ» گاه به معناى دندانهايى که بعد از دندان «انياب» واقع شده، تفسير گرديده و گاه به معناى دندان عقل و گاه به معناى همه دندانها و يا همه دندانهاى آسياب. و در اين جا مناسب معناى سوّم است. گفته مى شود فشار آوردن روى دندانها دو فايده دارد: نخست اين که ترس و وحشت را زايل مى کند و به همين دليل هنگامى که انسان از ترس بلرزد اگر دندانها را محکم بر هم بفشارد لرزش او ساکت يا کم مى شود و ديگر اين که استخوانهاى سر را محکم نگاه مى دارد و در برابر ضربات دشمن آسيب کمترى به آن مى رسد و شبيه اين معنا در خطبه ديگرى از «نهج البلاغه» آمده است آن جا که مى فرمايد: «وَ عَضُّوا عَلَى الاَضْراسِ فَاِنَّهُ اَنْبى لِلسُّيُوفِ عَنِ الْهامِّ; دندانها را روى هم فشار دهيد که اين کار تأثير شمشير را بر سر کمتر مى کند».(3) ✅در سوّمين جمله با تعبير بسيار زيبايى مى فرمايد: «جمجمه خويش را به خدا عاريت ده!» (اَعِرِ اللهَ جُمْجُمَتَکَ). اشاره به اين که آماده ايثار، جانبازى و شهادت در راه خدا باش که اين آمادگى مايه شجاعت و شهامت و پايمردى است! بعضى از شارحان «نهج البلاغه» از اين جمله، پيشگويى و بشارت نسبت به سرنوشت «محمّد بن حنفيّه» در ميدان جنگ «جمل» استفاده کرده اند داير بر اين که تو از اين ميدان سالم برون خواهى آمد چرا که در مفهوم عاريت، باز پس گرفتن نهفته شده است. ✅در چهارمين جمله مى فرمايد: «قدمهايت را در زمين ميخکوب کن!» (تِدْ في الاَرْضِ قَدَمَکَ). 📚1. به گفته بعضى از شارحان «نهج البلاغه» عبارت فوق از نظر معنا، يک جمله شرطيه است و در تقدير «لو زالت الجبال لا تزل» مى باشد. (شرح «ابن ميثم»، ج 1، ص 287). 2. «سفينة البحار»، ماده «امن». 3. «نهج البلاغه»، خطبه 124. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_81576238.mp3
15.21M
🖤🍃 ڪبوترمـ هوایـے شدمـ... ببین عجـب گدایـے شدمـ... دعای مادرم بوده ڪہ... منمـ امام رضایـے شدمـ... #حامد_زمانی #عبدالرضاهلالی #اشک_بریزیم ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍁🌱🍂🌷🥀🍂🕊 🌷🍁 🥀 ⚫️ خبر از غیب و خرید کفن : علیّ بن احمد وشّاء ( که یکی از أهالی کوفه و از دوستان و موالیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است ) 🔖 حکایت کند: 🌀روزی به قصد خراسان عازم مسافرت شدم و چون بار سفر بستم، دخترم حُلّه ای آورد و گفت: این پارچه را در خراسان بفروش و با پول آن انگشتر فیروزه ای برایم خریداری نما. پس آن حُلّه را گرفتم و در میان لباس ها و دیگر وسائل خود قرار دادم و حرکت کردم، وقتی به شهر مرو رسیدم در یکی از مسافرخانه ها اتاقی گرفتم و ساکن شدم. هنوز خستگی راه از بدنم بیرون نرفته بود که دو نفر نزد من آمدند و اظهار داشتند: ما از طرف حضرت علیّ بن موسی الرّضا علیهما السلام آمده ایم، چون یکی از دوستان ما فوت کرده و از دنیا رفته است، برای کفن او نیاز به حُلّه ای داریم که شما همراه آورده ای؟ و من به جهت خستگی راه آن را فراموش کرده بودم، لذا گفتم: من چنین پارچه و حُلّه ای همراه ندارم و آن ها رفتند؛ ولی پس از لحظاتی بازگشتند و گفتند: امام و مولای ما، حضرت رضا علیه السلام سلام رسانید و فرمود: حُلّه مورد نظر ما همراه تو است، که دخترت آن را به تو داده تا برایش بفروشی و انگشتر فیروزه ای تهیّه نمائی؛ و تو آن را در فلان بسته، کنار دیگر لباس هایت قرار داده ای . پس آن را از میان وسائل خود خارج گردان و تحویل ما بده؛ و این هم قیمت آن حُلّه است، که آورده ایم. پس پول ها را گرفتم و آن حُلّه را بیرون آوردم و تحویل آن ها دادم، آن گاه با خود گفتم: باید مسائل خود را از آن حضرت سؤال نمایم و سؤال های خود را روی کاغذی نوشتم و فردای آن روز، جلوی درب منزل حضرت رفتم که با جمعیّت انبوهی مواجه شدم و ممکن نبود که بتوانم از میان آن جمعیّت وارد منزل حضرت شوم. در نزدیکی منزل حضرت رضا علیه السلام کناری ایستادم و با خود می اندیشیدم که چگونه و از چه راهی می توانم وارد شوم و نوشته خود را تحویل دهم تا جواب آن ها را مرقوم فرماید؟ در همین فکر و اندیشه بودم، که ناگهان شخصی که ظاهراً خدمت گذار امام رضا علیه السلام بود نزدیک من آمد و اظهار داشت: ای علیّ بن احمد! این جواب مسائلی که می خواستی سؤال کنی. وقتی نوشته را دریافت کردم، دیدم جواب یکایک سؤال هایم می باشد که جواب آن ها را برایم ارسال نموده بود، بدون آن که آن ها را تحویل داده باشم، حضرت از آنها اطّلاع داشته است. 📚مناقب ابن شهرآشوب: ج 4، ص 341 📚کشف الغمّة: ج 2، ص 102 📚 الثّاقب فی المناقب: ص 479، ح 406. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
havamo-dashte-vaghti.mp3
5.43M
حتما قرارِ شاه و گدا هست یادتان آری، همان شبی که زدم دل به نامتان مشهد... حرم... ورودی باب الجواد... آقا، عجیب دلم گرفته برایتان💔 #پیشنهاد_دانلود ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍁🌻🌱🌷🥀🍂🕊 🌼🍂🥀 🌱 📕حکایتها و هدایتها در آثار استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری محمّد جواد صاحبی 🍃مروت و مردانگی 🔷🔹جنگ صفین در آستانه شروع شدن است و می رود تا اوّلین درگیری و برخورد مسلحانه امام علی(ع) با معاویه آغاز شود دو لشکر در اطراف رود فرات به هم می شوند. معویه به یارانش دستور می دهد پیش دستی کنید و آب را بر روی علی و سپاهیانش قبل از آنکه به محل کارزار برسند ببندید. آب به روی سپاهیان اسلام بسته می شود و تازه معاویه و لشکریانش خیلی هم خوشحال می شوند و می گویند: از وسیله خوبی استفاده کرده ایم، زیرا وقتی که علی و پیروانش بیایند آب به چنگ نمی آورند و مجبور می شوند فرار کنند و آن وقت بهترین پیروزی را ما به دست آورده ایم . علی(ع) به معاویه پیام داد که بهتر است ابتدا با یکدیگر مذاکره کنیم، بلکه بتوانیم با مذاکره مشکل را حل کنیم و گره ای که می شود با دست باز کرد نباید ما دندان باز کنیم و تا ممکن باشد از کاری که میان دو گروه از مسلمانان جنگ و خونریزی راه بیانداز و بپرهیزید، هنوز ما به محل نرسیده شما آب را بستید. پس از این پیام معاویه شورای نظامی تشکیل داد و مسئله را با سران خودش مطرح کرد و گفت: شما چه صلاح می دانید، اینها را آزاد بگذاریم یا نه؟ بعضی گفتند: آزاد بگذارید برای این که اگر آزاد نگذارید با زور و قدرت از شما می گیرند و آبرویتان بر باد می رود. دیگران گفتند: خیر ماآزاد نمی گذاریم و آنها هم نمی توانند از ما بگیرند و آزاد نگذاشتند. بالاخره جنگ را به علی(ع) تحمیل کردند. آن وقت علی(ع) آنجام آمد و ایستاد و یک خطابه حماسی در مقابل لشکر خود خواند که از هزار طبل و شیپور و نغمه های نظامی مارش های ارتشی اثرش بیشتر است. صدا زد: ای مردم! معاویه گروهی از گمراهان را دور خودش جمع کرده است و آنها آب را بر روی شما بسته اند! حالا می دانید چه باید بکنید؟ یکی از دو راه را انتخاب نمایید: الان شما تشنه هستید و سراغ من آمده اید که آب نداریم و تشنه هستیم و آب می خواهیم، پس بنابراین اوّل باید این شمشیرهای خودتان را از خونهای پلید سیراب کنید تا آنوقت خودمان سیراب بشوید بعد یک جمله ای فرمودند که هیجانی در همه ایجاد کرد، علی موت و حیات را از جنبه حماسی و نظامی در این گفتار تعریف می کند: ایها الناس حیات یعنی چه؟ زندگی یعنی چه؟ مردن یعنی چه؟ آیا زندگی یعنی راه رفتن بر روی زمین و غذا خوردن و خوابیدن؟ آیا مردن یعنی رفتن زیر خاک؟ خیر، نه این زندگی است و نه آن مردن. فالموت فی حیاتکم مقهوین والحیاة فی موتکم قاهرین (48) زندگی این است که بمیرید و پیروز باشید و مردن این است که زنده باشید و محکوم و مغلوب دیگران. ببینید این جمله چقدر حماسی است! چقدر اوج دارد! این جمله از صد مارش نظامی بیشتر اثر کرد، لشکر علی را باید زورتر جلوشان را نگه داشت! حمله کردند و دشمن را تا چند کیلومتر آن طرف تر عقب راندند، شریعه را در اختیار گرفتند جلو آب را بستند، معاویه بی آب ماند، نامه ای التماس آمیز نوشت. اصحاب علی(ع) گفتند: محال است زیرا که ما چنین کاری را ابتداء شروع نکردیم، شما اوّل این کار را کردید و گفتید آب به شما نمی دهیم ولی امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود: نه هرگز چنین نمی کنیم این عملی است ناجوانمردانه، من با دشمن در میدان جنگ روبرو می شوم ولی هرگز از راه اینگونه تضییقات نمی خواهم پیروزی کسب کنم. این شیوه ها از عمل و شأن من بدور است و از شأن یک مسلمان عزیز و با کرامت هم بدور می باشد. این را می گویند مروّت و مردانگی، مروّت بالاتر از شجاعت است. چه خوب گفته مولای رومی، این شعر او از بهترین اشعاری است که راجع به علی(ع) گفته شد است. آنجا که خطاب می کند به امیرالمؤمنین(ع) و می گوید: در شجاعت شیر ربانیستی - در مروت خود که داند کیستی؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
دلم یه دلــ❤️ سیر حرم میخواهد ...😭 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍁🌻🌱🌷🥀🍂🕊 🌼🍂🥀 🌷🍁 🌼 ✨﷽✨ ✅غربت امام زمان (عج) علیه السلام ✍️غربت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف از غربت امام رضا علیه السلام و امام حسين علیه السلام نيز بيشتر است. اگر حسين بن علی علیه السلام به دليل کمی ياران و اعوان، غريب بود، فرزندش مهدی از او نيز غريب‌تر است. چراکه همان هفتاد و دو يارِ حسين، در محشر عاشورا تا پای جان، امام خويش را نصرت کردند؛ اما بيش از هزار سال است که امام زمان، در رسيدن به سيصد و سيزده ياور مخلص، انتظار می‌کشد.۱ اگر تنهایی و دوری از خانه و کاشانه و اهل و عيال، غربت است، چگونه يوسف زهرا غريب نباشد، وقتی امام کاظم علیه السلام در وصف او چنين می فرمايند: او همان طرد شده‌ی تنهای غريبِ پنهان از خاندانش است؟۲ 💥آری! امام زمان غريب است، نه در ميان خِيل گرگان درنده در صحرای کربلا يا در کاخ مأمون؛ بلکه در ميان محبّان و شيعيانش. 📚 (۱)کمال‌الدين، ج۲، ص۳۷۸ 📚 (۲)هو الطريد الوحيد الغريب الغايب 📚 بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۱ 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🕊 قال الرضا علیه السلام: 🔷«اَلتَّدْبِیرُ قَبْلَ الْعَمَلِ یُؤْمِنُکَ مِنَ النَّدَمِ» 🔶تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی در امان می دارد. 📚عیون اخبارالرضا علیه السلام /ج۲/ ص ۵۴کافی/ج۲/ ص۱۱۳ تدبیر پس از نتیجه بی تاثیر است چون شیر که بسته در غل و زنجیر است از دغدغه ی ندامت آزاد شود پیش از عمل آنکه صاحب تدبیر است ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
خورشیدِ فروزانِ امامت به خراسان در شرق، غروب کرده و مشرق شده هجران مهربان امامی که چراغ بود و هدایت پیمانه ی ایشان بشکستند سر پیمان بگذار بگرییم و غم خویش به فریاد در سنج و دهل کرده و دمام نمایان باری که غربتکده کم بود و شهادت تکمیل نمود پازل این کلبه ی احزان 🌴 کانال عاشقان امیرالمؤمنین علیه https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
خروج ماه صفر و آغاز ماه ربیع و بشارت به بهشت 📬نشر دهید. 🔰در روز پایانی ماه صفر هر سال حدیثی از رسول خدا (ص) در فضای مجازی پخش می شود که پیامبر (ص) فرمود: «هرکس پایان ماه صفر را به من بشارت دهد من بهشت را به او بشارت می دهم» و گاهی با این نقل بیان می شود: «هرکس آغاز ماه ربیع را به من بشارت دهد من بهشت را به او بشارت می دهم» 👌اما هیچکدام از این نقل ها صحیح نمی باشد و در هیچیک از منابع معتبر روایی چنین حدیثی از پیامبر نقل نشده است. 👌آنچه در منابع معتبر روایی از آنحضرت نقل شده این است: 🔸«مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة؛ کسی که خروج ماه آذار را بشارت دهد اهل بهشت است» (علل الشرایع، ج1، ص176)🔸 👌در رابطه با این حدیث چند نکته قابل ذکر است: 🖌1- در این حدیث از ماه «آذار» که یکی از ماه های رومی است سخن به میان آمده است نه از ماه صفر و نه ماه ربیع. 🖌2- این حدیث با توجه به شأن صدور درباره «هرکسی» نیست بلکه منظور پیامبر (ص) شخص ابوذر نه «هرکسی» که پایان ماه آذار را بشارت دهد. 🖌3- این حدیث با توجه به شأن صدور آن هیچ دلالت و ارتباطی به نحس بودن ماه آذار و یا ماه صفر ندارد. ✅شأن صدور حدیث👇👇👇 روزي پيامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: اوّلین کسی كه هم‏اكنون بر شما وارد مي‏شود، شخصی بهشتی است. برخي افراد چون اين سخن را شنيدند، از مسجد بيرون رفتند تا شتابان بازگردند و به سبب اين خبر، از بهشتيان شوند. پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اكنون چند نفر بر شما وارد می‏شوند كه هر يك از ديگري سبقت مي‏جويد [تا نخستین کسی باشد که بر اهل مسجد داخل می‏شود]. امّا «من بشرني بخروج آذار فله الجنة»، [از ميان آنان] آن‌کسی که به من بشارت خروج ماه آذار را دهد، اهل بهشت است. آن گروه بازگشته و وارد شدند. ابوذر نيز با آنان بود. پيامبر به آنان فرمود: ما در كدام‏یک از ماه‌های رومي هستيم؟ [کسی جوابی نداد]. ابوذر گفت: اي پيامبر خدا، آذار تمام شد. پيامبر فرمود: اي ابوذر، اين را می‌دانستم؛ اما دوست داشتم كه امت من بدانند تو مردی بهشتي هستي و چرا بهشتي نباشي، درحالی‌که تو را پس از من، از حرمم (مدينه) مي‏رانند؛ چون به اهل‌بیت من محبت داري. پس تنها زندگي مي‏كني و تنها مي‏ميري و گروهي به سعادت تجهيز و كفن و دفن تو نائل مي‏آیند. آنان همراهان من در بهشت جاودان‌اند؛ بهشتي كه به پرهيزگاران وعده داده شده است. 📚علل الشرایع، ج1، ص176) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#وداع_محرم_و_صفر دو ماه زندگی ام خرج روضه های تو بود سلامِ روز و شبم سمت کربلای تو بود دلیل سجده ی ما تربت تو بود فقط دلیل گریه ی ما مجلس عزای تو بود نگاه کن به دلی که تپیده با غم تو دلی که در همه حالات مبتلای تو بود شبی برای گدایان خود دعا کردی خدا هر آنچه به ما داد از دعای تو بود نوشته اند که جبرئیل هم دلش می خواست به جای این همه منصب فقط گدای تو بود تویی که نور خداوند در تو جلوه نمود تویی همان که خداوند خونبهای تو بود چگونه سمت خداوند پر زدی که زمین سه روز بعد تو دنبال رد پای تو بود میان گودیِ گودال سجده می کردی زمین کرب و بلا محو ربنای تو بود #احسان_نرگسی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 🎙استاد عبادی قسمت اول 📝بررسی کتب معتبر حدیث مهدوی 📜در سلسله مباحث حدیث شناسی مهدوی چند نمونه از احادیث معتبر و غیر معتبر را عرض می کنیم بعد از این مقدمات، ان شاءالله روی علائم حتمی و بعضی از علائم غیر حتمی ظهور می رویم، مخصوصا در علامات حتمی روایت ها را بررسی می کنیم. ❌چون متأسفانه در شبکه های اجتماعی و سایت ها و بعضی از سایت های خبری معتبر مطالبی در باب علائم ظهور ذکر می شود که سر سوزنی اعتبار ندارد. 📕ما در عرصه مهدویت 3 کتاب معتبر و دست اول داریم:👇 1️⃣الغیبة نوشته علامه نعمانی 2️⃣الغیبة نوشته شیخ طوسی 3️⃣کمال‌الدین ‌و ‌تمام ‌النعمة شیخ صدوق 👌این 3 کتاب به عنوان 3 کتاب معتبر در عرصه مهدویت است. از بین این 3 کتاب، کتاب الغیبة نعمانی معتبرتر است. ☝️اما یک نکته بسیار مهم؛ ❓آیا معتبر بودن این 3 کتاب به این معنی است که من هر حدیثی از این کتاب ها پیدا کردم معتبر است⁉️ یعنی اگر یک حدیثی را دیدم که آخر متن نوشته منبع از الغیبة نعمانی بگوییم حدیث معتبر است؟ اصلا چنین چیزی نیست. وقتی می گوییم معتبر است منظور نسبت به کتب دیگر احادیث معتبر در آن بیشتر است. و این به معنای اعتبار صددرصدی آن کتاب نیست. 🔸شیعه هیچ کتاب حدیثی ندارد که ادعا بکند صددرصد درست است. (این از افتخارات شیعه است و برای ما ضعف نیست) چون شیخ کلینی، شیخ طوسی، شیخ صدوق، علامه نعمانی، هر چند مقام بالایی داشتند ولی انسان بودند ممکن است یک اشتباهی بکنند و یک حدیث جعلی در کتابشان بیاورند. ❌و از طرفی هم فقط بگوییم این سه کتاب، یعنی بقیه کتاب ها ارشاد مفید، احتجاج شیخ طبرسی و کتب دیگر در عرصه مهدویت آنها معتبر نیست؟ نه چنین حرفی نزدیم این سه کتاب اعتبارش بیشتر است. والا بقیه کتب احادیث معتبر در آنها هست و هیچ کتابی را صددرصد نمی توانیم بگوییم تمام احادیثش درست است. 📲بعضی از این روایت ها که در شبکه مجازی است و زیر مطلب آدرس می دهند فلان کتاب، فلان صفحه.. اصلا دروغ است‼️ شما مراجعه بفرمایید به این صفحه ها چنین چیزی پیدا نخواهید کرد. 🔸مانند قضیه حادثه منا که حدیث جعل کردند ″بحارالأنوار- ج53، ص18″ شما بروید بحار را نگاه کنید چنین حدیثی در آنجا نیست. 👌توصیه حقیر به شما عزیزان این است که این سلسله مباحث حدیث شناسی مهدوی را حتما پیگیری کنید. چون شبکه های اجتماعی پر از احادیث غیر معتبر است و برای ما آزار هنده است که این احادیث جوان های ما و شیعیان ما را از راه اصلی خودش منحرف می کند. 📚برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۱ ۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹امام رضا (ع) - علی فانی (فوقالعاده - جدید) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
جانــے و دلــے اے دڸ و جانــــم همہ ٺــــــو...❤️ السَّلامُ عَلَیْڪ یٰا مُعینَ الضُّعَفاء سمٺ حــرم ٺوسٺــــــ دڸم باز روانہ "اے ٺیر غمٺ را دڸ ؏ـشاقــــ نشانہ" "ﺍَﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻋَﻠَﯿْڪ ﯾﺎ ﻋَﻠے ﺍﺑْڹ ﻣﻮﺳَے ﺍﻟْﺮﺿﺎ(؏) #یا_امام_رضا_جانم🌷 🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ #ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌙 #ليلة_المبيت ✨شب اول ماه ربیع الاول جان نثاري آقا و مولايمان اميرالمؤمنين علیه السلام و خوابیدن در بستر پیامبر(ص) 🌟نزول آیه ۲۰۷ سوره بقره درشأن مولا: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍃🌷🍁🌻🍁🥀🍂🌱🕊 🌱🌼🍁🌷 🥀🍂 🌻 🌙ليلة المبيت 🔻شب اول اين ماه[ربیع الاول] پيامبر صلي الله عليه و آله از شر كفار از مكه به مدينه هجرت كردند. در آن شب آقا و مولايمان اميرالمؤمنين عليه السلام جان نثاري فرموده به جاي رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در بستر ايشان خوابيدند[۱]. چه اينكه كفار قريش قصد كشتن حضرتش را داشتند. به اين مناسبت آيه(۲۰۷ سوره ی بقره): «وَمِن النّاس من يشري نَفسه ابتغاء مَرضات الله...»[۲]؛ «از مردم كسي هست كه جان خويش را در راه رضايت خداوند مي‌فروشد و خدا بر بندگان مهربان است» در شأن مولا امیرالمومنین علي بن ابي‌طالب عليه السلام نازل شد. ✅ در شبي كه اميرالمؤمنين عليه السلام به جاي پيامبر صلي الله عليه و آله خوابيد به جبرئيل و ميكائيل خطاب رسيد كه من بين شما دو نفر برادري قرار دادم و عُمر يكي از شما را بيش از ديگري قرار دادم. كداميك از شما ايثار مي‌كند كه عمر طولاني از آن ديگري باشد؟ هر دو عمر طولاني را اختيار كردند. خطاب آمد: «به زمين نگاه کنيد و ببينيد كه چگونه علي عليه السلام حيات خود را به برادرش پيامبر صلي الله عليه و آله ايثار نموده و به جاي او خوابيده و جان خود را فداي او نموده است. به زمين برويد و او را از دشمنان حفظ كنيد». آنان آمدند و جبرئيل بالاي سر اميرالمؤمنين عليه السلام و ميكائيل سمت پاهاي آن حضرت نشست و ندا كرد: «بَخِِ بَخِِ من مثلك يَابن اَبي طالب؛ خداوند در جمع ملائكه به تو مباهات فرمود». اينجا بود كه آيه شريفه «وَمِن النّاس من يشري نَفسه ابتغاء مَرضات الله...» نازل شد.[۲]. 📚منابع؛ [۱]- قلائد النحور: ج ربيع الاول، ص ۸. مسار الشيعه: ص ۲۷. فيض العلام: ص ۲۰۱. زاد المعاد: ص ۳۳۲. بحارالانوار: ج ۹۷، ص ۱۶۸. مصباح كفعمي: ج ۲، ص ۵۹۶. [۲]- بحار الانوار؛ جلد ۱۹، صفحه ۳۹. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