فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱حالوهوای صحن حضرت زهرا سلاماللهعلیها در نجف
#اربعین۱۴۰۲
🔶🔸
امام على عليه السلام :
جاهِد شَهوَتَكَ وَغالِب غَضَبَكَ وَخالِف سوءَ عادَتِكَ، تَزكُ نَفسُكَ، وَيَكمُل عَقلُكَ وَتَستَكمِلُ ثَوابَ رَبِّكَ؛
با هوا و هوس خود جهاد كن،
بر خشمت مسلّط شو و با عادتهاى بد خود مخالفت كن تا نفست پاكيزه شود، عقلت به كمال برسد و از پاداش پروردگارت بهره كامل ببرى.
-------------
غررالحكم،
#یا_زینب_ڪبرے_س🥀
عرش را ساخٺ خدا با دَمِ مولا و سپس
سر در نُہ فلڪش نام تو را زد #زینب
الف قامٺ صبر اسٺ زصبرٺ قائم
الف قامٺ غم را تو شدے مَد #زینب
#یا_جبل_الصبر🥀
4_5864099186315626809.mp3
9.26M
🔳 #زمینه #حماسی #اربعین
🌴من زینبم صاحب پرچم حیدرم
🌴فرمانده ی لشکر فاتح خیبرم
🎙 #محمود_کریمی
👌 بسیار دلنشین
#بیرق_شیعہ_چادر_خاڪے_توست_یا_زهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی کعبه با کربلا .حتما گوش بدید خیلی خیلی زیبا ست ببینید احسنت به شاعر این 👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون نسخه درمان همه دردها را خیلی قشنگ صادرکرد
هدایت شده از زهرا حسین خان
[۷/۲۸، ۱۳:۱۹] +98 933 755 9772: ✅ امام حسین علیهالسلام در قرآن
✍️امام صادق عليهالسلام فرمودند: منظور از این آیه که در سوره والفجر میفرماید: ﴿یا أَیَّتها النَّفس المُطمئنّهُ إرجعی إلی ربّک راضیهً مرضیهً فادخلی فی عبادی و ادخلی جنّتی﴾ فجر/ 27 الی 30
ای نفس مطمئنّه، خشنود و خداپسند به سوی پروردگارت بازگرد، و در میان بندگان من درآی، و در بهشت من داخل شو. منظور امام حسین ﴿عليهالسلام﴾ است.
اسکن کتاب:
https://b2n.ir/w84686
📕نام کتاب : تفسير القمي نویسنده : القمي، علي بن ابراهيم جلد : 2 صفحه : 422
http://lib.eshia.ir/12015/2/422
[۷/۲۸، ۱۴:۳۲] +98 933 755 9772: #شعائر_مقدسه_ی_حسینیه
◾️#گريه پيامبر اسلام برای امام حسین علیه السلام در لحظات تولد آن حضرت
در منابع شیعی
〰〰〰〰〰▪️▪️
🔹 مرحوم شيخ صدوق رضوان الله تعالي عليه در كتاب شريف عيون اخبار الرضاء عليه السلام مي نويسد :
🔸 اسماء گويد : در سال بعد حسين (عليه السّلام) متولّد شد ، رسول خدا (صلّی اللَّه عليه و آله) به سراغ او آمد و فرمود : ای اسماء فرزندم را بياور ، اسماء حسين را در حالي كه در پارچه سفيدي پيچيده شده بود به دست آن حضرت داد ، و ايشان (صلّي اللَّه عليه و آله) در گوش راست او (عليه السّلام) اذان و در گوش چپش اقامه خواند ، آنگاه او را در آغوش گرفت و گريست ،
اسماء گفت : پدر و مادرم فداي تو باد ، #گريه براى چيست و از چه رو ميگريی؟ حضرت فرمود :
بر حال اين فرزندم مى گريم ،
عرض كردم يا رسول الله ! او هم اكنون به دنيا آمده است !
حضرت فرمود : ستمكاران او را پس از من شهيد مى كنند ،خدا شفاعت مرا نصيب آنان نگرداند ،
آنگاه فرمود : ای اسماء اين خبر را (كه او را مى كشند) به فاطمه نرسانيد ، زيرا او تازه فارغ گشته است .
📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 29.
[۷/۳۰، ۰۸:۱۰] +98 933 755 9772: 📌بیکران فضائل اهل بیت علیهم السلام
يُونُسَ بْنِ رِبَاطٍ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ كَامِلٌ التَّمَّارُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ سلام اللّه علیه فَقَالَ لَهُ كَامِلٌ جُعِلْتُ فِدَاكَ حَدِيثٌ رَوَاهُ فُلَانٌ فَقَالَ اذْكُرْهُ فَقَالَ حَدَّثَنِي أَنَّ النَّبِيَّ صلی اللّه علیه و آله حَدَّثَ عَلِيّاً سلام اللّه علیه بِأَلْفِ بَابٍ يَوْمَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللّه علیه و آله كُلُّ بَابٍ يَفْتَحُ أَلْفَ بَابٍ فَذَلِكَ أَلْفُ أَلْفِ بَابٍ فَقَالَ لَقَدْ كَانَ ذَلِكَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَظَهَرَ ذَلِكَ لِشِيعَتِكُمْ وَ مَوَالِيكُمْ فَقَالَ يَا كَامِلُ بَابٌ أَوْ بَابَانِ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا يُرْوَى مِنْ فَضْلِكُمْ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ بَابٍ إِلَّا بَابٌ أَوْ بَابَانِ قَالَ فَقَالَ وَ مَا عَسَيْتُمْ أَنْ تَرْوُوا مِنْ فَضْلِنَا مَا تَرْوُونَ مِنْ فَضْلِنَا إِلَّا أَلْفاً غَيْرَ مَعْطُوفَةٍ.
يونس بن رباط گويد:
من و كامل خدمت امام صادق سلام اللّه علیه رسيديم، كامل به حضرت عرض كردم: قربانت گردم، فلان شخص حديثى روايت كند، فرمود: آن را بازگو، عرض كرد: او گفت:رسول خدا صلی اللّه علیه و آله در روز وفاتش به على سلام اللّه علیه هزار باب حديث كرد و هر بابى مفتاح هزار حديث بود، كه جمعا يك ميليون باب مىشد، فرمود: آرى چنين بود، عرضكردم: قربانت، آن بابها براى شيعيان و دوستان شما هم ظاهر شد؟ (از آن علوم آگاه گشتند؟) فرمود: اى كامل يك باب يا دو باب آن (از يك باب بيشتر و به دو باب نرسيده) ظاهر گشت. عرض كردم: قربانت، بنا بر اين، از يك ميليون باب از فضل شما جز يك يا دو باب روايت نشده است؟ فرمود: توقع داريد كه شما از فضل ما چه اندازه روايت كنيد؟ شما از فضل ما جز يك ألف غير متصل روايت نكنيد!!!
📚الكافي1/297
#فضائل
[۷/۳۰، ۰۸:۵۷] +98 933 755 9772: 📌بیکران فضائل اهل بیت علیهم السلام
عنْ أبِي عَبْدِ الله - عَلَيْهِ السَّلامُ - فِي قَوْل اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ «إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّلِحُ يَرْفَعُهُ»
قالَ: وَلايَتَنا أهْلَ الْبَيْتِ (و أهْوي بِيَدِهِ إلي صَدْرِهِ) فَمَنْ لَمْ يَتَوَلَّنا لَمْ يَرْفَعِ الله لَهُ عَمَلاً.
امام صادق عليه السلام در تفسير آيه «سخنان پاكيزه به سوي او (خدا) صعود ميكند و عمل صالح را بالا ميبرد»
فرمودند: ولايت ما اهل بيت مايه عروج عمل است (و سپس به سينه خود اشاره كرد و) فرمودند: كسي كه ولايت ما را ندارد، خداوند هيچ عملي را از او بالا نمي برد.
📚نور الثقلين ۴/۳۵۳
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا
کهف-46
مال و فرزند، زینت زندگی دنیاست؛ و باقیات صالحات [= ارزشهای پایدار و شایسته] ثوابش نزد پروردگارت بهتر و امیدبخشتر است!
**************
نکته ها:
در روایات، براى «باقیات الصالحات» نمونه هایى همچون، نمازهاى پنجگانه،(40) ذكر خدا(41) و محبّت اهل بیت علیهم السلام بیان شده است،(42) ولى اینها مصادیقى است كه مفاهیم قرآن را مخصوص به خود نمى سازد.
همه ى نعمت هاى مادّى، زینت دنیا هستند، ولى مال و فرزند جلوه ى بیشترى دارد و به همین دلیل نام این دو از میان نعمت هاى بى شمار الهى مطرح شده است. و چون غالباً پسران نیروى فعّال اقتصادى هستند، نه دختران، لذا در كنار «مال»، «بنون» آمده است، نه «بنات». «المال و البنون زینة الحیاة الدنیا»
-----
40) تفسیر برهان.
41) بحار، ج 74، ص 108.
42) تفسیر نورالثقلین.
**************
پیام ها:
- جلوه ى مال وفرزند تنها در دنیاست، در آخرت، ثروت وفرزند، سودى نمى بخشد. «زینة الحیاة الدنیا»
- آنان كه امكانات مادى دارند مغرور نشوند. آنان هم كه ندارند، مأیوس نباشند. «المال والبنون زینة... والباقیات الصالحات خیر»
- مال و فرزند، ماندگار نیست، به چیزى بیندیشیم و دل ببندیم كه باقى است. «الباقیات الصالحات خیر»
- در پیشگاه خداوند، هیچ عمل صالحى محو نمى شود و پاداش ها تضمین شده است. «والباقیات الصالحات خیر عند ربّك ثوابا»
- ارزش كارهاى نیك را همه نمى دانند. بیشتر مردم خیر و ارزش را در كامیابى هاى مادّى مى پندارند. «خیرٌ عند ربّك»
- پاداش و كیفر، لازمه ى تربیت و از شئون ربوبیّت است. «عند ربّك»
- تنها به پاداش فكر نكنید، به آینده ى پایدار هم بیندیشید. «خیر عند ربّك ثواباً و خیر اَملاً»
- در ارشاد و تربیت، از آرزوها وامیدهاى مردم استفاده كنیم. «خیر عند ربّك ثواباً و خیر اَملا»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 پادکست| "عالم ذکر"
پادکست "عالم ذکر" بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری است.
مجموعه پادکستهای صوتی را در خبرگزاری حوزه بشنوید:👇
hawzahnews.com/service/multimedia/sound
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از همدلی برای ظهور
🌹توصیههای امام خامنهای برای «راهپیمایی مقدس» در پاسخ به نامه دانشآموزان اربعینی
♦️جمعی از دانشآموزان که عازم راهپیمایی اربعین بودند در نامهای محبتآمیز به رهبر انقلاب، از ایشان خواستند که توصیهها و راهنماییهایی برای هرچه پربارتر شدن این پیادهروی گرانقیمت مطرح فرمایند.
♦️امام خامنهای در پاسخ به نامه دانشآموزان، با به کار بردن تعبیر «راهپیمایی مقدس» برای کنگره بزرگ اربعین، از دانشآموزان خواستند که در این راهپیمایی فرصت توسل و توجه و نیز فرصت تامل و تفکر در مجاهدت سیدالشهدا علیه السلام را از دست ندهند.
♦️رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه دانشآموزان اینچنین نوشتهاند:زیارتتان قبول باشد عزیزان. در این راهپیمایی مقدس، فرصت توجه و توسل را از دست ندهید، و نیز فرصت تامل و تفکر در مجاهدت سیدالشهدا علیه السلام، و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است.
♦️آن هدف باید هدف هر انسان مومن باشد. از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت قدم بمانید.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
امام على عليه السلام می فرمایند:
اِنَّ القرآنَ ظاهِرُهُ اَنيقٌ و َباطِنُهُ عَميقٌ لا تَفنى عَجائِبُهُ و َلا تَنقَضى غَرائِبُهُ و َلا تُكشَفُ الظُّلُماتُ اِلاّ بِهِ؛
براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نمى پذيرد و تاريكى هاى جهل جز بوسيله آن رفع نخواهد شد.
📚نهج البلاغه(صبحی صالح) ص223 ، خطبه 18
📜@MosHaf_et
#فضیلت_سوره #نصر
🔸الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَنْ قَرَأَ هَذِهِ السُّورَهًَْ أُعْطِیَ مِنَ الْأَجْرِ کَمَنْ شَهِدَ مَعَ النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) یَوْمَ فَتْحِ مَکَّهًَْ وَ مَنْ قَرَأَهَا فِی صَلَاهًٍْ وَ صَلَّی بِهَا بَعْدَ الْحَمْدِ قُبِلَتْ صَلَاتُهُ مِنْهُ أَحْسَنَ قَبُولٍ.
🔸پیامبر (صلی الله علیه و آله)- هرکه این سوره را بخواند، پاداشی همچون پاداش کسی میگیرد که روز فتح مکّه را به همراه پیامبر (صلی الله علیه و آله) دیده است و هرکه آن را در نمازی بخواند و پس از حمد در نمازش آن را قرائت کند، نماز او به نیکترین وجه از او پذیرفته میشود.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۴۳۸
📜@MosHaf_et