eitaa logo
آیت الله بحرالعلوم میردامادی
1.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
684 ویدیو
70 فایل
.:.. رسانه نشر آثار علمی و تبلیغی ..:. ـــــــــــــــــــــــــ ارتباط با ادمین: @daftar_qom 🌐 لینک شبکه‌های مجازی👇 https://zil.ink/ayatollahbahrololom
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 نیمه ماه رجب، سالروز داغ مصیبت جبل الصبر ‌کبری علیها السلام را به محضر مقدّس حضرت ولی ‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می‌کنیم. ▪️فریاد یاحسین تمامے عاشقان ▪️یک یاحسین زینب‌کبرے نمی‌شود { @AyatollahBahrololom }
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹فضیلت حضرت زینب سلام الله علیها 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی 🗓 سال ۱۳۸۲ - اصفهان 🏫 مرکز جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه https://zil.ink/ayatollahbahrololom
🏴 گوشه‌ای از مصائب شام حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در مجلس یزید لعنة‌الله‌علیه در شام به آن خبیث فرمودند: ⭕️ اى فرزند آزادشدگان! آيا اين از عدالت توست كه زنان و كنيزان خود را پشت پرده پنهان کرده‌ای و دختران رسول خدا را در بین نامحرمان به شکل اسير حاضر نموده‌اى و ... آنان را با دشمنانشان شهر به شهر گرداندی ... در حالى كه از مردان آنها كسى همراهشان نبود و حمايت‌گرى نداشتند؟! 💠 «أمن العدل يا ابن الطلقاء تخديرك حرائرك وإمائك وسوقك بنات رسول الله سبايا؟ قد هتكت ستورهن وأبديت وجوههن تحدوا بهن الأعداء من بلد إلى بلد ويستشرفهن أهل المناهل والمناقل ويتصفح وجوههن القريب والبعيد والدنى والشريف، ليس معهن من رجالهن ولي ولا من حماتهن حمي.» 📜 احتجاج (شیخ‌طبرسی)، ص۳۰۸ لهوف (سیدبن‌طاووس)، ص۱۰۶ { @AyatollahBahrololom }
🔴 سر شکستن حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ...سرهای مقدّس را آوردند. در حالی که سر مبارک امام حسین علیه السّلام مانند ماه تابان، پیش روی آن‌ها و شبیه‌ترین خلق به رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. ⚫️ محاسن مبارک سیاه و قدری از خضاب بیرون آمده بود و صورت آن حضرت مانند گِردی ماهی که طلوع کرده بود بر روی نیزه به این سو و آن سو می‌چرخید.. ⭕️ در این هنگام: پس زینب علیها السلام متوجّه شد و سر برادرش را دید. پس پیشانی‌اش را به لبۀ محمل کوبید تا آنجایی که دیدم خون را که از زیر مقنعه‌اش خارج می‌شد و با سوز دل اشاره به سر مبارک نموده و فرمودند: 🌓 ای ماه نو! چون به کمال رسیدی، خسوف تو را فرا گرفت و پنهان شدی. 📜بحارالأنوار، جلد ۴۵، صفحه ۱۱۵ مستدرک سفینه البحار، جلد ۴، صفحه ۵ـ۶ 🏴 @AyatollahBahrololom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ موسیقی، نابود کننده‌ی غیرتِ مردان! حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ⚠️ اگر در منزلی چهل روز (صدای) آلات موسیقی نواخته شود، شیطانی بنام قَفَندَر بر صاحب‌خانه مسلّط می‌شود و تمام اعضایش را بر اعضای بدن او گذاشته و سپس می‌دَمد؛ آنگاه غیرت از آن مرد گرفته می‌شود، بطوری که نسبت به تجاوز به زنانش هم عکس‌العملی نشان نمی‌دهد! 💠 «عن إسحاق بن جرير قال سمعت أباعبدالله عليه‌السلام يقول: إن شيطانا يقال له: القفندر إذا ضرب في منزل رجل أربعين يوما بالبربط ودخل عليه الرجال وضع ذلك الشيطان كل عضو منه على مثله من صاحب البيت ثم نفخ فيه نفخة فلا يغار بعدها حتى تؤتى نساؤه فلا يغار.» 📜 کافی (شیخ‌کلینی)، ج۶، ص۴۳۳، ح۱۴ مرآة العقول (علامه‌مجلسی)، ج۲۲، ص۳۰۴ 📝 البته در دوران پرفتنه‌ی آخرالزّمان، نیازی نیست زحمت و هزینه فراوان متحمّل شوید و گروه نوازنده به منزلتان دعوت کنید! فقط کافیست تلویزیون یا ماهواره را روشن کنید تا برایتان بطور شبانه‌روزی انواع موسیقی و آواز حرام، پخش شود و رفته‌رفته مفاهیم فطری و حیا در قاموس زندگی شما رنگِ معنایی ببازد! 🤲🏻 یارب فرج امام ما را برسان { @AyatollahBahrololom }
❗️کلمة التقوی چیست؟ در قرآن ما به كلمه و كلمات بر می‌خوريم، عيسی مسيح علیه السلام را قرآن كلمه می‌خواند و آل پيامبر صلوات الله علیهم را كلمات. گاهی از امام و حجت الهی به كلمه باقيه ياد می‌كند و گاه به كلمه تقوی. 🔹همه می‌دانند كه هر نوشته و كتابی از اسم و فعل و حرف تشكيل شده است، اسم و فعل به خودی خود دارای معنا و مفهوم است ولی حرف به تنهايی مفهومی ندارد. برای همين بايد حرف با اسم و فعل مصاحبت نموده و از كمال اين دو بهره‌مند گردد. 🔸همين مطلب را در مورد كتاب تكوين تصور كنيد. انسان كه يك كلمه از اين كتاب به حساب می‌آيد نيز به كامل و غيركامل تقسيم می‌شود. بديهی است كه انسان غيركامل محتاج انسان كامل است و بايد برای رسيدن به كمال دست به دامن افراد كامل گردد. 💠 ارسال رسل و مأموريت دادن به اوصياء، برای پاسخ به اين نياز است. وسيله كمال بشريت، اوامر و نسخه‌های معصومين است، إبتغوا إليه الوسيله در قرآن كريم گويای همين مسئله است. پس گفتار مخالف با دليل عقل و نقل مخالف بوده و انسان ناقص را از تمسك به افراد كامل «معصوم» باز می‌دارد. 📖 در زيارت جامعه می‌خوانيم: «بموالاتكم تمت الكلمه و...» يعنی به قبول ولايت شما اهل‌بيت علیهم السلام كلمه‌ی ناقصه (انسان غيركامل) كامل می‌گردد. برای همين خداوند متعال مؤمنين را ملزم به قبول ولايت كلمة التقوی و اعلام الهدی (يعنی اهل‌بيت) نموده است. و أشهد أنّ الائمه من ولدك كلمه التقوی و اعلام الهدی... ○ البته اين الزام در برابر امامت، سابقه‌اش به روز جمعه «عالم ذر» بر می‌گردد «يا ايها الذين آمنوا إذا نودی للصلوة من يوم الجمعه...» 🌍 امروز كلمه‌ی تقوی حضرت بقية الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشريف است و معتقدين به آن جناب، متقين‌اند كه قرآن هدايت را منحصر به ايشان دانسته است: ذلك الكتاب لا ريب فيه هدی للمتقين... 🎙از بیانات آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی { @AyatollahBahrololom }
🔹نادیده خریدار... { @AyatollahBahrololom }
اى عروج سينه‏‌هاى سوخته! اى خدا را آخرين اندوخته! اى ملائك را سپه‌دار و ولى! از نگاه توست دل‏‌ها منجلى اى خدا را آخرين سردار دين عشق تو باشد محك بر مؤمنين اى ملاك برترىّ شيخ و شاب بر عنايت‏‌هاى حق هستى تو باب اى كمال هستى و سير وجود! اى مِلاك هستىِ بود و نبود اى مطاف حاجیانِ راستین! اى امام و سرور اهلِ يقين! وصف تو در عالم بالاستى مدح تو ذکر لب زهراستى نصر تو بر دين حق فَر مى‏‌دهد عشق تو بر نخل جان بَر مى‏‌دهد آنکه دین باشد از او باقی تویی بر شراب طُهرِ حق ، ساقی تویی در كجايى اى غريب اين ديار؟ بر قلوب خسته‌ی ما ده قرار در كجايى اى عزيز عسكرى؟ خادمت باشند شمس و مشترى اى فروغ عارفان با صفا! در مدينه ساكنى يا كربلا؟ سیدی! در مسجد حَنّانه‏‌اى؟ یا به شهر سامِرا در خانه‏‌اى؟ كى شود روزىِّ من ديدار تو؟ استماعِ شِکرّین ، گفتار تو؟ «لَيتَ شِعرى» در كجايى اى طَهور!؟ كن دعايى بهر تسريع ظهور «لَيتَ شِعرى» در كجايى اى امام!؟ بر تو از جنّ و ملک بادا سلام پيشگامان ولايت حاضرند از براى محو دشمن قاهرند در كجايى اى خلايق را تو أَب!؟ غير تو نبوَد محبان را طلب آن قدر گيرم نشانت كو به كو تا نشينم در حضورت رو به رو «آن قدر در مى‏‌زنم اين خانه را تا ببينم روى صاحب خانه را» «لَيتَ شِعرى» در كجايى اى انيس!؟ با گرامى مام خود باشى جليس؟ آن گرامى مادرت تنها بود او قرين غصّه و غم‏‌ها بود مادرى بهر امامش عارفه بانویی کانونِ مهر و عاطفه مادرى كز بهر شويش جَهد داشت بر كتاب زندگى حق مى‏‌نگاشت در كتاب زندگى نام على با نداى فاطمه گشته جلى خطبه‏‌هاى آتشين فاطمه روشنى بخش‌اند بر دل‌ها همه  «كوچكا»! بر دخت احمد كن سلام «بَضعَةٌ مِنّى» بود خيرالكلام { @AyatollahBahrololom }
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
27 روز مانده تا میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف { @AyatollahBahrololom }
📜 «دعای مُعَلّی» در ماه رجب یونُس بن ظَبیان گفت: بود و نزد مولایم حضرت صادق علیه السلام بودم. مُعَلَّی بن خُنَیس وارد شد و سخن از دعای در ماه رجب به میان آمد. معلّی عرض کرد: ای سرور من! دعایی به من بیاموز که جامع همه (خیراتی) باشد که شیعه در کتاب‌هایش نوشته و به ودیعه گذارده است. پس حضرتش فرمود: ای معلّی! بگو: 🤲 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ صَبْرَ الشَّاكِرِينَ لَكَ، وَ عَمَلَ الْخَائِفِينَ مِنْكَ، وَ يَقِينَ الْعَابِدِينَ لَكَ، اللَّهُمَّ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ وَ أَنَا عَبْدُكَ الْبَائِسُ الْفَقِيرُ، وَ أَنْتَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ وَ أَنَا الْعَبْدُ الذَّلِيلُ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ امْنُنْ بِغِنَاكَ عَلَى فَقْرِي، وَ بِحِلْمِكَ عَلَى جَهْلِي، وَ بِقُوَّتِكَ عَلَى ضَعْفِي، يَا قَوِيُّ يَا عَزِيزُ! اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ، وَ اكْفِنِي مَا أَهَمَّنِي مِنْ أَمْرِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. سپس حضرت فرمود: ⭕️ ای معلّی! به خدا قسم! این دعا، جامع همه دعاهای از زمان حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام تا زمان حضرت محمّد صلّی الله علیه وآله است. 📚 بحارالأنوار، ج۹۸، ص۳۹۰ به نقل از اقبال الاعمال، ص۱۴۲ { @AyatollahBahrololom }
🔹اموات خود را هر هفته زیارت کنیم... امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند: «اموات خود را زیارت کنید، چراکه آنها از زیارت شما خوشحال می‌شوند؛ و هر یک از شما حاجت خود را نزد قبر پدر و مادرش طلب کند، پس از اینکه برای آنها دعا می‌کند.» [۱] عبدالله بن سليمان گوید: از امام باقر علیه‌السلام درباره زیارت اهل قبور سؤال کردم؛ حضرت فرمودند: «وقتی روز جمعه شد آنها را زیارت کن...» گفتم: آیا می‌فهمند چه کسی نزد آنها آمده است تا در نتیجه مسرور و شادمان شوند؟ فرمودند: «آری؛ و هنگامی که از نزد آنها باز می‌گردند، وحشت می‌کنند!» [۲] محمد بن مسلم گوید: به امام صادق علیه‌السلام گفتم: اموات را زیارت کنیم؟ فرمودند: «آری.» گفتم: آیا وقتی نزد آنها می‌رویم، متوجه ما می‌شوند؟ حضرت فرمودند: «آری بخدا قسم! آنها نسبت به شما آگاه می‌شوند و به خاطر آمدن شما شادمان می‌شوند و با شما اُنس می‌گیرند!» گفتم: وقتی به زیارتشان رفتیم چه بگوئیم؟ فرمودند: «بگو: اللَّهُمَّ جَافِ الأَرضَ عَن جُنُوبِهِم وَ صَاعِد إِلَيكَ أَروَاحَهُم وَ لَقِّهِم مِنكَ رِضوَاناً وَ أَسكِن إِلَيهِم مِن رَحمَتِكَ مَا تَصِلُ بِهِ وَحدَتَهُم وَ تُؤنِسُ بِهِ وَحشَتَهُمْ إِنَّكَ عَلى‌ كُلِّ شَيءٍ قَدِيرٌ.» [۳] اسحاق بن عمار گوید: به امام کاظم علیه‌السلام گفتم: آیا مؤمن می‌فهمد چه کسی قبرش را زیارت می‌کند؟ فرمودند: «آری! و پیوسته با او مأنوس است تا هنگامی که نزد قبرش می‌باشد؛ پس وقتی که برخاست تا از نزد قبرش باز گردد، از رفتن او وحشت به آن میّت وارد می‌شود!» [۴] 💠 «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع‌ زُورُوا مَوْتَاكُمْ فَإِنَّهُمْ يَفْرَحُونَ بِزِيَارَتِكُمْ وَ لْيَطْلُبْ أَحَدُكُمْ حَاجَتَهُ عِنْدَ قَبْرِ أَبِيهِ وَ عِنْدَ قَبْرِ أُمِّهِ بِمَا يَدْعُو لَهُمَا. [۱] عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ، عَنِ الْبَاقِرِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ زِيَارَةِ الْقُبُورِ. قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ الْجُمُعَةِ فَزُرْهُمْ، فَإِنَّهُ مَنْ كَانَ فِيهِمْ فِي ضِيقٍ وُسِّعَ عَلَيْهِ مَا بَيْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إِلَى طُلُوعِ الشَّمْسِ، يَعْلَمُونَ بِمَنْ أَتَاهُمْ فِي كُلِّ يَوْمٍ، فَإِذَا طَلَعَتِ الشَّمْسُ كَانُوا سُدًى. قَالَ: قُلْتُ: فَيَعْلَمُونَ بِمَنْ أَتَاهُمْ، فَيَفْرَحُونَ بِهِ قَالَ: نَعَمْ، وَ يَسْتَوْحِشُونَ لَهُ إِذَا انْصَرَفَ عَنْهُمْ. [۲] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ أَنَّهُ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْمَوْتَى‌ نَزُورُهُمْ فَقَالَ نَعَمْ قُلْتُ فَيَعْلَمُونَ بِنَا إِذَا أَتَيْنَاهُمْ فَقَالَ إِي وَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَيَعْلَمُونَ بِكُمْ وَ يَفْرَحُونَ بِكُمْ وَ يَسْتَأْنِسُونَ إِلَيْكُمْ قَالَ قُلْتُ فَأَيَّ شَيْ‌ءٍ نَقُولُ إِذَا أَتَيْنَاهُمْ قَالَ قُلِ اللَّهُمَّ جَافِ الْأَرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صَاعِدْ إِلَيْكَ أَرْوَاحَهُمْ وَ لَقِّهِمْ مِنْكَ رِضْوَاناً وَ أَسْكِنْ إِلَيْهِمْ مِنْ رَحْمَتِكَ مَا تَصِلُ بِهِ وَحْدَتَهُمْ وَ تُؤْنِسُ بِهِ وَحْشَتَهُمْ‌ إِنَّكَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ. [۳] عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ الْمُؤْمِنُ يَعْلَمُ بِمَنْ يَزُورُ قَبْرَهُ قَالَ نَعَمْ وَ لَا يَزَالُ مُسْتَأْنِساً بِهِ مَا دَامَ عِنْدَ قَبْرِهِ فَإِذَا قَامَ وَ انْصَرَفَ مِنْ قَبْرِهِ دَخَلَهُ مِنِ انْصِرَافِهِ عَنْ قَبْرِهِ وَحْشَةٌ. [۴]» 📜 منابع روایات: [۱] كافی (شیخ‌کلینی)، ج۳، ص۲۲۹، ح۱۰ [۲] الأمالی (شیخ‌طوسی)، ص۶۸۸، ح۵ [۳] من لایحضره الفقیه (شیخ‌صدوق)، ج۱، ص۱۸۰، ح۵۴۰ [۴] كافی (شیخ‌کلینی)، ج۳، ص۲۲۸، ح۴ { @AyatollahBahrololom }