"هویت زنان و دختران جوان ایرانی و نقش آنان در تمدن سازی"
🔸هویت دارای ابعاد مختلفی است و مهمترین بعد آن، هویت فردی و اجتماعی برای نقش پذیری و رسیدن به حقوق واقعی در اجتماع است.
🔹دست یابی به هویت موفق در کشورهای در حال توسعه، به دلیل تعارض نقش های سنتی و مدرن، کاری دشوار و سخت است.
🔸نقش خانواده مسلمان و سیاست های هویتی در رفع تعارض، هویت یابی صحیح دختران جوان و شکل گیری تمدن صحیح ایرانی-اسلامی، حائز اهمیت است.
🔹عوامل و مولفه های تاثیر گذار متعددی بر هویت دختران و زنان جوان ایرانی نقش دارند، اما از میان عوامل اجتماعی، برجسته ترین نقش را خانواده و والدین دارند. فردی که دارای هویت خانوادگی است، مناسبات و روابط عاطفی صمیمی با خانواده داشته و حاضر است از آرزوهای خود در جهت استحکام خانواده چشم پوشی کند.
🔸خانواده نیز بهتر است برای شکل گیری هویت مطلوب در جوانان و به ویژه دختران، توجه مناسبی به شرایط آنها داشته و حس خودباوری و اعتماد به نفس را در آنها تقویت نمایند.
🔹یکی از اهداف تربیتی دختران، تعدیل توجه نسبت به ظاهر و مصروف داشتن ذهن و فکر به سمت زیبایی های باطنی است. مذهب و دین در گرایش به سمت زیبایی های باطنی تاثیر گذار است؛ زیرا در مورد راهبردهای اساسی زندگی راهگشاست.
🌐لینک مقاله
https://jwica.ut.ac.ir/article_19990.html
✍زهرا پیشگاهی فرد، مریم امیداوج، ۱۳۸۸.
#هویت_زنان
#جامعه_سازی
#تمدن_سازی
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بینات
https://eitaa.com/Bayenat_center
"نقش تربیتی پدر در هویت یابی دختران"
🔺در اثر گسترش صنعت و جهانی شدن، شکاف زیادی بین نسل نوجوان با والدین به وجود آمده و هویتیابی نوجوانان دستخوش تغییراتی شده است.
🔺"نقش پدری" یکی از نقش های جنسیتی است که در تحکیم خانواده و شکل یابی هویت افراد خانواده به ویژه فرزندان مؤثر است.
🔻بر اساس یافتههای به دست آمده، نقش تربیتی پدر از دوران بارداری مادر شروع و تا دوره خردسالی، دوران پیش از بلوغ و حتی دوران پس از بلوغ دختر نیز ادامه مییابد. با این وجود، دوره نوجوانی دختران اهمیت بیشتری داشته و نقش پدر در شکلگیری هویت صحیح در این دوره مهم است.
🔺بر اساس پژوهشها، دختران برخوردار از حمایت عاطفی پدر به عنوان اولین جنس مخالف مورد ارتباط، در بزرگسالی کمتر دچار انحراف و تصمیمهای سطحی و هیجانی میشوند و هویتیابی موفقتری خواهند داشت.
🔺پدرانی که بیشتر با دختر خود همراه هستند و برای آنها وقت می گذارند و به تأمین نیازهای روانشناختی و تربیتی آنها توجه می کنند، در آینده دخترانی مستقل و قوی خواهند داشت که در برابر جنس مخالف دچار آسیب نمی شوند.
🔻در رویکرد اسلامی نیز به ضرورت توجه به هویت متمایز دختران و پسران بر اساس تفاوتهای بیولوژیکی و زیستی و همچنین تفاوت نقشهای اجتماعی آنها اشاره شده است.
✍معصومه نفیسی راد، ۱۴۰۲
🌐لینک مقاله
https://mtr.jz.ac.ir/article_196073.html
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بینات
https://eitaa.com/Bayenat_center
🎙هویت دادن و شخصیت بخشیدن به یک زن باعث میشود که یک نسل مفید و مهذّب تحویل جامعه بدهد که جهادگر شوند و به جامعه کمک کنند.
