eitaa logo
بانو امین
287 دنبال‌کننده
332 عکس
70 ویدیو
8 فایل
تقاطع علوم انسانی و جنسیت از منظر پژوهشگر علوم اجتماعی صفورا سادات امین‌جواهری دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین @Safoora_AminJavaheri
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نهضت تعالی زن و خانواده برگزار می‌کند: *هدی؛ طرح توانمندسازی و اعزام مبلغات خواهر در ایام فاطمیه* ✅ ویژه‌ی بانوان سخنران، مبلغ و علاقمند به تبلیغ در محافل خانگی یا تشکلی زمان: ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر ۱۴۰۳ جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در پیام رسان بله مراجعه فرمایید: 🆔 @noha_2 *نها؛ نهضت تعالی زن و خانواده* @nehzatezanan
15.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در توضیح این ویدیو نوشته شده: "گروهی از زنان غزه با یادآوری زندگی حضرت فاطمه(س)، صبر و استقامت در این سختی‌ها و مصیبت‌ها رو به یکدیگر یادآوری می‌کنند" اما این توضیح، روایت همه آن‌چه هست، نیست. زنان و بچه‌هایی در حال مقاومت که آواره شده‌اند. خانه‌ایی برایشان باقی نمانده احتمالا هر کدام از آن‌ها عزیزی، دوستی یا حداقل آشنایی از او شهید یا مفقود شده است. این مردمان صبر جز ذات حیاتشان گشته و اما باز شکیبانه، روایت آن اسوه‌های مقاومت را گوش می‌دهند. راوی تنها از آن‌ها صبر نمیخواهد بلکه صدقه هم میخواهد. تصور تحمل چنین درخواستی آن‌هم در این شرایط!! خودت می‌گویی گوجه فرنگی هم نیست بعد میگویی صبر کن و صدقه بده؟؟ شاید اگر ما میبودیم به سخنران اعتراض میکردیم که چه می‌گویی و چه می‌خواهی؟؟!! اما اینان صبورانه گوش می‌دهند و داستان که به اجر ده برابری صدقه می‌رسد اشتیاق و رضایت را می‌توان در چشم‌هایشان دید. ظاهرا مبتلا شده‌اند ولی در قلبشان ضیافتی برپاست. به راستی که حیات در این دنیای مُرده را تنها در مقاومت و جبهه‌های آن می‌توان یافت. اصلا شاید حیات انسان‌ها در مدینه النبی همین‌گونه بوده است نه آن تصور رفاه زده ما از مدینه فاضله. ستاد همبستگی با زن فلسطینی @SolidarityPW
هدایت شده از نصر شیرین
هدایت شده از نصر شیرین
عنصر مقاومت محور قیام عاطفی زهرای مرضیه.mp3
زمان: حجم: 66.53M
🇵🇸 سلسه نشست های نصر شیرین🇱🇧 ⏰ دوشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳ 🎙️ با حضور خانم صفورا سادات امین جواهری (مدیر کتابخانه بانو امین) 🖋 دبیر نشست : دکتر برومندپور 📋 موضوع نشست: عنصر مقاومت، محور قیام عاطفی زهرای مرضیه سلام الله علیها
مرضیه دباغ استثنا بود یا الگو؟ به مناسبت سالروز درگذشت خانم دباغ، زحمت نویسنده محترم اثر را بخوانید و در عین حال آگاه و هوشیار باشید که هنوز روایتی زنانه از مبارزات و زندگی خانم حدیدچی فراگیر نشده است، همین زنانه‌نیابی‌ها ایشان را کنار دیگر زنان بزرگ به حاشیه می‌راند و انقلابی‌ها ترجیح می‌دهند مرضیه دباغ را یک استثنای تاریخی بدانند؛ چون او را یک مرد می‌فهمند. برای ارائه تصویری زنانه از مرضیه دباغ در تلاشیم. مطالعه بیشتر http://khl.ink/f/55364 @BanooAmin
بانو امین
مرضیه دباغ استثنا بود یا الگو؟ به مناسبت سالروز درگذشت خانم دباغ، زحمت نویسنده محترم اثر را بخوانید
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*خانم دباغ نمایشگر زن اسلامی است، نمایشگر ارزش زن است.* همین سر خط را از بیانات بگیریم و بدانیم دباغ استثنا و یا پدیده منحصر به فردی نبود. این سر خط را ما باید پرورش دهیم، ما باید زنانه پرورش دهیم. انتظار نداشته باشیم از بیانات به غیر از سرخط، توصیف و تصویری زنانه هم به دست بیاوریم. @BanooAmin
هدایت شده از حسینیه هنر اراک
