eitaa logo
بیّنات
1.4هزار دنبال‌کننده
64.4هزار عکس
49.7هزار ویدیو
437 فایل
این کانال بر اساس اعتقاد به توحید و تحول بدون مرز کمال گرا، تحت لوای ولایت، تعقل و تدین ایجاد شده است. (کپی و انتشار، فقط با ذکر یک صلوات) (با عرض پوزش تبادل و تبلیغات نداریم)
مشاهده در ایتا
دانلود
در بلا هم می‌چشم لذات او مات اویم مات اویم مات او https://eitaa.com/Bayynat
اختلاف بر سر حجاب نیست، اختلاف بر سر ولایت است. 🔺‏۱) فرق خدا و شیطان در جایگاه ولی این است که شیطان نه‌تنها انسان را سر جایش نگه می‌دارد، بلکه در عین حال که نمی‌توان از او چیزی طلب کرد او اطاعت و سرسپردگی محض طلب می‌کند. حال آنکه خدا نه‌تنها انسان را به شبیه خدا شدن فرا می‌خواند، بلکه انسان را به درخواست داشتن از خود (دعا) توصیه می‌کند. 🔺‏۲) رابطه شیطان در جایگاه ولی (طاغوت) و انسان رابطه یک‌طرفه و سلطه‌جو است، حال آنکه خدا می‌گوید: ادعونی استجب لکم. یعنی من اربابی هستم که حاضرم در خدمت خواهش‌های بنده‌ام دربیایم و روابط ارباب و بردگی را برعکس کنم. در یک کلام انسان در ولایت الله عاملیت دارد اما در ولایت شیطان نه. 🔺‏۳)خدا خود را مسئول رشد و ارتقاء انسان می‌داند و در همین مسیر حتی اختیار سرپیچی هم به انسان می‌دهد. در واقع در ولایت الله، انسان برده‌ایست که می‌تواند با کار و مجاهدت و عاملیت خود روابط قدرت را برعکس کند. بنابراین برعکس ولایت شیطان، رابطه خدا و انسان رابطه دوطرفه و دیالکتیک است. 🔺‏۴) به دلیل گره خوردن مناسبات مذهب و الیگارشی‌های اقتصادی و سیاسی در طول تاریخ، متکلمین مذهبی آرام آرام مناسبات ولایت شیطانی را جانشین ولایت الله کرده‌اند. برای همین است که مذهب اهل کلام وقتی وارد سیاست می‌شود «استبداد پرور» است و وقتی وارد جامعه می‌شود «مقلد پرور». 🔺‏۵) بنابراین نه‌تنها در مذهب اهل کلام جایی برای عاملیت انسانی نیست‌، بلکه ولایت در مسلک کلامیون از "فرم" سلطه‌جوی "ولایت شیطان" پیروی می‌کند. در واقع نهاد مذهب به دلیل منافع طبقاتی و سیاسی خویش مناسبات ولایت شیطان را بر تلقی و توضیح خود از ولایت الله برساخت کرده و می‌کند. 🔺‏۶) از قضا از جاهایی که این نوع ولایت یک‌طرفه و سلطه‌جو خود را بازنمایی می‌کند، استمداد از کلام برای منطقی نشان دادن روابط قدرت یک‌طرفه در سیاست، توجیه الیگارشی‌های مسلط در اقتصاد و از همه مهم‌تر پافشاری بر کنترل بدن زن در فرهنگ است. لذا اختلاف بر سر حجاب اجباری و زمین نیست، اختلاف بر سر موضوع ولایت است: ولایت الله یا شیطان. 🔺۷) باید به تاریخ بازگشت و جانشینی و رونق گرفتن مناسبات ولایت شیطان به جای ولایت الله در بافت‌های سیاسی و اجتماعی را "تبارشناسی" و افشا کرد چرا که آن چیزی که امروز تحت عنوان ولایت به اسم ولایت الله سند می‌خورد در وهله اول باید خود را از تأثیرات طاغوتی که طی قرن‌ها به آن دچار گشته رها کند. 🔺۸) رهایی‌سازی ولایت از ولایت طاغوت یا همان طاغوت‌زدایی از کلام و بعد از ذهن، اولین قدم برای ورود ولایت به تاریخ و توسعه انسانی است. کانال میلاد دخانچی https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعید سلطانپور پاییز آمد در میان درختان لانه کرده کبوتر از تراوش باران می‌گریزد خورشید از غم با تمام غرورش پشت ابر سیاهی عاشقانه به گریه می‌نشیند من با قلبی به سپیدی صبح با امید بهاران می‌روم به گلستان همچو عطر اقاقی لابلای درختان می‌نشینم باشد روزی به امید بهاران روی دامن صحرا لاله روید شعر هستی بر لبانم جاری پر توانم آری می‌روم در کوه و دشت و صحرا ره‌پیمای قله‌ها هستم من راه خود در توفان در کنار یاران می‌نوردم دارم امید که دهد روزی سختی کوهستان بر روان و جانم پاکی این کوه و دشت و صحرا باشد روزی برسد به جهان شعر هستی بر لب جان نهاده بر کف راه انسان‌ها را در نوردم ره‌پیمای قله‌ها هستم من راه خود در توفان در کنار یاران می‌نوردم در کوهستان یا کویر تشنه یا که در جنگل‌ها رهنوردی شاد و پر امیدم شعر هستی بودن و کوشیدن رفتن و پیوستن از کژی بگسستن جان فدا کردن در راه حق (خلق) است. https://eitaa.com/Bayynat
وقتی کفگیر بی‌بی‌سی به ته دیگ می‌خورد! ✔️امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی به تلاش برای ارائه روایت‌های دوقطبی ساز در جامعه روی آورده است. دو قطبی«خودی و غیرخودی در جنگ»، «زنان و مردان»، « محرمانه و نامحرمانه» و... ✔️در یکی از این روایت‌ها که با عنوان «چهلمین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ روایت ۶ هزار و ۵۰۰ زن شهید کجاست؟ به ارائه تصاویری پرداخته که همگی پخش شده از صدا و سیما و تهیه شده در داخل کشور هستند و این یعنی موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد توجه برنامه سازان و روایت کنندگان موضوعات جنگ بوده است. این را از لوگوی بالای تصاویر متوجه خواهید شد. اگر این مستندها در ایران پخش نشده بود، امروز بی‌بی‌سی محتوایی برای این برنامه خود نداشت. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند. ✔️این رسانه در جایی مدعی می‌شود مسوولان ایران به نقش و تاثیر زنان در جنگ نگاه حذفی داشته‌اند و بلافاصله تمجید امام خمینی (ره) و غبطه خوردن بالاترین مسوول جمهوری اسلامی به زنان نقش آفرین در جنگ را به تصویر می‌کشد. ✔️این رسانه که تلاش می‌کند در قامت مدافع حقوق زنان در جنگ ظاهر شود، برای این زنان از لفظ کشته استفاده می‌کند و حتی در روایت رسانه‌ای خود نیز از آنچه برای ارائه‌اش تلاش می‌کند، فاصله دارد. ✔️شاید یکی از دلایل ریزش شدید مخاطبان کانال بی بی سی در تلگرام و آمدن تعداد مخاطبان این رسانه به زیر میلیون نفر که بی‌سابقه بوده است، همین تناقضات رسانه‌ای و رو شدن دست آن برای مخاطبان باشد. رسانه‌ای که حتی برای ارائه خبر جریمه 10 هزارپوندی برای نقض کنندگان قرنطینه خانگی نیز از عکس زنان آنهم زنان محجبه بهره می‌گیرد، امروز مدافع حقوق زنان آنهم زنان موثر در دفاع مقدس شده است. ✍️معصومه نصیری https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تناقض‌گویی عجیب وهابی‌ها ♦️درحالی که وهابی‌ها "تقلید" از مراجع معظم تقلید در مذهب شیعه را به شدت رد می‌کنند و آنرا مخالف عقل می‌دانند، مدیر شبکه وهابی "کلمه" تقلید حتی از "امام جماعت" وهابی را جایز می‌داند و آنرا امری پسندیده می‌خواند! https://eitaa.com/Bayynat
شهامت آلبرت انشتین از دانشگاه اخراج شد ولی فیزیک را با فرضیه هایش دگرگون کرد ونگوک در سراسر زندگی اش حتی یک تابلو هم نفروخت اما امروز آثارش میلیون ها دلار ارزش دارد گابریل گارسیا مارکز برای نوشتن رمان صد سال تنهایی سه سال در را بر روی خودش بست. در این سه سال همسرش برای آنکه از گرسنگی نمیرند حتی پلوپز خانه را هم فروخت اما در نهایت اثری بی مانند خلق شد و برای نویسنده اش جایزه ی نوبل ادبیات را به ارمغان آورد. این آدمها هیچ نبوغ خاصی نداشته اند، نبوغ آنها در شناخت خود و فریاد کردن خویشتن خویش بوده است. نبوغ آنها در دنبال کردن راه منحصر به فرد خودشان بوده است. نبوغ آنها در تواناییشان در جور دیگری فکر کردن و نپذیرفتن "قوانین بعنوان یک اصل غیر قابل تغییر" بوده است. نبوغ آنها در شهامت رو برو شدن با مشکلات بود ... https://eitaa.com/Bayynat
«روشنفکران دینی بعد از انقلاب، هرچند سعی کردند از مفاهیم دینی تجلیل کنند، اما به صورت محترمانه‌، مفاهیم دینی را ‌منسوخ شده اعلام کردند. نمونه بارزش، عبدالکریم سروش که معجزه جاویدِ قرآن را انسانی دانست و آنرا تعابیر شخصی پیامبر(ص) تلقی کرد، مجتهد شبستری به سراغ قوانین اسلامی آمد و همسو با تفسیرهای بنیادین سروش، قوانین اسلامی را منسوخ شده و مربوط به قبائل بدوی مسلمان در ۱۴۰۰ سال پیش دانست. ابوالقاسم فنایی، شاگرد سروش، دین را در ترازوی اخلاق سکولار قرار داد. نخ تسبیح تمام این تفکرات ارجاع به «عقل عرفی» است. عقل عرفی‌، محصول قرون [به اصطلاح] روشنگری در اروپاست، روشنفکران اروپایی از یک طرف نمی توانستند همه چیز مثل دین و سنَّت را انکار کنند و از طرف دیگر نمی‌خواستند پایبند به ساختار بنیادین عقلانیت باشند. لذا راه میانه‌ای را انتخاب کردند‌، هم خدا را خواستند و هم خرما را. هم خواستند (در ظاهر) به نظرات مردم احترام بگذارند و هم برای پیش برد اهداف لیبرالی، تیغ اکام خود را برای از میان بردن سنت و دین تیز‌تر کردند. حلقه سروش در ایران با در پیش گرفتن تساهل در گفتار و شدت در اقدام‌، همین رویه را به پیش گرفتند. عقلانیت عرفی حلقه سروش اساسا و بصورت بنیادین دین را اشتباه و ناکارآمد تلقی می‌کند و قائل است که تمام مفاهیم دینی می‌بایست در ترازوی عقلانیت عرفی که طبعا سکولار است، تبیین و تعریف شود. نیاز به گفتن ندارد که از منظر این جماعت، هر مقدار از دین از این ترازو بیرون بماند باید محترمانه حذف شود! نکته قابل توجه در باره عقلانیت عرفی این است که از فطرت و اخلاق همگانی انسان‌ها هم به دور است و در یک تفسیر کاملا جهت‌دار به نفع منافع مادی دستگاه استکبار است. اگر روزی غول‌های رسانه‌ای دنیا صلاح بدانند، همجنس‌بازی را در جوامع انسانی ترویج کنند و مردمی مقهور و غرِّه به این نیرنگ شوند، عقلانیت عرفی آن را تایید خواهد کرد! ولی اگر مردمی بدنبال انقلاب دینی باشند و بخواهند به فطرت خود بازگردند، عقلانیت عرفی در اقدامی کاملا متعارض، با لطایف الحیل و زبان خوش و یا حتی با زبان تحقیر و تهدید به فکر اصلاح مردم خواهد رفت! مهدی نصیری سیر فکری و رفتاری جالبی دارد؛ هرچند عمده فعالیت او در فضای رسانه‌ای و ژورنالیستی بوده، ولی به واسطه حضور نه چندان طولانی مدت در فضای حوزه علمیه و علیرغم ابهام در کم و کیف مطالعات حوزوی، بسیار علاقه‌مند است که به سراغ مفاهیم دینی و نقد آنها برود. در جنجالی‌ترین اقدام رسانه‌ای بر علیه فلسفه شورید و ادعا کرد فلسفه مدافع دین و باور‌های دینی نیست! برخی از جمله ‌جعفریان، سخنان نصیری را در چارچوب اخباری‌گری تحلیل کرده‌اند و این نگاه اجمالا قبلا هم وجود داشت امَّا برخی اظهارات و رفتارهای اخیر معلوم کرد این تعبیر و تفسیر هم در مورد او صدق نمی‌کند. نصیری در سیر جدید که خود نیز به تغییرش اذعان کرده، تفکُّرات و گفتمان خاصی را دنبال می‌کند. پرده جدیدی که نصیری برانداخته، نه با تفکراتی اخباری سازگار است و نه با تفکرات عقلگرا و فلسفی! نه با انگاره‌های سکولارها همخوانی کامل دارد و نه با مبانی انقلابی‌ها سازگار است‌ بلکه او را باید در همان بستر ‌عقلانیت عرفی تحلیل کرد که ‌نسبیت‌گرایی افراطی، ‌تشکیک در بدیهیات، ‌تذبذب و ‌حیرت، لازمه و نتیجه آن است! او هر چند خود را ظاهرا مخالف روشنفکران می‌داند امَّا گزاره‌ها و منطقی که بکار می‌گیرد کاملا شبیه آنها است. به عنوان مثال تعابیر «اگر جامعه‌ای نسبت به حکمی باورش ضعیف باشد‌، پس می‌توان آن را کنار گذاشت» یا «هرجایی که در اجرای حکم دینی با مانع برخورد کردیم، باید کوتاه بیاییم و عرفی عمل کنیم ولو اینکه ظاهراً مسیر سکولار یا غربی باشد»، تعابیر کادوپیچ شده تفکرات امثال سروش است! نصیری که دقیقاً شبیه نگاه حداقلی سکولار‌ها و روشنفکران دینی به کارکرد دین، توان زیربنایی و روبنایی دینی را بسیار محدود قلمداد می‌کند، نهایتا هم خود و هم دین را در ‌حیرت گرفتار می‌بیند؛ حیرتی که موجب می‌شود صدای روشنفکران عرفی و سکولارهای مقدس، از حلقوم او که روزگاری یک انقلابی روشن‌اندیش شناخته می‌شد، خارج شود. آیا نصیری‌، همان سروش تسبیح به دست و خرقه بر دوش است؟ آیا در ادامه قرار است خرقه براندازد و در لباسی نو، عریان‌تر از اکنون انگاره‌های روشنفکری را فریاد بزند؟ گرچه نشانه‌های روشنی وجود دارد اما رسیدن به جواب قطعی برای چنین پرسش‌هایی کمی زود به نظر می‌رسد. امَّا به صورت قطعی می‌توان گفت که از ‌مارتین لوتر تا ‌تقی زاده، از سروش تا نصیری، از کدیور تا فیرحی و از کسروی تا سروش محلاتی، همه و همه بر سر سفره «عقلانیت عرفی» نشسته‌اند. هرچند (ظاهراً) اغراض مختلفی را برای خود ترسیم می‌کنند.» جعفر بحرینی https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پشت پرده ماجرای وارد کردن ۷۰۰ پورشه توسط یک پیرزن روستایی ♦️رئیس اتاق بازگانی ایران و چین:از سال ۹۱ مدام این داستان را تعریف می‌کنند. مشخص است که چه کسی این خودروها را به نام پیرزن وارد کرده است. ♦️طرف از فلان وزیر و وکیل نامه گرفته و پورشه‌ها را وارد کرده. مگر نخود و لوبیا است که مشخص نشود چه کسی ۷۰۰ پورشه داخل کشور فروخته؟ ♦️به جای فرد با نفوذی که پشت ماجراست، پیرزن را معرفی می‌کنند. تنها چیزی که می‌شود گفت این است که خودتانید! https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در مدارس اسرائیل چه می گذرد؟ شستشوی مغزی بچه های یهودی در مدارس اسرائیل! ♦️ جنگ بزرگی رخ می دهد! همه عربها را می کشیم ! آن هایی هم که زنده می مانند همگی بردگان ما خواهند شد! ♦️ببینید برخی از دولتهای عرب با چه نسلی توافقنامه امضاء می کنند؛ ایدئولوژی که غیر از خود یا باید نابود شود و یا برده!! https://eitaa.com/Bayynat
