به نظر میرسد که ایراد سید فاضل میلانی به سید فضلالله خدشهای جدی است، چراکه اگر قرار باشد روایات تاریخی را با عقلانیت فردی و امروزی بسنجیم، نباید یک بام و دو هوا رفتار کنیم و در نتیجه مجبوریم بخش مهمی از میراث فرهنگی خود را کنار بگذاریم. تا زمانی که منتقدان ضرب و جرح و شهادت دختر پیامبر(س) استدلالهای مشخص خود در تضعیف روایات را عرضه نکنند این جدال، بیثمر و تفرقهافکن خواهد ماند، چرا که با روش استدلال آنها میشود حتی در فاجعه عاشورا و بسیاری از فجایع قطعی تاریخی نیز خدشه نمود. اینجاست که میتوان منطق عاشورایی کردن فاطمیه را درک کرد.
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
🌐فاطمیه چرا عاشورایی شد؟/بازنشر
راوی #دینی: سال ۱۳۷۹ بود که زمزمه سخنرانی مرحوم آیتالله سید محمدحسین فضلالله در قم غوغایی بهپا کرد. روحانی برجسته ضداسرائیلی لبنان در خطبه نماز جمعهاش در بیروت با لحن طعنهآمیزی امکان عقلی «ضرب و جرح» و «شهادت» را درباره حضرت فاطمه زهرا(س) اینگونه زیر سؤال برده بود:
«مردم از شخصیت حضرت زهرا(س) غافل شده و به مسأله شکستن پهلو مشغول شدهاند. این چیزی است که در عقل ما نمیگنجد. برخی از مردم میگویند سید به شکسته شدن پهلو ی زهرا اعتقاد ندارد و این از اصول دین است. بیاید کمی فکر کنیم. اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چه بود؟ امام علی ترسو بوده؟! شما همگی ازدواج کردید، اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت مینشینی و میگویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟! یا از همسرت دفاع میکنی؟ اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه میگویند؟ ... آنطور که میگویند میخ زنگ زده بود. آیا این معقول است؟! برای من قانعکننده نیست. برای بسیاری از مردم فقط گریاندن مهم است و هر حدیث غیرعقلی را میپذیرند».
این سخنان که در یک جمع عمومی و بدون بیان استدلالهای علمی در تضعیف مستندات باوری که به اذعان خود فضلالله باور اغلب شیعیان است بیان شده بود، واکنشهای تند مراجع قم را در پی داشت؛ گروهی به صدور بیانیه اکتفا کردند، گروهی به تألیف کتاب در نقد سخنان فضلالله پرداختند و مرحوم آیتاللهالعظمی تبریزی نیز دسته عزاداری خود را در قم به راه انداخت و آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و مرحوم فاضل لنکرانی از وی تبعیت کردند. میرزای تبریزی همچنین خواهان عاشورایی شدن فاطمیه در سراسر کشور شد تا مانع از فراموش شدن ظلمهای متعدد علیه دختر پیامبر شود.
مرحوم فضلالله در واکنش به انتقادات گسترده علمای شیعه کتابی به نام «الزهراءالقُدوَة» نوشت و در صفحه 109 آن گفت که منکر شکستن پهلو، سقط جنین و شهادت حضرت زهرا(ع) نشده و صرفا پرسشهایی درباره سند و متن روایتهای موجود مطرح کرده است. آقای فضلالله همچنین با اشاره به اینکه تشکیک وی کمتر از تشکیک شیخ مفید و شیخ محمد حسین کاشفالغطاء بوده، در صفحه 183 کتاب، معنای مرسوم درباره عبارت «الصدیقة الشهیدة» در حدیث امام کاظم(ع) را نپذیرفته و گفته بود که مراد از «شهید» در این روایت، نه «مقتول»، بلکه «گواه» است که مقامی برتر از شهید به معنای مقتول دارد. وی در سخنرانیهای دیگرش نیز گفت که فقط خواهان تحقیق درباره صحت این روایات شده و آنها را انکار قطعی نکرده است. وی البته در همان ایام در زیارت زینبیه دمشق به آیتالله سید فاضل میلانی؛ اسلامشناس برجسته مقیم لندن گفته بود: «هر چه در روایات شهادت نگاه کردم آنها را ضعیف یافتم و سند محکمی برای این موضوع پیدا نکردم». و پاسخ شنیده بود: «اگر ملاک شما ضعف سند است، دستگاه مرجعیتی هم که شما در لبنان به هم زدهاید، بند حدیث ضعیف عمر بن حنظله است».
یکی از منابع مورد استناد آیتالله فضلالله کتاب «جنة المأوی» نوشته آیتالله محمدحسین کاشفالغطاء بود که در صفحه 63 هرگونه ضرب و جرح حضرت فاطمه را از نظر وجدانی و عقلی غیر قابل قبول دانسته است. نحوه استدلال فضلالله نیز همانند کاشفالغطاء بود و هر دو میگفتند امکان نداشته که چند روز پس از وفات پیامبر(ص) چنین رفتاری با دختر ایشان صورت گیرد. کاشفالغطاء به روحیه عربی استناد کرده که ضرب و جرح زنان را خلاف شأن مردانگی میدانستهاند و حتی یکی از منصوبان ابنزیاد در سال 61 هجری به این روحیه ملتزم بوده است. با این حال آیتالله شهید قاضی طباطبایی که بر کتاب استادش پاورقی زده است، در پاسخ به این استدلال استادش یادآوری کرده که علاوه بر وجود روایات فراوان و صحیح در منابع شیعه و برخی منابع اهل سنت که دلالت بر ضرب و جرح دارد، نمیتوان به صرف اینکه در سخنان امام علی و حضرت فاطمه(ع) اشارهای به ضرب و جرح نشده، انبوه روایات شیعه و سنی را انکار کرد، چرا که بسیاری از افراد بزرگمنش در رفتارهای اعتراضی خود گلایههای شخصی را مطرح نمیکنند. لذا امام علی و همسرشان نیز صرفا به غصب خلافت و مصادره فدک که جنبه مهم اجتماعی و عقیدتی داشت اشاره میکردند.
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کودکان را جدی بگیریم! . https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماساژ قلب ژاپنی که برای افراد ۴۰ سال به بالا بسیار ضروری است..
روزی سه دقیقه به قلب خود توجه کنیم
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشمزه ولی... https://eitaa.com/Bayynat
4_5987908713908799164.mp3
10.48M
بسیار مهم
گوش دادن این نیم ساعت سخنرانی استاد عباسی بر هر آدمی که آینده کشور ،نظام و انقلاب براش مهمه واجبه!
پشت پرده اقدامات دولت لیبرال
مهم تر از هرچیزی که تاحالا شنیدید.
حتما گوش کنید و برای دیگران ارسال کنید.
https://eitaa.com/Bayynat
میهمانها، دختر 27ساله را برای نداشتن مو مسخره کردند؛ او خودکشی کرد
▫️ساعت 14:08 دقیقه 19 بهمن مأموران کلانتری 112 ابوسعید بازپرس جنایی را در جریان مرگ خودخواسته دختر جوانی قرار دادند.
▫️بهدنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد و بررسیها نشان میداد که دختر 27 ساله بهخاطر ابتلا به بیماری مجبور به تراشیدن موهای سرش شده بود.
▫️اما وقتی برای شرکت در یک میهمانی دوستانه کلاه گیس گذاشته بود ناگهان کلاه گیس از سرش افتاد. این موضوع باعث شد تا چند نفر از میهمانها او را مسخره کنند و دختر جوان بعد از بازگشت به خانه با خوردن دهها قرص خودکشی کرد./ ایران
https://eitaa.com/Bayynat
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فیلمی کم یاب از دهه ۶۰ از جمع آوری کمک های مردمی به جبهه های جنگ
♦️مسئولین غربگرا وکدخدا پرست ببینند مردم چگونه از نظام وانقلابشون دفاع کردند
♦️خیانت به این مردم حرام است
https://eitaa.com/Bayynat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوئد؛ بهشت رویایی غربزدهها را از نزدیک ببینید!
یک خانم باردار توسط پلیس سوئد در مترو بازداشت و به زور از قطار بیرون رانده می شود. افسران پلیس، این خانم باردار را روی شکم می خوابانند تا به او دستبند بزنند.
اما علت این رفتار وحشیانه پلیس سوئد چیست؟ این خانم چون دچار درد حاملگی شده بود و میخواست فوری به بیمارستان برسد، پریشان از خانه خارج شد و هنگامی که پلیس از او خواست تا بلیتش را نشان دهد، کمی طول کشید تا کارت بلیت را در شلوغی کیفش پیدا کند!
#غرب_وحشی
https://eitaa.com/Bayynat
آیت الله تبریزیان :
💎 سالهای سال است که طب شیمیایی حرف اول را می زند ونتیجه اش را مردم دیدند .
👈 حال بگذارید مجال برای ورود طب اسلامی باز شود تا (انشالله) در اندک مدتی شاهد تحول در حوزه سلامت باشیم .
❌ #پایان_دیکتاتوری_طب_شیمیایی_نزدیک_است.
https://eitaa.com/Bayynat
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوربین_مخفی | توزیع وام در #راهپیمایی 22 بهمن! 😉
https://eitaa.com/Bayynat