هنوز بعد از چهل سال مشخص نیست کشمیری چگونه جانشین دبیر شعام بود و صمدی کلاهی چگونه در دفتر حزب جمهوری اسلامی استخدام شده بود.
اینکه کشمیری بدون همکاری افرادی یک کیف بمی گذاری شده را در یک جلسه میبرد و رئیس جمهور و نخست وزیر را ترور می کند و صمدی کلاهی هم که یک مسئول پایین رده تشریفات بوده یک اتاق را طوری بمب گذاری می کند که این ستون و طاق های بتونی این ساختمان ریزش می کند.
بعد از چهل سال هنوز هم رد پای نفوذ انفجار محل اقامت شهید هنیه و ترور اخیر قضات مشاهده میشود، علی رغم اینکه سیستم امنیتی و گزینش سخت تر و حساس تر شده است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی های ۴۰ سال پیش #رهبری در مورد آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای نخستین بار؛ رونمایی از نخستین شهر شناوری نیروی دریایی سپاه
🟤پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی شهادت دو قاضی برجسته
در پی شهادت دو تن از قضات برجسته قوه قضاییه رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
متن پیام حضرت آیتالله خامنهای به این شرح است:
🟠بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت عالِم مجاهد جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی رازینی و همکار ایشان قاضی شجاع جناب آقای حاج شیخ محمد مقیسه رضوان الله علیهما را به بازماندگان مکّرم ایشان تبریک و فقدان آنان را تسلیت عرض میکنم.
شهید رازینی در گذشته نیز در معرض سوء قصد بدخواهان قرار گرفته و سالها رنج جانبازی را تحمل کرده بودند.دو برادر گرامی ایشان قبلا به شهادت رسیده اند.
رحمت و رضوان خدا بر همه ی آنان و بر خانواده های باگذشت و صبورشان باد.
سیدعلی خامنهای۲۹دی ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاضی حافظ امنیت / نگاهی به سخنان ۲۵ روز پیش شهید مقیسه
شهید مقیسه: ما قضات دیوان عالی کشور، همچنان بازوان قدرتمند امامین انقلاب خواهیم ماند/ ناامنی در جامعه، خط قرمز ماست
( ۴ دی ۱۴۰۳ در جریان حضور رئیس قوه قضائیه در دیوان عالی کشور)
واکنشها و تدابیر دولت اصلاحات درباره فتنه کوی دانشگاه! | شماره اول
دولت اصلاحات با شعار «آزادی»، به هتاکیهای مکرر نشریات نسبت به باورها و عقاید دینی و انقلابی مردم بیاعتنا بود. برخی از نمایندگان مجلس پنجم، با ارائه لایحه «اصلاح قانون مطبوعات»، به دنبال محدود کردن آزادیهای بیضابطه مطبوعات برآمدند.
روزنامه سلام به مدیریت موسوی خوئینیها، با انتشار یک سند محرمانه و ناشناس، آغازگر دور جدیدی از آشوبها شد. این روزنامه با تیتر «سعید اسلامی (امامی) پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است»، ادعا کرد که سعید امامی، متهم به قتلهای زنجیرهای، چنین پیشنهادی داده است.
علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی، از روزنامه سلام شکایت کرد و این روزنامه توقیف شد. او بیان کرد: «نامه مربوط به سعید امامی نبوده و موضوع آن به اصلاح قانون مطبوعات ارتباطی ندارد.»
رادیو آمریکا در مصاحبهای با علیرضا نوریزاده، نشان شجاعت را به سینه موسوی خوئینیها اهدا کرد.
20 تا 30 نفر از اعضای دفتر تحکیم وحدت (بازوی دانشجویی اصلاحطلبان) با دعوت به تجمع در اعتراض به توقیف روزنامه سلام در خیابانهای کوی دانشگاه تهران تجمع و راهپیمایی کردند. شعارها به تدریج جنبه ضد نظام و برخی مسئولان را به خود گرفت. به دلیل عدم استقبال دانشجویان، این اعتراضات به خارج از کوی دانشگاه کشیده شد و نیروی انتظامی وارد عمل شد.
ادامه دارد ....
#استحاله_در_غرب
🟤نکاتی درباره ترورهای امروز!
۱. این اتفاق ناشی از حفره و نفوذ در دستگاه قوه بوده و امید است جرقه ای برای جدی گرفتن بیشتر بحث نفوذ در ارکان کشور باشد. نفوذهایی که گاهی به شهادت عزیزانمان ختم می شود و نفوذهای خطرناکتر از جنس فرهنگ و اندیشه که در لایه های گوناگون حاکمیت و به ویژه قوه مجریه شاهد آثار آن هستیم.
۲. قطار ایستاده را سنگ نمی زنند. اخیرا اقداماتی شجاعانه از جانب قوه قضاییه درخصوص شناسایی و محاکمه مهره های اسرائیل و منافقین صورت گرفته و این ضربات از سر خشم دشمن، از این منظر جای افتخار دارد.
۳. در مکتب اسلام و انقلاب، شهادت نه تنها ذره ای ما را به عقب نمی نشاند، که خاستگاه رویشها و جهشهای نو بوده و خواهد بود.
۴. بلافاصله پس از شنیدن خبر خودکشی در صحنه ی ضارب، ذهنم متوجه سازمان منافقین شد. خودکشی بعد از عملیات، مرام دیرین سازمان منافقین و اعضای بی مغز آن است.
۵. هیچ گروهکی مثل منافقین از این دو قاضی ضربه نخورده بودند؛ چه در جریان محاکمه افتخارآمیز 68 چه پرونده جدید علیه منافقان!
۶. امیدوارم سه قاضی دیگر مرتبط با اعدامهای 68 که در قید حیاتند تحت محافظت بیشتر قرار گیرند.
۷. اگر دست داشتن منافقان در ترور ثابت شود، باید بدون فوت وقت و تغییر صحنه، طبق ماده 51 منشور ملل درخصوص دفاع مشروع، مرکزیت نحسشان در آلبانی که براحتی در تیررس موشکهایمان است را هدف قرار دهیم. عقبنشینی غیرتاکتیکی و مصلحت سنجی بنفش، زمینهساز جنایات جدید این فرقه خواهد بود.
🟤 این شخص، سفیانی است
۱. سفیانی، سرخرو مو زرد چشم رنگی است:
«السُّفْيَانِيُّ أَحْمَرُ أَشْقَرُ أَزْرَقُ»[1]
احمر: سرخرو؛ اشقر: مو زرد، بور؛ ازرق: کبود چشم، چشم رنگی مایل به سبز.
«سفيانى سرخرو سفيد متمایل به سرخیپوست و زاغ چشم است»[2]
«اشقر» یعنی بور و مو زرد؛ «ازرق» یعنی چشمرنگی مایل به سبز[3]
۲. سفیانی دچار بیماری پوستی است:
«السُّفْيَانِي...بِوَجْهِهِ أَثَرُ جُدَرِيٍّ»[4]
۳. سفیانی، مکه و مدینه را ندیده است:
«السُّفْيَانِيُّ لَمْ يَعْبُدِ اَللَّهَ قَطُّ وَ لَمْ يَرَ مَكَّةَ وَ لاَ اَلْمَدِينَة»[5]
۴.سفیانی از روم میآید:
«يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّوم»[6]
۵. سفیانی، صلیب به گردن است:
«يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب»[7]
۶. سفیانی آخرین مُهره یهود است:
«إِنْ عُدْتُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِم»[8]
۷.سفیانی همپیمان حکومت عربستان قبل از ظهور است:
«فَيَبْتَدِرُ الْحَسَنِيُّ إِلَى الْخُرُوجِ فَيَثِبُ عَلَيْهِ أَهْلُ مَكَّةَ فَيَقْتُلُونَهُ وَ يَبْعَثُونَ بِرَأْسِهِ إِلَى الشَّامِيِّ...يَبْعَثُ الشَّامِيُّ عِنْدَ ذَلِكَ جَيْشاً إِلَى الْمَدِينَة»[9]
حکومت عربستان، نفس زکیه که از سادات است را به شهادت میرساند[10]
۸. سفیانی فریاد انتقام سر میدهد:
«السُّفْيَانِيّ...يَقُولُ يَا رَبِّ ثَأْرِي ثَأْرِي»[11]
۹. کینه و حقد سفیانی، نسبت به شیعیان بارز است:
«السُّفْيَانِيّ...حَنَقَهُ وَ شَرَهَهُ إِنَّمَا هِيَ عَلَى شِيعَتِنَا»[12]
۱۰. هَم و غَم سفیانی بعد سوریه، حمله به عراق است:
«السُّفْيَانِيُّ...لَا يَكُونُ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا الْإِقْبَالَ نَحْوَ الْعِرَاق»[13]
۱۱. سپس سفیانی عزم حمله به ایران را خواهد داشت در حالیکه ایرانیان مهیای ظهور میشوند:
«تُقبِلُ خَيلُ السُّفيانِيِّ في طَلَبِ أهلِ خُراسانَ فَيَقتُلونَ شيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ بِالكوفَةِ ثُمَّ يَخرُجُ أهلُ خُراسانَ في طَلَبِ المَهدِيِّ»[14]
۱۲. ایرانیان، در آستانه ظهور شکست سختی را بر لشکر سفیانی موردحمایت غربی ها وارد میکنند:
«إذا خَرَجَت خَيلُ السُّفيانِيِّ إلَى الكوفَةِ بَعَثَ في طَلَبِ أهلِ خُراسانَ و يَخرُجُ أهلُ خُراسانَ في طَلَبِ المَهدِيِّ فَيَلتَقي هُوَ وَالهاشِمِيُّ بِراياتٍ سودٍ عَلى مُقَدِّمَتِهِ شُعَيبُ بنُ صالِحٍ فَيَلتَقي هُوَ وأَصحابُ السُّفيانِيِّ بِبابِ إصطَخرَ فَتَكونُ بَينَهُم مَلحَمَةٌ عَظيمَةٌ فَتَظهَرُ الرّاياتُ السّودُ و تَهرُبُ خَيلُ السُّفيانِيِّ فَعِندَ ذلِكَ يَتَمَنَّى النّاسُ المَهدِيَّ ويَطلُبونَهُ»[15]
بعد از شکست سفیانی توسط ایرانیان، مردم در تمنای حضرت مهدی لحظهشماری میکنند:
«إذا هَزَمَتِ الرّایاتُ السّودُ خَیلَ السُّفیانِی...تَمَنَّى النّاس المَهدِی فَیطلُبونَه»[16]
و بعد از ظهور، لشکر اعزامی از ایران که اصحاب قائم نیز در میان آنان حضور دارند، با امام مهدی بیعت خواهند کرد:
«رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ...وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم[17]؛ فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِی بَعَثَ إِلَیهِ بِالْبَیعَة»[18]
پینوشت:
1. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶. صدوق، کمالالدین، ج۲، ص۶۵۱.
2. غفاری، غیبت نعمانی، ص۴۲۵.
3. ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۷۳.
4. صدوق، کمالالدین، ج۲، ص۶۵۱.
5. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶.
6. شیخ طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
7. شیخ طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
8. قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴.
9. کلینی، الکافی، ج۷، ص۲۲۵.
10. آیتی، تاملی در نشانههای ظهور، ص۲۳۴.
11. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱.
12. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰.
13. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
14. نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج۸، ص۲۸۹.
15. سیوطی، العرف الوردی، ص۱۲۵.
16. کنز العمّال، ج۱۴، ص۵۹۰.
17. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
18. شیخ طوسی، الغیبة، ص۴۵۲.
🟤 یهودیت سیاسی و تمایل به قتل خداوند!
۱. شاید بتوان گفت اوّلین صهیونیست یا اولین مثالِ یهودیت سیاسی #قابیل بود. زیرا معتقد به خداوند، اما متنفّر از او بود؛ مطّلع از حقانیّت فرد مؤمن و دشمن او؛ توأمان آگاه به حقانیّت و دشمن حقانیّت. از سوی خداوند، قتل هابیل همچون نمادی به کار گرفته شد برای انتقال این حقیقت که قتل و فساد در زمین اگر از سوی اصحاب دین صورت گیرد، به فسادی فراگیر تبدیل میشود. خداوند بر همین اساس به بنیاسرائیل گفته بود که کُشتن یک نَفْس گویی کُشتن همهٔ نفوس است. (مائده : ٣٢)
۲. نزد بنیاسرائیل، تدریجاً کُشتن کسانی که مخالفِ سوءاستفاده از «حقیقت» برای «منفعت» بودند، سنّت شد و این سنّت شامل کُشتن انبیاء هم شد. انبیاء بنیاسرائیل (ع) خود اصلیترین مخالفِ #یهودیت_سیاسی یا نژادپرستانه بودند و بسیاری از آنها قربانیِ این مخالفت خود شدند. آنها جلوهٔ مخالفت دین موسی (ع) با اعتقادِ نژادیِ در حال تکوین بودند.
۳. مشخّصهٔ عمومی دیگر، #زیادهروی یهودیت سیاسی است. یهودیان سیاستگرا، اسرافکنندگان در زمیناند، یعنی تمایلشان به بَهرهکشی، از نیاز ناشی نمیشود، بلکه از تفکّرشان دربارهٔ نیازشان ناشی میشود؛ تفکری از نیاز که کلّ زمین و بشریّت را سوژهٔ خود میپندارد. آنها تمایل سیریناپذیرشان به بَهرهکشی از زمین را با تمایلی غریب به تغییردادنِ سازوکارهای طبیعیِ موجود در زمین بهپیش میبرند. «آنها گوش حیوانات را میبُرند و خلقتشان را تغییر میدهند.» (نساء : ۱۱۹)؛ همان که امروزه به آن #مهندسی_ژنتیک میگویند!
۴. این فسادْ، فساد در عالم طبیعی است، اما آنها در عالم انسانی نیز سخت به فساد میپردازند؛ «یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» (بقره : ۲۰۵). و شاید نسل مهمتر است. آنها به تعبیر کامو، کلمات را به فحشا میکشانند، به واژگان پیچشهای شگرف میدهند و تفاسیر پیچیدهای بر روی نصوص صورت میدهند تا مراد خود را حاصل کنند: «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ» (نساء : ۴۶)، در آیهٔ ۷۵ سورهٔ بقره این معنا آمده است که آنها سخن خدا را میشنیدند و پس از تعقّل، آن را #تحریف میکردند و از سرِ قصد چنین میکردند.
۵. متون کلاسیک #علوم_انسانی، تا حدّی و شاید تا حدّ زیادی متأثر از این تمایل ویژهی یهودانه است. یهودیان در جهان شمارِ اندکی دارند، اما در عرصهٔ علوم انسانی تکثّر و گستردگیِ آشکاری دارند و این تناقض عجیبی است.
۶.#صهیونیسم بزرگترین مثالِ «فراموشیِ عامدانهٔ خداوند» است. صهیونیسم یا یهودیت سیاسی، نبرد با خداوند و بنابراین نبرد با امر اخلاقی و عادلانه، بر روی گسترهٔ کره زمین در طول تاریخی چندهزارساله است. #شیطان در حال معرفتِ کامل به خداوند با او دشمنی و نسبت به او نفرت میورزد و #بنیاسرائیل ربّشان را از روی کینه و خشم صدا میزنند: «رَبَّنَا عَجِّلْ لَنَا قِطَّنَا» (ص : ۱۶).
۷. هرکسی بر طینت خود میتند. صهیونیسم ارادهٔ شرآمیز درون خود را بازتولید میکند. لازم نیست ارادهٔ شرّ را داشته باشد یا آن را انتخاب کند، فعل او خودبهخود #شرارت است. همچون درندهای که نااندیشیده میدَرَد و خزندهای که غریزتاً نیش میزند. یهودیت سیاسی (یا بهقول امروزیها صهیونیسم) همهٔ شرّ روی زمین است، ابتدا و نهایت شرارت در تاریخ بشر از زمان تکبّر شیطان تاکنون.
۸.یهودیت سیاسی تدریجاً در طول زمان از هر نظر تکامل یافت و فقط تکاملِ معطوف به تأسیس #دولت را کم داشت که آن هم پس از جنگ دوم جهانی (۱۹۴۷) محقّق شد. بعد از جنگ دوم، یهودیت سیاسی خود را نظراً و عملاً گسترد و نفوذش را به اوج رساند. اینک صهیونیسم یک شرّ #جهانی (وسیع)، #اندیشیده (خانهکرده در نظریه)، #ژرف (ریشهیافته)، #سازمانیافته، عامل در حوزهٔ ناخودآگاه و مجموعاً «بزرگترین شرّ تاریخ انسان» است. هیچ امر شرّی این ویژگیها را ندارد.
۹.سوگناک آنکه متأسفانه شرّ مجسّم یا تمامیّت شرارت، قابل مذاکره و تعامل و تفاهم نیست. دربرابر آن، فقط #مبارزه یا #مقاومتْ معقول است. مبارزه با یهودیت سیاسی، برای ما انسانها که دوست داریم در آرامش زندگی کنیم، تراژدی عقل یا سوگ دانایی است. اگر صهیونیسم نباشد، مثال شرّ یا شرِّ تمام، تصوّری بلاتصدیق است.