eitaa logo
غرب‌ گرد
919 دنبال‌کننده
393 عکس
155 ویدیو
14 فایل
«غرب یک جریان است، نه جغرافیا.» بازنشر به هر نحوی جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ قسمت ری اکشن کانال علینژاد در تلگرام فعال شده، تا علاوه بر ذائقه سنجی از مخاطب احساس در اکثریت بودن همفکران او را القاء کند. دوستانی که از تلگرام استفاده می‌کنند حتماً دقایقی را در روز به دیسلایک کردن پست‌ها اختصاص دهند. 🆔 https://t.me/masih_alinejad 🔞 تذکر: طبیعتاً ورود به عرصه فعالیت‌های جنگ نرم، همانند جنگ سخت، خطرات خود را دارد. @AskWest
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📂 Sarah Everard's case 🔞 از پرونده جنایی سارا اِورآرد چیزی شنیده‌اید؟! 🔺 در مارس ٢٠٢١ در یکی از خیابان‌های شلوغ لندن، ساعت حدود ٩ شب است که دختری ٣٣ ساله در حال برگشت به منزل با حکم بازداشت یک افسر پلیس مواجه می‌شود... @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازتاب اعتراضات دانش آموزان ایرانی در رسانه‌های انگلیسی ✍ زنگ خطر آن موقع به صدا در آمد که در مدارس متعدد و در مقاطع مختلف آهنگ مبتذل ساسی مانکن بارها هم‌خوانی شد. آیا از همان روز کارگروه‌هایی را مأمور به آسیب شناسی کردیم؟ مأمور به شناختن این نسل و کمک به او؟ هر چه نباشد بچه‌ها از شش، هفت سالگی تا هفده، هجده سالگی تقریباً نیمی از عمر خود را در مدارس می‌گذرانند، حتی بعضی طرح‌ها (مانند مدارس دو زبانه، کیف در مدرسه، کمپ‌های نوروزی، کانون‌های پیشرفت، اردوهای معارفه، کلاس‌های تابستانه و...) باعث شده تا ساعات بیشتری در خانه غائب باشند و در مدرسه حاضر. اما نتیجه این حضور چه بوده؟ از خودبیگانگی فرهنگی و هویتی؟! صدها ساعت‌ دوره ضمن خدمت اختیاری و اجباری برای معلم‌ گذاشتید که به او روش‌های نوین آموزش و سنجش را بیاموزید، خدا قبول کند! دو ساعت هم وقت گذاشتید به معلم در فهم حقیقت معلمی کمک کنید؟ به او کمک کنید هم خود را بهتر بشناسد و هم رسالتش را و هم مخاطبش را؟ که فرزندان این آب و خاک امانت اند در دست‌ او و قرار است روزی سرباز امام عصر ارواحنا فداه بشوند؟ یا شاید هم دیگر دوره این حرف ها سر آمده؟! خود کرده را تدبیر نیست! هر آنچه بکاریم، همان درو می‌کنیم. گفت، امام هر آنچه داشت گذاشت لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ. آموزش و پرورش بزرگترین کشور شیعه در دنیا برای نجات بچه‌های ما از ضلالت و جهالت چه کرده‌ است؟ @AskWest
14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 از یک دانش آموز مسلمان خواسته می‌شود تا کاریکاتور پیامبر را بکشد! واکنش او خیلی زیباست... 🔹 این فیلم کوتاه تنها چند روز پس از حملهٔ «شارلی هبدو» در ژانویهٔ ٢٠١۵ در فرانسه تولید شد. که یک دانش آموز مسلمان را به تصویر می‌کشد که معلم از او می‌خواهد کاریکاتور حضرت (ص) را بکشد. در ابتدا او نمی‌داند چکار کند، اما سپس شروع به نوشتن می‌کند و نامه‌ای به پیامبر عزیزمان می‌نویسد... @AskWest
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم «إِنْ لَمْ‌یَکُنْ لَکُمْ دینٌ، وَکُنْتُمْ لاتَخافُونَ الْمَعادَ، فَکُونُوا أَحْراراً فِی دُنْیاکُمْ» «اگر دینی ندارید و از حساب آن دنیا نمى‌‏هراسید، پس در زندگى این دنیا آزادمنش باشید.» کلید مغزهای زنگ زده دست حسین است، علیه السلام. آزادی را در کلام او باید خواند و در مرام او تفسیر کرد. در منش میزبانی او ... مهم نیست کجای دنیا هستی و اهل کدام دیار. خوان هدایت که پهن کند، به رنگ پوست و مو و زبان و ظاهر و انگیزه ات کاری ندارد. عثمانی مسلک باشی یا نصرانی، زود رسیده باشی یا دیر، فقط إرفع رأسکَ می‌شنوی. اصلاً شمر، شمر هم که باشی، نصیحتت می‌کند که برو و بگذار فرد دیگری شمر شود. شمر اما نرفت. ماند و به قامت تاریخ قد کشید. ماند و لعن ابدی را به خود و خاندانش خرید. نوادگانش هنوز هم به قصد قربت سنگ بر پیشانی حقیقت می‌زنند. به قصد قربت سر می‌برند و حقیقت ذبح می‌کنند. هنوز هم با هیاهو مانع از رسیدن باران حقیقت به کویر وجود دیگران و خویش اند. هنوز هم گندم ری در نگاه‌شان برق می‌زند و حاضرند عقبا بفروشند و دنیا بخرند. در این فضای غبارآلود، عده‌ای از دور نظاره گرند. گرد و غبار معرکه و هیاهوی شمریان حواس‌شان برده. به هیبت و کثرت و زرق و برق آن طرف که می‌نگرند هوا برشان می‌دارد که: «آن طرف هم حق است. بنگر، آزادی را علم کرده. آغوش رایگان می‌دهد و مزد هر ضربه‌ را در دم به زر ناب حساب می‌کند. چرا نروم؟» بلد راه که باشی اما از همان اول، عمود آخر راه را می‌بینی و می‌بینی که آزادی حسین و آزادی شمر از دو سنخ اند. از دو سنخ مِثْلِي (لَا يُبَايِعُ) مِثْلَهُ. عمود آخر را عباس دید، که امان نامهٔ شمر را اسارت دید و اسیر حسین ماندن را آزادی. دستت در دست عباس زمانت که باشد، نَافِذَ البَصِیرة می‌شوی و اسیرِ آزادی شمر زمانه ات نمی‌شوی... تقدیم به حضرت احمد بن موسی علیه السلام، @AskWest
از پوشش تا تجاوز.pdf
357.6K
✍ این در سال ٢٠١٧ در مرکز روان‌شناسی و علوم اعصاب دانشگاه گلاسگو اسکاتلند نوشته شده و در ژورنال بسیار معتبر زیر به چاپ رسیده است. Frontiers in Psychology 📌 این پژوهش به ارتباط بین پوشش و تأثير روان شناختی آن بر نگاه شیءانگارانه و ابزاری مردان به زنان، خود شیءانگاری زنان، نقش در ترویج این نگاه و در نهایت خشونت جنسی می‌پردازد. @AskWest
⭕️ اینجا آمریکا هنگام ورود کلمب نیست. این‌ها هم بومیان آمریکا در ۱۴۹۲ نیستند... اینجا است... نیمه دوم قرن بیست، کیلومترها دورتر از خاک آمریکا، در حال سوختن در آتش جنگی ناخواسته... 🇺🇸 @AskWest
✍ «ایالات متحده در جنگ ، بیش از دو برابرِ جنگ جهانی دوم در ویتنام، لائوس و کامبوج بمب استفاده کرد. نیمی از این بمباران‌ها در ویتنام جنوبی رخ داد که موجب شد بمباران شده‌ترین ملتِ تاریخ لقب بگیرد.» (اندرسون ٩٢) به نقل از کتاب: 📕 The Columbia Guide to the Vietnam War by David Anderson 🇺🇸 @AskWest
✍ برتراند راسِل، فیلسوف، مورخ و جامعه شناس مشهور بریتانیایی در کتابِ «جنایات جنگی در ویتنام» آمار تکان دهنده‌ای از جنگ آمریکا در ارائه می‌دهد: «تا اواسط ۱۹۶۲، بیش از ۵ میلیون نفر به اردوگاه‌های کار اجباری برده شدند و فقط ۴۵۰۰۰ دانش آموز در این اردوگاه‌ها در جنوب ویتنام نگهداری می‌شدند. تا نیمه ۱۹۶۳، ۱۶۰ هزار ویتنامی جان خود را از دست دادند، ۷۰۰ هزار نفر شکنجه و نقص عضو شدند، ۴۰۰ هزار نفر زندانی شدند، به ۳۱ هزار زن ویتنامی تجاوز شد، ۳۰۰۰ نفر در حالی که زنده بودند شکم های شان دریده شد، ۴۰۰۰ نفر زنده سوزانده شدند، هزار معبد تخریب و ۴۶ روستا با مواد سمیِ شیمیایی مورد حمله قرار گرفت.» (راسل ۵٨) 📕 War Crimes in Vietnam by Bertrand Russell 🇺🇸 @AskWest
📊 دخالت‌های نظامی مستقیم آمریکا پس از جنگ جهانی دوم 🇺🇸 @AskWest
23.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ دوران سیاه جاهلیت به اتمام رسیده است؟ @AskWest