✍️ یادداشت
📌 از حال رفتن پیامبر به خاطر سنگینی وحی الهی
🔸 آیات و روایات زیادی وجود دارد که نشان می دهد برای پیامبر صلیاللهعلیهوآله انواع گوناگونی از دریافت وحی وجود داشته است. تنها در یک نوع از این وحی ها، بر پیامبر حالتی شبیه به بیهوشی، نه خود بی هوشی، عارض می شد و آن هم زمانی بود که وحی مستقیم و بدون واسطه و سنگین بر پیامبر صلیاللهعلیهوآله نازل می شد. چنان که قرآن این سنگینی وحی را به تصویر کشانده و می فرماید: «اِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلا؛[مزمل/۵] همانا ما در آینده، تو را با سخن سنگینی ملاقات می کنیم.»
🔹 گاهی نیز این حالت بی هوشی برای پیامبر صلیاللهعلیهوآله و اهل بیت علیهم السلام بر اثر شدت خضوع و خشوع در هنگام عبادت و بندگی بر آنها عارض می شد که منافاتی با عصمت آنها ندارد. بله، اگر این بی هوشی ها بدون علت و بر اثر نوعی بیماری روحی و جسمی عارض می شد، عصمت آنها دچار اشکال بوده است و حال آنکه شیعه، انبیاء و ائمه علیهمالسلام را از بیماریهای روانی مبرا میداند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/172159
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #پیامبر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔆 تربیت نیابتی ممنوع!
💢 یکی از دیدگاههای اشتباه برخی والدین در تربیت فرزندان خود، این است که فکر میکنند وقتی هزینه کرده و فرزندان خود را به مهدکودک یا مدرسهای فرستادهاند، این مراکز تمام مسئولیت تربیت فرزندانشان را بر عهده دارند.
🔶 بنابراین، اگر رفتاری ناپسند از فرزند خود میبینند، اوّلین دغدغۀ آنها این است که چرا مربّیان نتوانستهاند بهدرستی به وظیفۀ خود عمل کنند.
🔷 اما واقعیت این است که رفتارهای ناپسندِ کودکان و دانشآموزان، واکنشها و عکسالعملهایی است که نسبت به رفتارهای والدین خود انجام میدهند.
📌 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/208345
📎#گرافیک_ثابت
📎#دانش_آموزی
📎#والدین
📎#تربیت_فرزند
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
💢 کارهای بد فرزندان
✍️ اگر والدین باورشان این باشد که فرزندشان نباید هیچ کار بدی یاد بگیرد، با دیدن کارهای غلط و نامطلوب فرزندشان، احساس شکست و ناامیدی خواهند کرد؛ درحالیکه همۀ کودکان و نوجوانان خواسته یا ناخواسته در فرایند رشد، این تجربه را خواهند داشت، مشاهدۀ این رفتارها تقریباً اجتنابناپذیر است و والدین میبایست با مدیریت صحیح، آنها را راهنمایی و راهبری کنند.
