428.2K
✅ #گلبرگ_احکام
موضوع: #احکام_دفاع
✅ اگر ترس آن باشد که بیگانگان به یکی از دول اسلامی هجوم برند، بر تمام دول اسلامی واجب است به هر وسیله ممکن از آن دفاع کنند، چنان که بر سایر مسلمین (نیز) واجب است.
✅ اگر یکی از دول اسلامی، پیمانی بست که با مصلحت اسلام و مسلمین مخالف است، بر سایر دول (اسلامی) واجب است که با وسایل سیاسی یا اقتصادی، مانند قطع رابطۀ سیاسی و بازرگانی با آن دولت، کوشش کنند تا آن پیمان را به هم بزنند؛ و بر سایر مسلمین نیز واجب است که با هرگونه مقاومت منفی که در امکانشان است در این کار اهتمام بورزند؛ بدیهی است که چنین معاملاتی در شرع مقدس اسلام، حرام و باطل است.
📚 ترجمه تحریرالوسیله امام خمینی(س)، ج١، ص۵۵٢
📚 لباس نمازگزار نباید از اجزای حیوان حرام گوشت باشد
🔹 اگر مویی از حیوان حرام گوشت مانند خرگوش یا گربه، به لباس یا بدن نمازگزار چسبیده باشد، نماز خواندن با آن باطل است؛ ولی اگر بعد از نماز متوجه شود، نماز خوانده شده صحیح است.
🔸 لباس دوخته شده از پَر
در صورتی که روی لباس نمازگزار پَرپرنده حرام گوشت باشد یا خودِ لباس از پَرچنین پرندهای (مانند عقاب) تهیه شده باشد، همراه داشتن آن در نماز موجب باطل شدن نماز است.
🏷 پینوشت:
آموزش مصوّر احکام آیتالله خامنهای، ص 222و ص 228.
#احکام
#احکام_نماز
#لباس_نمازگزار
📚 هم سطحی سجدهگاه با زانو و سرانگشت
🔹 جای پیشانی نمازگزار نباید از جای زانوهای او بیشتر از چهار انگشتِ بستهی دست، «پایینتر» یا «بالاتر» باشد.
🔸 جای پیشانی نمازگزار نباید از سرانگشتان پا بیشتر از چهار انگشتِ بستهی دست، «پایینتر» یا «بالاتر» باشد.
🔹 در زمین سراشیب که سراشیبی آن درست معلوم نیست احتیاط واجب آن است که جای پیشانی نمازگزار از جای انگشتهای پا و سر زانوهای او بیش از چهار انگشت بسته بلندتر نباشد.
🏷 پینوشت:
آموزش مصوّر احکام آیتالله خامنهای، ص 235.
#احکام
#احکام_نماز
#احکام_سجده
📚 قرض الحسنه و زیاده
❓سوال: اگر به کسی پول قرض بدهیم و خود شخص مبلغ بیشتری پس دهد آیا حکم ربا را دارد؟
✅ جواب: هرگاه قرض دهنده شرط کند که زیادتر از مقداری که داده بگیرد، ربا و حرام است. ولی اگر خود بدهکار بدون اینکه شرطی در کار باشد مقداری اضافه کند، مانعی ندارد؛ بلکه این کار مستحب است.
🏷 پینوشت:
استفتائات مقام معظم رهبری
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
#احکام
#احکام_قرضالحسنه
#ربا
❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚❓کافر چرا نجس است مگر انسان نیست؟
🎙 حجت الاسلام و المسلمین #محمدی
#اعتقادات
مرکز❥┅┄→•☆↓ #Jõıň↓☆•←┄┅❥
•••❥❥•←• #رساله_تمام_مراجع ☆﷽☆
Jõıň☞❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢ پاسخـ۱۸۰۲ـگویی
✍ پاسخگویآنلاینبهسوالاتشرعی👇
@Pasokhgoo_1802
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شهادت شیخالائمه، حضرت امام صادق(ع) ، مرد آسمانی مدینه ،چشمه جود و سخاوت و دریای عمیق علوم لدنی بر پیروان آن حضرت تسلیت باد .
#شهادت_امام_صادق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷💫ظهــر تون عالی
💓✨دلتـون شاد
🌼💫و روزگارتون پراز
🌷✨معجزات خداونــد
💓💫آرزومندم امــروز
🌼✨عزمت راسخ
🌷💫نیرویت بی پایان
💓✨سلامتیات پایدار
🌼💫کامیابیات روز افزون
🌷✨دست یاری دهندهات
💓💫پرتوان باشــد
🌼✨ظهـرتون پراز
🌷💫موفقیت و کامیابی
⬇️🇯🇴🇮🇳⬇️
🌏 @Ajaieb_Jahan
عذاب دروغگو در عالم قبر
پیامبر (صلی الله علیه و آله ) فرمود: شخصی نزد من آمد و گفت : برخیز، برخاستم با او به جایی رفتم . در آنجا دو نفر، یکی ایستاده و یکی نشسته دیدم آن شخص ایستاده یک انبر آهنی بزرگی در دست داشت و به دهان آن شخص نشسته می گذاشت و دو طرف دهان او را انبر می گرفت و می کشید، به طوری که به هر طرف که می کشید، آن شخص نشسته هم به همان طرف خم می شد.
من از آن شخص که مرا صدا زد و از جای خودم بلند کرد، پرسیدم : این صحنه چیست ؟
گفت : این شخص نشسته ، در دنیا دروغگو بود (و بی توبه از دنیا رفت ) اکنون در این عالم (که عالم برزخ است ) تا فرا رسیدن قیامت ، همواره این گونه عذاب می شود.
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
💠آقا امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام):
در برابر دنیایی که سختیهای آن مانند
#خوابهای پریشان میگذرد، صبور باش!
📚بحارالانوار،ج۴۰،ص۳۴۸
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
پيامبر مهربانی صلى الله عليه و آله:
پيروزى، در گرو اراده قاطع و دورانديشى است
الظَّفَرُ بِالجَزمِ و الحَزمِ
ميزان الحكمه ج6 ص526
❤️✨❤️✨❤️✨❤️
🆔 @pelepeletakhodaaaa
💎پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
حُبُّ الدُّنيا رَأسُ كُلِّ خَطيئَةٍ؛
دنيادوستى، ريشه هر خطايى است.
📗 [تحف العقول، ص 508]
❤️✨❤️✨❤️✨❤️
🆔 @pelepeletakhodaaaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا به ما شیعه جعفری میگویند؟
#شهادت_امام_صادق _علیهالسلام
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ آیت الله مجتهدی (ره):
زاهدی که مهمان پادشاهی شد
و گرفتار گناهِ ریا گردید.😥🔥
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🆔 @Atre_naab_khoda 👈
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🔴بعد از نماز، زود بلند نشوید و بروید!
🌺حضرت آیت الله حاج میرزا علی هسته ای(ره) می فرمود:
بادبادک، بی دنباله بالا نمیره، نماز هم بدون تعقیب بالا نمی رود.
🌷ایت الله مجتهدی نیز فرمودند:
هربنده یک دعای مستجاب داره بعد از هر نماز،زود بلند نشوید برید.
🌹آیت الله مجتبی تهرانی نیز می فرماید:
ما در روایات بسیار داریم که کسی که حاجتی دارد، اگر نماز بخواند و در نماز یا بعد از نماز دعا کند، دعایش مستجاب است.
🌸 پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:
خداوند فرموده است: ..... اگر کسی وضو گرفت و نماز خواند و از من چیزی درخواست کرد و من به او عطا نکردم، من به او جفا کردم.
✅حالا درخواست او می خواهد امر دینی باشد یا امر دنیایی باشد؛ هرچه باشد، باشد اگر من به او عطا نکنم به او جفا کردهام و من هم پروردگاری جفاکار نیستم. "
🔆 برخی تعقیبات مشترکه بعد از نماز:
دعا کردن، ذکر تسبیحات حضرت زهرا، خواندن سوره حمد و آیت الکرسی، سه مرتبه: استغفرالله الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم، ذوالجلال والاکرام و اتوب الیه✨
✨﷽✨
✅چه چیزی از دعا برای فرج امام زمان مهمتر است؟!
✍آیت الله بهجت(ره): مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او میباشد؛ زیرا مردن، تنها قطع حیاتِ دنیای چند روزه فانی است، اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی از حیات جاوید آخرت و خلود در جهنم است؛ لذا حضرت امیر(ع) در لیلةُالمَبیت از رسول اکرم(ع) میپرسد: «أَفِی سَلامَةٍ مِنْ دِینِی؟؛ آیا دین من سالم خواهد بود؟».یعنی از استقامت در دین و ثبات ایمان و عقیده تا مرز شهادت را که از خود شهادت بالاتر است ـ از آن حضرت سؤال میکند.
💥این دعا خیلی عالی است که دستور داده شده است در زمان غیبت خوانده شود، که: «یا أَللهُ یا رَحْمانُ یا رَحِیمُ! یا مُقَلبَ الْقُلُوبِ، ثَبتْ قَلْبِی عَلی دِینِک؛ ای خدا، ای رحمتگستر، ای مهربان، ای گرداننده دلها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار بدار».🌼🌼🌼
📚در محضر بهجت، ج۲، ص۱۰۱