eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86.2هزار عکس
81.5هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ اهرم غذا در اختیار توسعه نفوذ سیاسی-اقتصادی آمریکا در جهان 🔹 آمریکا در جنگ جهانی اول با تصمیم هربرت هوور رئیس جمهور به کشور‌های تازه استقلال یافته نظیر لهستان کمک‌های غذایی فراوانی کردند که در گسترش نفوذ آمریکا موثر بود. 🔹 این کشور بعد از جنگ جهانی دوم شروع استفاده از غذا، به عنوان یک ابزار دیپلماسی کرد. آمریکا از اواسط دهه ۱۹۴۰ تحت عنوان سازمان امداد ملل متحد و تجدید اسکان (UNRRA) و سازمان جهانی غذا و کشاورزی (FAO) اقدام به مشارکت، همکاری و اعمال نفوذ از طریق کشاورزی و غذا در جهان کرد. 🔹 آمریکا بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم در یک طرح دولتی شروع به کمک غذایی به سه کشور به اصطلاح اشغالی و آسیب دیده از جنگ یعنی ژاپن، آلمان و اتریش کرد. همچنین طرح بسیار مهم دیگری به نام《 طرح مارشال》 در این سال‌ها اجرا شدکه زمینه ساز نفوذ اقتصادی و سیاسی آمریکا در اروپا و سایر کشور‌های جهان شد. 🔹 در سال‌های جنگ سرد، آمریکا به دلیل نوآوری‌های کشاورزی با مازاد محصولات غذایی مواجه شد. آمریکا با استفاده از این فرصت در پی رسوخ میان بازار‌های مورد تهاجم کمونیسم بود. دوآیت آیزنهاور رئیس جمهور آمریکا، قانون مهمی به نام قانون تجارت و همیاری کشاورزی تصویب کرد که بر اساس آن آمریکا دو هدف را دنبال می‌کرد: تقویت بازار داخلی و یافتن بازارهای خارجی و اعمال نفوذ از طریق مازاد محصولات کشاورزی. این طرح در راستای طرح مارشال بود و به نام 《غذا برای صلح》معروف شد. ادامه دارد... 🌐 منبع: وزارت امورخارجه آمریکا https://eitaa.com/Basir_MN
احادیث و روایات مرتبط با فرزندآوری ❌ 💹 https://eitaa.com/Basir_MN
028Tarashiyon-tarbiyatFarzand8.mp3
803.1K
🎙 🎧 سلسله سخنان استاد تراشيون در موسسه درباره "سبک فرزند پروري فعال و منفعل" 🏵 قسمت هفتم (2 دقيقه) 💡👈 يک توصيه تربيتي به خانم‌ها : پاي درد دل افراد افسرده و نا اميد ننشينيد https://eitaa.com/Basir_MN
031Tarashiyon-tarbiyatFarzand09.mp3
1.15M
🎙 🎧 سلسله سخنان استاد تراشيون در موسسه درباره "سبک فرزند پروري فعال و منفعل" 🏵 قسمت هشتم (3 دقيقه) 💡👈 چرا الگوهاي بچه‌ها به سمت افراد ناسالم مي‌رود؟ https://eitaa.com/Basir_MN
035Tarashiyon-tarbiyatFarzand10.mp3
1.99M
🎙 🎧 سلسله سخنان استاد تراشيون در موسسه درباره "سبک فرزند پروري فعال و منفعل" 🏵 قسمت نهم (6 دقيقه) 💡👈 سومين دسته از والدين: والدين نالان + ويژگي‌هاي و نتيجه تربيت فرزندان ايشان https://eitaa.com/Basir_MN
038Tarashiyon-tarbiyatFarzand11.mp3
1.82M
🎙 🎧 سلسله سخنان استاد تراشيون در موسسه درباره "سبک فرزند پروري فعال و منفعل" 🏵 قسمت دهم (6 دقيقه) 💡👈 چهارمين دسته از والدين: والدين نظريه پرداز + ويژگي‌هاي و نتيجه تربيت فرزندان ايشان https://eitaa.com/Basir_MN
🌹امام كاظم عليه السلام : تُسْتَحَبُّ عَرامَةُ الصَّبىِّ فى صِغَرِهِ لِيَكونَ حَليما فى كِـبَرِهِ، ما يَنْبَغىاَنْ يَكونَ اِلاّ هكَذا ؛ ☘️خوب است بچّه در كودكى بازى گوش باشد تا در بزرگ سالى بردبار گردد و شايسته نيست كه جز اين باشد . 📚 كافى ، ج ۶، ص ۵۱، ح ۲ https://eitaa.com/Basir_MN
انسان های بزرگ ازخودشان توقع دارند، انسان های کوچک از دیگران ...! اگر کسے خوبی های تو را فراموش کرد تو خوب بودن را فراموش نکن .... https://eitaa.com/Basir_MN
... 🍃علامه حسن زاده آملی : این قدر به زور و بازویتان متکی نباشید ؛ رزق را باید از جای دیگر بدهند ؛ شما دائما اهل طهارت و پاکی باشید ، رزق تان هم وسیع خواهد شد. https://eitaa.com/Basir_MN
14000808_42642_64k.mp3
968.1K
«شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد. هر قلّه‌ای یک دامنه‌ای دارد؛ بسیاری از ماها آرزوی رسیدن به آن قلّه را داریم؛ [خب،] باید از دامنه عبور کنیم، بایستی مسیر را در دامنه‌ی آن قلّه پیدا کنیم و از آن مسیر برویم تا به قلّه برسیم وَالّا رسیدن به قلّه بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویّت است، مجاهدت است، گذشت است، توجّه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است؛ اینها است که مسیر را معیّن میکند و اگر شما از این مسیر رفتید، ممکن است به قلّه برسید. آن کسی که به قلّه میرسد، از اینجا باید برود و از این مسیرها حرکت کند.» 🌸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 حقه‌های حق‌ نما 🌸 رهبر معظم انقلاب: ⚠️ «آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ وحشیِ درنده؛ یک مظهرش امروز وضعیّت افغانستان است.» ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ https://eitaa.com/Basir_MN
🌸 مقام معظم رهبری: ☝️ من به جوانان توصیه می‌كنم كه در فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشند؛ منتها مواظب باشند كه این فعالیت اجتماعی، آنها را از درس خواندن دور نكند. ۱۳۷۷/۱۱/۱۳ https://eitaa.com/Basir_MN