eitaa logo
اسناد المصائب
3هزار دنبال‌کننده
979 عکس
303 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
✍برخی از روضه ها و مرثیه هایی که گاهی از برخی مادحین شنیده می شود، ولی در عین حال دارای سندی ضعیف یا بی سند هستند! 4️⃣ ⬅️ چهارم :👇 @AsnadolMasaeb
1⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«در شب عاشورا حضرت عباس(ع) پاسبان خیمه ها بود، که در این حین، صدای گریه ایی را از خیمه ای شنید. جلوتر که رفت، دید خیمه خواهرش ام کلثوم(س) است. حضرت(ع) علت گریه را از ایشان جویا شد. ام کلثوم(ع) فرمود : عباس جان! برای فردا، هر کسی از جانب خودش، قربانی ای برای برادرم حسین(ع) آورده است. برادرم حسن(ع) قاسم و عبدالله را فرستاده و زینب(س) خواهرم عون و محمد را آورده و ام البنین شما چهار پسر برومندش را و عقیل عمویم مسلمش را! ولی من دست خالی هستم و خجالت می کشم که برای قربانگاه چیزی را پیشکش حسین(ع) نکرده ام! در این هنگام عباس(ع) عرضه داشت : خواهر جان! ناراحت نباش! دست مرا بگیر و به خدمت امام حسین(ع) ببر و به ایشان بگو که این عباس(ع) قربانی من است که خدمت تو آوردم و ام کلثوم(ع) نیز چنین کرد!» ✍این گونه قصه ها غالبا توسط برخی روضه خوانان، آن هم برای تحریک احساسات و گریاندن مردم جعل می شوند که هیچ سندیتی ندارند. برخی احساس می کنند هدف وسیله را توجیه می کند و اگر هدف گریاندن برای امام حسین(ع) باشد، پس هر چه این جعلیات پر حرارت تر و سوزناک تر باشد، در نتیجه اشک بیشتر و ثواب بیشتر عائدمان می گردد! ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 2⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«هنگامی که اسرای کربلا وارد کوفه شدند، شمر دستور داد همه ی شترهای کاروان سید الشهدا(ع) را کشتند و گوشتهایش را بین اهل کوفه تقسیم کردند، و همه آنها به قصد تبرک از آن خوردند و به اندک زمانی همگی جان دادند!» ✍هیچ منبع معتبری به این داستان اشاره نکرده و از این دست نقل ها فقط در برخی دست نوشته های غیرمعتبر و بی سند خطی دیده شده که کتابهایی که بزرگان این فن، آنها را مشتمل بر مطالب ضعاف دانسته اند. ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 3⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«وقتی حضرت سید الشهدا(ع) به کربلا رسید، جبرئیل نازل شد و رکاب حضرت(ع) را گرفت و عرضه داشت : یا حسین(ع)! چشمتان روشن! اینجا کربلاست و محل نزول ملائکه مقربین است.» ✍از این نقل نیز، در منابع معتبر ذکری به میان نیامده است. ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 4️⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«هنگام ولادت حضرت زینب(س) وقتی حضرت فاطمه(س) قنداقه ی زینب(س) را به محضر رسول اکرم(ص) برد، این نوزاد چشم مبارک را باز نکرد و سپس قنداقه را به امام علی(ع) دادند و نوزاد چشمش همچنان را باز نکرد و همینطور، دست به دست چرخاندند و برای هیچ یک از اهل بیت(ع) باز نکرد، و تنها وقتی قنداقه در بغل امام حسین(ع) قرار گرفت، چشم مبارک را گشود!» ✍این مطلب در هیچ منبع معتبری نقل نشده و فقط در برخی از کتب معاصر آنهم بدون ذکر سند مانند کتاب «چهره درخشان قمر بنی هاشم» اثر «ربانی خلخالی» نقل شده است.(۱) و در نقلی درباره ولادت حضرت زینب(س) آمده است که؛ هنگامی که حضرت زینب(س) به دنیا آمد، قنداقه ی ایشان را خدمت حضرت رسول اکرم(ص) بردند. در این هنگام؛ جبرائیل بر رسول اکرم(ص) نازل شد و از طرف خداوند متعال سلام رساند و گفت : «سَمِّ هَذِهِ المَولَودِةِ زَینَبُ(س)» نام این مولود را زینب(س) نامگذاری کن! سپس جبرائیل به مصائبی که در آینده برای زینب کبری(س) رخ خواهد داد را به رسول اکرم(ص) خبر داد، سپس رسول اکرم(ص) گریستند و فرمودند : «مَنْ بَكَی عَلَی مُصَابِ هَذِهِ الْبِنْتِ، كَانَ كَمَنْ بَكَی عَلَی اَخَوَیْهَا الْحَسَنِ(ع) وَ الْحُسَیْنِ(ع)» كسی كه بر مصیبتهای این دختر گریه كند، همانند كسی است كه برای برادرش، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) گریسته است.(۲) 📚منابع : ۱)چهره درخشان قمر بنی هاشم خلخالی، ج۱، ص۸۷ ۲)زینب الکبری(س) من المهد الی اللحد قزوینی، ص۳۵ ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 5⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«شخصی به نام راشد نقل می کند از مکه همراه امام حسین(ع) بودم عجایب عجیبی از ایشان دیدم، وقتی حضرت(ع) به قطفطانیه رسید، در این اثنا دیدم شیری درنده با نهایت هیبت آمد، حضرت(ع) به او سخن گفت و احوال مردم کوفه را از او پرسید؟ شیر عرضه داشت : شمشیر های آنها علیه شماست. حضرت(ع) فرمودند : حکومت کوفه با کیست؟ شیر گفت : با ابن زیاد ملعون و ای مولای ما آن ولدالزنا، پسرعمت حضرت مسلم را شهید کرد، دل های ما حیوانات از شهادت حضرت مسلم سوزناک است و ما حیوانات عزای حضرت مسلم را گرفتیم.» ✍این نقل نیز از جعلیات تاریخ عاشوراست و این چنین قضیه ای، در منابع تاریخ عاشورا جایی ندارد. فقط در منابع آمده است که؛ امام حسین(ع) در سفر از مکه به سمت کوفه، به منزل «شقوق» رسید. در اینجا بود که فرزدق امام حسین(ع) را ملاقات نمود. امام حسین(ع) از او پرسید : «اَخبِرنِی عَنِ النَّاسِ خَلفَکَ؟» مرا خبر ده از وضع مردمی که آنها را پشت سر گذاشتی! فرزدق به امام(ع) عرض کرد : «قُلُوبُ اَلنَّاسِ مَعَكَ وَ أَسْيَافُهُمْ عَلَيْكَ» دلهای کوفیان با توست و شمشیرهایشان علیه توست!(۱) 📚منبع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۶۸ @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
6️⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«هنگامی که سر مبارک حضرت سید الشهداء(ع) بالای نیزه رفت، ایشان به طرف اسیران نگاه می کرد و دراین هنگام، لکه ابری بالای سر اهل بیت(ع) قرار گرفت و صدایی از آن بیرون آمد که می گفت : غریب مادر، شهید مادر، حسین!» ✍این مطلب نیز در هیچ یک از کتب معتبر، اشاره ای به آن نشده است، فقط در برخی دست نوشته های خطی غیر معتبر و جعلی آمده است که بین در روضه خوانان رواج داشته، که ارزش استناد هم ندارند. از این دست نقلها در دست نوشته های خطی «مبکی العیون نجفی» بسیار است. ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 7️⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«ام البنین بعد از ازدواج با امام علی(ع) وقتی در همان بدو ورود، به خانه حضرت(ع) آمد، زینب کبری(س) طفلی بود که در مقابل درب ایستاده بود و این صحنه را مشاهده می کرد و ام البنین نیز قبل از ورود، ابتدا از ناقه پیاده شد و به زینب کبری(س) عرضه داشت : خانم خانه شمایید و من کنیز خانه شما هستم و زینب کبری(س) اذن ورود داد!» ✍در مورد ارادت ام البنین(س) به فرزندان فاطمه زهرا(س) شکی نیست، که شاید فراتر از این هم باشد، ولی این نقل در هیچ منبعی هر چند ضعیف نقل نشده است. ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 8️⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«بعد از شهادت حضرت فاطمه(س)، بچه های فاطمه(س) در خلوت خود به دور از اطلاع پدر، جمع شدند و گفتند که هر کسی برود و یادگاری که از مادرمان دارد را بیاورد تا همگی مشاهده کنیم و بگرییم. در این هنگام زینب کبری(س) چادر خاکی مادر را آورد و حسین(س) شانه ی شکسته مادر و حسن(ع) گوشواره هایی که خود در کوچه شاهد افتادن آن بود را آورد!» ✍از این نقل نیز، در هیچ منبع معتبری ذکری به میان نیامده است و پیشتر در مورد روضه جعلی «ماجرای کوچه» هم بیان شد. ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 9️⃣3️⃣نقل شده که؛ 🎤«وقتی امام حسین(ع) در روز عاشورا راهی میدان جنگ می شد، با خواهر خود وداع کرد و او نیز زیر گلوی برادر را بوسید و هنگانی که شمر روی سینه حضرت(ع) نشست، هر چه توان داشت به کار برد تا سر امام(ع) را از مقابل جدا کند، ولی نشد و مجبور شد امام(ع) را از قَفا (پشت گردن) سر ببرد، چون اثر بوسه زینب(س) مانع بود!» ✍در مقاتل، بریده شدن سر مبارک امام حسین(ع) به هر دو نحو (مقابل و قفاء) ذکر شده است. در برخی نقل ها آمده است که؛ زینب کبری(س) فرمود : «یا مُحَمَّداه! هَذا حُسَینُ مَجزُوزُ الرَّأسِ مِن القَفَا» ای محمد(ص)! این حسین است که سرش از پشت سر جدا کرده‌اند.(۱) و در خطبۀ امام سجاد(ع) به این نکته اشاره شده است : «أَنَا ابْنُ الْمَجْزُوزِ الرَّأْسِ مِنَ الْقَفَا» من فرزند کسی هستم که سرش را از پشت گردن جدا کردند.(۲) و در زیارت ناحیۀ مقدسه آمده است که؛ «السَّلَامُ عَلَى الْمَنْحُورِ فِی الْوَرَى‏» سلام بر کسی که او را از پشت سر نحر کردند.(۳) در برخی نقلها نیز، در مورد نحوه بریدن سر مبارک امام حسین(ع) نقلی در مورد قفاء ذکر نشده است. مثلا؛ در مقابل سيد بن طاووس به صراحت مي گويد : «فَضَربَه بِالسَّيفِ فِي حَلقِه الشَرِيفِ ثُمَّ احتَرَّ رَأسَهُ المُقَدَّسُ المُعَظَّمُ» سنان بن أنس شمشير خويش را بر گلوی امام حسين(ع) نهاده و گفت : به خدا سوگند، سر تو را از بدن جدا مي کنم در حالی که می دانم تو پسر رسول خدا(ص) هستی و پدر و مادرت بهترين مردم اند و پس از گفتن اين کلام، سر مقدس آن بزرگوار را از تن جدا کرد.(۴) به هر حال، با فرض پذیرش این نقلها؛ نمی توان علت بریده شدن سر مبارک امام(ع) را مربوط به بوسه حضرت زینب(س) یا کس دیگری دانست و بریده شدن سر امام حسین(ع) از قفا را با این نقل‌های متفاوت ارتباط برقرار کرد. 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۵۹ ۲)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۷۵ ۳)بحارالأنوار مجلسی ، ج۹۸، ص۳۱۸ ۴)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۷۳ ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 0️⃣4️⃣نقل شده که: 🎤«وقتی در روز عاشوا امام حسین(ع) از سپاه دشمن طلب یاری کرد، در این هنگام حضرت علی اصغر(ع) بند قنداقه خود را پاره کرد و خود را از گهواره به زمین انداخت، تا به نوعی خود یاری گر پدر باشد!» ✍از این داستان در هیچ منبع معتبر و مستندی ذکری به میان نیامده است و اوّلین کسی که این داستان را نوشته، «مرحوم دربندی» در کتاب «اسرار الشهاده» بوده است. که درباره این کتاب می گوید : «در شصت، هفتاد سال پیش مرحوم ملاآقای دربندی پیدا شد؛ تمام حرفهای «روضة الشهداء» را به اضافه چیزهای دیگری پیدا کرد و همه را یک جا جمع کرد و کتابی نوشت به نام «أسرار الشهادة!» واقعاً مطالب این کتاب انسان را وادار می‌کند که به اسلام بگرید. گفتنی است بسیاری از تحلیل‌های نویسنده کتاب برای قابل پذیرش کردن گزارش‌هایی است که به سادگی قابل قبول نیستند.»(۱) 📚منبع : ۱)حماسه حسینی، ج۱، ص۵۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤«آیت الله غیاث الدین طه محمدی» امام جمعه سابق همدان، در خطبه های نماز جمعه به نقل از مرحوم «آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی» بیان می کرد که؛ «در قدیم در همدان، نقّالی بود که از روی پرده وقایع کربلا و عاشورا رو نقّالی می کرد! آقای آخوند در طول مسیر خود، همواره این شخص رو می دیدند که در حال نقالی هستند و اطرافش رو هم مردمانی گرفتند و در حال گریه و زاری هستند و اون نقّال هم همین جور از خودش می بافت. رفته رفته بازارش گرم شده بود و از طرفی هم آقای آخوند همیشه بی توجه از کنارش رد می شد و نهایتاً نه در اون جمع شرکت می کرد و نه مخالفت! ولی همواره در حال تردید بود که نقّال این هارو از کجا می گه و اصلا آیا امام حسین(علیه السلام) راضیه؟!! تا اینکه روزی آقای آخوند، امام حسین(علیه السلام) را در خواب می بینند که ایشان هم در کنار مردم در حال گریه کردن هستند! در این هنگام؛ آقای آخوند پیش خود می گوید : من که این صحنه رو در خواب دیدم، پیش خودم گفتم که چه خوب شد با اون نقال برخورد نکردم، چون گریه ی امام حسین(علیه السلام) لابد نشانگر تایید حرفای آن نقال است. اما باز به حدس خودم اکتفا نکردم و برام سوال شد و رفتم خدمت حضرت(ع) و از خود حضرت(ع) پرسیدم که علت گریه شما چیست آقا؟ حضرت(ع) فرمودند : من از دست این نقّال و حرفهایش گریه می کنم!» ✍به هر حال، در دوره ای به سر می بریم که جولانگاه روضه ها و مراثی خود ساخته و ضعیف و جعلی است، که بعضا از خطباء و مخصوصا از برخی مادحین شنیده می شود!! در قدیم، برخی از مرثیه خوانان در پاسخ به این پرسش مستمع، که این روضه را در کدام منبع دیده ای؟ می گفت : «رَأیتُ فِی جُنگِ أَبِی!» من در جُنگ بابام دیدم! (جُنگ در اصطلاح به آن دفترچه خطی با پوست چرمی آنچنانی گفته می شد که برخی تعزیه خوانان همواره با خودشان داشتند.) گویا جُنگ خطی پدر منبع معتبری برای نقل تاریخ کربلاست! درست است که روضه خوان مورخ نيست و قرار نيست تاريخ بگويد، كار روضه خوان گره زدن عاطفه مخاطب به أهل بيت(علیهم السلام) است، ولی بايد مستند به تاريخ باشد. مثلا در مورد نهضت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، روضه خوان باید بداند که؛ علل قیام چی بوده؟ ماهیت قیام چی بوده؟ مراحل قیام چه بوده؟ هدف قیام چی بوده؟ و نتایج و آثار قیام چه شد؟ وقتی روضه خوان قدری در مورد این مطالب اطلاعاتی داشته باشد، هیچ گاه حاضر نمی شود با بیان سخنانی در قالب روضه ماهیت و هدف و قیام و عزت امام حسین(علیه السلام) را زیر سوال ببرد! @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️🕌♦️🕌♦️🕌♦️🕌♦️🕌 📜ده روایت در فضیلت و ثواب زیارت :👇 @AsnadolMasaeb
1⃣ : «مُرُوا شِيعَتَنَا بِزِيَارَةِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَإِنَّ إِتْيَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ يُقِرُّ لِلْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) بِالْإِمَامَةِ مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️به شيعيان ما بگویید كه قبر امام حسین(علیه السلام) را زيارت كنند. چرا كه رفتن به زيارت او، بر هر كس كه به پيشوايى الهى آن حضرت(علیه السلام) معتقد باشد، واجب است.(۱) 📚منبع : ۱)بحارالأنوار مجلسی، ج۹۸، ص۳ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣ از یکی از یارانش پرسید : «يَا شِهَابُ! كَمْ حَجَجْتَ مِنْ حِجَّةٍ؟» ای شهاب! چندبار حج رفته‌ ای؟ آن شخص گفت : «تِسْعَةَ عَشَرَ حِجَّةً!» نوزده حج! امام صادق(علیه السلام) در این هنگام فرمود : «تَمِّمْهَا عِشْرِينَ حِجَّةً تُحْسَبْ لَكَ بِزِيَارَةِ الْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)» 🔹️آن را به بیست حج برسان تا ثواب یک بار زیارت امام حسین(علیه السلام) برایت نوشته شود.(۱) 📚منبع : ۱)کامل الزیارات ابن قولویه قمی، ص۱۶۱ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3⃣ : «مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️هر کس حضرت اباعبدالله(علیه السلام) را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.(۱) 📚منبع : ۱)تهذیب‏ الأحکام شیخ طوسی، ج۶، ص۵۶ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4⃣ : «مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِیٍّ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ فَاطِمَةَ(عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ) فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️هر کس می خواهد در جوار پیامبرش(ص) و جوار امام علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) باشد، زیارت امام حسین(علیه السلام) را رها نکند.(۱) 📚منبع : ۱)وسائل الشیعه شیخ حُرّ عاملی، ج۱۴، ص۴۲۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5⃣ : «أَدْنَى مَا یُثَابُ بِهِ زَائِرُ أَبِی عَبْدِ اللهِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) بِشَطِّ الْفُرَاتِ إِذَا عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلَایَتَهُ أَنْ یُغْفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️کمترینِ آنچه از ثواب که به زائر حضرت ابا عبدلله(علیه السلام) کنار نهر فرات داده می شود، آنگاه که حق و حرمت و ولایت او را بشناسد، این است که آنچه از گناهان پیش فرستاده و بعداً می فرستد (گناهان گذشته و آینده او) آمرزیده می شود.(۱) 📚منبع : ۱)الکافی شیخ کلینی، ج۴، ص۵۸۲ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6⃣ : «لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️اگر مردم می‏ دانستند که چه فضیلتی در زیارت مرقد امام حسین(علیه السلام) است از شوق زیارت می‏ مُردند. 📚منبع : ۱)کامل الزیارات ابن قولویه قمی، ص۱۴۲ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7⃣ : «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ ♦️هر كس كه خدا خير خواه او باشد، محبت امام حسين(علیه السلام) و زيارتش را در دل او مى‏ اندازد و هر كس كه خدا بدخواه او باشد كينه و خشم حسين(علیه السلام) و خشم زيارتش را در دل او مى ‏اندازد. 📚منبع : ۱)وسائل الشيعه شیخ حرّ عاملی، ج۱۴، ص۴۹۶ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8⃣ «مَنْ لَمْ يَأْتِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ(عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ هُوَ يَزْعُمُ أَنَّهُ لَنَا شِيعَةٌ حَتَّى يَمُوتَ فَلَيْسَ هُوَ لَنَا بِشِيعَةٍ وَ إِنْ كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَهُوَ مِنْ ضِيفَانِ أَهْلِ الْجَنَّةِ» ┈┉┅━❀♦️⚫♦️❀━┅┉┈ 🔹️كسى كه به زيارت قبر امام حسين(علیه السلام) نرود و خيال كند كه شيعه ما است و با اين حال و خيال بميرد او شيعه ما نيست و اگر هم از اهل بهشت باشد از ميهمانان اهل بهشت خواهد بود.(۱) 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۹۸، ص۴ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9⃣از سوال شد : «مَا تَقُولُ فِيمَنْ تَرَكَ زِيَارَتَهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى ذَلِكَ؟» نظرتان در مورد کسی که امکان زیارت امام حسین(علیه السلام) را دارد و آن را ترک می‌ کند، چیست؟ امام صادق(علیه السلام) فرمودند : «إِنَّهُ قَدْ عَقَّ رَسُولَ الله(ص) وَ عَقَّنَا» او از رسول خدا(ص) نافرمانی کرده و همچنین از ما نافرمانی کرده است.(۱) 📚منبع : ۱)بحار الأنوار مجلسی، ج‏۹۸، ص۲ @AsnadolMasaeb