eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
85.3هزار عکس
80.3هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟤 همایون: شورشی‌های سوریه از دو جناح حمایت می‌شوند، یکی اسرائیل و یکی ترکیه شهرام همایون فعال اپوزوسیون: هدف شورش در سوریه، فقط و فقط ایران است https://eitaa.com/Basir_MN
🚨🚨 | ائتلاف غربی به رهبری آمریکا در حال حملات توپخانه ای به نیروهای مقاومت در «هفت روستا» در شرق دیرالزور هستند ⛔️ و راه را برای شورشیان شورای نظامی دیرالزور (قبایل عربی که تحت حمایت سوریه دموکراتیک خدمت می کنند) هموار میکنند. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 ‌اردوغان: ای آمریکا، ما ارتش آزاد سوریه را با تو تشکیل دادیم! 🔹‌اعتراف اردوغان به اینکه ورودش به جنگ سوریه و اعزام تروریست‌ها را با هماهنگی آمریکا انجام داده است. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ تروریست اعظم هیئت تحریر الشام، ابومحمد الجولانی، در حال بازدید از جبهه در جهت شمال حماه. پیشتر گفته بودن وی هلاک شده. ♦️ پ.ن: به زودی مزدوران نئو داعشی همراه با رئیس احمقشان خواهند فهمید که جان نجسشان برای اردوغان و نتانیاهو پشیزی هم ارزش ندارد... https://eitaa.com/Basir_MN
🗺 آخرین اخبار از جبهه شمال حماه: ▪️در ادامه درگیری‌های ارتش سوریه و مسلحین گروه‌های تروریستی در محور شمال حماه، روستای معرشحور در شمال شرقی حماه به تصرف مسلحین درآمد. ▫️مسلحین همچنان به حملات خود در محور حلفایا-محرده، روستای خطاب، جنوب معردس و نقاط دیگر شمال حماه ادامه می‌دهند. ▫️همزمان با این درگیری‌ها، حملات هوایی جنگنده‌های روسی-سوری به مواضع تروریست‌ها و حملات پهپادی و توپخانه‌ای مسلحین به شهر حماه نیز جریان دارد. 📝 در نگاه اول به جهت درگیری‌های شمال حماه، می‌توان دریافت که مسلحین زمینه سازی برای حمله به شهر حماه را آغاز کرده و در حال توسعه حملات به مواضع ارتش سوریه در جبهه شمالی این شهر هستند تا با افزایش فشار درگیری‌ها بتوانند آنها را مجبور به عقب نشینی از خطوط خود کنند. در این راستا، خط دفاعی ارتش سوریه در محور شمالی در قمحانه و جبل زین العابدین، جاده سلمیه-حماه و همچنین مناطق محرده و السقیلبیه از اهمیت بالایی در حمایت از شهر حماه برخوردار هستند. https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 نوید بسیار مهم امام خامنه‌ای به جوانان: استکبار جهانی و صهیونیزم سقوط خواهند کرد به فضل و مدد الهی https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 باور کنید بعد از دیدن این کلیپ بمیریم رواست ،بمیریم ولی نبینیم شیعیان مرتضی علی اینگونه اسیر تکفیری ها شوند. این مناطقی که مفت از دست می‌دهید صدها شهید برای وجب به وجب پاک سازیش جان دادن💔 https://eitaa.com/Basir_MN
14_1_Be_Vaghte_Shaam_1403_05_28_Mashhad_Moghadas_Aminikhaah.ir.mp3
38.28M
حجت‌الاسلام والمسلمین استاد امینی خواه: 🔴 به وقت شام 🎤 جلسه چهاردهم بخش اول 📝 محور سخنرانی: ✔️ بررسی آیاتی از سوره مبارکه اعراف ✔️ قارون و سامری؛ همراهی حضرت موسی (علیه‌السلام) به‌هنگام عبور از دریا ✔️ تیپولوژی مردم بنی‌اسرائیل: ۱. مردمی حس‌گرا که خدای غیرمحسوس را قبول نداشتند ۲. مردمی متکبر و خودبین که تقاضای دیدن خداوند را داشتند ✔️ اشتباه در مصداق منافاتی با عصمت انبیاء (علیه‌السلام) ندارد ✔️ حضرت موسی (علیه‌السلام): تنها انتخابی که فرعون به شما می‌داد، انتخاب بین عذاب‌های سخت بود ✔️ پاسخ امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به یک یهودی بعد از سقیفه: ما در کلام پیامبر اختلاف کردیم نه در خود ایشان ✔️ نزول تورات بعد از پیروزی و شکل‌گیری حکومت بنی‌اسرائیل ✔️ گوساله‌پرستی بنی‌اسرائیل در ۱۰ شب اضافه شده به غیبت حضرت موسی (علیه‌السلام) ✔️ تکبر؛ نقطه ضعف اصلی بنی‌اسرائیل ✔️ حضرت موسی (علیه‌السلام) و تقاضای شهود تام قلبی خدای متعال ✔️ قرآن؛ مهیمن بر تمام کتاب‌های آسمانی و مفسّر آن‌ها https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 قراردادن مراجع تقلید در برابر مراجع قانون‌گذاری از طریق وارونه‌نمایی حقایق! ❗️یکی از روش‌های عملیات روانی علیه مراجع تقلید، ایجاد تقابل ساختگی میان مراجع دینی و مراجع قانونی و حکومتی از طریق وارونه‌نمایی حقایق است. در این رویکرد، با تحریف واقعیات یا انتشار نامه‌ها و بیانیه‌هایی با برداشت‌های یک‌سویه، تلاش می‌شود مراجع تقلید در برابر سیاست‌های قانونی یا اجرایی قرار گیرند. 🔻نمونه‌ای از این نوع اقدامات، نامه آیت‌الله محقق داماد به مراجع تقلید درباره قانون حجاب است که در آن ادعا شده قوۀ مجریه این قانون را «غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه» می‌داند. همچنین اشاره شده که تصویب این قانون، برخلاف منویات و توصیه‌های مرجعیت بوده است و از مراجع درخواست شده برای حل این معضل اجتماعی اقدام کنند. ❌ چنین مواردی می‌تواند با القای تقابل میان دو نهاد مهم دینی و قانونی، به اعتماد عمومی آسیب بزند و انسجام اجتماعی را به خطر بیندازد. ❗️برای مقابله با این جریان‌ها، لازم است نهادهای دینی و قانونی به‌طور مشترک به شفاف‌سازی بپردازند و اجازه ندهند ابزار رسانه‌ای در اختیار مغرضان، مسیر حقیقت را منحرف کند. تبیین دقیق و به‌موقع مواضع و ارتباط مستقیم با مردم، از ابزارهای کلیدی برای جلوگیری از چنین تقابل‌های ساختگی است. https://eitaa.com/Basir_MN
🔻محقق داماد و سخن نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پیش‌بینی جلیلی درباره رئیس‌جمهور بی‌برنامه به حقیقت پیوست! پزشکیان پس از ۵ ماه حضور در مسند ریاست‌جمهوری: 🔹در مورد بنزین کارشناسان باید نظر بدهند‌. 🔹در مورد ناترازی‌ها کارشناسان باید نظر بدهند. 🔹در مورد فیلترینگ کارشناسان باید نظر بدهند. 🔹در مورد قانون حجاب کارشناسان باید نظر بدهند. https://eitaa.com/Basir_MN
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 معاون ترامپ و باور آخرالزمانی «مسیحیت انجیلی» در سیاست ▪️جی دی ونس معاون ترامپ چه بسا تندروتر از اوست. او در اندیشکده کویینسی پرده از باورهای اوانجلیستی خود برداشته و ضمن رد مقایسه اوکراین و اسرائیل، می‌گوید که حمایت از اولی باید مشروط و از اسرائیل غیرمشروط و نامحدود باشد. ▪️ونس به پایه‌های ایدئولوژیک این سیاست اشاره و گفته آمریکا بزرگ‌ترین کشور مسیحی دنیاست و حمایت از اسرائیل را به باور به مسیحِ منجی، ولادت و به صلیب کشیده شدن و بازگشت مجدد مسیح ربط می‌دهد. ▪️این باور آخر الزمانی اوانجلیست‌های آمریکا است که به حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل تا ظهور مسیح و آغاز دوره آخرالزمان عقیده دارند و بیشتر طرفدار حزب جمهوری‌خواه هستند؛ در حالی که اکثر یهودیان آمریکا طرفدار دموکرات‌ها هستند. ▪️جریان صهیونیسم مسیحی و لابی یهودی اسرائیل دو بال هدایتگر سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا هستند. مواضع اوانجلیست‌ها حتی تندتر از لابی یهودی است. https://eitaa.com/Basir_MN
⚫️ مهمترین وظیفه گروه های تروریستی صهیونیستی مثل داعش، تحریر الشام و غیره جدا از پروژه تخریب چهره اسلام که شکست خورده است موضوع تسخیر سرزمین های و تقدیم به با هدف تشکیل است. موضوعی که از چشم همه پنهان است. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 وقتی ۸۸۰ سال پیش، آلپ ارسلان سلجوقی در شهر ⁧ ⁩ خود را « پادشاه ایران » می‌خواند ... ‏اردوغان می‌گوید طبق تاریخ « حلب » مال ماست! نمیدانم منظورش از « ما » کیست ؟ و کدام « تاریخ » را می‌گوید؟ اما بد نیست نگاهی کنیم به کتیبه‌های تاریخی شهر حلب https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 | مطالبه از مسئولان برای بازگشت عفاف و حجاب به کشور 🔹از مسئولان درخواست داریم که حجاب و عفاف به کشور برگردد؛ 🔹وضعیت پوشش در جامعه متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی نیست. 🔺جهت حمایت از این ، نامه زیر را امضاء کنید👇 👉 https://asle8.24on.ir/n/130 🇮🇷این نامه را به همه خوبان برسانید تا امضا کنند. https://eitaa.com/Basir_MN
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) به شهادت رسیده‌اند پس چرا در بعضی منابع از لفظ (وفات) استفاده شده است؟ https://eitaa.com/Basir_MN
1. اگر حضرت زهرا(س) به شهادت رسیده‌اند پس چرا در بعضی منابع از لفظ (وفات) استفاده شده است؟.mp3
8.7M
🎧 اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) به شهادت رسیده‌اند پس چرا در بعضی منابع از لفظ (وفات) استفاده شده است؟ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر درب خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را آتش زدند پس چرا مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آتش نگرفت؟ https://eitaa.com/Basir_MN
2. اگر درب خانه حضرت زهرا(س ) را آتش زدند پس چرا مسجد پیامبر(ص) آتش نگرفت؟.mp3
6.84M
🎧 اگر درب خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را آتش زدند پس چرا مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آتش نگرفت؟ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس وهابی حاضر نیست روایات متعدد نوع حمله به خانه وحی را قبول کند. https://eitaa.com/Basir_MN
4. کارشناس وهابی حاضر نیست روایات متعدد نوع حمله به خانه وحی را قبول کند.mp3
5.66M
🎧 کارشناس وهابی حاضر نیست روایات متعدد نوع حمله به خانه وحی را قبول کند. https://eitaa.com/Basir_MN
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا اختلاف نقل تاریخی نشانه‌ی افسانه بودن ماجرای هجوم به خانه‌ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است؟ 🎙 https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
🟣 ترکیه در عصر ظهور #بخش_اول 🔹به نظر می رسد در حال حاضر در داخل و مرزهاي تركيه در راستاي تفكر اح
🟣 ترکیه در عصر ظهور ✍️ مصطفی امیری ✅ اختلاف ترک‌ها با غربی‌ها ▪️شعله‌های آتش جنگ قبل از ظهور به غربی‌ها (هرج الروم) محدود نخواهد شد. بلکه اختلاف ترک‌ها با رومی‌ها نیز به دلیل تضاد منافع در مناطق مختلف، یکی دیگر از عواملی است که جنگ‌ها در سراسر جهان شعله‌ور خواهد شد: ▪️«فَإِذَا خَالَفَ التُّرْكُ الرُّوم‏ و كَثُرَتِ الْحُرُوبُ فِی الْأَرْض[1]؛ يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْضِ وَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنْ سُورِ دِمَشْقَ وَيْلٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَب»[2]. ▪️در تراث مهدوی، دو اصطلاح «اخوان الترک» و «الترک» ذکر شده است که الزاما یکی نیستند و گاهی به حسب قرینه با هم فرق دارند. ▪️«اخوان الترک» از بازیگران فعال در صحنه تحولات فتنه شام قبل از ظهور هستند که سرانجام به جزیرۀ الشام در شرق سوریه حمله نظامی می‌کنند: ▪️«تُخْسَف‏ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّامِ تُسَمَّى الْجَابِيَةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ...وَ سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة»[3]. ▪️از سویی، تُرک‌ها در تنازع و اختلاف با رومی‌ها، موجب گسترش جنگ در نقاط مختلف خواهند شد: ▪️«يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْض»[4]. ✅ مقصود از «اُمم ترک» در کتب تاریخی و اسلامی ▪️در کتب تاریخی و احادیث اسلامی، از ترک مغول تا قفقاز و آسیای میانه تا روسیه و ترکیه تا شمال غربی ایران و آذربایجان را شامل می‌شود و به قبائل الترک و أُمم الترک نامیده می‌شوند. ▪️ازجمله پیشگویی هجوم مغولان ترک‌تبار به بلاد اسلامی که در بیان پیامبر در کتب فریقین ذکر شده است: ▪️«يَجِيءُ قَوْمٌ صِغَارُ الْعُيُونِ عِرَاضُ الْوُجُوهِ‌ كَأَنَّ وُجُوهَهُمُ الْحَجَفُ، فَيُلْحِقُونَ أَهْلَ الْإِسْلَامِ بِمَنَابِتِ الشِّيحِ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ و قَدْ رَبَطُوا خُيُولَهُمْ بِسَوَارِي الْمَسْجِدِ فَقِيلَ لِرَسُولِ اللهِ: يَا رَسُولَ اللهِ‌ مَنْ هُمْ؟ قَالَ‌: التُّرْكُ‌»[5]. ▪️مناطق قفقاز و روس نیز از قبائل ترک محسوب می‌شوند هرچند تحت تاثیر امپراطوری روم، بعدها مسیحی شدند اما اصالتاً ترک هستند. ▪️از این‌رو باید به حسب قرینه تشخیص داد در هر گزاره حدیثی و تاریخی کدام مقصود است؟ ✅ مقصود از «اقوام تُرک» در احادیث مهدویت ▪️اما در احادیث مهدویت همانطور که بیان شد صرفاً دو عبارت ذکر شده است: از اختلاف و تنازع نظامی «ترک‌ها» با رومی‌ها سخن به میان آمده است که روسیه می‌دانند[6]. ▪️و نیز نظامیان «اخوان‌ الترک» در تحولات فتنه شام ذکر شده که ترکیه برشمردند[7]. ▪️بنابراین به حسب قرینه، فرق می‌کند[8] و ازجمله قرائن این است که اگر سخن از قرقیسیا، جنگ با سفیانی و حوادث فتنه شام بود، مقصود ترکیه است زیرا جنگ بر سر کنز فرات در مرزهای این کشور است[9]. ▪️اما اگر سخن از همپیمانی با رومی‌ها در نفوذ به ممالک مسلمین و سپس اختلاف و تنازع نظامی ترک‌ها با رومی‌ها بود، دو قول است: ▪️«فإِذَا استَثارَت عَلَيكُم الرُّومُ وَ التُّرك وجُهِّزَتِ الجُيوشُ...و يَتَخالَفُ التُّركُ وَالرّومُ و تَكثُرُ الحُروبُ فِي الأَرض‏»[10]. ▪️دیدگاه اول: مقصود از ترک در حدیث فوق، روس ها است[11] کما اینکه در قرون اخیر اشتراک روسیه با غربی‌ها در ایجاد فرقه‌های استعماری و تلاش برای نفوذ در کشورهای اسلامی اما اکنون اختلاف و تقابل نظامی روسیه با غربی‌ها مشهود است[12]. ▪️دیدگاه دوم: بعد از رخداد «مارقة الشام» و اعلام خروج آنان از سیطره حاکمیت دمشق، پیش‌رَوی نظامی اخوان‌الترک در شرق سوریه از علل اصلی اختلاف ترک‌ها با غربی‌هاست، لذا مقصود ترکیه است. ✅ پی‌نوشت: ۱. طوسی، الغیبة، ص۴۴۱. ۲. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۳. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. ۴. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۵. حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج۴، ص۵۲۱. ۶. کورانی، عصر الظهور، ص۳۹-۴۰. ۷. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص۶۰۶-۶۰۷. ۸. کورانی، فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی، ص۷۹۲. ۹. کورانی، فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی، ص۷۹۷. ۱۰. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. ۱۱. کورانی، معجم الأحادیث الإمام المهدی‏، ج۲، ص۱۱۰. ۱۲. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی‏، ص۴۵۶. https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 مقاومت نکردن و خودکشی چند هزار ژاپنی در جزیره اوکیناوا بعد از تسلیم برابر آمریکا 🔻در پایان جنگ جهانی دوم، جنگ شدیدی در اوکیناوا بین ارتش ژاپن و آمریکا درگرفت. آمریکایی‌ها در سال ۱۹۴۵ میلادی به ساحل اوکیناوا وارد شدند. مردم محلی، این نبرد وحشتناک را «تِتسو نا آمه» (باران فولاد) نامیدند. سرانجام در این نبرد حساس، آخرین ژاپنی‌ها در آخرین سنگرشان در این جزیره یعنی قلعه شوری تسلیم شدند و پس از تسلیم و عدم مقاومت در این شرایط، ژنرال میتسورو اوشیجیما فرمانده ژاپنی خودکشی کرد. باورنکردنی است که بیش از ۹۰۰۰۰ سرباز ژاپنی و ۹۴۰۰۰ غیرنظامی اوکیناوا در این نبرد کشته شدند که عمدتاً به دلیل خودکشی بوده است و این افراد حاضر نشدند که در نبرد با آمریکایی ها جان خود را از دست دهند و بیشتر آنها در یک اقدام هماهنگ دست به خودکشی زده اند. ✍مهدی گلشنی https://eitaa.com/Basir_MN