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸امروز مردم در امنیت تمام به زیارت عتبات می‌روند. این امنیت مرهون خون‌هایی است که بر زمین ریخته می‌شود. غیور مردانی که در حال مبارزه با خصم هستند و دارند برای امنیت ما می‌جنگند. پشت سر این غیور مردان ملتی قهرمان هستند که زیارت کربلا را وا می‌گذارند و با پشتیبانی از جبهۀ مقاومت به محضر امام حسین(ع) می‌رسند. 🔺حال که جهاد اصغر بر زنان فرض نیست آنها هم تصمیم گرفته‌اند با جهاد اکبر که یک گوشه از آن بحث انفاق است این نبودشان در جبهه را جبران کنند. @hoseiniyehonar_arak
بانو امین
🔸امروز مردم در امنیت تمام به زیارت عتبات می‌روند. این امنیت مرهون خون‌هایی است که بر زمین ریخته می‌ش
روایت بزم، به مثابه روایت فتح آنانکه خواهان روایت ابعاد ناپیدای تاریخ انسانیت و در سودای تعالی بشر هستند، به جای بافتن آسمان به ریسمان موهومات برج عاج، دوربین بر دوش بگذارند به زمین بیایند و رو به روی همین زنان روی زمین مقاومت بشینند و بشنود که چگونه معاش را به معاد گره می‌زنند و معاشی متعالی برمی‌سازند. درک حضور این زنان، خود گویای مختصات وجودی آنان است. همه چیز به دوگانه جسم یا روح محدود نمی‌شود که جسم را با قاب تصویر به بند بکشیم و روح را با نظریه. بلکه، نفس انسان، حد واسط جسم و روح است که نحوه بودن انسان را رقم می‌زند و بر زمین می‌گستراند. برای فهم نفس باید در محضرش، حاضر شد. آنانکه که سودای روایت حمایت مقاومت را دارند این روزها روایت فتح شهید آوینی را جدی‌ ببینند. فرم روایت فتح به ما کمک می‌کند روایت بزم زنان مقاومت را به تصویر بکشیم و نقل کنیم. عاطفه‌ی جوشان این زنان به مثابه عقل معاد آوینی معرکه رزم را پرافتخار و درخشان می‌کند. لنز دوربینمان را جای درستی تنظیم کنیم قبل‌ترش از برج عاج بیاییم روی زمین و دوربینی به دست بگیریم تا زنان معمولی و به ظاهر بدون قله را ببینیم و دامنه‌های پرافتخار راهی که در مسیر مقاومت می‌روند، ثبت کنیم. @BanooAmin
زنی از خاک، ‌از خورشید، از دریا، قدیمی‌تر زنی از هاجر و آسیه و حوا قدیمی‌تر زنی از خویشتن، حتی از أعطینا، قدیمی‌تر زنی از نیّت پیدایِش دنیا، قدیمی‌تر... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• هدی طرح اعزام سخنران به مجالس ایام فاطمیه اگر میزبان روضه‌های خانگی هستید، یا قصد برگزاری جلسه‌ای در محل تحصیل، محل کار، مسجد، تشکل دانشجویی، گروه فرهنگی و... را دارید، ما در طرح هدی با اعزام سخنران و مبلغ در ایام فاطمیه خادم مجالس شما هستیم. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۸۷۰۲۴۴۲۶ یا آی دی زیر در بله و ایتا تماس حاصل فرمایید: @noha_2 نها؛ نهضت تعالی زن و خانواده @nehzatezanan
🖋 متن کامل یادداشت عاطفه، میدان جدال حق و باطل فهیمه حیدری، دبیر ستاد همبستگی با زن فلسطینی الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ. فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَهٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ. همانان که وقتی یکی از نفوذی‌های دشمن گفت: «دشمن نیروهایش را برای حمله به شما بسیج کرده است؛ از آن‌ها بترسید»، اتفاقاً این خبر روحیه‌شان را تقویت کرد و گفتند: «همین‌که خدا هست، برایمان بس است و او خوب تکیه‌گاهی است!» دست آخر، پیروزمندانه، سربلند و بی‌هیچ تلفاتی، از جبهه برگشتند. در واقع، آنان دنبال رضای خدا بودند. همین است! خدا لطف بسیار دارد. برای درک نقش‌زن در جریان حق و جبهه مقاومت، ابتدا باید نزاع تاریخی حق و باطل را فهم کرد تا از فهم نوع و سطح درگیری میان این دو به نقش ممتاز زن پی برد. هدف جریان استکبار، جاری کردن اراده باطل در مقابل اراده خداوند در عالم است. نتیجه این جریان، استثمار و استعمار مردم است. مهم‌ترین ابزار استکبار برای رسیدن به این هدف، ایجاد وحشت و ترس است تا برای خود هیمنه‌ای شکست‌ناپذیر به تصویر کشد. از پس خلق این تصویر مردم به ناتوانی خود در برابر او اقرار می‌کنند و کسی علیه او یارای مقاومت نخواهد داشت. جبهه باطل در مختصات عقلانیت مادی عظمتی را برای خود ایجاد می‌کند که استقامت و مخالفت با آن خلاف منطق باشد. این تصویرسازی و روایت با راه‌های مختلف در عمق جان