eitaa logo
اسناد المصائب
3هزار دنبال‌کننده
974 عکس
303 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 : ┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈ ✅مطالب منقول مقاتل و مورخان از زبان حضرت ودیگر معصومین(علیهم السلام) دو دسته اند : 1⃣دارای سند معتبر : «اگر دارای سند معتبر اعم از سند قطعی یا سند ظنی باشد، درصورتی که با آموزه های دینی وحکم قطعی عقل تنافی نداشته باشد، بازگویی بلا مانع است.» 2⃣بدون سند : اگر بدون سند باشد، نیز دوصورت دارد : یا «زبان حال» است و یا «زبان مقال» که به معصوم نسبت داده می شود. ✅«درصورتی که مضمونش با آموزه های دینی وحکم قطعی عقل سازگار باشد. نقل آن محذوری ندارد و بلا اشکال است.» 🚫«اما اگر نقل، مایه ی وهن اسلام وجایگاه رفیع امامت باشد، نقل آن به هرشکلی ممنوع است.» 📚منبع : ۱)کوثر کربلا، جوادی آملی، ص۲۱۷ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙توصیه‌های به مداحان جوان 👥در پنجمین نشست صمیمانه جمعی از ستایش‌ گران‌ و مادحین جوان اهل‌ بیت(علیهم السلام) در دی‌ ماه ۱۳۹۸ 🎥قسمت اول @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️در پیاده روی های مراقب موکب های شیعه انگلیسی و فرقه مدعیان دروغین یمانی باشیم. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢روشنگری در راستای دفع تبلیغات سوء فرقه ضاله «سید احمد الحسن الیمانی» توسط برخی موکب های اربعین در مقابل موکب های آنان در پیاده روی اربعین! «اجرکم عندالله» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📡در شبکه های ماهواره ای منتسب به «سید صادق شیرازی» چه می گذرد؟!! 🚫حرفهای عجیب و غریب و اهانت مجریان و به اصطلاح کارشناسان برنامه که مضحکه ی شبکه های معاند و منافق شده است!👇 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣اگر خدا می خواست بیاد توی زمین و با یک زنی ازدواج کند، با حضرت فاطمه(سلام الله علیها) ازدواج می کرد! 👤شیخ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣هتاکی و فحاشی به مخاطب و رفتاری نامعقولانه و فرار از جواب دادن و در آخر به نوعی ایجاد تنفر از مذهب شیعه و تخریب وجهه آن در مقابل مذاهب دیگر توسط کارشناس روحانی نما «حسن اللیاری»! 👤شیخ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣توهین و اهانت بی شرمانه به مراجع عظام تقلید و علماء توسط «یاسر الحبیب» یاسر الحبیب(داماد سید مجتبی شیرازی) و اهل کویت و مدیر و گرداننده یکی از شبکه های تلویزیونی منتسب به «سید صادق شیرازی» به نام «فدک» که با کارهای وحدت شکنانه از جمله با تالیف کتاب «الفاحشة الوجه الآخر لعائشة»(فاحشه چهرهٔ دیگر عایشه) که در سال ۲۰۱۰ میلادی در لندن چاپ شد، جنجال به پا کرد. 👤شیخ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣ترویج عزاداری های انحرافی و مخرِّبِ وجهه ی شیعه! 👤«محسن جبار زارع» مجری شبکه امام حسین(علیه السلام) منتسب «سید صادق شیرازی» در حال وصف نحوه ی عزاداری های کشور «هندوستان» است. وی اصرار دارد که این نوع عزاداری ها باید در اینجا هم بر پا بشود! شیعیان هندوستان برای عرض ارادت به محضر امام حسین(علیه السلام) تا حد مرگ بر روی زغال داغ راه می روند و داخل آتش می شوند و بر زیر سمّ اسبانی که نعل تازه زده اند، می خوابند تا با امامشان ابراز همدردی کرده باشند! 👤 ✍اما ببینید این سخنان سخیف چقدر با اهداف قیام و نهضت سراسر عزت امام حسین(علیه السلام) در تضاد است، امامی که در همان ابتدا که ایشان از مدینه به سوی مکه حرکت کردند، فرمودند : «إِنِّی لَمْ أَخرُجْ أَشِرَاً وَ لَا بَطِرَاً وَ لَا مُفْسِدَاً وَ لَا ظَالِمَاً، إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ إلاِصلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی» ♦️من برای جاه طلبی، آشوبگری، فساد و ستمگری قیام نکردم بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم.(۱) واقعا امام حسین(علیه السلام) زیر سم اسب رفت که این را به ما بفهماند؟ شعور حسینی چه می شود؟ 📚منبع : ۱)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۱، ص۸۱۸ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⚠️🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⚠️🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⚠️🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⚠️🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⚠️ 🔍 و نفوذ آنها در هیئتها در بیان @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅«سید محمد شیرازی» پسر ارشد «مرحوم میرزا سید مهدی شیرازی» و برادر بزرگ «سید صادق شیرازی» وقتی در سال ۱۳۵۱ شمسی در عراق، ادعای مرجعیت کرد، دو تن از مراجع بزرگ عراق علیه او بیانیه صادر کردند و در طی جواب به استفتائی مرجعیت او را رد کردند! 1️⃣مرحوم آیت الله العظمی «سید ابوالقاسم خوئی» : «بسمه تعالی شانه از آنجایی که ما از فرد یاد شده تدریس و یا مباحثه ای علمی در حوزه علمیه نجف اشرف ندیده ایم، در نزد ما اجتهاد ایشان ثابت نشده است و حضرت علامه حجه الاسلام و المسلمین استاد ایشان شیخ یوسف خراسانی حائری دامت برکاته نیز تصریح بر عدم اجتهاد ایشان دارند و ایشان داناتر است بحال وی.» ابوالقاسم الموسوی الخوئی (محرم الحرام سال ۱۳۹۲ ق) 2️⃣مرحوم آیت الله العظمی «سید محمود حسینی شاهرودی» : «بسمه تعالی شانه فرد یاد شده نزد ما شاگردی نکرده و در حوزه نجف اشرف تحصیل ننموده تا فضل ایشان شناخته شود و در پیش ما اجتهاد ایشان، به دلیل شرعی ثابت نشده است.» محمود الحسینی الشاهرودی (۲ محرم الحرام سال ۱۳۹۲ ق) @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔷《السَّلاَمُ عَلَیکَ یابْنَ رَسُولِ اللهِ(ص)، یَا وَصِیَّ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ(علیه السلام)، أَشْهَدُ أَنَّکَ عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَیتَ شَهِیدَاً》🔷🔹 ✅مقایسه یاران و اصحاب سه امام :👇 1⃣یاران : امام علی(علیه السلام) در میان سپاهیان خود، نیروی ویژه ای به نام «شُرطَةُ الخَمِیسِ» داشت که اینان گروهی از رزمندگان جان بر کف و فدائیان راستین زمان امیرالمؤمنین(ع) بودند، که با آمادگی کامل در همه جا برای امام علی(ع) جانفشانی می‌کردند. علت نامگذاری این لشکر به خمیس این بوده که لشگر به پنج قسمت «مقدمه، ساق، مِیمَنه(جناح راست)، مِیسرِه(جناح چپ) و قلب» تقسیم می‌ شده است. فرمانده این گردان نیز اصبغ بن نباته بود و مهمترین اعضای آن؛ افرادی از قبیل عمار بن یاسر، مالک بن حارث اشتر، محمد بن ابی بکر، حبیب بن مظاهر، سهل بن حنیف، عثمان بن حنیف، قیس بن سعد، جابر بن عبدالله انصاری، حُکیم بن جبل، اویس بن عامر قرنی، و میثم بن یحیی تمّار و رُشید هجری و عمر بن حمق خزایی و حذیفة بن یمان و عدی بن حاتم طایی و ابوالهَیثَم بن تَیهان و خُزیمة بن ثابت و کمیل بن زیاد و.. بودند. که تعداد آنها طبق روایتی از امام صادق(ع) که فرمود : 📋《كَانُوا شُرطَةُ الخَميسِ سِتَّةَ آلافِ رَجُلٍ أَنصَارَهُ》 ♦️تعداد نیروهای شرطه الخمیس با به شش هزار نفر می رسید.(۱) اینان با امام علی(ع) عهدی دو طرفه بسته بودند. از اصبغ بن نباته سؤال شد، که چرا شما را شرطة الخمیس می‌گفتند؟ او گفت : 📋《اِنَّا ضَمَّنَا لَهُ الذِّبْحَ وَ ضَمَّنَ لَنَا الْفَتْحَ》 ♦️ما برای امیرمؤمنان(ع) خون‌دادن و از جان گذشتن را به عهده گرفتیم و او برای ما فتح و پیروزی را بر عهده گرفت.(۲) در نقلی دیگر آمده است که، اصبغ بن نباته در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه امام(ع) نزد شرطه الخمیس، چنین گفته است : 📋《أَنَّ سُیوفَنَا کانَتْ عَلَی عَوَاتِقِنَا فَمَنْ أَوْمَی إِلَیهِ ضَرَبْنَاهُ بِهَا، وَ کانَ یقُولُ لَنَا تَشَرَّطُوا فَوَاللهِ مَا اشْتِرَاطُکمْ لِذَهَبٍ وَ لَا لِفِضَّةٍ وَ مَا اشْتِرَاطُکمْ إِلَّا لِلْمَوْت》 ♦️ما شمشیرهای مان بر شانه های مان بود؛ حضرت(ع) به هر کس اشاره می کرد؛ او را از پا درمی آوردیم. ایشان به ما می فرمود : قسم به خدای من که با شما به طلا و نقره شرط نمی کنم، بلکه پیمان ما با شما مرگ و شهادت است.(۳) امیرمؤمنان(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) به اصحاب خود چنین فرمود : 📋《تَشَرَّطوا! فَإِنّي لَستُ اُشارِطُكُم إلّا عَلَى الجَنَّةِ》 ♦️پیمان ببندید؛ همانا من با شما جز برای بهشت پیمان نمی بندم.(۴) آنان همیشه مسلح، آماده و همراه امام علی(ع) بودند و در جنگ‌ها پیشرو سپاه بودند و همیشه گوش به فرمان و آماده بودند و در اجرای فرمان امام(ع) تعلل نمی‌کردند. و با آن حضرت(ع) تا پای جان بیعت کرده بودند و مردانی وارسته، فرهیخته و باتقوا بودند و از قبایل مختلف تشکیل یافته و در غیر زمان جنگ نیز آماده و همراه امام(ع) بودند و ماموریت‌های مهم همچون اجرای حدود، بر عهده آنان بود. حتی برخی از آنان همچون عمار بن یاسر و مالک اشتر و اویس قرنی و ابوالهَیثَم بن تَیهان و خُزیمة بن ثابت، پیش از شهادت امام علی(ع) جان خود را فدا نمودند و به شهادت رسیدند. 