eitaa logo
باران عترت
379 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
608 ویدیو
42 فایل
موسسه فرهنگی هنری آسمان مهر منجی احادیث و معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام زمان روحی‌فداه انتشارات شبنم باران معرفی آثار #ابوالفضل_سبزی آیدی مدیر موسسه: @abolfazl_sabzi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تصمیم درست با عصبانیت ممکن نیست امیرمؤمنان امام على عليه السلام فرمودند: 🔸أقدَرُ الناسِ علَى الصَّوابِ مَن لَم يَغضَبْ🔸 🔹تواناترين مردم در تصمیم درست، كسى است كه خشمگين نشود.🔹 📗غررالحكم حدیث ۳۰۴۷. 🖼موسسه آسمان مهر منجی↙️ 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ کد سوال : ۱۸۳ موضوع: پاسخ گو: ابوالفضل سبزی 📙سوال شما سلام، وقتتون به خیر، حاجی نظرت در رابطه با کلیپی که فرستادم چیه؟ واقعا تا این حد ما اجازه داریم لفظ امام و امام زمان را برای غیرمعصومین به کار ببریم، من که دیوونه شدم از این همه خودشیرینی و بازی با دین.... (محتوای کلیپ سخنرانی شخصی است که در تلویزیون، مقام معظم رهبری مدظله را امام زمان می خواند!) 📗پاسخ ما سلام علیکم ، کلیپ سخنرانی را دیدم، به عقیده من، اینگونه سخن گفتن، نوعی افراط و خروج از صراط مستقیم است. ما وظیفه داریم هر شخصیتی را به اندازه جایگاهش مدح و ستایش نماییم و هیچ کس را از حد و اندازه ای که دارد بالاتر نبریم. بنابراین استفاده از واژه هایی همچون «امام زمان»، «حسین زمان»، یا «علی زمان» و امثال این واژه ها فقط برای حضرت ولی عصر روحی فداه معنا دارد و در غیر آن جایز نیست. اما در مورد لفظ «امام» باید بگویم این واژه از نظر لغوی به معنای رهبر و پیشوا می باشد تا جایی که هم برای رهبران کفر و هم برای رهبران هدایت استفاده می شود و لذا در قرآن واژه «ائمة‌الكفر» استعمال شده است همان طور که در آیه «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا» برای «امامان هدایت» استعمال شده است. حتی این واژه برای امام جماعت نیز کاربرد دارد و به طور کلی یک واژه عام است به معنای پیشوا و قرآن به این معنا تصریح دارد و می فرماید: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ»؛ «روز قیامت ما هر گروهی را با امامشان فرا می‎خوانيم.» بنابراین استعمال لفظ امام به عنوان رهبر و پیشوا برای غیرمعصومین مانعی ندارد و در جوامع عربی متبادر به ذهن همان معنای پیشوا و رهبر است نه معنای امامت خاص که مخصوص معصومان علیهم‌السلام است، اما با توجه به این که در جامعه‌ی ما فارسی زبانان لفظ امام به عنوان یک واژه مقدس بیشتر انصراف به دوازده امام علیهم السلام دارد و به نوعی علَم برای دوازده امام شده است لذا بهتر است این واژه را برای غیر معصومین به کار نبریم مگر با اضافه‌ی مناسب که معنا را تکمیل کند مثلاً در «امام جماعت» یا «امام جمعه» وقتی «امام» به کلمه «جماعت» و «جمعه» اضافه می‌شود دیگر آن انصراف ذهنی از بین می رود. البته از فحوای سخن این سخنران، ما حمل بر صحت می کنیم که منظور ایشان همان «رهبر» و «پیشوا»ست والا اگر کسی واقعا اعتقاد داشته باشد که غیر امام عصر روحی فداه کسی امام است قطعا منحرف است، روایات فراوانی در این زمینه نقل شده است از جمله: امام صـادق علیه‌ السلام فرمودند: ۱-«هر کس همراه با امامی که امامت او از جانب خداست، کسی را شریک کند که امامتش از جانب خدا نیست، مشرک به خداست.» و فرمود: ۲-«اگر خدا اسمی بهتر از امـام ، سراغ داشت ما را به آن می‌نامیـد.» و امام رضـا علیه السلام فرمودند: ۳-«ما اهل بیت در دنیا و آخرت از کسی که برای غیر امامان معصوم علیهم السلام، امامـت قائـل شـود و ایشان را امـام بخواند بیزاریم.» به هر حال در مجموع چه خوب است ما هر شخص و شخصیتی را در حدی بستاییم که مناسب آن شخص باشد و برای احترام افراد از واژه هایی استفاده کنیم که با شأن و جایگاهشان مناسبت دارد و از هر گونه افراط و تفریط خودداری نماییم. ۱- کافی ج ۱ ص ۳۷۳. ۲-تفسیر العیاشی ج ۱ ص ۵۸ و بحارالانوار ج ۲۵ ص ۱۰۴. ۳-عیون اخبار الرضا ج ۲ ص ۲۰۰. 🖼مركز پاسخ به سوالات موسسه آسمان مهر منجی 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ کد سوال : ۱۸۴ موضوع: پاسخ گو: ابوالفضل سبزی 📙سوال شما با سلام، ببخشید با توجه به مشکلاتی که در بورس پیش آمد و یک عده زیادی بیچاره شدند آیا شرکت در بورس از نظر شرعی کار درستی است؟ 📗پاسخ ما سلام علیکم اصل خرید و فروش سهام شرکت ها اگر به صورت واقعی باشد و معاملات آنها حرام نباشد اشکالی ندارد و نوعی شریک شدن در سهام شرکت ها می باشد. بنابراین در صورتی که عقود و معاملات صوری نباشند و مطابق با احکام شرع باشند شرکت در بورس اشکال ندارد. حال اگر می بینید که بورس فعلی به تعهداتش عمل نمی کند یا اعتمادش سلب شده یا برنامه هایش مبهم است یا قیمت ها بی حساب و بدون پشتوانه‌ی واقعی بالا و پایین می شود در چنین فضایی سرمایه گذاری نکنید، زیرا اساس معاملات صحیح در اسلام، این است که ثمن و مثمن در آن روشن و معلوم باشند. 🖼مركز پاسخ به سوالات موسسه آسمان مهر منجی 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻زبان حال عقیله بنی هاشم سلام الله علیها: سپردمت به غم و اشک و درد و آه، حسین سپردمت به غروب و به قتلگاه، حسین سپردمت به دلِ مادرم خداحافظ سپردمت به شب و نورِ ماه، حسین سپردمت به کمانها به تیر‌های شکسته به جایِ سوخته‌ی خیمه‌گاه، حسین سپردمت به فراق و سپردیَم به فراق به گریه‌های یتیمانِ بی پناه، حسین سپردمت به علمدارِ علقمه رفتم سپردیَم به هزاران نگاه، حسین به خیزران سنان و به تازیانه‌ی شمر سپردیَم به مغیلانِ راه، حسین نشسته خاک غمت بر سرم خداحافظ بخواب ای پسرِ مادرم خدا‌حافظ 🖼موسسه آسمان مهر منجی↙️ 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💕به داغ سید الشهدا گریه می‌کنی با غصه‌های آل عبا گریه می‌کنی در اوج روضه‌های عزا گریه می‌کنی  ما با گناه اشک تو را در می‌آوریم از سوز بی وفایی ما گریه می‌کنی  ای صاحب عزا، تو به این روضه‌های ما می‌آیی و بدون صدا گریه می‌کنی «گاهی نجف، مدینه، گهی کربلا و گاه» در مشهد ‌امام رضا گریه می‌کنی بر کشتۀ فتاده به‌ هامون کربلا بر داغ سید الشهدا گریه می‌کنی این روزها به حال دل زینب اسیر در ماجرای شام بلا گریه می‌کنی بر رأس‌های رفته به بالای نیزه‌ها با خیزران و طشت طلا گریه می‌کنی حالا دوباره چشم تو را خون گرفته است با غصه‌های آل عبا گریه می‌کنی 🔸شاعر: وحید محمدی 💕الهی بزینب الکبری عجل لولیک الفرج 🖼موسسه آسمان مهر منجی↙️ 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ کد سوال : ۱۸۵ موضوع: پاسخ گو: ابوالفضل سبزی 📙سوال شما سلام علیکم، وقتتون بخیر، پیامی در فضای مجازی پخش شده مبنی بر این که دعای الهی عظم البلاء سند درستی ندارد و مضامینش هم مشکلاتی دارد از جمله اینکه اهلبیت ع معمولا به ما یاد نداده اند که در حاجت خواستن مستقیم اسم اهل بیت را ببریم بلکه به ما یاد داده اند که با صلوات فرستادن بر آنها حاجت را از خدا بخواهیم...نظرتون رو راجع به این پیام میخواستم بدونم؟ 📗پاسخ ما سلام علیکم، دعای الهی عظم البلاء يا به عبارت دیگر دعای فرج دعایی مستند و زیبا و ولایی است که فقیهان و محدثانی همچون سید بن طاووس، ابن مشهدی، شهید اول، مرحوم طبرسی، مرحوم کفعمی، شیخ حر عاملی و مرحوم محدث قمی آن را نقل نموده اند و فقها و مراجع و اولیاء الهى بر آن مداومت داشته و سفارش نموده‌اند. حتی فقها حکم به استحباب خواندن این دعا داده اند و وقتی عملی در نظر فقیه مستحب شمرده شد یعنی مورد تأیید او واقع شده که حکم به استحباب داده است. متن دعا هم کاملا با عقاید ما سازگار است و مطابق آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است و هیچ مشکلی ندارد. اما در مورد اینکه نوشته‌اند حاجت را از خدا بخواهیم و از طرف معصومان توصیه‌ای نشده که حاجت را از خودشان بخواهیم، این حرف، نظر وهابیت است، به یقین ما هر چه از اهل بیت علیهم السلام بخواهیم گویا از خدا خواسته ایم چون آن ها حجت ها و نمایندگان معصوم پروردگارند و اتفاقا خدا دوست دارد كه ما اهل بيت را واسطه حاجات خود قرار دهيم و این از عقاید مسلّم ماست. همان طور که در زیارات و دعاهای دیگر مثل دعای توسل خود اهل بیت علیهم‌السلام به ما آموخته اند که هر حاجتی داریم از آن بزرگواران طلب کنیم تا جایی که فرموده اند: «حتی نمک غذایتان را هم از ما بخواهید». بنابراین دعای فرج دعایی بسیار ارزشمند است که ما وظیفه داریم آن را به نیت فرج مولا بخوانیم که قطعا باعث گشایش و فرج در کارهای خودمان هم خواهد بود. التماس دعا، سالم و پرتوفیق باشید. 🖼مركز پاسخ به سوالات موسسه آسمان مهر منجی 🆔 @Baranetrat ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا