eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
86 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
174 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب قرآن عظیم
♢♢♢ ♢♢ ♢ 🚩صعــود گناهان کبیره/شهید دستغیب/درس ۳۵ ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ ــــــــــــــــــــــ مشخص‌نشدن محدوده گناهان کبیره در قرآن؛ یک حکمت عظیم و بابے از معارف الهے و لطف خدا به بندگان است تا بہ بسیارے از مفاسد دچار نشوند... مثلا اگر محدوده مشخص ميشد؛ مردم سعے مےکردند فقط از همین گناهان اجتناب کنند و در مفاسد کثیره‌اے مےافتادند؛ نسبت بہ گناهان صغیره بےپروا مےشدند و در نتیجہ، کم‌کم نسبت بہ گناهان کبیره هم بے‌پروا مےشدند و دچار بےحیایے و ریختن شرمِ گناه و بےحیایے و ظلمتهاے دیگرے مےشدند... ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ــــــــــــــــــــ ↻گزیده درس ۳۵ گناهان کبیره اقدام برای ثبت نام و دریافت صوت کامل درس از طریق: لینک ثبت نام در سامانه حمد↯ http://q-jn.ir لینک ورود به ڪلاسها ↯ http://qia.ir لینک کانال آشنایے با جرعه ناب ↯   @ostad_mortazavi ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ـــــــــــــــــــــ 💠 💠 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑شتاب كن... عجله هميشه هم بد نيست كه... اصلا گاهى لازم است...   ضرورى و واجب... مثلا براى برطرف كردن غم از دل، يا آوردن لبخند بر لب يتيمان شهر بايد شتاب كرد… براى از بين بردن بيمارى ها، يا آوردن نان گرم بر سر سفره مستمندان عجله لازم است… براى تحقق شادى هاى ماندگار براى برپايى عدالتى هميشگى براى نجات دنيا براى آمدن آرامش براى ظهور تو ، عجله لازم است... شتاب كن كه بى قراريم    از اين دورى پدر… ⚠️راستی... براى رفتن ما به سمت او نيز عجله لازم است...    ❗️کمی به خود بیائیم ❗️       خیلی زود، دیرمیشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌺دهم ربیع الاول ازدواج خجسته آسمانی خیر خلق الله حضرت رسول الله وسیدةالبطحا ام المومنین حضرت خدیجةالکبری صلوات الله علیهماوعلی اولادهما بر شما خجسته و فرخنده باد.
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از دوستان ظاهرا از آقای بهجت هم بیشتر درباره لعن و نفرین می فهمند! https://eitaa.com/Politicalhistory
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا نساء-148 خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیها (ی دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست. ************** نکته ها: این آیه به مظلوم، اجازه دادخواهى و فریاد مى دهد، نظیر آیه ى 41 سوره شورى كه مى فرماید: «و لِمَن انتَصر بعد ظلمِه فَاولئك ما عَلیهم مِن سبیل» و هركس پس از ستم دیدن، یارى جوید و انتقام گیرد، راه نكوهشى بر او نیست. افشاى زشتى ها را بارها قرآن منع كرده واز گناهان كبیره شمرده و وعده عذاب داده است. از جمله آیه 19 سوره نور كه علاقه به افشاى زشتى هاى مؤمنان را گناه مى داند: «انّ الذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین آمنوالهم عذاب الیم فى الدنیا والاخرة» در تعبیر «من ظُلم» چند احتمال است: - به معناى «ممن ظلم» باشد، یعنى فریاد كسى كه مورد ظلم قرارگرفته، جایز است. - به معناى «لمن ظلم»، یعنى فریاد به نفع مظلوم، هر چند خودش مظلوم نباشد. - به معناى «على من ظلم»، یعنى فریاد اعتراض آمیز به مظلومى كه ساكت نشسته و ذلّت مى پذیرد. البتّه احتمال اوّل، نزدیك ترین وجوه است. آنچه حرام است، افشاى عیوب مردم در برابر دیگران است، نه بازگویى عیوب افراد به خود آنان. چون پیامبر خدا فرموده است: مؤمن، آیینه ى مؤمن است.[407] امام صادق علیه السلام درباره ى این آیه فرمودند: كسى كه افرادى را مهمان كند، ولى از آنان به صورت ناشایست پذیرائى كند، از كسانى است كه ستم كرده و بر مهمان باكى نیست كه درباره او چیزى بگویند.[408] ----- 407) بحار، ج 74، ص 233. 408) وسائل، ج 12، ص 289. ************** پیام ها: - قانون كلّى و اصلى، حرمت افشاگرى و بیان عیوب مردم است، مگر در موارد خاص. «لایحبّ اللّه الجهر بالسوء» - افشاى عیوب مردم، به هر نحو باشد حرام است. (با شعر، طنز، تصریح، تلویح، حكایت، شكایت و ...) «لایحب الله الجهر بالسوء من القول» - نشانه ى جامعه اسلامى آن است كه مظلوم بتواند با آزادى كامل، علیه ظالم فریاد بزند. «الجهر بالسوء من القول الا من ظُلم» - غیبت مظلوم از ظالم جایز است. «الجهر بالسوء من القول الا من ظُلم» - اسلام، حامى ستمدیدگان است. «الاّ من ظُلم» - سوء استفاده از قانون ممنوع است. ستمگران بدانند كه حرمت غیبت، راه ستمگرى را برایشان نمى گشاید. «الا من ظُلم» - تنها مظلوم، اجازه ى غیبت از ظالم را دارد، آن هم در مورد ظلم او، نه عیوب دیگرش.[409] «الاّ من ظُلم» - ظالم، در جامعه ى اسلامى احترام ندارد، باید محكوم و به مردم معرفى شود. «لایحبّ الله الجهر بالسوء... الا من ظُلم» - در تزاحم ارزش هاى انسانى، باید اهم و مهم رعایت شود. ارزش دفاع از مظلوم، بیش از ارزش حیا وسكوت است. «لایحبّ الله الجهربالسوء... الاّ من ظُلم» - در موارد جواز افشاى عیوب، از مرز حقّ تجاوز نكنید، چون خداوند شنوا و داناست. «سمیعاً علیماً» ----- 409) تفسیر المیزان. ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
🔥هیزمها نزد ماست... 💎امام باقر علیه السلام فرمودند:. 🔥 هیزم‌هایی که آن دو نفر برای آتش زدن علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) جمع کرده بودند نزد ماست و ما آن هیزم‌ها را از یکدیگر به ارث می‌بریم، (و دست به دست می‌شود تا برسد به دست قائم علیه السلام ). پس او با همان هیزم‌ها آن دو نفر را خواهد سوزاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا