eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
87 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
8.6هزار ویدیو
214 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قطره ای ازبیکرانِ حضرت امیرالمومنین علی سلام الله وصلواته علیه به عدد علمه
🌷 جابر بن عبدالله انصاری روایت مي كند : نزد رسول خدا ـ صَلی الله علیهِ و آله ـ نشسته بودیم که بن ابی طالب ـ علیه السّلام ـ آمد. رسول خدا فرمودند: 🔶برادرم نزد شما آمده، به پروردگار کعبه سوگند که و او در روز قیامت رستگار هستند. او پیش از همه شما همراه من به خدا ایمان آورده و شما در عمل به پیمان خدا و استوارترین شما برای اجرای حکم خدا و ترین شما در ميان مردم و منصف ترین شما در رعایت مساوات و بزرگترین شما نزد خدا به جهت و منزلت است. جابر گوید: آن گاه این آیه نازل شد: 🔷«إِنَّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أُوْلَئكَ هُمْ خَيرُْ الْبرَِيَّه» (آنان كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، بهترين آفريدگانند) پس هرگاه امیرالمؤمنین علیه السّلام بر جمع صحابه وارد می شدند، میگفتند: می گفتند: آمد. 📚 ينابيع المودة ص74 از منابع اهل سنت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم یاصاحب الزمان ادرکنی شرح زیارت آل یاسین8⃣ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یاحُجَّتَ اللّهِ          وَدَلیلَ اِرادَتِه سلام برتو،ای حجت خدا وای دلیل ورهنمون اراده ی پروردگار دراین فقره زیارت با ذکر صفت و کمال حجة اللهی آن حضرت عرض سلام میکنیم،وابتدا شرحی مختصرنسبت به این ویژه گی مولایمان ارائه میدهیم. «حجّت » در لغت به معنی برهان و دلیلی است که با آن طرف مقابل را قانع و یا دفع می کنند . خداوندمتعال در ایه ۱۴۹ سوره مبارکه انعام میفرماید : « قُلْ فَلِلّهِ الْحُجَّه الْبَالِغَه فَلَوْ شَاء لَهَدَاکُمْ أَجْمَعِینَ » (انعام/۱۴۹) «بگو: دلیل رسا برای خداست و اگر او بخواهد همه ی شما را (به اجبار) هدایت میکند.» خداوندمتعال معصومین علیهم السلام را دور از هر گونه خطا و اشتباه قرار داده تا هر گونه تردید و دودلى را از دعوت آنان  دورکند و آن بزرگواران را دلیلی روشن و رسا برای هدایت مردمان قرار داده است. وجود مقدّس حجّت بن الحسن المهدی عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف آخرین حجّت الهیست که خداوند متعال به وسیله ی او بر بنده گانش اتمام حجّت میکند. حکیمه خاتون دخترامام جوادعلیه السلام میگوید: وقتیکه حضرت نرجس سلام اللّه علیها وضع حمل نمود،فرزندش به سجده افتاد وبربازویش به خطی ازنورچنین نوشته شده بود «جاءَالحُق وَزَهَقَ الباطِل» اورانزدپدربزرگوارش امام عسکری علیه السلام بردم وآنحضرت دستی برچهره فرزندکشیده وفرمودند:سخن بگوای حجّت خداوبازمانده ی پیامبران وآخرین اوصیا..... باتوجه به مطالب فوق عرض سلام میکنیم به آقایی که خداوندمتعال اوراحجّت وبرهان قاطع خویش قرارداده تابه وسیله ی اوبنده گان راه هدایت درپیش گیرند وبادیده ای روشن ودلی استواربه او و هدایت او درمسیر خداشناسی وخدامحوری قدم بردارند. 💠پس سلام میکنم به شما ای حجّت بالغه ی الهی که برای تمام مخلوقات باهر درکی برهانی محکم و ورساهستی وبه وسیله ی توست که خدا خودش رابه بنده گانش میشناساندوبنده گانش رادرمسیرخداشناسی وخدامحوری قرارمیدهد. کمال دیگری که دراین سلام برای آن وجودمقدس ذکرشده دَلیلَ اَرادَتِه میباشد. دلیل اراده ی پروردگاریعنی چه؟؟؟ دلیل اراده ی خداکیست؟؟؟ این چه مقام ومنزلتی ست؟؟؟ 💠ازمجموع روایات رسیده درباره باارتباط اراده ی بنده گان و اولیا بااراده ی ذات قدّوس ذوالجلال سه مرحله استفاده میشود که توضیح میدهیم. مرحله ی اوّل اینکه بنده اراده اش راتابع اراده ی خداقراردهد;هرچه خدامیخواهداوهم همان رابخواهد واین حقیقت ازگفتگوی جابربن عبداللّه انصاری باحضرت باقرالعلوم استفاده میشود درآخرعمرکه به ضعف پیری وناتوانی مبتلاشده بودحضرت باقرعلیه السلام حالش راپرسیدند، عرضه داشت:درحالی هستم که پیری ومرض ومرگ نزدمن ازجوانی وسلامتی وحیات محبوب تراست. امام علیه السلام فرمودند:امّامن اگرخداجوانی یاپیری،مرض یاعافیت،مرگ یاحیات رابرایم مقدّرفرماید من همان رامیخواهم ومیپسندم که اومیخواهدومیپسندد. این نخستین مرحله است که اراده ی انسان تابع اراده ی خداوندباشد. مرحله ی دوّم اتّحاداراده ی عبد است بااراده ی ربّ دراین مقام بنده اراده کردن راازخودسلب کرده واگرازاوبپرسندچه اراده ای داری؟؟؟میگوید:هیچ انسانی که کمال اوبه اراده واختیاراوست،اکنون کمال اراده وانسانیّت اوبه این است که اراده راازخودسلب کندودربرابراراده خداوندمتعال هیچ اراده ای برای خودقائل نباشد. 👇🏻نکته مهم👇🏻 درمرحله ی قبل اراده بودولی تابع اراده خداوندبود امادراین مرحله اصلاهیچ اراده ای نیست. شرح این مقام فرمایش امام سجادعلیه السلام است که فرمود: وقتی سخت بیمارشدم پدربزرگوارم به من فرمود:چه میخواهی؟؟؟ گفتم:میخواهم درآنچه پروردگارم برایم رقم میزند پیشنهادونظری نداشته باشم،فرمود:آفرین که باخلیل خداابراهیم مشابهت داری!وقتی جبرئیل به اوگفت چه میخواهی همین پاسخ را داد. دراین مقام،اراده ی بنده دراراده ی حق تعالی فانیست وفقط یک اراده دیده وفهمیده میشود وآن اراده ی خداست ودیگرهیچ. وامّامرحله ی سوّم که بالاترازدومرحله قبل است وآن این است که عبدبه مقامی برسدکه اراده ی اودلیل اراده ی پروردگارش باشدوازطریق اراده ی اوبتوان به اراده ی پروردگارپی بردواین جمله درزیارت به این مقام حجت بن الحسن المهدی عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف تصریح دارد. پس حضرتش مارا راهنمایی میکند که اگرمیخواهی راه یابی وراهنمایی شوی که خداچه میخواهدوچه اراده میفرماید بایدببینی خلیفه وجانشین اوچه میخواهد وچه اراده میفرماید. یعنی چنان اراده ولی عصرارواحنافدابه اراده خداوندمتعال گره خورده وعجین گشته که برای دانستن مرادخدابایددیدمرادحجّت اومهدی آل محمّدعجّل اللّه تعالی فرجه الشریف چیست؟ درزیارت سیّدالشهدامیخوانیم: اراده ی پروردگاردرمقدّراتش به سوی شماخاندان فرودمی آید وازخانه های شماصادرمیشود. اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیة والنصرومدّفی عمره الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنان مقام معظم رهبری👆👆🌻🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا