eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
87 دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
173 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حال و هوای شهر مقدس قم در سالروز 23 ربیع الاول
۶ مهر ۱۴۰۳
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 فعالیت ایستگاه‌های صلواتی همزمان با اجتماع بزرگ ملیکه ایران سالروز ورود پر خیر و برکت اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به قم مبارک باد🌸 ‌
۶ مهر ۱۴۰۳
مداحی_آنلاین_خدا_میدونه_این_دلم_امیر_کرمانشاهی.mp3
7.54M
خدا میدونه این دلم تو حرمت یاد رضاست ضریح تو برام مثل پنجره فولاد رضاست 🔊 🌸 🎙 ‌
۶ مهر ۱۴۰۳
14.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت‌الله ضیاءآبادی رحمه الله سیمای منافق
۶ مهر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ مهر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ مهر ۱۴۰۳
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 🎙امام عسكرى عليه السلام : إِنَّ الْمُؤْمِنَ نَعْرِفُهُ بِسيماهُ، وَ نَعْرِفُ الْمُنافِقَ بِميسَمِهِ؛ ☀️امام حسن عسكرى عليه السلام : مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش. 📗الخرائج والجرائح، ج2، ص 737، ح50 🍃🌟🌟🌟🌟🍃
۶ مهر ۱۴۰۳
واژه «منافق» از ریشه «نفق» به معنای خروج است. 🍃«نِفاق»، مصدر است به معنای منافق بودن. 🍃نفاق به معنای وارد شدن از یک در و خارج شدن از در دیگر است؛ از این‌رو است که خدای متعال می‌فرماید: «إِنَّ الْمُنافِقِینَ هُمُ الْفاسِقُونَ». منافقان فاسقان‌اند 🍃و فلانی فاسق شد، معنایش آن است که از دایره و حصار شرع خارج شد. 🍃در نگاهی دیگر "منافق" به معناى نفوذ و پیشروى است. 🍃"نَفَق" (بر وزن شفق) نیز به معناى کانال‌ها و تونل‌های زیر زمینی است که براى استتار یا فرار از آن استفاده می‌کنند. 🍃حیواناتی مانند روباه براى لانه خود دو سوراخ قرار می‌‏دهند: یکى آشکار که از آن وارد و خارج می‌‏شوند، و دیگرى پنهان که به محض احساس خطر از آن می‌گریزند، 🍃این سوراخ پنهانى را "نافقاء" گویند، 🍃و به این ترتیب "منافق" کسى است که راه مرموز و مخفیانه‌ای براى خود برگزیده، تا با مخفی‌کارى و پنهان‌‏کارى در جامعه نفوذ کند، و به هنگام خطر از آن راه فرار نماید. 🍃در باره معنای اصطلاحی نفاق نیز آمده است: «معنای نفاق، آشکار کردن ایمان با زبان و پنهان‌کردن کفر در دل می‌باشد». و به تعبیر قرآن «یَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ». 🔴🍃بنابر این نفاق، صفت افراد بی‌ایمان است که خود را در صف مؤمنان جا می‌زنند، اما در باطن دل در گرو کفر داشته و با پوشش دین در صدد ضربه زدن به دین هستند. منافق، خط مشی مشخصی ندارد، و در میان هر گروهی هم‌رنگ آنان می‌شود. در فرهنگ دینی، منافق از کافر خطرناک‌تر، دشمنی و عداوتش مخرّب‌تر و عذاب او در آخرت از کافر سخت‌تر است؛ زیرا که به حکم دزد خانگی بوده و پلی است که کفار از طریق او در میان مسلمانان نفوذ می‌کنند. دوزخ قرار دارند و هرگز یاورى براى آنها نخواهى یافت. از این آیه به خوبى استفاده می‌شود که از نظر اسلام، نفاق بدتر از کفر بوده، و منافقان دورترین مردم از خدا هستند، زیرا اولاً: منافقان با استفاده از مصونیتى که در پناه اظهار ایمان پیدا می‌کنند، ناجوان‌مردانه، و آزادانه به مسلمانان حمله‌‌‏ور شده، از پشت به آنها خنجر می‌زنند، مسلماً حال آنان که در قیافه دوست آشکار می‌شوند از حال دشمنانى که با صراحت اعلان عداوت کرده و وضع خود را مشخص ساخته‏‌اند به مراتب بدتر است. ثانیاً: کفار ظاهر و باطنشان یکی است و می‌توان در برابر آنان موضع مشخصی گرفت، 0اما منافقان آن‌چنان پیچیده عمل می‌کنند که تشخیص رفتار آنان حتی برای پیامبران نیز دشوار می‌گردد: «برخى از بادیه ‏نشینانى که پیرامون شما هستند منافق‌اند، و از ساکنانِ مدینه [نیز عدّه‌‏اى‏] بر نفاق خو گرفته‌‏اند. تو آنان را نمی‌‏شناسى، ما آنان را می‌‏شناسیم». منافق در حقیقت کافر است و نفاقش جرم دیگری برای او است که موجب فریب مسلمانان می‌شود؛ و به همین دلیل خدای متعال فرمود: «خداوند، منافقان و کافران را همگى در دوزخ جمع می‌‏کند»،و مقدم داشتن منافقان، نشان از شدت اهتمام به آنها دارد. برخی از ویژگی‌های منافقان در قرآن کریم در قرآن کریم و در روایات ویژگی‌هایی برای منافقان بیان شده است که اصلی‌ترین آنها عبارت‌اند از: 1. بی‌ایمانی: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنین»؛ و برخى از مردم می‌گویند: به خدا و به روز واپسین ایمان آوردیم، در حالی‌که آنها مؤمن نیستند. 2. تشویق به منکرات: «... یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَر»؛ ... آنها مردم را بر انجام منکرات تشویق می‌کنند. 3. بازداشتن مردم از خوبی‌ها: «وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ...»؛ و آن منافقان مردم را از کار خیر باز می‌دارند.ء....... https://www.islamquest.net/fa/archive/id24377
۶ مهر ۱۴۰۳
۶ مهر ۱۴۰۳
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 🎙مصباح الزائر ـ عَن كِتابِ مُحَمَّدِ بنِ الحُسَينِ بنِ سُفيانَ البَزَوفَرِي ، وذَكَرَ أنَّهُ الدُّعاءُ لِصاحِبِ الزَّمانِ عليه السلام ـ اللّهُمَّ لَكَ الحَمدُ عَلى ماجَرى بِهِ قَضاؤُكَ في أولِيائِكَ ، الَّذينَ استَخلَصتَهُم لِنَفسِكَ ودينِكَ ، إذِ اختَرتَ لَهُم جَزيلَ ما عِندَكَ مِنَ النَّعيمِ المُقيمِ الَّذي لا زَوالَ لَهُ ولاَ اضمِحلالَ ، بَعدَ أن شَرَطتَ عَلَيهِمُ الزُّهدَ في دَرَجاتِ هذِهِ الدُّنيَا الدَّنِيَّةِ وزِبرِجِها ، فَشَرَطوا لَكَ ذلِكَ ، وعَلِمتَ مِنهُمُ الوَفاءَ بِهِ ، فَقَبِلتَهُم وقَرَّبتَهُم وقَدَّمتَ لَهُمُ الذِّكرَ العَلِيَّ ، وَالثَّناءَ الجَلِيَّ ، وأهبَطتَ عَلَيهِم مَلائِكَتَكَ ، وكَرَّمتَهُم بِوَحيِكَ ، ورَفَدتَهُم بِعِلمِكَ . ☀️ مصباح الزائر ـ به نقل از كتاب محمّد بن حسين بن سفيان بَزوفَرى، و گفته است كه اين ، دعاى صاحب الزمان عليه السلام است ـ بار خدايا! سپاس ، توراست بر آنچه به قضاى تو بر اوليايت گذشت؛ همانان كه آنان را براى خودت و دينت برگزيدى؛ چرا كه نعمت هاى فراوانِ ماندگار و زوال ناپذير و از بين نرفتنى را ـ كه نزد توست ـ براى آنان انتخاب كردى، پس از آن كه با آنان شرط كردى كه از مقامات و زينت اين دنياى پست ، چشم بپوشند، و آنان هم اين شرط تو را پذيرفتند، و دانستى كه به اين شرط ، وفا مى كنند. پس ، آنان را پذيرفتى و مقرّب درگاه خويش نمودى و نامشان را بلند داشتى و آشكارا آنان را ستوده، فرشتگانت را بر آنان فرو فرستادى، و به وحى خويش سرافرازشان نموده، از دانش خود عطايشان كردى. 📗 الإقبال ، بحار الأنوار 🍃🌼🌼🌼🌼🍃
۶ مهر ۱۴۰۳
۶ مهر ۱۴۰۳
۶ مهر ۱۴۰۳