برای زنی صاحب سبک در تاریخ ، ام البنین شاعره فاضله
شعرهای دلنشین می سرود .
مادر ۴پسر که همه در کربلا در رکاب امام حسین شهید شدند .
واما حضرت عباس درمیان آن چهار نفر، تابان ترین است .
قمرالعشیره در دامان مادری پرهیزگار و اهل فضل ودانش تربیت شد.
از کودکی پسری برای یک معرکه بزرگ در تاریخ تربیت کرد .
ام البنین نام وآوازه اش در تاریخ ثبت است اصلا به خاطر ویژگی هایی که داشت، همسر امیرالمؤمنین شد.
فرهنگ مادر شهید بودن وشجاعت و صبر را به گونه ای به تصویر کشید که برای واکاوی عباس، به ناچار باید به سراغ مادر رفت .
ارادت بانوی فاضله وشاعره و معرفت و ادب او به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها، گواهی بر فهم عمیق یک زن است و تفاسیر غلطِ رایج در مورد کم برخورداری زنان از عقل وهوش اجتماعی را دچار تزلزل کرد .
در تاریخ، نشانی از اسیر شدن این فاضله شاعره در صفتهای زنانِ غیر فرهیخته دیده نمی شود.
در عاشورا حضور فیزیکی نداشت اما فرهنگی از متانت وادب و تشخیص وهوش سیاسی را همراه پسران خود به مصاف معامله گران گندم ری کرد.
قدرت احتجاج عباس ومنطق وشعور وتشخیص سیاسی آن عالیجناب عشق در شب عاشورا، فصل زلالی از سیاست پاک وهمراهی گفتمان حق مدار حسین را برای همه بشریت به ارث گذاشت. لذا در خیل عاشقانش، و صف نذری بگیرانش ، ارمنی و زرتشتی و یهودی به سان خریداران یوسف فراوانند. فرهنگ مادر عباس مهربانی و باران سان است .
#ام البنین زنِ تمدن سازِ غیر معصوم است.
#نقش ام البنین در تاریخ پر رمز وراز عاشوراو در جای جای نینوا، ساحل شط و موج بر موج فرات، در لحظاتی که عباس تماما ادب شده بود وآب بر آب ریخت ودر تمام لحظاتی که عباس تیر خورد و مشک را نگه داشت و علم را خم نکرد تا در دلِ زینب و کودکان حرم، ترس نازل نشود، ام البنین بود...
ام البنین در کنار عباس ودر رگهای عباس، وقتی که پاسخ منفی به عمر سعد داد و امان نامه را رد کرد؛ حضور داشت .
امالبنین در همه تاریخ بشریت و هرجایی که جوانمردی به عباس اقتدا می کند، هست .
ام البنین تکثیر همه جانبه یک زنِ تراز در همه ساحتهاست.
ام البنین در جهاد و سیاست و ادب ومعرفت وامام شناسی، ام المجاهدین و ام النجباءست .
برای مادر عباس، نوشتن سخت است به ویژه که فاضله وشاعره است .کلمات در وصف این مهربانو با هم رقابت می کنند. مغازله و مشاعره و باز هم زمین گیر پسرش در ادبند .
چه خوش است مادر عباس بودن .راستی نام دیگر مادر ام البنین لیلی است ...
#مادران_فاضله
#شعور_اجتماعی_زنانه
#حضور_همیشه_جاری_زن
#تاریخِ_زنِ_مسلمان..
لیلی نام تمام دختران سرزمین من است،لیلی به ندبه نجوا کرد دیگر به من ام البنین نگویید.
مجنون با زلف خونین از قول مادرش گفت: عباسم فدای بچه های فاطمه
#سارا_سادات_پاد_وکیل_خیابانی_تمام_شهرهای_ایران_ودهاتی_که_کوچه_دارد
@sara_sadat_pad
@Banou_negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستهایم را در باغچه میکارم
سبز خواهم شد،
میدانم، میدانم، میدانم
و پرستوها
در گودی انگشتان جوهریام
تخم خواهند گذاشت ...!
#_فروغ_ فرخزاد
آیا کسی می داند چرا دنیا نگران #_دختران_ افغان نیست.
#_آقای _مولوی عبدالحمید _شما مدافع حقوق زنان هستید؟؟ ، قصد ندارید احیانا تلاشی کنید؟
#_کشک _وانسیون _حقوق _کودک
#_حقوق _ بی بشر
#_لیلی نام تمام دختران سرزمین من است.
#سارا _سادات_پاد وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد...
@sara_sadat_pad
@Banou_negar
در افغانستان از زنان معترض اعترافات اجباری میگیرند/طالبان میگوید زن باید چشمش را هم بپوشاند
خبرآنلاین گزارشی از وضعیت فعلی زنان افغانستان منتشر کرد و نوشت:
🔹برای ما و جهان یک خط خبر بود، "طالبان ادامه تحصیل زنان در دانشگاه را ممنوع کرد" اما برای ملیحه ۲۲ ساله و همکلاسیهایش، آوار خبری که قرار است زندگیشان را تباه کند.
🔹ملیحه میگوید: مدرسهها در کابل اغلب بسته شدهاند، فقط برخی مدارس باز هستند. برای حضور دختران در مدرسه نیز باید پدر یا برادرشان همراه آنها به مدرسه بروند،از طرفی باید پوششمان طوری باشد که همه بدنمان را بپوشانیم.
🔹طالبان میگوید حتی چشمهایتان نباید دیده شود، چشمها را با روبنده یا عینک میپوشانیم تا بتوانیم رفت و آمد کنیم.
🔹معصومه که پیش از این در چند تجمع شرکت کرده با تهدیدهایی روبهرو شده که حالا دیگر برای اعتراض در تجمعات حاضر نمیشود. او میگوید:
🔹طالبان زنان معترض را بازداشت میکند و از آنها اعترافات اجباری میگیرد که بگویند از خارج از کشور و یا از جبهه مقاومت دستور میگیرند تا به خیابان بیایند. عهد میگیرند که زنان معترض خاک افغانستان را ترک کنند
@AkhbareFori
@Banou_negar
🔰چرا دیدارها، نمایشی میشوند و چرا دیدارهایِ نمایشی، گرهگشا نیست؟!
🔹یادداشت اول: مشاهدات
✍️عاطفه صادقی
نه من که مدعوی در بخش عمومی و به دعوت دفتر یکی از نمایندگان مجلس بودم و نه رسانهها و اصحاب فکر و دانشگاه؛ هیچ کدام غیر از مسئولان بیت و معاونت زنان ریاستجمهوری از سخنرانان و محتوای صحبت ایشان مطلع نبودند.
در کارت دعوت همه اشخاص عبارت دعوت ویژه درج شده بود؛ لذا بسیاری به این بهانه تلاش داشتند تا خود را به قسمت ویژه که با میله از قسمت عمومی مجزا میشد برسانند.
جایگاه ویژه برای برخی بانوان نماینده مجلس، برخی خانواده شهدای هستهای، مسئولان معاونت زنان ریاستجمهوری و برخی زنان مسئول در سایر بخشها و برخی هنرمندان زن رزرو شده بود. به جرأت میتوان گفت که غیر از یکی از سخنرانان که با شال صورتی و جوراب قرمز خود را نماینده زنان خانهدار معرفی کرد، باقی سالن پوششی یکدست و لباسی متناسب چنان مجلسی بر تن داشت و طبیعی هم بود که چهرههای متفاوتی از پوشش را شاهد نباشیم؛ وقتی افراد از یک گفتمان و جریان تعیین شوند، تصاویر نمیتوانند تفاوتها را عیان کنند، مگر به مدد برنامهریزیهای نمایشی.
آقایان بخش تشریفات یا انتظامات در ابتدای جلسه تعدادشان زیاد بود که به مرور کم شدند.
زودتر رفتم و در نزدیکترین محل به ورودی بخش ویژه روی صندلی نشستم. الهام چرخنده آمد، گمان نمیکردم این همه نحیف باشد؛ انتظاماتی که با جدیت فقط لیست را میشناخت و حتی همسر وزیر را راه نداد، احترامش کردند و بر صدر نشاندند. دو نفر خانم شاعر آمدند، اسمشان را گفتند و مجوز عبور به بخش ویژه گرفتند.
دو دختر نوجوان ورزشکار که یکی از آنها در بخش غواصی بانوان مدالآور و رکورددار ملی بود، اجازه نشستن در بخش ویژه گرفتند؛ نامشان در لیست نبود، معترض شدند که آنها را آوردهاند تا صحبت کنند. رایزنیها افاقه نکرد و نهایتا خودکار و کاغذی دادند تا حرفشان را بنویسند. مادر شهید دانیال رضازاده از شهدای اغتشاشات آمد ولی ایشان هم چون نامش در لیست نبود اجازه حضور در بخش ویژه نیافت. حسینیه شلوغ بود و تمامی صندلیها پر، خانمی که قاچاقی روی صندلی انتظامات نشسته بود از صندلیاش بلند شد تا مادر شهید بنشیند. عروسش هم روی زمین نشست. دم گوششان گفتم؛ شما هر جا که باشید برای ما عزیزید چه جایگاه ویژه چه اینجا، اینجا ولی دلمان به حضور شما گرم است و لبخند زدم.
تا آخر مجلس عکس تنها فرزندش در دستان لرزانش بالا بود و خدا میداند که آن دستان لرزان بزرگترین حجت انقلابی ماست.
پشت میلهها ازدحام زیادی برقرار بود؛ همگی تلاش میکردند تا خود را در نزدیکترین محل به دیدار رهبر برسانند. آقا که به حسینیه آمدند آن ازدحام به شور و اشتیاق پیوند خورد.
اشتیاق دیدار در بانوان چندان بود که اجازه استماع نمیداد. صحبتهای سخنرانان که تمام شد، کنار تریبون روی زمین نشستند. ظاهرا به لحاظ تصویری کادر زیادی خالی بود که انتظاماتِ جایگاه ویژه اجازه دادند تا بخشی از آن جمعیت به صورت گزینشی وارد بخش ویژه شده و روی زمین بنشینند. مادر شهید را هم به اصرار بلند کردند و بردند همان قسمت.
آن میلههای کذایی بهترین حجتاند در تفاوت زن حوزه عمومی و زن رسمی؛ اگر چه پیش از این دربارهاش زیاد گفته و نوشتهام ولی هیچ کدام به اندازه آن میلههای کذایی نمیتوانست فاصله زن حوزه عمومی از زن رسمی، مردشده و به انقیادِ سیاست و ساختار درآمده را عیان سازد. آن میلههای بیرحم که حتی هنرمندان و خانواده شهدای هستهای را به بازیگران عرصه نمایش خویش بدل میکنند.
اینها ولی هیچ کدام دلایل متقنی بر نمایشی بودن آن دیدار نیست. اینها صرفا مشاهدات فردی است که به هوای دیدار «ولی» و در غربت غیبت، خود را به دریای منتظران رساند تا به اندازه نَمی، بهرهمند شود.
دلیلِ متقن، چینش و محتوای ارائه شده در آن نشست است که در یادداشت بعدی دربارهاش خواهم نوشت.
#سایه_نوشت در بله، ایتا و سروش
https://ble.ir/sayehnevesht
eitaa.com/sayeh_nevesht
splus.ir/sayeh_nevesht
@Banou_negar
🔰چرا دیدارها، نمایشی میشوند و چرا دیدارهایِ نمایشی، گرهگشا نیست؟!
🔹یادداشت دوم: لزوم مردمیسازی دیدار بانوان با رهبری
(متن کامل یادداشت به ضمیمه، پیوست شده است.)
✍عاطفه صادقی
✅الف) جایگزینی موضوعات کماهمیت و ثانوی با مسئلههای اصلی
برشی از متن:
چرا مردان پرسروصدای عرصه مطالعات زنان که از قضا گلوگاههای سیاستگذاری حوزه زنان و خانواده دست آنان است در این جلسه غائب بودند؟! به چه دلیل بانوان شهرستانی و ورزشکار و از همه مهمتر متخصصین حوزه زنان در میان سخنرانان حضور نداشتند؟! با کدام استدلال و مصلحت پرسشها و مشکلات اصلی طرح نشده و با مشتی کلیگویی و طرح مسائل ثانوی و بدون اولویت جلسه هرز رفت و ...
حقیقتا تاسفانگیز است در روزهایی که مسئله زنان ایرانی به تیتر اول رسانههای جهانی تبدیل شده و ارائه تصویری مشوش از زنِ ایرانی در جهان، موجب اخراج ایران از مجامع جهانی شده و حیثیت اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی در عرصه بینالمللی آسیب دیده و این مسئله تبعات اقتصادی زیانباری برای مردم داشته است؛ سخنرانان دیدار رهبری، هیچ توجهی به این مهم نداشته، هیچ راهکاری در این خصوص ارائه نداده و هیچ بازخواستی از مسئولان و پژوهشکدهداران عرصه زن و خانواده ندارند که ناتوان از تعاملات جهانی و ارائه نظریهای جهانی از زن ایرانی و انقلابیاند.
✅ب) نقد مطالب مطروحه سخنرانان
برشی از متن:
صحبتهای خانم نقاشان بار دیگر ثابت کرد که زنان حوزه رسمی و مردان تصمیمگیر برای ارائه سخنرانیها چقدر در باطن خود غربزده و متمایل به بیانیههای دهانپرکنند؛ چرا که حتما نیاز است یک بانوی ایرانی شاغل در غرب از ایده الگوی سوم تعریف و تمجید کند و مثلا اگر یک مادر شهید روستایی یا یک بانوی کارآفرین یا ورزشکار شهرستانی همین قِسم بیانیهخوانی را ارائه دهد از نظر آنان چون فرنگ نرفته لابد شنیدنی نیست. پرسش این است که سخنان خانم نقاشان و معرفی ایشان به عنوان یک تجربه زیسته آیا خلآ فقدان نظریهای متناسب با ادبیاتی جهانی را در خصوص زن ایرانی انقلابی پر میکند؟!
✅ج) جایگزینی فرایند مردمیسازی دیدار با رویکرد کنونی
برشی از متن:
فرض بگیریم این دیدار هنوز محقق نشده بود و معاونت زنان ریاستجمهوری با همراهی بیت قرار بود مجری آن باشند.
آنها برای برگزاری چنین دیداری به صورت رسمی بیانیه داده و از تشکلها، انجمنها و گروههای مختلف زنان درخواست میکردند تا به طرح دیدگاههای خود به صورت رسمی و شفاف و از کانال رسانههای جاری کشور بپردازند.
کارشناسان منتخب و داوران بیطرف نیز برای بررسی محتواهای تولید شده به مردم معرفی شده و طی چندین جلسه کارشناسی با حضور اهالی رسانه، دیدگاه جریانات و گروههای مختلف زنان بررسی شده و منتخبین برای ارائه متن نزد رهبری در فرایندی شفاف و مطابق با معیارها شناسایی و سخنرانان به عنوان نمایندگان رسمی و نه خودخوانده جریانات معرفی میشدند. در پایان نیز متن صحبتها و دیدگاههای نهایی هر کدام از تشکلها یا کارشناسان به صورت رسمی در رسانهها منتشر و نهایتا رهبری بیانات خود را ناظر به راهبری و گرهگشایی از موارد طرح شده مطرح میفرمودند.
عملیاتی سازی چنین فرایندِ مردمگرایی پیشفرضهایی مانند پذیرش تکثر دیدگاهها، عبور از رویکرد زن رسمی، زمینهسازی برای رسمیت بخشیدن به جریانات مختلف حوزه زنان، شفافسازی و از همه مهمتر تلاش و فعالیت ساختارها را میطلبد که طبعا ساختار کنونی فاقد آن است و به همین دلیل دیدارها، صورتی نمایشی مییابند.
🔸 یادداشت بعدی به موضوع جوانب مختلف بیانات میپردازد.
#سایه_نوشت در بله، ایتا و سروش
https://ble.ir/sayehnevesht
eitaa.com/sayeh_nevesht
splus.ir/sayeh_nevesht
@Banou_negar
#اطلاعیه
"خانوم ماه" در مشهد نقد و بررسی میشود
💠این کتاب داستان واقعی زندگی خانمناز علی نژاد همسر بزرگوار، شهید شیرعلی سلطانی است.
از تمام بانوان و مادران عزیز دعوت میکنیم در نشست نقد و بررسی کتاب خانوم ماه
میهمان ما باشند💐
🔻پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت۳ عصر
مشهد، خیابان امام خمینی(ره) روبروی باغملی
فروشگاه مرکزی بهنشـر
#انتشارات_به_نشر
#نقد_بررسی_کتاب
#خانوم_ماه
@behnashr
@Banou_negar
فاطمیه ششم:
بزرگداشت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، اعلام موضع رسمی اسلام در بزرگداشت مقام زن و به رخ رساندن یک گفتمان و باور واعتقاد جدی است.
گفتمانی که زن در آن پری رخی ست که مهجوری ومستوری مجازات او نیست بلکه در متن حضور دارد و اتفاقات بزرگ را مدیریت می کند.
حضور اجتماعی حکیمانه و کارآمد حضرت زهرا نیزترجمان پری رخ تاب مستوری ندارد، است.
زهرایی که باگفتار ورفتار، مهندسی فرهنگی وگفتمانی می کردوبا این مهندسی، تعادل مدیریت نظام خلقت را ترسیم و الگوی حضور مفید زنانه را معرفی کرد .
در تمامی تاریخ بشریت، گفتمان رقیبی که تهی از معرفت نقش ظهور موفق استعدادِ زن بوده است ، زن را منهای عقلانیت و حکمتش ودر شمایل جنس دوم در خدمت خود گمارده است.
در مقابلِ گفتمانِ عاقله فاطمی، گفتمان منفعت ست که عناصر متشکله آن، عقل و حکمت و درایت را از زن جدا می داند و به خود حق می دهد برای او تصمیم بگیرد و اورا مستخدم تصمیمات ناشایست و دونِ شأن زن کند .
منفعتِ مادی وجنسی ، دالِ مرکزی این گفتمان است لذا به اقتضای شرایط زمان ومکان و آداب ورسوم ، رنگ و تفاوت به خود می گیرد اما جوهره آن به خدمت گرفتن زن است .
در این گفتمان، زن حق شکوفایی عقلانی وکمال ندارد .ذهن خلاق ومبتکر او می بایست اسیر آنچه که جنس مردِ منفعت گرا تشخیص می دهد، شود .
در این گفتمان زن قرار است حضور واقعی نداشته باشد .
اما در گفتمان فاطمی، زن تصمیم گیر وصاحب اندیشه است لذادرگفتمان منفعت ، یک خطر بالقوه محسوب می شود چون تحول خواه است و یک متغیر اصلی در تطورات کمالی و ممکن است.
دراین گفتمان، حتی اگر شخص دختر سیاسی اسلام یعنی خانم فاطمه زهراهم باشی با بهانه دختر رسول خدا نباید به خیابان بیاید، ایشان را یک تابوشکن قلمدادمی کنند.
لذادر تاریخ آمده است که بعضی مردان ازاینکه زنانشان به روشنگری های فاطمه گوش دهند، احساس خطر می کردند .
ترنم حق خواهی فاطمه و هوش سیاسی او در نهضت ارتقای بینش زنانه و تربیت مادرانه جامعه اسلامی، تا دور ترین نقاط جهان امتداد دارد .
این فرهنگ تمدن ساز، یقینا برای مکتب منفعت قابل قبول نیست# شارلی ابدو نیز فرهنگی ازهمین گفتمان مقابل است. او برای زن حیثیتی قائل نیست و چون می داند بلوغ وعقلانیت و بیداری زنانه برابر است با سقوط مکتب منفعت، مهندسی سخیف افکار میکند.
وبالاخره آنکه امروزه نمیتوان برای چنین فاطمه ی مکتب سازی فقط شعر خواند.
فاطمه ی متمدنِ در متن، همان گفتمان تازه و جذابی است که البته در چهل وسه سال گذشته به طور کامل از مستوری رها نشده است.
دختر سیاسی وفاطمی با جهان حرف دارد لیکن این ظرفیت گفتمانی در برهه های مختلف دراختیار افکار وافراد ناکامل و غیر کارآمد قرار گرفته است و این مهجوری ومستوری حاصل از این غم است.
#لیلی_نام_تمام_دختران_سرمین_من_است.
#سارا_سادات_پاد_وکیل_خیابانی_تمام_شهرهای_ایران_و_دهاتی_که_کوچه_دارد
https://t.me/Sara_sadat_pad
@sara_sadat_pad
@Banou_negar
امشب ۲۴دی ۱۴۰۱
توران ولی مراد در برنامه جهان آرا شبکه افق
موضوع بحث: راه طی شده در امورزنان و خانواده و آسیب شناسی آن و راه برون رفت از آسیب
ساعت برنامه: ۲۲ الی ۲۳:۳۰
@iranzanan
@Banou_negar
هدایت شده از شبکه ایران زنان
از مقامات بالا فرمان داده شد من در برنامه امشب جهان آرا نباشم
مشکلات حوزه زنان و خانواده همه حل است
🔻 مسئله زن
سرمقاله هممیهن
🔹اعتراضات اخیر اگرچه ابعاد گستردهای داشت، ولی به چند دلیل مسئله زن نقطه محوری آن بود. نماد مهسا، حضور گسترده زنان بهویژه دختران در اعتراضات، شعار اصلی آنان که با زن شروع میشود و حجاب، همه و همه کافی بود تا مسئله حقوق و جایگاه زن برجسته و محور اصلی شود. از این رو طبیعی بود که انواع گرایشهای موجود در جامعه نسبت به این مسئله اعلامنظر کنند.
🔹از جمله سنتیترین گروه سیاسی یعنی موتلفه اسلامی با برگزاری نشستی به مناسبت تولد حضرتزهرا(س) به ابراز مواضع پرداخت که طبعا باید از چنین کاری استقبال کرد و این امکان را برای همه گرایشهای موجود در کشور فراهم کرد که در فضایی امن و بهدور از اتهامزنی و ناامنی دیدگاه خود را اظهار دارند.
🔹گرچه این نشست محورهای متعددی داشت ولی تأکید برخی از سخنرانان بر اصلی بودن نقش تربیتی و خانهداری زنان یکی از محوریترین گزارهها بود. بدون تردید همه میدانیم که نهاد خانواده تا چه اندازه مهم است و نقش تعیینکنندهای در اجتماعی کردن و تربیت فرزندان دارد. ولی در کنار این اهمیت باید به نکات دیگر هم توجه داشت و پرسشهایی را پاسخ داد.
🔹از جمله اینکه مگر پدر نقش تربیتی ندارد؟ چه کسی گفته نقش او از نقش تربیتی مادر کمتر است، احتمالا بیشتر هم هست؟ به علاوه مگر زنان قدیم یا حتی حالا که تمام وقت در خانه هستند صبح تا شب مشغول تربیت فرزندانشان هستند؟ آیا حاضرید درباره وضعیت تربیتی فرزندانی که مادرانشان تمام وقت در خانه هستند با آنان که مادرانشان شاغل هستند تحقیق کنیم؟ مگر آن دسته از خانمهای شما که شاغل هستند فرزندانشان تربیت نمیشوند؟ بهعلاوه مگر مسئله فقط تربیت است؟ اقتصاد خانواده چه میشود؟ چقدر از مردم بهویژه افراد جوان قادر به گذران زندگی خود بدون اشتغال زنان خود هستند؟
🔹نکته دیگر اینکه این همه مشاغل که از نظر شما حتما باید زن باشد را چکار خواهید کرد؟ پزشک و آموزگار و مشاور و انواع کارهای دیگر. کدام زنان بروند این مشاغل را انتخاب کنند؟ اگر رفتند آیا فرزندانشان تربیت نمیشوند؟ بهعلاوه برای تربیت باید بر کودک اقتدار اخلاقی داشت و این نیازمند تحصیلات است. خوب در این صورت زن نباید درس بخواند یا موارد محدودی را بخواند؟
🔹این پرسشها در سطح فرد و خانواده بود، حال در سطح جامعه؛ چگونه میتوان کشور را بدون حضور زنان در مسیر توسعه قرار داد؟ مگر ممکن است که ظرفیت نیمی از جامعه را در داخل خانه که آپارتمان ۶۰ متری شده محبوس کرد و آن جامعه روی ترقی و پیشرفت را ببیند؟ اصلا به چه حقی میخواهیم برای آنان چنین محدودیتی قائل شویم؟ همین رویکرد سلطه بر حقوق زن بزرگترین مانع جوامع سنتی برای توسعه است.
🔹اگر این را هم ندیده بگیریم واقعیت جامعه به ما چه میگویند؟ پس از انقلاب، زنان ۶۰ درصد ورودی دانشگاهها را به خود اختصاص میدهند، درحالیکه پیش از انقلاب فقط ۳۰ درصد بودند. این زنان با تقاضای بالای آموزش را نمیتوان در خانه محصور کرد. اگر نگاهی به اطرافیان و نزدیکان خود بیندازید، متوجه این تغییرات خواهید شد. هر گروهی حق دارد و باید از مواضع خود دفاع کند ولی اگر رویکردهای دیگران را نادیده بگیرد یا آنها را تخطئه کنید، جامعه با بنبستی مواجه میشود که جز اعتراض و تقابل چاره آن نخواهد بود.
🔹تأکید بر ارزشهای سنت خیلی هم خوب است، مشروط بر اینکه مانع ارزشهای دیگران نشود. ارزشهایی که بهرغم میل عدهای در حال گسترش است.
متن کامل:
https://b2n.ir/z08557
@Banou_negar