🔹خانم دکتر مروه عمیص
#رویداد_بین_المللی_مهنّا
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بیّنات
https://eitaa.com/Bayenat_center
96.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🎞🔸۹:نمایی کلی از رویداد بینالمللی مهنّا _استان مرکزی _ دانشگاه اراک _ مرکز تحقیقات زن وخانواده بیّنات
▫️🕛▫️🕛▫️🕛▫️🕛▫️🕛▫️
درتمدنسازی، «هویت» نقش اساسی دارد. هویتها هستند که انسان را به کار میگیرند. اگر میخواهی انسانی را از خود کنی، هویت وابسته به او بده. اگر انسان استقلالگرا میخواهی، به او هویت استقلالطلب بده. اگر انسان مصرفگرا و هرزه میخواهی، به او این چنین هویتی را تزریق کن. اگر انسان مجاهدِ شهادتطلب میخواهی هم. در فرآیند تمدنسازی، هویتسازی جزو ضروریات است.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بینات
https://eitaa.com/Bayenat_center
🔘طرح یک مسأله | نقش کانونهای دینی در نبرد تمدنی
▪️در تمدن غرب، مصرفگرایی، کوتاهخواهی، شهوتخواهی، شهرتخواهی، انفعال، سکوت، بردگی نوین و... مطلوب است. این تمدن برای بقایش باید هویتی را در مردم بوجود آورد که همینها را بخواهند. همان جور که تمدنسازان میگویند، زیست کنند. برخلاف تمدن اسلام که به سراغ فطرت انسان میرود و هدفش شکوفا کردن ظرفیتها و خواستهای فطری انسان است. اینجا نقطۀ تقابل دو تمدن است، نقطۀ تقابل دو مکتب، دو ایدئولوژی، دو جهانبینی. در این تقابل، #تمدن غرب به دنبال ترویج اباحهگری و فساد و تمدن اسلام به دنبال ترویج زیست مومنانه است. 🔻🔻🔻
▪️هر کدام برای اهدافشان کانونهایی را تأسیس، تجهیز و بهکار میگیرند. این نبرد، نامتقارن است. یعنی هر طرف، امکاناتی، داراییهایی، ظرفیتهایی دارد که آن دیگری ندارد. از میان همۀ داراییهای جبهۀ حق، مسجد، هیئت و مراسمهای دینی میتواند نقش مؤثرتری در این نبرد تمدنی ایفا کند. اینها همان چیزهایی است که طرف مقابل ما آنها را ندارد و از آن محروم است. این کانونها در این نبرد پیچیده، سخت، زمانبر و پر هزینه باید ابتدا اصل این نبرد و بعد قواعد و پیچیدگیهای آن و سپس نقش خودشان را پیدا کنند.
✳️جبهۀ حق چشم امیدش بیش از امکانات دیگرش، به این کانونهاست. اما راستی اینها برای نصرت جبهۀ حق بایستی چه کنند؟ فرماندهان چه کسانیاند؟ باید به چه امکانات سختافزاری و نرمافزاری مجهز باشند؟ باید در مواجهه با انواع حملههای دشمن چه کنند؟ یا نه باید چگونه حمله کنند؟ چه چیزهایی را باید بدانند؟ مخاطبینشان چه کسانیاند؟ با چه ذائقه و نیازی؟ چگونه بایستی رصد و پایش شوند؟ چگونه میتوانند به روزرسانی شوند؟ و...
✍️اسماعیل فخریان
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بینات
https://eitaa.com/Bayenat_center
📢 #اطلاعیه
#پژوهش
#مقاله
🔰 پژوهشکده سبک زندگی و هویت ایرانیان دانشگاه شیراز برگزار مینماید:
🔶 *دومین همایش بینالمللی علوم انسانی و هویت ایرانیان*
🔸 ۱۶ و ۱۷ اردیبهشتماه ۱۴۰۴- دانشگاه شیراز
*مهلت دریافت چکیده مقالات: ۱۵ آبانماه*
*مهلت دریافت مقالات: ۱۵ دیماه*
🔗 وب سایت همایش
https://iranianidentity.shirazu.ac.ir/fa/
≡───────────
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
📊مرکز تحقیقات زن وخانواده بینات
https://eitaa.com/Bayenat_center
🔥 لیست ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای پژوهش
✅ سایت typeset.io
🟡 پاسخ به سوال بر اساس مقالات
🟡 ساخت جدول اطلاعات از فایل مقاله
🟡 دستیار مطالعه مقاله
🟡 بازنویسی متن
✅ سایت researchrabbit.ai
🟡 دسته بندی مقالات
🟡 پیدا کردن و اتصال مقالات مشابه
✅ سایت glasp.co
🟡 یادداشت برداری از مقالات
✅ ابزار copilot.microsoft.com
🟡 جستجو با هوش مصنوعی
🟡 سوال و جواب از فایل و سایت
🟡 دستیار مطالعه مقاله
🟡 درک و توضیح تصویر
✅ سایت gemini.google.com
🟡 جستجو با هوش مصنوعی
🟡 درک و توضیح تصویر
✅ سایت semanticscholar.org
🟡 جستجوی مقاله
🟡 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت consensus.app
🟡 پاسخ به سوال براساس مقاله
✅ سایت elicit.com
🟡 پاسخ به سوال بر اساس فایل مقاله
🟡 استخراج لیست مفاهیم برای مقاله
🟡 استخراج اطلاعات از مقالات
✅ سایت scite.ai
🟡 استناد جملات به مقالات
✅ سایت connectedpapers.com
🟡 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت scholarcy.com
🟡 خلاصه سازی مقاله
✅ سایت paperpal.com
🟡 کمک به نوشتار مقاله
#هوش_مصنوعی
#ابزار
https://eitaa.com/Bayenat_center