✾﷽✾ ═══════💎💎══
🔰احڪـ🔎ــام نمــ📿ــاز مسافـ✈️ـــر
📥 سوال :
❓ آیا شخصی که مسافر است میتواند در صف اول نماز جماعت بایستد؟
📤 پاسخ :
👤 آیت الله خامنهای :
✍🏻 اگر اتصال صفوف توسط دیگر مأمومین باقی بماند، یا پس از تمام شدن نماز شکسته، بلافاصله نماز واجب دیگری را اقتدا کند، اشکال ندارد.
👤 آیت الله مکارم :
✍🏻 سزاوار است در صفهای بعدی بایستد. در ضمن: اگر يک يا چند قدم ميان امام و مأموم يا مأمومين با يکديگر فاصله باشد، بهطوری که به آن جماعت گويند مانعی ندارد، بنابراين فاصله شدن يک يا دو نفر که نماز جماعت نمیخوانند مانعی ندارد، ولي مستحب است صفوف کاملاً به هم متصل باشد.[1]
🏷 پینوشت :
[1]. سایت آیات عظام خامنهای و مکارم شیرازی.
#نماز_مسافر
#احکام_نماز
📜 #مسئله | #احکام_غسل
🔖 آیتالله خامنهای: در غسل ترتیبی بدن را اینگونه بشوید به این صورت که ابتدا سر و گردن، بعد بنابر احتیاط واجب تمام نیمه راست بدن و در آخر تمام نیمهی چپ بدن را بشوید.
🔖 آیتالله سیستانی: در غسل ترتیبی انسان باید به نیّت غسل، بنابر احتیاط لازم، اوّل تمام سر و گردن و بعد بدن را بشوید و احتیاط مستحب آن است که اوّل طرف راست و بعد، طرف چپ بدن را بشوید.
🔖 آیتالله مکارم: غسل ترتيبى به اين صورت است كه بعد از نيّت، اوّل سر و گردن را مى شويد، سپس طرف راست و بعد طرف چپ را. رعایت این ترتیب در غسل، واجب نیست؛ بلکه مستحب است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
📚منابع: رساله آموزشی رهبر معظم انقلاب، جلد۱، درس ۱۸، توضیح المسائل جامع آیتالله سیستانی، جلد۱، مسئله ۴۴۵، توضیح المسائل آیتالله مکارم، مسئله ۳۷۷
#احکام_طهارت
#آموزش_احکام
#نهضت_احکام_آموزی
💠اگر زوجه ضمن عقد موقت شرط کند زوج در مدت عقد نفقه او را بپردازد اما پس از عقد،زوج از پرداخت نفقه خود داری کند آیا زوجه می تواند بدون اجازه از اموال شوهر به مقدار نفقه بردارد؟
🌼در فرض سوال زن حق برداشتن از پول مرد را ندارد،بلکه می تواند از طریق قانونی اقدام نموده تا به حق وحقوق خودش برسد
📚امام خامنه ای/پاسخ به سوالات جامعه الزهرا جزوه نکاح/ص۲۳۹
#عقد_موقت
#نفقه
#امام_خامنه_ای
💠آیا دختری که بدون اذن ولی صیغه موقت شده وازاله بکارت صورت گرفته مهرالمثل به او تعلق می گیرد یا مهرالمسمی(مهریه تعیین شده در عقد)؟
🌼در فرض مرقوم بنابر احتیاط واجب باید زوجین نسبت به تفاوت مهرالمثل مهرالمسمی با یکدیگر مصالحه کنند.
📚امام خامنه ای/پاسخ به سوالات جامعه الزهرا جزوه نکاح/ص۲۳۲
#عقد_موقت
#اذن_پدر
#بکارت
#امام_خامنه_ای
📚 حکم ماهی مرده در تور
💠 سؤال: آیا خوردن ماهی ای که در تور یا میله ماهیگیری، داخل آب می میرد، حلال است؟
✅ جواب: اگر ماهی پولک دار باشد، حلال است.
#احکام_خوردنی_ها #تذکیه_ماهی
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱
#احکـ📚ــام نمــ📿ــاز
💢 نیت نماز در تنگی وقت 😰
┘◄ مساله :
✍ کسی که به اندازهی خواندن یک رکعت از نماز وقت دارد، باید نماز را به نیّت ادا بخواند ولی نباید عمداً نماز را تا آن وقت به تأخیر بیندازد.
ــــــــــــ
💢 انجام مستحبات در تنگی وقت 🧐
┘◄ نکته :
✍ اگر وقت نماز به قدری تنگ است كه به سبب انجام بعضی كارهای مستحب نماز، مقداری از آن بعد از وقت خوانده میشود، نبايد آن مستحب را انجام دهد؛ مثلاً اگر با خواندن قنوت، مقداری از نماز بعد از وقت خوانده میشود، نبايد قنوت بخواند.
🏷 پینوشت:
رساله نماز و روزه، مسأله 24 و 27
#احکام
#احکام_نماز
#احکام_وقت_نماز
32.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤کوثر اشک من
🕯از ساغر و پیمانه، توست
🖤دل آتش زدهام،
🕯شمع عزا خانه تـوست
🖤جگر سوخته،
🕯خاکستر پروانه تـوست
🖤شعلههای دلم
🕯از آه غریبـانه تـوست
🏴شهادت امام رضا(ع)
بر تمـام شیعیـان تسلیت بـاد 🏴
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱
#احکـ📚ــام رد_مظالمـ💰
┘◄ مساله :
✍ چنانچه مالک مال معلوم باشد، عین مال در صورت موجود بودن آن و مثل یا قیمت آن در صورت تلف شدن، به وی بازگردانده میشود، اما اگر #مالک ناشناخته باشد ، پس از یأس از دستیابی به وی، #مال را از جانب صاحبش #صدقه میدهند.
🖇 احکام کاربردی، آیت الله زنجانی، صفحه ۸۴، مسئله ۲۱۲
📚 کتاب : رد مظالم صفحه ۸۳
#مظالم
✾﷽✾ ═══════💎💎══
🔰احڪـــ🔎ــام نمــ📿ــاز
💢 طمأنینه در اذڪار نماز😇
مسأله⤵️
✍🏼 هنگام قرائت حمد و سوره یا تسبیحات، بدن باید آرام و بدون حرکت باشد، و در صورتی که بخواهد کمی جلو یا عقب برود یا بدن را کمی به طرف راست و چپ حرکت دهد، باید ذکری را که به خواندن آن مشغول است در حال این حرکت، قطع کند.
📓 رساله نماز و روزه ، مسأله ۲۰۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 لمس کلمه الله
❓سوال: اشخاصی که در اسم هایشان نام الله دارد، مانند عبدالله،سیف الله و ... برای نوشتن اسامی آنها باید به چه صورت بنویسیم؟آیا باید با وضو آنها را لمس کرد و احترام مخصوص اسماء متبرکه را دارد؟
🎙حجت الاسلام و المسلمین #استاد_ابراهیمی
#احکام
#احکام_طهارات
#اسماء_متبرکه
📚 منظور از وهن دین و مذهب
❓سؤال: منظور از وهن دین و مذهب که در برخی از احکام مثل قمهزنی بکار میرود، چیست؟
✅ جواب: وهن دین و یا مذهب به معنای سبک جلوهدادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و مذاهب است. بنابراین، اگر عمل مباح یا مستحبی بهگونهای انجام شود که باعث بدبینی جامعه و مردم دیگر ادیان نسبت به دین و یا مذهب شود، حرام است و باید از آن اجتناب شود.
🏷 پینوشت:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
#احکام
#احکام_وهن_دین_و_مذهب
#قمه_زنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 تقلب در امتحان
❓سوال: در امتحان تقلب کردم، مدرک گرفتم، استخدام شدم، آیا حقوق من حلال است؟
🎙حجت الاسلام و المسلمین #وحیدپور
#احکام
#احکام_مشاغل
#تقلب_در_امتحان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯آسمان هشتم امشب در غم است
🖤باز زهرا در غم و در ماتم است
🕯در عزا و ماتم و سوگ رضا
🖤دیده ها گرخون ببارد هم کم است
🕯پیشاپیش شهادت
🖤آقا علی بن موسی الرضا(ع)
🕯بمحضر
🖤#امام_زمان عجلاللهتعالیفرجه
🕯و شما محبان
آن حضرت تسلیت عرض می کنیم🏴
#کانال_رسمی_عجایب_جهان👇
💟🇯🇴🇮🇳👇
cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 حلالیت طلبیدن پیامبر (صلی الله علیه و آله) از مردم
🎙#مقام_معظم_رهبری
#اخلاق
🌷 رسول اکرم (صلى الله عليه و آله) :
✍ من عالَ يَتيما حتّى يَستَغنِيَ أوجَبَ اللّهُ عَزَّوجلَّ لَهُ بذلكَ الجَنَّةَ كما أوجَبَ لآكِلِ مالِ اليَتيمِ النّارَ.
🖋 هر كس يتيمى را سرپرستى كند تا آنكه بى نياز شود ، خداوند عز و جل با اين كار بهشت را بر او واجب گرداند ، همچنان كه آتش دوزخ را بر خورنده مال يتيم واجب ساخته است.
📚 كافي ۷ / ۵۱ /۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر نورانی
ناراحتی امام زمان علیه السلام و حضرت علی علیه السلام از قهر شیعیان با هم
مرحوم حضرت آیت الله حاج سید جواد حیدری
❈ 🌷﷽🌷❈
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود:🌸
شهيد درد كشته شدن را احساس نمى كند، مگر در حدّى كه يكى از شما پوست دست خود را بين دو انگشت فشار دهد.💎💞✅
اَلشَّهيدُ لايَجِدُ اَلَمَ الْقَتْلِ اِلاّ كَما يَجِدُ اَحَدُكُمْ مَسَّ الْقُرْصَةِ💎💞✅
📚كنزالعمال، ج 4، ص 398