eitaa logo
بدون سانسور🇮🇷
142.6هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
7.9هزار ویدیو
115 فایل
ما اجازه تکرار تاریخ را نخواهیم داد/ما تاریخ را به سرانجامش می‌رسانیم مطالب ما تک پست نیست، پنل موضوعی است takl.ink/bdon_sansor "اُنظُر الي ما قالَ و لا تَنظُر الي مَن قالَ" ن.ت: نکته تحلیلی #تبلیغات👇 #نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنم‌اند. تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را مجبور به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری‌ شدند. تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند. تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنه‌ای تحمیل کردند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم. 🔹به نظر من این بحث یک بحث دو وجهی ست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک وجه این که آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ و وجه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟ 🔹بسیاری در پاسخ به سوالات وجه دوم به سراغ وجه اول رفته و از اساس منکر آن شده اند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده. 🔹برای بحث پیرامون وجه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و وجه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است. 🔺وجه اول 🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه ی وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد. 🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست. 🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند. 🔺وجه دوم 🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد. 🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو وجه قضیه دیده میشود. 🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در وجه اول می جوییم؟ 🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟ 🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟ 🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به وجه اول قضیه حجاب (اصل وجود قانون) است یا وجه دوم(شیوه ی اجرا)؟ 🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟ 🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران را ومجریان و ناظران را و ادار به تدبیری دیگر کنند. 📝 @roo_be_rah
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «خواب راحت ندارم بابایی» بانوای حاج‌ میثم‌ مطیعی 🏴 ویژه شهادت حضرت‌ رقیه (س) ⬛️ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🌐 | تحریف نکن ➖پذیرش قطعنامه هرگز به‌معنای این نبود که امام از حرف های قبلی خود برگشتند، بلکه ایشان یک راهبرد جدید و پیچیده را انتخاب کردند که ثمره آن جبهه بزرگ مقاومت به رهبری آیت الله خامنه ای است و اکنون این شما غرب گرایان هستید که باید جام زهر را بنوشید. ✍حمیدرضا ابراهیمی ⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
12.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آقا گمنام ۶۱ دارین؟...۱۸ ساله...سومار...😭 مسئولان باید از این اشک‌ها خجالت بکشند ⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
💠 امام كاظم عليه السلام : مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار. 📘 تحف العقول، ص۳۹۷ 🔷 @BDON_SANSOR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ما مدعیان صف اول بودیم... ⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
http://iporse.ir/9439 🌹🌹پنجشنبه است، بیاد همه درگذشتگان... http://iporse.ir/9439
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ژنرال جک کین کارشناس فاکس نیوز: 📍ایرانی ها همه قدرت خود را برای انتقام سليمانی نگه داشته اند...! @Kavoshmedia ⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔴آغاز ساخت پتروپالایشگاه تمام ایرانی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: 🔹ساخت اولین پتروپالایشگاه تمام ایرانی با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز به همت سپاه پاسداران آغاز شد. 🔹این مجتمع که قرار است تولیدات استراتژیک برای صنایع شوینده، نساجی و صنعت پت فراهم کند ظرف دو سال ساخته خواهد شد. پ.ن: همیشه قرارگاه سازندگی پر کننده خلأ هایی که اروپا و آمریکا آن را ایجاد کردند، بوده و دلیلش خودکفایی و خودباوری و بها دادن به جوانان و مهندسان ایرانی است. ⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔴 ‏میگوید ۱۵۰۰ ‎ چه بود که مجلس را به حاشیه کشاندید؟ چرا از ‎ نمیگویید که دولت نمیدهد؟ 🔹میگویم چنانچه مجلسی داشته باشیم که براحتی و با رانت، پیش از سایر اقشار واکسن نپذیرد آن وقت میتواند یک میلیارددلارِ مبارزه با را ازحلقوم دولت بیرون بکشد! 🔸برای برخی افراد، اگر ارزش مالی چیزی کم باشد حاشیه است! جدیداً هم می‌گویند چرا با انتقاد از مجلس انقلابی، آب به آسیاب اصلاح‌طلبان می‌ریزید! 🔹می‌گویم من اعتقادی به دوقطبی اصلاح‌طلب اصولگرا ندارم. حاضر نیستم انقلاب و ارزش‌های انقلاب را فدای دوقطبی‌های کاذب که فقط مصرف انتخاباتی دارد، کنم! 🔸 پیش می‌آید، می‌گویند اینکه چیزی نیست! یا می‌گویند مصرف شخصی ندارد! یا می‌گویند این بازی اصلاح‌طلبان است برای برهم زدن مجلس!! یا للعجب! 🔹اصلاح‌طلبان گفته بودند دناپلاس بگیرید تا ما بزنیم؟ اصلاح‌طلبان گفته بودند ۱۵۰۰ واکسن بگیرید؟ چرا ضعف‌های خودتان را به نام دیگران می‌زنید؟! جمع کنید این بساط کثیف چندده ساله را! دوقطبی‌های کاذب! 🔸می‌گویند اگر خودی یک غلطی کرد باید نرم تر نقد کنیم اگر اصلاح طلب غلطی کرد باید بزنیم پدر صاحب بچه را در بیاریم! 🔹مگر فساد و اشرافی گری و ناکارآمدی، خودی و غیرخودی دارد؟ اتفاقاً رهبری دسته بندی خودی و غیرخودی را انجام داد فقط برای اینکه بگوید اگر اکثر خودی‌های طرفدار حق، دنیا طلب شدند کربلا بوجود می‌آید و اگر اکثریت خودی‌های طرفدار حق، با رفاه طلبی واشرافی گری و چرب و شیرین دنیا جنگیدند آن وقت حسین‌بن علی ها به مسلخ کربلا نخواهند رفت! @modaresian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا