eitaa logo
🔊🇮🇷بصیرت افزایی 🇮🇷
1.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
6.5هزار ویدیو
15 فایل
به کانال بصیرت افزایی خوش آمدید.
مشاهده در ایتا
دانلود
❌بهانه و مقدمه چینی برای قطعی گاز هم داره انجام میشه! خدا رحمت کند آقای رئیسی رو ،تا بودش به این چیزها ملت فکر هم نمی‌کردند... باید از الان به فکر ذخیره هیزم هم باشیم! 🆔@Basirat_afzaei110
«پشت پرده علمی قطع گسترده برق!» ⛔️‏پشت تخریب گسترده تیم رسانه‌ای دولت و پروژه بگیرهای مجازی و جریان لیبرال اقتصادی به اعتراض نسبت به قطع برق گسترده خانگی و صنعتی و ناکارآمدی تعمدی وزارت نیروی دولت پزشکیان ریشه در دو امر دارد: 🔻زمینه‌سازی برای گران کردن انرژی 🔺جبران تصویر ناتوانی دولت پزشکیان نسبت به شهید رئیسی ⚠️‏اما واقعیت ماجرا چیست؟ ▪️یکی از ناکارآمدترین وزرای دولت سیزدهم که توسط مجلس و جریان مافیای واردات خودرو با استیضاح فاطمی امین، وزیر موفق شهید رئیسی، به دولت قبل تحمیل شد؛«علی‌آبادی» بود که مزد تلاش خود برای زمین زدن دولت سیزدهم را با حضور در وزارت نیروی دولت پزشکیان گرفت! ▫️‏حضور علی‌آبادی در وزارت صنعت دولت قبل بلافاصله افت شدید شاخص‌های تولیدی کشور از جمله در حوزه خودرو را رقم زد و نارضایتی‌ها در این زمینه را افزایش داد. او در همان زمان نیز ایده قطع برق شهری و روستایی خانگی را به خاطر تامین برق شهرک‌های صنعتی مطرح میکرد که با مخالفت شدید «شهید رئیسی» ‏مواجه می‌شد. 🔖این در حالی است که طبق سالنامه آماری تامین اجتماعی ۹۸٪ بنگاه‌های اقتصادی کشور کمتر از ۵۰نفر نیروی کار داشته و ۶۱٪ کمتر از ۵نفر نیروی کار دارند. همچنین بنابر سرشماری مرکز ملی آمار بیش از ۲۲میلیون بانوی ایرانی شاغل به خانه‌داری بوده و با احتساب ۲۶میلیون خردسال و سالمند، ‏بیماران، معلولین، توان‌یابان و.. بیش از ۵۰میلیون نفر در منازل مستقر هستند. ‼️به عبارتی قطع برق خانگی به خاطر تامین برق شهرک‌های صنعتی یعنی برق بیش از ۵۰میلیون نفر در منازل و ۹۰٪ نیروی کار کشور شاغل در اصناف و کارگاه‌های خرد و متوسط به کمتر از ۱۰٪ نیروی کار کشور تخصیص یاید! ⭕️‏این یعنی ایجاد یک نارضایتی ملی و سلب رفاه کل کشور به خاطر منافع چند شرکت محدود فولادی و.. که از رانت گسترده نیز برخوردارند. 🚫با همین استدلال پوچ، علی‌آبادی وزیر فعلی نیرو که طرفدار و تا به خاطر سوابق مدیریتی گذشته خود تا حدی ذینفع گرانی برق و جایگزینی برق صنعتی نسبت به خانگی است، ‏بلافاصله پس از حضور در کرسی وزارت نیرو، علیرغم آن که هوا بسیار خنک‌تر نسبت به دوران قبل از مدیریتش بود و جمعیت چندمیلیون نفری در سفر اربعین بوده و مصرف برق به خاطر تعطیلات بسیار پایین‌تر از پیک مصرف گذشته بود، آگاهانه سبب قطعی برق گسترده شده تا زمینه پیاده‌سازی ایده‌های رانتی-لیبرالی خود را در جهت منافع اقلیت سرمایه‌سالار به کار گیرد. 🔘در همین راستا اگر ذره‌ای منافع آنان را به خطر اندازید لشکرهای سایبری با تامین مالی ذینفعان به شما حمله می‌کنند. ⚠️فتنه قطع برق گسترده خانگی و صنعتی را جدی بگیریم! ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 🆔@Basirat_afzaei110
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥سیدجواد هاشمی: هم با خاتمی رفیقم هم احمدی‌نژاد! 💥تنها فعالیتم در ستاد خاتمی بود اما خودم را اصلاح طلب نمی‌دانم ، خاتمی آدم صادقی است و دوستش دارم / بعد از خاتمی هیچکس نمی‌داند من به چه کسی رای دادم 💥چند دوره رأی ندادم اما این دفعه به پزشکیان رای دادم تا آن یکی نشود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔@Basirat_afzaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️وصیت تکاندهنده مرحوم فرج‌الله سلحشور 📌«اگر شهید شدم یا مُردم، من را در قطعه هنرمندان دفن نکنید» 📌حاج مهدی سلحشور: «برادرم به شدت به فضای حاکم بر سینما و تلویزیون نقد داشت چون معتقد بود هنر اسلامی و قرآنی آن چیزی نیست که امروزه در سینما و تلویزیون شاهد آن هستیم و از این رو علاقه نداشت که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود» 🤲شادی روح بلندش صلوات 🆔@Basirat_afzaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حس خوب قهرمانی اميرحسين عليپور بعد از قهرماني و دور افتخار با پرچم ايران: 🔹️حس خوبي بود، با پرچم كشوري دور افتخار زدم كه با اصالت ترين است و مردمش با شرف ترين و بهترين هستند. 🔹️اين پرچم براي مردمي است كه به خاطر آن خون دادند. حس خوبي داشت كه اين پرچم را به مردم جهان و كساني كه در ورزشگاه حضور داشتند، نشان داديم. 🔹️بادي كه در استادوفرانس مي وزيد به اين پرچم ميخورد و دل مردم جهان را مي برد. 🆔@Basirat_afzaei110
جنس دینداری آقای پزشکیان ربطی به دینداری انقلاب اسلامی نداره لطفا اگر نقدی به نجف رفتن ایشون دارید به همون جریانی بگید که براش رای جمع کردن.. چون دیندار تراز انقلاب اسلامی بود که دم اربعین به وزرای خودش گفت هوای کربلا نکنید چون دولت اسلامی و مشکل مردم مهم تر! 🗨 محمدزاده 🆔@Basirat_afzaei110
🔴 اینجا سواحل فحشاخانه آمریکا نیست.. اینجا سواحل فریدونکنار در جمهوری اسلامی ایران در ایام است!!!!!!!! برخی جاها ولنگاری‌ و برهنگی زنان در ایران به اوج رسیده است.... 🆔@Basirat_afzaei110
🔴خادم امام رضا کجایید؟ این اولین عزای بی‌شمای امام رضاست جایتان آنقدر خالیست خالی به وسعت تمام ناجوانمردی‌ها چه می‌دانستیم روزی خواهد آمد حتی نباشید و از دستاوردها بگویید ببخشید یادم نبود وقتی هم بودید نمی‌گفتید خلاصه جایتان خالیست خالی پیش همه‌ی خادمان خالی در مراسم خطبه خوانی حرم دست ما هم کوتاه شب عزای اربابتان است شاید در عزای آسمانیان کنار مولایتان هستید برای ما هم دعا بفرمایید شما آن بالای بالا حالتان خوب ما این پایین پایین حالمان بد دعایمان کنید.... ✍عالیه سادات 🆔@Basirat_afzaei110
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید. 🆔@Basirat_afzaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادای احترام علیرضا مختاری بعد از کسب برنز پاراالمپیک پاریس به شهدا 🆔@Basirat_afzaei110