eitaa logo
⚘باقیات الصالحات⚘
87 دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
173 فایل
الهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
عليه السلام: 🍀إذا جَلَستَ إلى‏ عالِمٍ فَكُن عَلى‏ أن تَسمَعَ أحرَصَ مِنكَ عَلى‏ أن تَقولَ، وتَعَلَّم حُسنَ الاِستِماعِ كَما تَعَلَّمُ حُسنَ القَولِ، ولا تَقطَع عَلى‏ أحَدٍ حَديثَهُ 🍃هنگامى كه نزد دانشمندى مى‏نشينى، براى شنيدن حريص‏تر از گفتن باش و خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن، ياد بگير و سخن كسى را قطع مكن 📚المحاسن جلد1 صفحه364
☀️☀️☀️☀️ قیامتی است،گمانم قیامت مهدی است جهان محیطِ وسیعِ کرامتِ مهدی است ☀️☀️☀️☀️ زمان زمان شروع زعامت مهدی است غدیر دوم شیعه، امامت مهدی است ☀️☀️☀️☀️ همه کنید قیام و همه دهید سلام امام کل زمان‌ها دوباره گشت امام" غلامرضا سازگار 🍃☀️🍃☀️🍃☀️🍃☀️
⚪️✨خـــــدایـــــا 🌺✨بوی ناب بهشت می‌دهد ⚪️✨همه‌ی نامهای قشنگت ⚪️✨هوای دلم سبک می‌شود 🌺✨با زمزمه‌ی نامهای زیبایت... ⚪️✨شروع میکنیم روزی زیبا و 🌺✨ پربار را با توکل ⚪️✨بـــر نـــام خــدای مـهــربــان 🌺✨بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ⚪️✨الـــهــی بــه امــیــد تـــو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧گوش دادن به آیت الکرسی در اول صبح را به شما پیشنهاد میکنم... قلبتون رو آروم میکنه💙 🦋بسم الله الرحمن الرحیم🦋 💫الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ لا تَا خذُهُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَشفَعُ عِندَهُ إلا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطونَ بِشَی ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض وَ لا یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هم فیها خالِدُون
اکسیر کرامت شما می‌آید انوار ولایت شما می‌آید این خرقه‌یِ سبزِ علوی ای آقا الحق که به قامت شما می‌آید مولایمان امام مهدی علیه‌السلام: 🌟إنّي أمانٌ لأِهلِ الأرضِ من امان اهل زمینم 🌟كَما أنَّ النُّجُومَ أمانٌ لأِهلِ السَّماءِ چونان ستارگان برای اهل آسمان! اینکه قرنهاست نمی‌بینیمت؛ دلیل نداشتنت نبود و نیست! ما تکیه داده‌ایم به تو أمان اهل زمین که موجهای کوچک و بزرگ، دلمان را نمی‌لرزاند... برگرد أمان اهل زمین ... برگرد! داشتنت را با دیدنت برایمان بخواه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رهبر معظم انقلاب: طلوع خورشیدِ حق و عدل در پایان این شب ظلمانی قطعی است. ♦️ ۴ نكته درباره امام زمان (عج) در بيانات رهبرمعظم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امام حسن عليه السلام: هرگاه ديدى كسى با آبروى مردم بازى مى كند، سعى كن كه تو را نشناسد؛ زيرا آبروى آشنايانش كمترين ارزش را نزد اودارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىَ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ مائده-8 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است! ************** نکته ها: مشابه این آیه با اندكى تفاوت، در آیه 135 سوره ى نساء آمده است، «قوّامین بالقسط شهداء للّه ولو على أنفسكم أو الوالدین والاقربین» قیام به عدالت كنید و گواهان براى خدا باشید. هر چند به زیان خود یا والدین و بستگان شما باشد. تفاوت میان این دو آیه آن است كه این آیه سفارش مى كند: كینه ها و دشمنى ها شما را منحرف نكند، ولى آیه سوره نساء مى فرماید: علاقه ها و وابستگى ها شما را از مرز عدالت خارج نكند. آرى، عوامل انحراف از عدالت یا بغض و كینه است، یا حبّ و دوستى كه هر آیه به یكى از آنها اشاره دارد. از آنجا كه نادیده گرفتن كینه هاى درونى درباره مردم دشوار است، لذا در این آیه چند فرمان و چند تشویق به كار رفته است. «لایجرمنّكم... اعدلوا... هو اقرب... اتّقوا اللّه...» ************** پیام ها: - عدالت اجتماعى، تنها در سایه ایمان به خدا و معاد استقرار مى یابد. «یا أیها الّذین آمنوا... اعدلوا» - عدالت، تنها یك ارزش اخلاقى نیست. فرمان حتمى الهى است. «كونوا» - اگر انگیزه ى انسان كینه هاى او شد، اخلاصى در كار نیست، ولى اگر قیام براى خدا باشد، كینه ها در اجراى عدالت بى اثر مى شود. «قوّامین للّه... لایجرمنّكم» - عدالت مستمر به صورت ملكه و عادت، ارزش است، نه عدالت لحظه اى. «كونوا... شهداء بالقسط...» - مؤمنان، هم رابطه با خدا دارند. «قوّامین للّه» و هم در رابطه با مردم گواهى به عدل مى دهند. «شهداء بالقسط» - اگر باور كنیم كه خدا عملكرد ما را مى داند، به عدل رفتار خواهیم كرد. «شهداء بالقسط... انّ اللّه خبیر بما تعملون» - انسان هاى كینه توز و عقده اى نمى توانند عادل باشند. (براى رسیدن به عدالت باید كینه ها را كنترل كرد) «لا یجرمنّكم» - احساسات باید تحت الشعاع عدالت باشد. «لا یجرمنّكم... اعدلوا» - كینه جویى، از عوامل انحراف از عدالت است. «شنآن قوم على الاّ تعدلوا» - در سیاستگذارى ها و روابط داخلى و خارجى حتّى نسبت به دشمنان هم عادل باشیم. «شنآن قوم» - انسان هاى عادل و منصف، به تقوا نزدیكترند. «اعدلوا هو اقرب للتّقوى» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب قرآن عظیم
♢♢♢ ♢♢ ♢ 🚩صعــود گناهان کبیره/شهید دستغیب/درس ۳۵ ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ ــــــــــــــــــــــ مشخص‌نشدن محدوده گناهان کبیره در قرآن؛ یک حکمت عظیم و بابے از معارف الهے و لطف خدا به بندگان است تا بہ بسیارے از مفاسد دچار نشوند... مثلا اگر محدوده مشخص ميشد؛ مردم سعے مےکردند فقط از همین گناهان اجتناب کنند و در مفاسد کثیره‌اے مےافتادند؛ نسبت بہ گناهان صغیره بےپروا مےشدند و در نتیجہ، کم‌کم نسبت بہ گناهان کبیره هم بے‌پروا مےشدند و دچار بےحیایے و ریختن شرمِ گناه و بےحیایے و ظلمتهاے دیگرے مےشدند... ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ــــــــــــــــــــ ↻گزیده درس ۳۵ گناهان کبیره اقدام برای ثبت نام و دریافت صوت کامل درس از طریق: لینک ثبت نام در سامانه حمد↯ http://q-jn.ir لینک ورود به ڪلاسها ↯ http://qia.ir لینک کانال آشنایے با جرعه ناب ↯   @ostad_mortazavi ـــــــــــــــــــــ❅❅❅🚩❅❅❅ـــــــــــــــــــــ 💠 💠 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑شتاب كن... عجله هميشه هم بد نيست كه... اصلا گاهى لازم است...   ضرورى و واجب... مثلا براى برطرف كردن غم از دل، يا آوردن لبخند بر لب يتيمان شهر بايد شتاب كرد… براى از بين بردن بيمارى ها، يا آوردن نان گرم بر سر سفره مستمندان عجله لازم است… براى تحقق شادى هاى ماندگار براى برپايى عدالتى هميشگى براى نجات دنيا براى آمدن آرامش براى ظهور تو ، عجله لازم است... شتاب كن كه بى قراريم    از اين دورى پدر… ⚠️راستی... براى رفتن ما به سمت او نيز عجله لازم است...    ❗️کمی به خود بیائیم ❗️       خیلی زود، دیرمیشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌺دهم ربیع الاول ازدواج خجسته آسمانی خیر خلق الله حضرت رسول الله وسیدةالبطحا ام المومنین حضرت خدیجةالکبری صلوات الله علیهماوعلی اولادهما بر شما خجسته و فرخنده باد.
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از دوستان ظاهرا از آقای بهجت هم بیشتر درباره لعن و نفرین می فهمند! https://eitaa.com/Politicalhistory
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا نساء-148 خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیها (ی دیگران) را اظهار کند؛ مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. خداوند، شنوا و داناست. ************** نکته ها: این آیه به مظلوم، اجازه دادخواهى و فریاد مى دهد، نظیر آیه ى 41 سوره شورى كه مى فرماید: «و لِمَن انتَصر بعد ظلمِه فَاولئك ما عَلیهم مِن سبیل» و هركس پس از ستم دیدن، یارى جوید و انتقام گیرد، راه نكوهشى بر او نیست. افشاى زشتى ها را بارها قرآن منع كرده واز گناهان كبیره شمرده و وعده عذاب داده است. از جمله آیه 19 سوره نور كه علاقه به افشاى زشتى هاى مؤمنان را گناه مى داند: «انّ الذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین آمنوالهم عذاب الیم فى الدنیا والاخرة» در تعبیر «من ظُلم» چند احتمال است: - به معناى «ممن ظلم» باشد، یعنى فریاد كسى كه مورد ظلم قرارگرفته، جایز است. - به معناى «لمن ظلم»، یعنى فریاد به نفع مظلوم، هر چند خودش مظلوم نباشد. - به معناى «على من ظلم»، یعنى فریاد اعتراض آمیز به مظلومى كه ساكت نشسته و ذلّت مى پذیرد. البتّه احتمال اوّل، نزدیك ترین وجوه است. آنچه حرام است، افشاى عیوب مردم در برابر دیگران است، نه بازگویى عیوب افراد به خود آنان. چون پیامبر خدا فرموده است: مؤمن، آیینه ى مؤمن است.[407] امام صادق علیه السلام درباره ى این آیه فرمودند: كسى كه افرادى را مهمان كند، ولى از آنان به صورت ناشایست پذیرائى كند، از كسانى است كه ستم كرده و بر مهمان باكى نیست كه درباره او چیزى بگویند.[408] ----- 407) بحار، ج 74، ص 233. 408) وسائل، ج 12، ص 289. ************** پیام ها: - قانون كلّى و اصلى، حرمت افشاگرى و بیان عیوب مردم است، مگر در موارد خاص. «لایحبّ اللّه الجهر بالسوء» - افشاى عیوب مردم، به هر نحو باشد حرام است. (با شعر، طنز، تصریح، تلویح، حكایت، شكایت و ...) «لایحب الله الجهر بالسوء من القول» - نشانه ى جامعه اسلامى آن است كه مظلوم بتواند با آزادى كامل، علیه ظالم فریاد بزند. «الجهر بالسوء من القول الا من ظُلم» - غیبت مظلوم از ظالم جایز است. «الجهر بالسوء من القول الا من ظُلم» - اسلام، حامى ستمدیدگان است. «الاّ من ظُلم» - سوء استفاده از قانون ممنوع است. ستمگران بدانند كه حرمت غیبت، راه ستمگرى را برایشان نمى گشاید. «الا من ظُلم» - تنها مظلوم، اجازه ى غیبت از ظالم را دارد، آن هم در مورد ظلم او، نه عیوب دیگرش.[409] «الاّ من ظُلم» - ظالم، در جامعه ى اسلامى احترام ندارد، باید محكوم و به مردم معرفى شود. «لایحبّ الله الجهر بالسوء... الا من ظُلم» - در تزاحم ارزش هاى انسانى، باید اهم و مهم رعایت شود. ارزش دفاع از مظلوم، بیش از ارزش حیا وسكوت است. «لایحبّ الله الجهربالسوء... الاّ من ظُلم» - در موارد جواز افشاى عیوب، از مرز حقّ تجاوز نكنید، چون خداوند شنوا و داناست. «سمیعاً علیماً» ----- 409) تفسیر المیزان. ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
🔥هیزمها نزد ماست... 💎امام باقر علیه السلام فرمودند:. 🔥 هیزم‌هایی که آن دو نفر برای آتش زدن علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) جمع کرده بودند نزد ماست و ما آن هیزم‌ها را از یکدیگر به ارث می‌بریم، (و دست به دست می‌شود تا برسد به دست قائم علیه السلام ). پس او با همان هیزم‌ها آن دو نفر را خواهد سوزاند.