و ذهن استعمارشدگان جاری می‌‌شود تا تبدیل به واقعیتی انکارنشدنی در ذهن آنان شود. تا جایی که اگر حتی کسی یا جریانی بخواهد خلاف آن را تنها تنبه کند با واکنش منفی خود ملت در بند مواجه می‌شود. اما جریان الهی در تمام تاریخ، در هنگام مبارزه (جهاد) با جریان استکبار، هدف خود را جاری‌شدن اراده الهی در عالم می‌داند و نتیجه چنین جهادی نه استیلا بر سرزمین و ملت‌ها بلکه بیداری قلب‌ها و ایمان خواهد بود. مهم‌ترین ابزار جبهه حق در این مسیر باور و ایمان قلبی به خداوند است. از نظر آنان تنها ایمان قلبی می‌تواند در برابر وحشت استیلاجویانه استکبار، مقاومت کند. چرا که خداوند خود آرامش را بر دل‌های مؤمنان در حوادث مختلف جاری می‌کند، تا بتوانند در مقابل سختی‌ها و ابتلائات تاب بیاورند. هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَهَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایمانًا مَعَ ایمانِهِم و به ایشان خاطرجمعی می‌دهد که «وَ للهِ‌ جُنودُ السَّماواتِ وَ الاَرض». باور و ایمان مؤمن این است که همه نیروهای زمین و آسمان متعلق به خداوند است که در اختیار و پشتیبان بنده مؤمن است. مؤمنین در چنین فضای ایمانی نه‌تنها مقاومت در برابر استکبار را تاب می‌آورند، بلکه خود را پیروز میدان می‌دانند. «فَانَّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبون» بنابراین تنها جوشش و غلیان قلب‌ها و ایمان است که می‌تواند در برابر وحشت استیلاجویانه استکبار، مقاومت کند و پیروزی نهایی را نصیب خود گرداند همان‌طور که به آن وعده‌داده‌شده است. واضح است که ایمان قلبی تنها با داشتن آگاهی و معرفت محقق نمی‌شود. جایگاه ایمان، قلب است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین عوامل برای شکل‌گیری ایمان یا تقویت آن، عاطفه خواهد بود. برای همین است که در میدان‌های درگیری حق و باطل، عاطفه نقشی بی‌بدیل پیدا می‌کند. اوج این ترکیب را می‌توان در روز عاشورا دید. هرچقدر ستیز و درگیری جدی‌تر و سرنوشت‌سازتر باشد، این نقش عاطفی نیز فعال‌تر می‌شود. با همین تبیین می‌توان نقش زنان با حیات عاطفی‌شان را در این نزاع تاریخی جایابی و معنا کرد. برای مثال در حوادث کربلا رسالت اصلی حضرت زینب (س) و زنان کاروان، را می‌توان بیداری قلب‌ها از مسیر عواطف عنوان کرد. حضور زنان و مظلومیت آن‌ها آگاهی ساز و پستی و رذالت جبهه باطل را آشکار می‌سازد. از سوی دیگر رفتار و روایت زنانه از حوادث عاطفی‌تر است. برآیند این دو بیداری قلوب را در پی دارد. همان‌ اثری که در این یک سال اخیر پس از طوفان الاقصی رخ‌داده است. زنان خط مقدم در غزه و لبنان با مظلومیت و صبر خود، با اهدای هر آنچه که دوست دارند و عزیزشان است، با تحمل رنج آوارگی، با مرثیه‌خوانی و روایتشان از تمام آن بلایا و مصیبت‌ها، حتی با انجام طبیعی‌ترین کارهای روزمره مثل پوشش و غذا و خانه‌داری و امثال آن، آیات قرآن را در زندگی خود جاری می‌کنند تا با جلب عواطف، قلب‌ها بیدار شوند و حیات معنا یابد و ایمان و مقاومت در سایه این بیداری باقی بماند. روشن است که این نقش محدود به زنان حاضر در غزه و لبنان نیست؛ بلکه زنان فعال مقاومت در صف پشتیبانی نیز به نحوی متفاوت این نقش بی‌بدیل را ایفا می‌کنند. ستاد همبستگی با زن فلسطینی @SolidarityPW
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای همین اخلاق، داغش سرد نمیشه... شاخصه‌های حیات عاطفی در الگوی سیاست‌ورزی شهید جمهور در مجموعه صوتی رویداد حیات عاطفی رایگان است. (نشست هفتم) 📻https://gesostu.ir/product/hayateatefi1/ می‌توانید بدون پرداخت هزینه، صوت را گوش کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. @BanooAmin
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازیابی هویت حقیقی‌ ... این زن تلاش می‌کند هویت واقعی ما را یادآوری کند، ما را از فراموشی برهاند و هویت مقاوم، عزتمند و حماسی‌مان را به خاطر آوریم... . @BanooAmin