⚠️ والدین میتوانند با تنبیه، تشویق، آگاهیدادن، مشورت و... رفتار آنها را جهت دهند.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #همسرداری
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/209550
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید
🌹 نگذارید جنگ روانی دشمن در کشور تاثیر بگذارد
🎙امام خامنه ای
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #پانزده_خرداد
📎 #امام_خمینی
📎 #دشمن_شناسی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ
◾️ با چه کسی معاشرت کنیم؟
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #معاشرت
📎 #درس_اخلاق
📎 #اخلاق
🌐https://btid.org/fa/video/209781
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
متن شایعه :
فیلم/ تفاوت دیدگاه لطفاً تا آخر ببینید
🔸امام خمینی: خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه ای بالاتر است هر چه فساد تو این مملکت پیدا شد از این اشخاصی بود که در دانشگاه تحصیل کرده بودند تخصص هم شاید داشتند هر چه متخصص تر مارا خواهی نخواهی دانشگاه میکشد به دامن آمریکا و شوروی
🔸محمد رضا پهلوی: در طول زمانی که من زنده هستم ما درآمد کافی از نفت خواهیم داشت پس چرا من امروز از شما دانشجویان می خواهم که در دانشگاه تحصیل کنید اول دانشجو باشید بعد درستان را تمام کنید بعد از آن می توانید هر خط سیاسی که مایلید دنبال کنید تحصیل اما افرادی تحصیل کرده وآگاه شوید به بقیه میگویم نیروی کار ماهر شوید
✅ پاسخ شایعه :
1️⃣ شبکه ضاله و سرسپرده صهیونیست «من وتو» چندی پیش ویدئویی از یک سخنرانی امام خمینی(ره) را به گونهای تقطیع کرد تا وانمود کند که بنیانگذار انقلاب اسلامی با «دانشگاه» مخالف هستند و هردانشگاهی را منشاء فساد میدانند. اما مراجعه به اصل سخنان معمار کبیر انقلاب اسلامی بیانگر شیطنت این رسانه بهایی دارد.
2️⃣ امام خمینی(ره) بمناسبت «وحدت حوزه و دانشگاه» در تاریخ 27 آذر 1359 به تبیین خطرات حوزه فاسد و دانشگاه ناسالم میپردازند و میفرمایند: «باید همه اشخاصی که علاقه دارند به این کشور، علاقه دارند به اسلام، علاقه دارند به این ملت، توانشان را روی هم بگذارند برای اصلاح دانشگاه. خطر دانشگاه از خطر بمب خوشهای بالاتر است. چنانچه خطر حوزههای علمیه هم از خطر دانشگاه بالاتر است.
باید تهذیب بشوند اینها. باید اشخاص متعهد - چه در حوزههای علمیه و چه در دانشگاه - کمر خودشان را محکم ببندند برای اصلاح.
مهم این است که دانشگاه یک کسی که از آن بیرون بیاید بفهمد که من با بودجه این مملکت تحصیل کردهام، متخصص شدهام، به مقامات عالیه علم رسیدهام، و باید برای این مملکت خدمت بکنم. و برای استقلال این کشور باید خدمتگزار باشم. باید این اساتید دانشگاه آن چیزهایی که در سالهای طولانی و خصوصاً در این تقریباً پنجاه سال آخر در مغز این جوانها انباشته کردهاند؛ و به آنها همچو باورانده بودند که ما خودمان چیزی نیستیم و باید همه چیزمان از آنجا باشد، که این موجب این شد که مغزهای اینها به کار نیفتاد برای این که، خودشان یک چیزی را ایجاد کنند. باید آنهایی که به این کشور علاقه دارند، آنهایی که به این ملت علاقه دارند، آنهایی که خودشان وابسته نیستند و خدمتگزار ابرقدرتها نیستند، آنها همت کنند به اینکه دانشگاه را یک مرکزی درست کنند که مرکز علم وتهذیب باشد، که همه تخصصها در خدمت خود کشور باشد نه اینکه متخصص بشود و با آن تخصصش ما را به دامن امریکا بکشد. متخصص بشود و با آن تخصصش به کشور ما ضربه وارد کند. هرچه متخصصتر؛ بدتر.
آن کسی که مهذَّب نشده است، و آن کسی که برای کشور خودش احساس نکرده که من برای این کشور هستم و از این کشور، من استفاده کردهام و استفاده علمیام را باید به این کشور تحویل بدهم، اگر این احساس نباشد و این باور نباشد، دانشگاه بدترین مرکزی است برای اینکه ما را به تباهی بکشد. و اگر این احساس پیدا شد و این اساتید دانشگاه، آنهایی که متعهدند، آنهایی که توجه دارند، آنهایی که در زمان سابق برای این مملکت غصه میخوردند، باید خودشان را مجهز کنند که این فرزندان ایران، متعهد و در خدمت خود ایران باشند. اگر اینطور بشود، دانشگاه بالاترین مقامی است که کشور ما را به سعادت میرساند.
دانشگاه دو راه دارد: راه جهنم و راه سعادت. راه ذلّت و مسکنت و نوکرمآبی و امثال اینها، و راه عظمت و عزّت و بزرگمنشی. دانشگاه همین دانشگاه را تا ما داریم فایده ندارد. ما دانشگاه پنجاه سال است داریم. و از دانشگاه هرچه فساد توی این مملکت پیدا شد از این اشخاصی بود که در دانشگاه تحصیل کرده بودند، تخصص هم شاید داشتند.»
📚 صحیفه امام، ج13، ص 418 و 419.
3️⃣ درسال 1355، ایران تنها 170 هزار دانشجو و 223 دانشگاه داشت. در سال 1390، 4 میلیون دانشجو با 2540 دانشگاه! آیا این نشان می دهد که جمهوری اسلامی با دانشگاه مخالف است؟!
🌐https://www.dana.ir/224173
13910313_4283_192k.mp3
5.84M
🎙 امام خمینی:
"من تاکنون احساس عجز در صحبتها نکردهام و امروز خودم را عاجز میدانم. عاجز میدانم از اظهار تألمات روحیهای که دارم برای اوضاع اسلام عموماً، و اوضاع ایران خصوصاً، و قضایایی که در این یک سال منحوس پیش آمد؛ خصوصاً قضیۀ مدارس علمی، قضیۀ ۱۵ خرداد. قضیۀ ۱۵ خرداد من مطلع نبودم تا اینکه حبس به حصر تبدیل شد و اخبار خارج به من رسید. خدا میداند که مرا اوضاع ۱۵ خرداد کوبید"[گریۀ شدید حضار]
➖در آستانه نیمه خرداد فاتحه ای به ارواح مطهر امام خمینی ره و شهدای 15 خرداد تقدیم نماییم.
#امام_خمینی
🔆 #رذالت_رسانه_ای
👉 در تصویر سمت راست که در فضای مجازی دست بدست میشود، ادعا شده که این خودرو متعلق به سوختبرها است وتوسط نیروهای مرزبانی گلوله باران شده،
👈اما در واقعیت همانطور که در تصویر سمت چپ میبینید این عکس مربوط به کشور سودان میباشد.
🔆 ببینید آش چقدر شور شده که صدای این زبون بسته هم دراومده!
✍️ البته «ربع یقلوی» خبر نداره که اگه فحاشی رو از مریدانش بگیرند، اصلا حرفی برای گفتن ندارند.
#پهلوی_بدون_روتوش
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سواد_رسانهای7️⃣8️⃣6️⃣
🔆 روش کشف فیلمها و عکس های قلابی و فیک در پیامهای عملیات روانی شبکه های اجتماعی
📡 در این برهه حساس در مقابله با سایتها و کانالهای معاند با تمام توان بایستید و روشنگری کنید.🌷
جهاد_تبیین 0️⃣0️⃣1️⃣
🔆 کورههای آزمایش
✅ قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحتطلبی و عافیت نیست. در روایات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ» است؛ #بشدت_امتحان_میشوید؛ فشار داده میشوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان میشوند؛ در #کورههای_آزمایش وارد میشوند و سربلند بیرون میآیند و جهان به دوران آرمانی و هدفیِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبهروز نزدیکتر میشود.
۱۳۷۰/۱۱/۳۰
🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم
✍️ مراقب غربالهای آخرالزمانی باشیم؛ بسیاری از شخصیتها و بزرگان ریزش میکنند، چه رسد به امثال ما!!!
✍️ در غربالهای آخرالزمانی، تنها راه نجات، چنگ زدن به دامان ولایت است، پس مراقب باشیم، نگاهمان، افکارمان، اعمالمان و ... با ولایت دچار انحراف و زاویه نشود.