بسمالله الرحمنالرحیم
🎙 الإمامُ المهديُّ عليه السلام :
و أمّا عِلّةُ ما وَقعَ مِن الغَيبةِ
فإنَّ اللّه َ عزّ و جلّ يقولُ :
« يا أيّها الّذينَ آمنوا لا تَسألوا عن أشياءَ إنْ تُبدَ لكم تَسُؤْكُمْ »
إنّهُ لَم يكُن أحدٌ مِن آبائي
إلاّ وقَعَتْ في عُنُقِهِ بَيعةٌ لطاغِيةِ زمانهِ ،
و إنّي أخرُجُ حينَ أخرُجُ
و لا بيعةَ لأحدٍ مِن الطّواغيتِ في عُنُقي .
☀️امام مهدى عليه السلام :
و اما علّت رخداد غيبت،
خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد:
«اى آنان كه ايمان آورده ايد! از چيزهايى نپرسيد كه اگر معلومتان شود شما را ناخوش مى آيد».
هيچ يك از نياكان من نبود،
مگر آن كه در بند بيعت طاغوت زمانش بود؛ اما من، به گاه قيام،
قيام مى كنم در حالى كه بيعت هيچ طاغوتى را به گردن ندارم.
📗مسیر این حدیث در کتابخانه :
میزان الحکمه ج۱ حدیث شماره :
🔴🌱🔴🌱🔴🌱🔴🌱
یکی از مهمترین مباحث در معارف اسلامی، بیعت و نقض بیعت است.
بیعت یعنی تعهد کردن.
تعهد آنقدر اهمیت دارد که در روایات یکی از نشانههای اهل ایمان متعهد بودن به تعهدشان خوانده اند.
لذا اگر امام عهد ببندد، پایبند بر عهد است، پس قیام نمیتواند بکند. اما وقتی قیامش در هر زمانی سر بزند، نباید در عهدشکنی باشد، لذا غایب است تا پیمانی بر عهده اش نباشد.
بیعت یک عهد و تعهد با طرف مقابل است و نسبت به حفظ تعهد دستورات اکیدی در شرع مقدس وجود دارد و نمیتوان آن را شکست. بنابراین وقتی امام زمان غائب باشند، دیگر نیازی پیدا نمیشود تا همچون پدران گرامی خود، برای حفظ ظاهر و از باب ناچاری با قدرتمندان و زورگویان زمان خود بیعت کند و در واقع اعلان عدم جنگ با آنها بدهد.
این سیره برای همه ائمه قبل از امام عصر جاری بوده و از آنجا که نمیخواستند با طاغوتهای زمان خود علناً اعلام جنگ کنند، لذا ظاهراً با آنها بیعت میکردند یا لاقل با آنها پیمان صلح برقرار میکردند (مثل امام حسن) این بیعت به معنای قبول مشروعیت خلافت غاصبان خلافت نبوده، اگر امام با معاویه بیعت میکند، مشروعیت او را امضا نمیکند، بلکه صرفاً اعلامی داشته که امام با آنها قصد پیکار و مقابله آشکار ندارد.
لذا هر وقت به ائمه میگفتند چرا قیام نمیکنید، آن حضرات سکوت میکردند،
چون اعلام عدم جنگ کردند.
ظالمان هم به همین مقدار راضی میشدند ولی البته بعدها خباثت خود را آشکار میکردند و ائمه را با دسیسههای مختلف به شهادت میرساندند. چون امام را مانع سر راه خود میدانستند.
به بهانه اینکه امام کاظم میخواهد با حکومت بجنگد تا ۱۴ سال به زندان انداختند در حالی که امام چنین قصدی نداشتند.
در میان امامان گذشته حضرت سیدالشهدا در زمان حکومت معاویه عهد و پیمان با او را نقض نکردند، تا وقتی یزید به حکومت رسید و از امام بعیت خواست، ایشان از بیعت سر باز زدند و به همین علت کار به جنگ با یزید و شهادت آن حضرت منتهی شد.
چون بیعت نکرد به شهادت رسید. لذا امام 🌱بیعت نکرد چون میدانست در اینجا اگر به شهادت هم برسد، خونش مثمر است نه اینکه به هدر برود.
همه ائمه حتی سیدالشهدا در زمان معاویه، عهد و پیمانی با طاغوت زمان خود بر عهده داشتند. اما از آنجا که رسالت امام عصر با دیگر ائمه متفاوت است و به امر خداوند باید در هنگام ظهور با همه مستکبران و زورگویان عالم مبارزه و مقابله کند، لذا از جانب خدای متعال چنین مقدر شده که ایشان از سوی هیچ قدرتمدی پیمانی بر عهده نداشته باشد. علت غیبت ایشان هم در حدیثی که عرض کردم به همین معنا آمده است.
🌱لذا ائمه با خلفای زمان خود بیعت به معنای اعلام عدم جنگ میکردند نه اینکه مشروعیت آنها را تایید کنند.
امیرالمومنین میفرماید «لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَةِ یَجُولُونَ جَوَلاَنَ اَلنَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ یَطْلُبُونَ اَلْمَرْعَی فَلاَ یَجِدُونَهُ أَلاَ فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَی دِینِهِ وَ لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ ثُمَّ قَالَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ إِنَّ اَلْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ فَلِذَلِکَ تَخْفَی وِلاَدَتُهُ وَ یَغِیبُ شَخْصُهُ» یعنی برای قائم ما غیبتی است که مدتش طولانی است گویا من شیعه را می بینم که در غیبتش چون چهارپایان جولان میزنند و چراگاه میجویند و بدست نمیآورند پس هر کدامشان بر دین خود ثابت بماند و برای طول غیبت امام دلش دچار قساوت نشود او در روز قیامت در درجه من با من است سپس فرمود براستی قائم ما چون قیام کند برای کسی در گردن او بیعتی نباشد و از این جهت است که ولادتش پنهان و شخص او غائب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ کَرْبَلآءَ
❤️ ارباب خوبم سلام
روی زمینیم آسمانی از دعاییم
مشغول ذکر دلنشین ربناییم
وقتی که دلتنگ حسینیم ، عاشقانه
با هر سلام صبحگاهی کربلاییم
💚 صلی الله عَلَيْكَ یا ابا عبدالله الحسین
❤️ اللهم الرزقنا زیارت الحسین فی الدنیا و الاخره
🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معرفتمهدوی،معیتحسینی⬆️
#خاطرعاطر
معرفتامامحاضر
ــــ💐 اللَّهُمَّ عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ 💐ــ
💝 شماهم دیگران را در کسب بیشترمعرفتمهدوی،مهمانکنید
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉چرا امام حسین علیه السلام
شب عاشورا از دشمن مهلت خواست؟
👤 استاد بهرامپور
🏴
💥 #توئیت بسیار تند استاد شجاعی در واکنش به اظهارات ظریف
💥انالله و انا الیه راجعون!
💥در ایام شهادت سالار شهیدان بدست منافقان مدعی دینداری، بازگشت نفاق و فتنه تسلیت باد.
💥امت اسلامی منتظر آثار شوم اقدامات آقای ظریف و سران فتنه باشند. سابقه کینه این حزب به تشیع دیرینه است.
🏴🏴🏴🏴🏴
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال السّجاد عليه السّلام :
العَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِمَنْ عَمِلَ لِدَارِ الْفَنَاءِ وَ تَرَكَ دارَ الْبَقَاءِ.
🏴🏴
امام سجّاد(ع):
بسیار شگفت آور است رفتار کسی که براى این دنیاى زودگذر و فانى كار مى كند ولى آخرت را كه باقى و ابدى است، رها و فراموش كرده است..
بحارالأنوار،ج ۷۵، ص۱۴۲
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال السّجاد عليه السّلام :
مَنْ عَمِلَ بِمَا اِفْتَرَضَ اللهُ عَلَيْهِ فَهُوَ مِنْ خَيْرِ النَّاسِ.
🏴🏴
امام سجّاد(ع):
هر كس كه به واجبات الهى رفتار كند، از بهترين مردم است.
اصول كافى، ج ۳، ص ۱۲۸.
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال السّجاد عليه السّلام :
اِيَّاكُمْ وَ صُحْبَةَ الْعَاصِينَ وَ مَعُونَهَ الظَّالِمِينَ وَ مُجَاوَرَةَ الْفَاسِقِينَ اِحْذَروُا فِتْنَتَهُمْ وَ تَبَاعَدُوا مِنْ سَاحَتِهِمْ.
🏴🏴
امام سجّاد(ع):
از همنشينى گناهكاران و يارى ستمگران و نزدیک بودن به بدكاران بپرهيزيد؛ از فتنه آنان برحذر باشيد و از اطراف آنان دور شويد.
امالی،صدوق،ج۱،ص۱۹۹
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال السّجاد عليه السلام:
اَلخَيرُ كُلُّهُ صِيَانَةُ الإنْسَانِ نَفْسَهُ.
🏴🏴
امام سجّاد(ع):
همه خير و خوبى در خويشتن دارى [ و نگهداری نفس از هوی وهوس ] است .
تحف العقول :ج۱، ص۲۷۸
هدایت شده از همدلی برای ظهور
#بهره_ای_از_کلام_وحی
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
<< نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ۖ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ مُلَاقُوهُ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ >>
بانوانتان باغوبوستان شمایند؛ پس هرطور که میخواهید و از راه معمول، وارد باغوبوستانتان شوید و با تربیت بچههای شایسته، برای آخرتِ خود کاری کنید! در حضور خدا، مراقب رفتارتان با اعضای خانواده باشید و بدانید که دستآخر، خدا را ملاقات میکنید. این ملاقات را به مؤمنانِ اهل رعایت مژده بده!
سوره بقره آیه ۲۲۳
هدایت شده از همدلی برای ظهور
🟢 پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
تنها به دستان مهدی عجل الله تعالی فرجه است که خداوند دروغ را نابود خواهدکرد و روزگار رنج و سختی را به پایان خواهد رساند.
📚غیبت طوسی ص۱۸۵
#امام_زمان
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج
هدایت شده از همدلی برای ظهور
عَن مُحَمَّدِ بنِ مُسلِم قالَ سَمِعتُ اباجَعفَرِِ وَ جَعفَرَ بنَ مُحَمَّدِِ (عَلَیهِمَا السَّلامُ) یَقولاَنِ:
اِنَّ اللهَ تَعَالَی عَوَّضَ الحُسَینَ (ع) مِن قَتلِهِ اَن جَعَلَ اَلِامَامَهَ
فِی ذُرِّیَّتِهِ وَ الشِّفَاءَ فِی تُربَتِهِ وَ اِجَابَهَ الدُّعَاءِ عِندَ قَبرِهِ وَ لاتُعَدُّ اَیَّامُ زَائِرِیهِ جَائِیاً وَ رَاجِعاً مِن عُمُرِهِ.
■■■
محمدبن مسلم می گوید از امام باقر و نیز از امام صادق علیهما السلام شنیدم که فرمودند:
به درستی که خداوند در عوض شهادت حسین علیه السلام ، امامت را در ذریّه او ، شفا را در تربت او و اجابت دعا را نزد قبر او قرار داد و اینکه ایّام آمد و شد زائرینش جزء عمر آنان محسوب نخواهد شد.
بحارالانوار، ج۴۴، ص۲۲۱
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال الصادق عليه السّلام :
مَوْضِعُ قَبْرِالْحُسَيْنِ عَلَيهِ السَّلَامُ تُرعَةٌ مِنْ تُرَعِ الْجَنَّةِ.
■■■
امام صادق(ع):
جايگاه قبر حسين علیه السلام درى از درهاى بهشت است.
وسائل الشیعه، ص۱۴، ص۴۱۶
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال الصّادق عليه السّلام :
اَلسُّجُودُ عَلَى طِينِ قَبرِ الحُسَينِ عَلَيهِ السَّلاَمُ يُنَوِّرُ اِلَى الاَرضِ السَّابِعَةِ .
■■■
امام صادق (ع):
سجده بر تربت قبر حسين (ع ) تا زمين هفتم را نور باران مى كند.
من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص۲۶۸
هدایت شده از همدلی برای ظهور
قال الرضا عليه السّلام :
كُلُّ طِينٍ حَرَامٌ كَالمَيتَةِ وَ الدَّمِ وَ ... مَا خَلاَ طِينَ قَبرِ الحُسَينِ عَلَيهِ السَّلاَمُ فَإنَّهُ شِفَاءٌ مِن كُلِّ دَاءٍ.
■■■
امام رضا(ع):
خوردن هر خاكى، مثل خوردنِ مردار و خون و امثالهم می باشد که حرام است ؛ غیراز تربت مزار حسين عليه السلام كه دواى هر دردى است .
بحارالانوار ، ج۵۷، ص۱۵۱