فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا آمدی؟
📎 #ایران_مقتدر
📎 #ایران_ما
📎 #دهه_فجر
https://btid.org/fa
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
💠 #احکام | وضو با مداد چشم، ریمل و پنکِک
⁉️ سؤال:
اثر مداد چشم، ریمل، پنکِک، رُژ گونه، رُژ لب، لاک ابرو، کرم سفید کننده و سایر مواد آرایشی هنگام وضو چه حکمی دارد؟
✍️ پاسخ:
🔹 اگر جرم داشته باشد، باید برطرف شود؛ ولی برطرف کردن مقداری که داخل چشم است، لازم نیست.
🔸 نکته
باید به مژه هم آب برسد و اگر جرمی روی آن باشد، برای وضو برطرف شود؛ البته برای رسیدن آب به مژهها در شرایط عادی دقت لازم نیست. زیرا آب به سرعت و به راحتی همه آن را فرا میگیرد.
📚 آموزش مصور احکام آیتالله خامنهای، ص116.
📎 #ایران_مقتدر
📎 #وضو
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/news/235932
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همۀ ایران به پا خواستند
تهدید دشمن به ما هرگز اثر ندارد
ایرانی غیرتی بیم از خطر ندارد
📎 #ایران_مقتدر
📎 #ایران_ما
📎 #دهه_فجر
https://btid.org/fa
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرانِ من از جان و دل میخواهمت
حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن
📎 #ایران_مقتدر
📎 #ایران_ما
📎 #دهه_فجر
https://btid.org/fa
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
4_5983245238418803815.mp3
11.09M
🎙 حامد زمانی در واکنش به شروین حاجی پور که گفته بود « ما بردیم » این آهنگ رو به اسم «ما بردهایم» بارگذاری کرد.
📎 #ایران_مقتدر
📎 #ایران_ما
📎 #دهه_فجر
https://btid.org/fa
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
39.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 #کلیپ_تصویری
✍️ آلسعود را بهتر بشناسید.
🖇https://www.adyannet.com/fa/news/41079
📎 #ایران_مقتدر
🌐 adyannet.com
⭕️ زن ایرانی؛ در بستر تاریخ
🔸زن ایرانی، در دو زمان تحول اساسی را درک کرد. نخستین تغییر، با ظهور اسلام و دیگری با ظهور انقلاب اسلامی ایجاد شد. تحوّلی که او را از بردگی و رنج، به اوج عزت و شکوفایی رساند.
🔹 وضعیت نظام خانواده و زن در دوران مشروطه و پهلوی نشان میدهد قاطبه زنان ایرانی از کمترین حقوق اجتماعی محروم بودند. تنها گروهی از زنان که وابسته به دستگاه حکومتی و رجال سیاسی دولت بودند حق حضور در فعالیتهای اجتماعی را داشتند. البته همین تعداد کم نیز فعالیتشان محدود و در انجمنها و جمعیت نسوان وطن خواه خلاصه میشد. انجمنهایی که دستاوردی غیر از تصویب اندیشههای سکولاریسم و مدرنیسم غربی و افکار فمنیستی ضد هویت زنانه به همراه نداشت.
🔸پس از مشروطه و در دوران پهلوی، جامعه زنان وارد یک تحول جدیدی شد. تحولی که حقوق اساسی زن بر اساس تجدد سطحی و فرمایشی، به حضوری ظاهری با قالب برهنگی در اجتماع تقلیل یافت. شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد تمام روند مشارکت و حضور اجتماعی زنان، اساساً ساختگی و تصنعی بوده و فقط رژیم به دنبال انحراف و سرگرم کردن زنان و کسب محبوبیت اجتماعی بوده است.
لینک مطلب:
https://b2n.ir/f51452
📎 #ایران_مقتدر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ چه کسی دشمنی را آغاز کرد؟
🔔 برخی افراد کم اطلاع، ناآگاه و یا شاید مغرض، رفتارها و سخنان رهبران و ملت ایران را علت ایجاد خصومت و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران برمیشمرند؛ سؤال اینجاست که چرا عدهای گرفتار نتایجی خلاف واقع میشوند و ملت ایران را آغازگر دشمنی میدانند؟
🔹 نکته قابل تأمل این است که در راهپیماییهای قبل از انقلاب کسی «مرگ بر آمریکا» نمیگفت، اما در همان ایام، این آمریکا بود که شاه را به سرکوب ملت ترغیب میکرد و با دخالت مستقیم مستشارانش نیروهای نظامی را در برابر مردم قرار میداد. اولین باری که شعار «مرگ بر آمریکا» در راهپیماییها سر داده شد، در اوایل انقلاب 57، پس از فرار شاه و حمایت رسمی آمریکا از پادشاه فراری ایران بود.
🖇 ادامه مطلب در:
https://btid.org/fa/news/235654
📎 #ایران_مقتدر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۴۶۲
✔امام علی علیه السلام :
مَنْ نَظَرَ فِي عَيْبِ نَفْسِهِ اشْتَغَلَ عَنْ عَيْبِ غَيْرِهِ، وَ مَنْ رَضِيَ بِرِزْقِ اللَّهِ لَمْ يَحْزَنْ عَلَى مَا فَاتَهُ، وَ مَنْ سَلَّ سَيْفَ الْبَغْيِ قُتِلَ بِهِ، وَ مَنْ كَابَدَ الْأُمُورَ عَطِبَ، وَ مَنِ اقْتَحَمَ اللُّجَجَ غَرِقَ، وَ مَنْ دَخَلَ مَدَاخِلَ السُّوءِ اتُّهِمَ، وَ مَنْ كَثُرَ كَلَامُهُ كَثُرَ خَطَؤُهُ، وَ مَنْ كَثُرَ خَطَؤُهُ قَلَّ حَيَاؤُهُ، وَ مَنْ قَلَّ حَيَاؤُهُ قَلَّ وَرَعُهُ، وَ مَنْ قَلَّ وَرَعُهُ مَاتَ قَلْبُهُ، وَ مَنْ مَاتَ قَلْبُهُ دَخَلَ النَّارَ؛ وَ مَنْ نَظَرَ فِي عُيُوبِ [غَيْرِهِ] النَّاسِ فَأَنْكَرَهَا، ثُمَّ رَضِيَهَا لِنَفْسِهِ، فَذَلِكَ الْأَحْمَقُ بِعَيْنِهِ؛ وَ الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا يَنْفَدُ، وَ مَنْ أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ رَضِيَ مِنَ الدُّنْيَا بِالْيَسِيرِ، وَ مَنْ عَلِمَ أَنَّ كَلَامَهُ مِنْ عَمَلِهِ، قَلَّ كَلَامُهُ إِلَّا فِيمَا يَعْنِيهِ.
فرمود: هركس به عيب خود بنگرد از عيبجويى ديگران بازمى ماند و هركس به آنچه خدا به او روزى داده راضى شود بر آنچه از دست داده اندوهناك نمى گردد، و آنكس كه تيغ ستم بركشد (سرانجام) خودش با آن كشته مى شود و كسى كه (بى مقدمه) به سراغ كارهاى سخت رود هلاك مى شود و هركس خود را در گرداب هاى خطرناك بيفكند غرق مى شود و آنكس كه در موارد سوءظن وارد شود متهم مى گردد.
آنكس كه زياد سخن مى گويد زياد اشتباه مى كند و آنكس كه زياد اشتباه كند حيائش كم مى شود و كسى كه حيائش كم شود تقوايش نقصان مى يابد و كسى كه تقوايش نقصان يابد قلبش مى ميرد و كسى كه قلبش بميرد داخل آتش دوزخ مى شود. كسى كه به عيوب مردم بنگرد و آن را بد شمرد ولى براى خويش آن را خوب بداند، احمق واقعى است و قناعت، سرمايه اى است فناناپذير و آنكس كه فراوان ياد مرگ كند به اندكى از دنيا راضى مى شود. آنكس كه بداند گفتارش جزء اعمال او محسوب مى شود سخن كم مى گويد مگر در آنجا كه به او مربوط است.
✍نهج البلاغه . حکمت ۳۴۹