10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 #استوری | قرائت فرازی از زیارت آل یاسین توسط رهبر انقلاب
🏷 #مهدویت
💻 @Khamenei_ir
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرق کردن کشتی جنگی آمریکایی در اوچاکوو
🔹نیروهای مسلح روسیه کشتیهای جنگی آمریکایی و انگلیسی را در اوچاکووو غرق کردند.
🔹اینها همان کشتیهایی هستند که اخیراً به عنوان پشتیبانی نظامی به اوکراین منتقل شدهاند.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 انکار حبس امام در سلول انفرادی!
🔷 #اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۱۰
🔹آقای هدایتالله بهبودی در کتاب تحریفآمیز الف لام خمینی بخشهایی از سوابق مبارزاتی امام را مخدوش روایت کرده که یک نمونه بارز آن، انکار زندانی شدن امام در سلول انفرادی است!
▫️نویسنده الفلامخمینی چنین آورده است:
... آقای خمینی را نه در سلول مخصوص زندانیان، بلکه در اتاق بزرگ در حیات پادگان عشرتآباد زندانی کرده بودند. جلوی اتاق را هم با پرده حصیری پوشانده بودند[!]...
🔹البته مادامی که مواد خام و سرمایههای کار تاریخنگاری افراد، اسناد و مدارک ساواک و خاطرات آکنده از خطا و دروغ این و آن باشد و گزارشهای ساواک بدون استثنا برای برخی نویسندگان- العیاذ بالله- حکم آیههای قرآن را داشته باشد و تحقیق و تدبیر تعطیل شود، اینگونه وارونهنویسی و تحریف نیز دور از انتظار و شگفتآور نیست؛ زیرا از دید امثال بهبودی گزارشهای «رطب و یابس» ساواک و خاطرهگوییهای غیردقیق امروزین برخی راویان، از نوشتههای پنجاه سال پیش که زیر نظر امام و علامه شهید سید مصطفی تدوین و تألیف شده است از اعتبار بیشتری برخوردار است.
در یکی از منابع معتبر و متقدم تاریخ انقلاب اسلامی، ماجرای زندانی شدن موقت امام در سلول انفرادی چنین نقل شده است:
... امام در 4 تیرماه 42 که به پادگان عشرتآباد انتقال یافت حدود 24 ساعت را در سلول تنگی که در آن هوای آزاد، درست جریان نداشت و نشست و برخاست به دشواری صورت میگرفت گذرانید و... (نهضت امام خمینی، ج1، ص680)
🔹نویسنده محترم الف لام خمینی توضیح نداده است که این خبر را که اتاق امام در حیات پادگان عشرتآباد بزرگ بوده و جلوی اتاق را با پرده حصیری پوشانده بودند از چه منبع صادقی گرفته و روایت کرده است؟!
🔻این نکته را نیز نباید اژ نظر دور داشت که امام در پادگان عشرتآباد در محلی زندانی نبود که دیگر زندانیان میگذراندند. امام از روزی که وارد آن پادگان شد تا روزی که از آن بیرون آمد هیچیک از زندانیان یا متهمانی که در آن پادگان محاکمه شدند، اطلاعی از زیستن امام در آن پادگان به دست نیاوردند.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 الفلام و ارائه چهرهای محافظهکار و ضعیف از امام خمینی
🔷 الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۸
🔹با مطالعه و بررسی نوشتهها، گفتهها و اظهارنظرهای این و آن درباره امام، این نکته روشن میگردد کسانی که پیرامون شخصیت، جایگاه و ویژگیهای امام به بررسی مینشینند- صرف نظر از آنهایی که وابستگی جناحی و گروهی دارند و طبق انگارههای باندی و گروهی به تحریف اندیشههای امام میپردازند- برخی نیز به مصداق «هر کسی از ظن خود شد یار من»، بر پایه برداشت فردی و شاید حالات درونی خویش، امام را توصیف و معرفی میکنند، نه براساس برجستگیها و ویژگیهایی که در آن آزادمرد نهفته است.
▫️این است که گاهی افراد امامی را روايت میکنند که برساخته ذهن و گمان خودشان است نه امامی که در عالم واقع میزیسته!
🔻برای نمونه در کتاب الفلام خمینی به بازتکرار خاطرهای پرداخته و از زبان امام چنین آوردهاند:
... به آن طلبه که با خوانین ارتباط دارد بگویید پیش من نیاید، چون ما را متهم به ارتباط با خوانین میکنند...(الف لام خمینی، ص255)
🔹این قبیل ذهنیتسازیهای ناروا از امام در حالی صورت میگیرد که اسناد و شواهد، درِب منزل امام به روی عموم باز بود و امام هیچگاه از جوسازیها و یاوهگوییهای دشمن پروا نمیکرد و شخص یا جمعی را از دیدار با خود باز نمیداشت.
🔻بنابر گزارش ساواک در 1342/2/29 سه تن از مالکان لرستان با امام دیدار میکنند و او برای آنها سخنرانی میکند و در آن سخنرانی شاه را مورد حمله قرار دهد. (صحیفه امام، ج1، ص231)
آیا امام که آن گونه آزادمنشانه با مالکان دیدار و گفتوگو میکند و واهمهای به خود راه نمیدهد، میتواند تا آن پایه ضعف از خود نشان دهد و بگوید: «به آن طلبه که با خوانین ارتباط دارد بگویید پیش من نیاید»؟!!
امام آن ابرمرد تاریخ است که ضد تقسیم اراضی یا اصلاحات ارضی شاه فتوا داد و با صراحت اعلام کرد اصلاحات ارضی شاه مخالف عقل و شرع است و ملکی که از راه تقسیم اراضی شاهانه تصرف شده غصب و نماز در آن باطل است!
حال چگونه کسی ادعا میکند امام خمینی از دیدار فلان طلبه مرتبط با ملاک، خوف و هرس به خود راه دهد و راه بر بندد!
https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 الفلام و تضعیف پایگاه مرجعیت امام خمینی
🔷 الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۹
🔹تضعیف پایگاه مرجعیت امام خمینی به انحاء مختلف، یکی از اهداف جریان تحریف و تخریب شخصیت امام خمینی(قدس سره الشریف) بوده است.
متأسفانه کتاب الف لام خمینی نیز به سهم خود با جریاناتی پیوسته که از این ناحیه به تحریف شخصیت امام پرداختهاند. در الفلام چنین میخوانیم:
«البته (آقا) [امام] مرجع تقلید بودند، اما رژیم ایشان را به این عنوان نمیشناخت و لازم بود که این مسئله رسماً اعلام شود.»(الف لام خمینی، ص338)
🔹برخلاف این پندار جایگاه علمی و مرجعیت امام، پیش از آن که برای بسیاری از مردم آشکار و محرز شود، برای رژیم شاه شناخته شده بود. گزارشها و نشانههایی در دست است که این واقعیت را روشن میسازد که سالها پیش از آغاز نهضت امام، رژیم شاه از علم و فضیلت و احراز مرجعیت امام آگاهی کامل داشته است.
سرهنگ قولقسه، رئیس دایره امنیت و مذاهب در گزارشی در سال 1335ش اذعان دارد که امام در ایالات مرکزی و غرب ایران مقلد دارد. او بنابر گزارشی که به مرکز داده است بیش از یک ماه با لباس شخصی در قم زیسته و با کلاهپوستی و پیراهن یقه آخوندی و کفش پاشنه خوابیده، روزها در مدارس دینی و بیوت مراجع و علما پرسه میزده و شبها در قهوهخانههای قم با زائران و مسافران و مردم قم به گپ و گفت مینشسته و اطلاعات به دست میآورده است. او نتیجه پرسوجو و جستار خود را در زمینه جریانهای مختلف به تهران گزارش کرده و از جمله از عالمان بزرگی که پس از درگذشت آیتالله بروجردی، صلاحیت جانشینی او را دارند نام برده که یکی از آنها امام است. او در این گزارش خود در سال 1335ش آمار شاگردان امام را حدود پانصد نفر برآورد کرده و چنین آورده است:
«که از لحاظ درس حائز اهمیت است... در ایالات مرکزی و غرب ایران مقلد دارد».(نهضت امام خمینی، ج1، ص76)
🔹روزنامه کیهان در 12 فروردین 1340 چند روز پس از درگذشت آیتالله بروجردی از میان عالمانی که طبق دید صاحبنظران روحانی برای جانشینی آقای بروجردی و بر دوش گرفتن مرجعیت جهان تشیع صلاحیت دارند، نخست نام امام را آورده و چنین گزارش کرده است:
آقایانی که ذیلاً نام آنان برده میشود و طبق نظر علمای علوم دینی و کلیه اعضای حوزه علمیه شهر قم دارای صلاحیت مرجعیت تقلید و مورد اعتماد کامل حوزه علمیه هستند:
1. حضرت آیتالله حاج آقا روحالله خمینی...
ایشان یک درس فقه صبحها و یک درس اصول عصرها در حوزه علمیه قم تدریس مینمایند که در هر یک از درس ایشان متجاوز از 400 نفر دانشجو و طلاب علوم دینی شرکت دارند...
🔹جالب آنکه نخستوزیر وقت (علی امینی) در سال 1340 به بیت امام رفته و با ایشان به عنوان یکی از مراجع تقلید قم دیدار داشته است که نشان از این واقعیت دارد که رژیم شاه پس از درگذشت آیتالله بروجردی، امام را از علمای طراز اول و در مقام مرجعیت به رسمیت میشناخته است.
🔻روزنامه کیهان در تاریخ شنبه 2 دیماه/ 1340 با چاپ عکسهایی از دیدار نخستوزیر (علی امینی) با امام و دیگر علمای قم، زیر عنوان «نخستوزیر هنگام ملاقات با آیاتالله العظام، رؤسای حوزه علمیه قم» نوشت:
قبلاً به استحضار خوانندگان رسید که روز جمعه گذشته آقای نخستوزیر به اتفاق آقای شریفالعلما مشاور مذهبی و عدهای از همراهان با اتومبیل به قم رفت و پس از زیارت مرقد حضرت معصومه علیها سلام با چهار نفر رؤسای حوزه علمیه قم ملاقات کرد و عید سعید ولادت مولای متقیان علی علیهالسلام را به آنان تبریک گفت...
🔻رژیم شاه نسبت به امام، همان نظر را داشت که درباره دیگر علمای قم داشت و تفاوتی میان آنان نمیدید. در پی آغاز نهضت اسلامی در سال 1341 شاه در تلگرام خود به علمای قم (از جمله امام) آنان را با القاب واحدی خوانده بود که خود نشان از این واقعیت دارد که میان امام و دیگر علما تفاوتی نمیدید و به مرجعیت امام، اذعان داشت.
بنابراین، ادعای هدایتالله بهبودی که «رژیم ایشان را به این عنوان نمیشناخت» دور از واقعیت است.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 آیا مکتب امام(ره) تحریف میشود؟
[صفحه ۱ از ۲]
✍️ یدالله جوانی
🔹خطر تحریف مکاتب، اندیشهها و صاحبان هر مکتب و اندیشهای، از بزرگترین خطرها، آسیبها و آفاتی به شمار میآید که تاکنون بشر تجربه کرده و از رهگذر این تحریف، خسارتهای جبرانناپذیری را متحمل شده است.
▫️تحریف دین حضرت مسیح و دین حضرت موسی، چه بلاهایی که بر سر پیروان این دو پیامبر الهی نیاورد. تحریف دین اسلام، خسارتهای بیشماری را برای مسلمانان از صدر اسلام و دوره پس از رحلت پیامبر(ص) تا کنون، در پی داشته و میتوان گفت، ریشه اصلی مشکلات در جهان اسلام، به همین تحریفها برمیگردد. خواست خداوند متعال این بوده و هست که پیروان اسلام مکتب رسولالله(ص)، امت واحده باشند؛ اما تحریفگران مسلمانان را در اصطلاح عامیانه به 72 گروه تقسیم میکنند.
🔹تحریفگران کسانی هستند که وقتی یک مکتب و صاحب آن را در تعارض با منافع خود ارزیابی کرده و به دلیل مقبولیت و محبوبیت این مکتب و صاحبش در جامعه، نمیتوانند به طور کلی آن را نفی کرده و به کنار زنند، در راستای منافع خود به تحریف آن مکتب رو میآورند. پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، جریان تحریفگر اسلام و پیامبر، اسلام اموی را در مقابل اسلام نبوی پدید آورد. بسیاری از مصائب در تاریخ اسلام و از جمله پدیدآیی عاشورا به عنوان اعظم مصائب در آسمان و زمین، نتیجه همین تحریف است. جریان تحریفگر در تاریخ اسلام موفق شد، اسلام ناب محمدی(ص) را به حاشیه رانده و اسلامهای قلابی، بدلی و تحریف شده را در جامعه تبلیغ و ترویج کند. حضرت امام خمینی(قدسالله نفسه الزکیه)، با قیام در راه خدا، به کمک ملت بزرگوار و شریف ایران توانست بعد از هزار و چندصد سال اسلام ناب را حیاتی دوباره بخشیده و پرچم آن را در جغرافیای ایران به اهتزاز درآورد. پرسش اصلی آن است که آیا مکتب امام(ره) در معرض خطر تحریف قرار دارد یا نه؟ اگر این خطر دیده میشود و جریان تحریف در این خصوص فعال است؛ اولاً تحریفگران چه کسانی هستند و ثانیاً ما چه وظیفهای در قبال مکتب امام در وضعیت کنونی داریم؟
🔻پاسخ پرسش متأسفانه مثبت است و سوگمندانه باید گفت، بلافاصله پس از رحلت حضرت روحالله در خرداد سال 1368، جریان تحریف برای تحریف احیاگر دین اسلام در عصر جدید فعال شد و با تمام توان به تحریف و تخریب مکتب امام پرداخت و این جریان همچنان فعال است. تحریفگران مکتب امام(ره)، کسانی هستند که مکتب و آرا واندیشههای خمینیکبیر را در حوزههای گوناگون، در تعارض با منافع دنیایی خود ارزیابی میکنند.
🔻این تحریفگران شامل دشمنان خارجی و جریان ضد انقلاب، غربگرایان داخلی و حتی برخی از انقلابیون استحاله شده و همراهان امام(ره) هستند. دردمندانه باید گفت، یکی از دلایل موفقیت جریان تحریف مکتب امام(ره) در وضعیت کنونی، همراه شدن کسانی با جریان تحریفگراست که در واقع این افراد، بعضاً باید متولی این مکتب بوده و مسئولیت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) را برعهده دارند! این افراد از یک طرف با ساختوسازهای مجلل در مرقد مطهر حضرت امام(ره)، آن سادهزیستی بینظیر حضرت امام را نشانه رفتند و از طرف دیگر، نه تنها در برابر تحریفگراناندیشه امام صدا به فریاد بلند نکردند؛ بلکه در مواردی خود با تحریفگران همراهی کرده و علیه مدافعان واقعی حضرت روحالله، به خروش آمدند!
▫️حال در چنین شرایطی وظیفه جریان مؤمن انقلابی چیست؟ این جریان در قبال مکتب امام(ره) وظیفهای بسیار سنگین برعهدهدارد و این وظیفه روز به روز سنگینتر و مهمتر و سرنوشتسازتر میشود؛ چرا که در جنگ شناختی جبهه استکبار علیه جبهه انقلاب اسلامی، تحریف مکتب حضرت امام(ره) به یک هدف راهبردی تبدیل شده است.
🔹دشمنان به این جمعبندی رسیدهاند که یکی از راههای اصلی دور کردن ملت ایران از تفکر و روحیه انقلابی، تحریف مکتب امام است. اکنون جریان تحریفگر، به دنبال تصویرسازی غلط و منفی و به دلخواه خود از رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان است.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 آیا مکتب امام(ره) تحریف میشود؟
[صفحه ۲ از ۲]
🔹در چنین وضعیتی، باید علیه دشمن شکست خورده، وارد میدان جهاد و مبارزه شد. باید با این دشمنی دشمن مبارزه کرد و نگذاشت به اهدافش برسد. ماهیت این جهاد علیه دشمنان، همانا «جهاد تبیین» است.
🔻در این جهاد تبیین، باید روشنگری کرد و با روایتهای درست از حضرت امام(ره) و مکتب او که مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در زمانه ماست، با جریان تحریف و روایتهای نادرست و غلط او از امام(ره) مقابله کرد.
▫️وظیفه جهادگران تبیین در چنین وضعیتی، اولاً شناخت درست پیدا کردن از آرا و اندیشههای امام(ره) و بنیانهای فکری و سیاسی آن حضرت و عزیز سفر کرده و ثانیاً آشنایی کامل با زمانه بنیانگذار در دهه 60 و سیره عملی و چگونگی حکمرانی ایشان، و ثالثاً رصد جریان تحریفگر و چگونگی تحریف امام در وضعیت کنونی و رابعاً، مقابله با جریان تحریف از طریق روایت درست و تبیین صحیح از سیره نظری و سیره عملی امام است.
▫️از رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنهای(مدظلهالعالی)، میتوان به عنوان پرچمدار اصلی جهاد تبیین در برابر جریان تحریف طی 33 سال گذشته یاد کرد.
▫️معظمله در 33 سال گذشته در مقاطع مختلف و به ویژه هر سال در روز 14 خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بر روی تبیین مکتب امام و شرح شاخصههای این مکتب تمرکز کرده و نگذاشتند دستهای تحریفگر حرفهای و راهزنان فکری و اعتقادی مردم در تحریف امام آنگونه که میخواستند، موفق شوند.
🔹رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد سال 1392، موضوع اصلی بحث خود را تبیین مکتب امام قرار داده و با اشاره به ابعاد سهگانه این مکتب، شامل بعد معنویت، بعد عقلانیت و بعد عدالت، هر یک از ابعاد این مکتب را تشریح کردند.
🔹رهبر معظم انقلاب در همان روزهای پس از رحلت امام(ره) با صراحت فرمودند:
«راه ما راه امام است و ما با قوت این راه را ادامه خواهیم داد.» کسانی که با راه امام و خط امام آشنا باشند، شهادت خواهند داد که در 33 سال گذشته بعد از رحلت امام(ره) رهبر معظم انقلاب با تمام توان در تمامی حوزهها و عرصهها با قوت راه امام را ادامه دادهاند.
▫️این در حالی است که جریان تحریف با تحریف امام(ره) میخواهد القا کند که بعد از امام راه دیگری پیش گرفته شد! با جهاد تبیین و جهاد روایت درست از مکتب امام(ره) است که میتوان جریان تحریفگر را شکست داد.
📚 متن کامل یادداشت در کیهان
https://eitaa.com/Basir_MN
20.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | تحلیل وضعیت تولید علم در ایران پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی
⁉️ چرا #علم را به ثروت تبدیل و وارد صنعت نمیکنیم؟
⁉️ آیا مقالات ایرانی #کیفیت ندارند؟
⁉️ چند درصد از مقالات داغ جهان، سهم ایران است؟
⁉️ افزایش مقالات و #رشد_علمی چه گرهی از مشکلات مردم باز میکند؟
⁉️ وضعیت #دانشگاه در زمان رضاشاه و محمدرضا پهلوی چگونه بوده است؟
⁉️ آیا این میزان رشد در طول ۴۰سال طبیعی بوده است؟
#رستاخیز_علمی در ایران
#حجت_الاسلام_راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده کتاب #صعود_چهل_ساله
https://eitaa.com/Basir_MN
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش جمعی از مادحین و شاعران اهلبیت علیهمالسلام به اهانت اخیر عناصر مزدور بیگانه به ساحت مقدس امام هشتم علیهالسلام
https://eitaa.com/Basir_MN
مداحی آنلاین - نم نم بارون میزنه تو ایوون - محمدرضا طاهری.mp3
6M
🌸 #میلاد_امام_رضا(ع)
💐نم نم بارون میزنه تو ایوون
💐توی شب ولادت حضرت بارون
🎤 #محمدرضا_طاهری
👏 #سرود
https://eitaa.com/Basir_MN