2⃣یاران : ابوحمزه ثمالى در روايتى از امام سجّاد(علیه السلام) ماجراى وفادارى ياران و خاندان حضرت(ع) را در شب عاشورا بازگو مى‏ كند، تا آنجا كه امام حسین(ع) یاران را مورد خطاب قرار می دهد و می فرماید : 📋《يَا أَهْلِي وَ شِيعَتِي! اتَّخِذُوا هَذَا اللَّيْلَ جَمَلًا لَكُمْ وَ انْجُوا بِأَنْفُسِكُمْ فَلَيْسَ الْمَطْلُوبُ غَيْرِي وَ لَوْ قَتَلُونِي مَا فَكَّرُوا فِيكُمْ فَانْجُوا بِأَنْفُسِكُمْ رَحِمَكُمُ اللَّهُ فَأَنْتُمْ فِي حِلٍّ وَ سَعَةٍ مِنْ بَيْعَتِي وَ عَهْدِ اللَّهِ الَّذِي عَاهَدْتُمُونِي》 ♦️ای یاران من! این شب است که سیاهی و تاریکی آن را فرا گرفته، پس چون شتری راهوار از آن بهره ببرید و خودتان رو نجات دهید. مقصود اين گروه ستمکار من هستم و غير از من کسی را نمی خواهند. اگر مرا بکشند، به فکر کشتن شما نمی افتند، پس خودتان را نجات دهید. خداوند شما را مورد رحمتش قرار دهد. من امشب شما را مرخص کردم و بيعت خود و پیمان خداوند، که با من بسته بودید را از گردن شما برداشتم. در این هنگام؛ برادران و یاران امام(ع) به یک بار گفتند : 📋《وَ اللَّهِ يَا سَيِّدَنَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ(ع) لَا تَرَكْنَاكَ أَبَداً أَيْشٍ يَقُولُ النَّاسُ تَرَكُوا إِمَامَهُمْ وَ سَيِّدَهُمْ وَ كَبِيرَهُمْ وَحْدَهُ حَتَّى قُتِلَ وَ نَبْلُو بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اللَّهِ عُذْراً وَ حَاشَ لِلَّهِ أَنْ يَكُونَ ذَلِكَ أَبَداً أَوْ نُقْتَلَ دُونَكَ》 @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
♦️ای مولای ما! به خدا سوگند! هرگز تو را ترک نخواهیم کرد که مردم در مورد ما زبان که کنایه باز کنند و بگویند که آنها افراد بی وفایی بودند که امامشان و آقایشان و رهبرشان رو تنها گذاشتند تا اینکه کشته شد. و آن روز بین ما و خدایمان عذری نخواهد بود. و تو را رها نمی‌کنیم تا آن‌که در کنار تو کشته شویم. سپس امام(ع) فرمود : 📋《يَا قَوْمِ! فَإِنِّي غَداً أُقْتَلُ وَ تُقْتَلُونَ كُلُّكُمْ حَتَّى لَا يَبْقَى مِنْكُمْ أَحَدٌ》 ♦️من فردا کشته می‌شوم، همۀ شما نیز با من کشته خواهید شد و کسی از شما نمی‌ماند. و همگی بابت این بشارت، خدا را شکر گفتند.(۵) در روایتی دیگر، حضرت(ع) خطاب به آنان فرمود : 📋《تَفَرَّقُوا فِی سَوادِ هذَا اللَّیْلِ وَ ذَرُونِی وَ هؤُلاءِ الْقَوْمَ، فَإِنَّهُمْ لا یَطْلُبُونَ غَیْرِی》 ♦️اکنون در این سیاهى شب، پراکنده شوید و مرا با این گروه دشمن تنها بگذارید، که آنان تنها مرا مى طلبند!(۶) کلام امام(ع) تمام شد و حضرت عباس(ع) به نمایندگی از بنی هاشم عرضه داشت : 📋《لَا اَرَانَا اللهُ ذَلِکَ اَبَدَاً》 ♦️خدا چنین روزی را نیاورد که ما تو را رها کنیم و به‌سوی شهر خود برگردیم.(۷) و زهیر بن قین به نمایندگی از غیر بنی هاشم ایستاد و گفت : 📋《وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنِّي قُتِلْتُ ثُمَّ نُشِرْتُ ثُمَّ قُتِلْتُ حَتَّى أُقْتَلَ هَكَذَا أَلْفَ مَرَّةٍ وَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَدْفَعُ بِذَلِكَ الْقَتْلَ عَنْ نَفْسِكَ وَ عَنْ أَنْفُسِ هَؤُلَاءِ الْفِتْيَانِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ》 ♦️به خدا سوگند! دوست دارم کشته شوم، باز زنده گردم، و سپس کشته شوم، تا هزار مرتبه، تا خداوند تو و اهل بیتت را از کشته شدن در امان دارد!(۸) امام(ع) وقتی وفاداری یاران را دید، فرمود : 📋《فَاِنّي لَا أََعلَمُ أَصحَابَاً أَوفَي وَ لَا خَيرَاً مِن أَصحَابِي، وَ لَا أَهلَ بَيتِِ أَبَّرَ وَ لَا أَوصَلَ مِن أَهلِ بَيتِي؛ فَجَزَاکُمُ اللهُ خَيرَاً》 ♦️به راستی که من اصحابی را بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمی دانم و اهل بيتي نيکوتر و صله کننده تر از اهل بيت خود نمی دانم، پس خدای متعال شما را جزای خير دهد.(۹) حضرت(ع) بعد از این جریان با خواهرش زینب کبری(س) دیدار کرد تا دل نگرانی ایشان را تسکین بخشد. حضرت زینب(س) عرضه داشت : برادر! آیا یاران خود را خوب آزموده‏ اى؟! امام (ع) در پاسخ فرمود : 📋《وَاللّهِ لَقَدْ بَلَوْتُهُمْ فَما وَجَدْتُ فيهِم الَّا الأَشْوَسَ الأَقْعَسَ يَسْتَأنِسُونَ بِالمَنيّة دُونِى‌ إِسْتِيناسَ الطِّفْلِ إِلى‌ مَحَالبِ أُمِّهِ!》 ♦️آرى به خدا سوگند که آن‌ها را آزمودم و آنان را جز دلاور مردانی غرّنده و باصلابت و استوار نیافتم، آنان به كشته شدن در ركاب من، از كودك شيرخوار به سينه مادر مشتاقترند.(۱۰) 3⃣یاران : در تاریخ آمده است که وقتی امام حسن مجتبی(ع) در ساباط خواست یاران خود را امتحان کند و میزان اطاعت پذیری آنها بداند و از این طریق دوست را از دشمن تشخیص دهد، به دلیل خیانت برخی فرماندهان و نبود اصحابی برای جنگ با معاویه، از پیشنهاد صلحی که معاویه به امام(ع) داده بود، سخن به میان آورد و خطبه خواندند و سپس به خیمه خود بازگشتتند. در این میان، سپاه امام(ع) گفتند : 📋《كَفَرَ وَاللَّهِ الرَّجُلُ! ثُمَّ شَدُّوا عَلَى فُسْطَاطِهِ فَانْتَهَبُوهُ حَتَّى أَخَذُوا مُصَلَّاهُ مِنْ تَحْتِهِ ثُمَّ شَدَّ عَلَيْهِ عَبْدُ الرَّحْمَنِ أَزْدِيُّ فَنَزَعَ مِطْرَفَهُ‏ عَنْ عَاتِقِهِ فَبَقِيَ جَالِساً مُتَقَلِّداً السَّيْفَ بِغَيْرِ رِدَاءٍ!》  ♦️به خدا قسم، اين مرد کافر شده است و بـه خيمه ی حضرت(ع) حمله ور شدند! حتى سجاده ايشان را از زير پايش غارت کردند و عبدالرحمن ازدى به طرف آن بزرگوار یورش برد و «مِطرَف»(شال بزرگى که روى شانه ها انداخته می شود) را از گردن آن حضرت(ع) کشید، پس آن حضرت(ع) در حالی که شمشيرش را به گردن آويخته بود، نشست.(۱۱) تا جایی که یاران، ایشان را این چنین خطاب می کردند : 📋《عَلَیْکَ السَّلامُ یَا مُذِلَّ الْمُومِنِینَ!》 ♦️سلام بر تو ای کسی که مؤمنان را خوار و ذلیل کرده ای!(۱۲) مظلومیتی تا این حد! {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : هرگز دلی ز غم، چو دل مجتبی نسوخت  ور سوخت ز اجنبی، دگر از آشنا نسوخت  هر گلشنی که سوخت ز باد سموم سوخت  از باد نوبهار و نسیم صبا نسوخت  چندان دلش از سرزنش دوستان گداخت  کز دشمنان و زهر بدو ناسزا نسوخت  👤علامه کمپانی 📚منابع : ۱)الاختصاص شیخ مفید، ص۲ ۲)الاختصاص شیخ مفید، ص۶۵ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۳۲، ص۶۱۸ ۴)الاختصاص شیخ مفید، ص۳ ۵)الهدایه الکبری خصیبی، ص۲۰۴ ۶)اللهوف سید بن طاووس، ص۹۰ ۷)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۹۱ ۸)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۹۲ ۹)مثیرالاحزان ابن نما حلی، ص۵۲ ۱۰)مقتل الحسين(ع) مقرم، ص۲۱۹ ۱۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۱ ۱۲)تُحف العقول شعرانی، ص۳۰۸ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا