👈افکارم بهم ریخته هست!
🔹 نمیدانم که الان وقتش شده تا بچه 👶🏻بعدی را بیاوریم یا نه، ولی هزار جور فکر به ذهنمان میآید؛ مثلاً اینکه آیا از پس آن بر میآییم یا نه، تربیتش چه میشود، میتوانیم به همه بچهها رسیدگی کنیم و... .
ذهنمان مدام درگیر است و اذیت میشویم و درنهایت هم به نتیجهای نمیرسیم.
👈 راه حل این قضیه آن است که در فضایی آرام و منطقی بنشینیم و تمام دغدغههایی که در زمینه فرزندآوری داریم، روی کاغذ بنویسیم تا بتوانیم نسبت به آنها اشراف داشته باشیم و برای آنها جواب پیدا کنیم؛ جوابهایی که بر اساس ارزشها و باورها، مشاوره گرفتنها و مطالعه باشد.
✅ مهم این است که این سؤالات و افکار سرگردان را جمع کنیم و برای آنها پاسخ داشته باشیم تا خودمان هم از سرگردانی خارج شویم. گاهی اوقات ما هدف و نخ تسبیح زندگیمان را گم میکنیم و نمیدانیم اصلاً هدفمان از کارهایمان چیست! مثلاً نمیدانیم چرا درس 📖میخوانیم، با چه نیتی قرآن 📓 حفظ میکنیم، چرا باید یک بچه 👶🏻 دیگر بیاوریم و بسیاری از موضوعات دیگر که اگر سعی کنیم روی کاغذ بیاوریم، از این بهم ریختگی ذهنی خارج شده، بهتر میتوانیم تصمیمگیری کنیم.
🚨حالا که به چرایی تصمیممان پاسخ دادیم، راحتتر میتوانیم بسنجیم و ببینیم چه شرایطی داریم و چطور میتوانیم تصمیم خود را عملی کنیم. گاهی اوقات دست و بالمان باز است و با سرعت خرگوشی🐇 جلو میرویم و گاهی باید سرعت را کم کنیم و لاکپشتی 🐢حرکت کنیم. مهم این است که متوقف نشویم و حرکت کنیم.
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
جهت مشاهده متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید👇
🌐 https://btid.org/fa/news/215514
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 گریۀ ارزشی
🔷 گریۀ ارزشی همان گریۀ روحانی است که از سوز دل بر میآید و آرامش، لذّت معنوی، ابتهاج و کرامت را به دنبال دارد و منشأ آن فهم و شعور است نه احساسات صرف.
🔶 گریه بر امام حسین علیهالسّلام از این نوع است که هم انسان را به خدا نزدیک میکند و هم باعث رقّت قلب و شعف میشود.
✍️ با اقتباس از کتاب گریه و سیاهپوشی (محمدرضا کاشفی)، ص 5.
📎 #گرافیک
📎 #استوری
📎 #عزیزم_حسین
📎 #شکوه_حسینی
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
جلسه ۳۷۱ . حکمت ۲۷۷ . ۲۱.۵.۱۴۰۱.m4a
5.09M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۳۷۱
✔امام علی علیه السلام :
لَا وَ الَّذِي أَمْسَيْنَا مِنْهُ فِي غُبْرِ [غُبَّرِ] لَيْلَةٍ دَهْمَاءَ تَكْشِرُ عَنْ يَوْمٍ أَغَرَّ، مَا كَانَ كَذَا وَ كَذَا.
نه، سوگند به كسى كه ما را در بقاياى شب تاريك نگه داشت؛ شبى كه لبخند سپيده دمش از روزى روشن پرده برداشت، كه چنين و چنان نبوده است.
✍نهج البلاغه . حکمت ۲۷۷
آرزوی زیارت امام حسین علیه السلام
🔻 قالَ الصَّادِقُ عَلَیِهالسَّلَامُ:
«مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اَلله تَعَالَى.»
✍️ هیچکسی در روز قیامت نیست مگر اینکه آرزو میکند از زوّار امامحسین علیهالسّلام باشد؛ زیرا آنچه که خداوند به آنها کرامت میکند را میبیند.
📚 کاملالزّیارات، ص 135.
📎 #گرافیک
📎 #پوستر
📎 #محرّم
📎 #شکوه_حسینی
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🍀 انجام وظیفه از ما؛ اثربخشی و نتیجه از خدا
🔶 گاهی در انجام وظیفه و تکلیف خود کوتاهی میکنیم و این توجیه را میآوریم که کار ما فایدهای ندارد و یا به نتیجۀ مطلوب نمیرسد؛ امّا درسی که از قیام امامحسین علیهالسّلام میگیریم این است که اگر ما وظیفۀ الهی خود را بشناسیم و درست عمل کنیم، کار ما حتماً اثربخش خواهد بود؛ هرچند برای چند صباحی در ظاهر بیثمر جلوه کند و یا حتّی در اَنظار عمومی شکست تلقّی گردد.
📎 #گرافیک
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #عزیزم_حسین
📎 #شکوه_حسینی
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/215628
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
راهی برای کنترل کودک.mp3
1.66M
انحراف توجه، راهی برای کنترل 👦🏻کودک
⁉️سوال:
چگونه با کودکم رفتار کنم که لجاجت نکند و بتوانم آن را کنترل کنم؟
🎤 پاسخ استاد حواسی را بشنوید.👆
📎https://btid.org/fa/news/216375
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #فرزندپروری
📩 سوالات شما را مشاورین کانال پاسخگو هستند
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
✍️ یادداشت
📌 تاسی حضرت اسماعیل بن حزقیل به امام حسین علیهماالسلام
🔸 یکی از انبیاء بزرگ الهی که خداوند متعال از او در قرآن نام برده است؛ حضرت اسماعیل بن حزقیل علیه السلام است.
🔹 امام صادق علیه السلام در تأویل آیه «وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِسْمَاعِيلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا؛[مریم/۵۴] و یاد کن در کتاب خود شرح حال اسماعیل را که بسیار در وعده صادق و رسول و پیغمبری بزرگوار بود» فرمودند: پیامبری که خدا در این آیه از او یاد کرده است، اسماعیل فرزند حضرت ابراهیم علیهماالسلام نمیباشد؛ چراکه که وی تنها دارای مقام نبوت بود و هرگز مقام رسالت را نداشت. از اینرو مقصود از اسماعیل در این آیه، اسماعیل بن حزقیل است که هر دو مقام نبوت و رسالت را دارا بود.
🔹 خداوند اسماعیل بن حزقیل را بهسوی قومش مبعوث گرداند، ولی او را تکذیب کرده و شکنجه دادند و پوست سر و صورت وی را کندند. سپس خداوند بر آنان خشم گرفت و سطاطائیل؛ فرشتهی عذاب را نزد وی فرستاد و به او گفت: ای اسماعیل! من سطاطائیل فرشتهی عذاب هستم. خداوند مرا نزد تو فرستاده تا اگر بخواهی، قومت را عذاب کنم».
🔸 اسماعیل به او گفت: «ای سطاطائیل! مرا نیازی به عذاب ایشان نیست». سپس خداوند به او وحی نمود: «خواستهات را بخواه که عطا میکنم ای اسماعیل» آن پیامبر خدا در خواست خود را چنین مطرح کرد: «فَقَالَ لِي أُسْوَةٌ بِمَا يُصْنَعُ بِالْحُسَيْنِ؛ من هم به مظلومیّت امام حسین علیه السلام اقتدا مینمایم» و اینگونه امام حسین علیه السلام برای این پیامبر خدا اسوه بود.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/216774
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #شکوه_حسینی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
سندروم اثر 🐦شترمرغ
شایع است که 🐦شترمرغ وقتی از چیزی بترسد، بلافاصله سرش را زیر شن فرو میبرد و از آنجایی که زیر شن، خطر را نمیبیند، تصور میکند که از آن در امان است. البته این قضیه، غلط مشهوری است که بین عدهای شایع شده است؛ ولی جالب است که شبیه این رفتار را در انسانها میتوان دید؛ آن هم به شکل تمایل ذهن به نادیده گرفتن اخبار و اتفاقات بد و وانمود کردن اینکه اوضاع خوب است و هیچ اتفاق بدی نیفتاده این رفتار اثر شترمرغ نام دارد.
👌شایان ذکر است که این خطای شناختی را در بسیاری از موضوعات زندگی خودمان نیز میتوانیم مشاهده کنیم. روی آوردن به روانشناسی زرد و مثبتگرایی افراطی برای فرار از غمها، دردها و شکستها و در اصطلاح فرار از واقعیتها و گول زدن خود برای اینکه با واقعیت روبهرو نشویم، همگی جزو سندروم اثر شترمرغ به حساب میآید.
اگر تاریخ اسلام 📖 را ورق بزنیم، پر است از این خطاهای شناختی و اثر شترمرغ! پس از شهادت امام حسین (علیهالسلام)، وقتی دشمنان به خیمههای امام حملهور شده و غارت کردند، یکی از اهالی کوفه به «فاطمه»، دختر امام حسین) علیهالسلام) هجوم برده، وحشیانه گوشواره او را از گوشش کشید؛ به گونهای که گوش او را پاره کرد.
✅ جالب توجه است زمانی که انسانها از نظر احساسی درگیر موضوعی میشوند، موقعی که در معرض اطلاعات ناخوشایند و ناراحتکننده قرار میگیرند، دقیقاً به جای تحمل رنج و ناراحتی و برای اینکه تحت فشار قرار نگیرند، به جای اصلاح و پذیرش خطای خود، به سادگی آن اطلاعات واقعی را نادیده میگیرند؛ درست مانند مردم کوفه که هرچند واقعیت و جریان حق را میدانستند، ولی متأسفانه در برابر امام حسین (علیهالسلام) و اهل بیتش قیام کردند و حاضر نبوند با حقیقت روبهرو شوند؛ بلکه همچون 🐦 شترمرغی، سر خود را زیر شن کردند تا واقعیت و جریان حق را نبینند!
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #عزیزم_حسین
📎 #شکوه_حسینی
جهت مشاهده متن کامل به لینک زیر مراجعه فرمایید👇
🌐https://btid.org/fa/news/215485
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔰 مقام معظم رهبری:
امروز، روزی نیست كه آمریكا بتواند مثل 28 مرداد، یا انگلیس مثل دوران رضاخان عمل كند. جوانانی كه در این كشور برای دفاع از اسلام آماده هستند، این خانوادهها، این پدر و مادرها، این زن و مرد مؤمن و آگاه و غیور، امروز ملتی را تشكیل دادهاند كه اسوه و نمونهی ملتهاست.
✍️ دیدار اعضای ستادهای نمازجمعه
1381/05/05
📎 #گرافیک
📎 #کودتای_28_مرداد
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 کاردستی جذاب کودکانه
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #کاردستی
📎 #پاکت_نامه_گلدار
❇️لینک کاردستی در سایت اندیشه برتر👇
https://btid.org/fa/video/215808
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org