تیغ اُکام (به انگلیسی: Occam's razor) اصلی منسوب به ویلیام اکام، منطق‌دان و فیلسوف انگلیسی است. در سده ۱۴ (میلادی) ویلیام اُکام اصلی را مطرح کرد، که به «تیغ اکام»، «اُستُرهٔ اُکام»، «اصل امساک» یا «اصل اختصار تبیین» آوازه یافت. طبق این اصل، هرگاه دربارهٔ علت بروز پدیده‌ای دو توضیح مختلف ارائه شود، در آن توضیحی که پیچیده‌تر باشد احتمال بروز اشتباه بیش‌تر است و بنابراین در شرایط مساوی، احتمال صحیح بودن توضیح ساده‌تر بیش‌تر است صورت نخستین این مهاد در لاتین چنین است: .Numquam ponendo est pluritas sine necessitate که در زبان انگلیسی: .Entities are not to be multiplied without necessity ترجمه مستقیم آن در پارسی به شکل زیر است: موجودیت‌ها یا وجودها (نهادها) نباید بدون ضرورت افزایش یابد. ترجمهٔ آزاد آن در فارسی می‌شود: در توضیح و توصیف، بخش‌های ناضروری را حذف کن. ولی صورت متداول‌ترش چنین است: «میان دو نگره که توان توصیف و پیش‌بینی یکسانی دارند، ساده‌ترین را بگزین.» در این‌جا منظور از «ساده‌ترین» نگره، نگره‌ای است که کم‌ترین انگاشت‌ها در آن به کار رفته باشد. بدین ترتیب در مواقعی که باید برای چیزی توضیحی پیدا کنیم، باید همیشه حداقل فرض‌های لازم را به کار بگیریم. بدون ضرورت نباید وجود چیزی را مسلم فرض کرد. در نگاه نخست شاید نامعقول به نظر برسد، که بگوییم احتمال درست بودن توضیحات ساده‌تر بیش‌تر از پیچیده‌ترها است؛ اما چنین است. البته شرط «مساوی بودن سایر موارد» هم در این میان اهمیت فراوان دارد یکی از انتقاداتی که به تیغ اُکام وارد شده، آن است که دیدگاه مذکور می‌تواند ساده‌انگاری را ترویج کند و ما را از جستجو برای توصیفات دقیق‌تر بازدارد. https://eitaa.com/Bayynat
‏دومین قسمت از فصل پانزدهم ‎زاویه امشب با سردبیری و اجرای ‎حبیب رحیم‌پور پخش می‌شود:‎ علم بومی؛ استعمارگر یا استعمارزدا؟ مناظره زنده تلویزیونی دکتر ‎سیدجواد میری و دکتر احمد رهدار چهارشنبه ۲مهر۱۳۹۹ ساعت ۲۳ (یازده شب) شبکه چهارhttps://eitaa.com/Bayynat
درددل وزیر بهداشت با حاج قاسم 🔹نمکی در بخشی از دل‌نوشته‌ای خطاب به سردار سلیمانی نوشته: حدود ۸ ماه خودم و یارانم یک روز آرام نداریم. هرچه می‌گوییم همه‌گیری را نمی‌شود با التماس و تمنا و بدون کمک‌های ویژه مهار کرد کسی باور نمی‌کند. 🔹من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم. مطالبات‌شان معوق مانده، انبارهایم از سلاح خالی می‌شود. پاییز سنگینی فرامی‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟ 🔹شب‌های زیادی‌ست با دل نگرانی نخوابیده‌ام و برای آنکه مردم مشوش نشوند روزه سکوت گرفته‌ام اما تاب‌آوری تا کجا؟! https://eitaa.com/Bayynat
پشیمان گشتنت دیگر برای ما چه دارد سود؟! https://eitaa.com/Bayynat
مزرعه موشکیمون یادتونه؟ اینم باغ پرندگانمون :) https://eitaa.com/Bayynat
‏به مردم بگوييد‎ آن ١ميليارددلار كجاست؟ حامد پهلوانی ‏بی لیاقتی حسن روحانی اینشکلیه که که وزیر کابینه دولت خودش میاد با روح سردار سلیمانی درد و دل میکنه و با گلایه مینویسه "روزه سکوت گرفته ام اما تاب‌آوری تا کجا" ؟ https://eitaa.com/Bayynat
واکنش یک نماینده به ماجرای دریافت دناپلاس توسط نماینده‌ها: ▫️برای رفتن به جاده‌های کوهستانی، شاسی بلند می‌خواهم! ▫️اگر این دنا پلاس را بفروشم با ۴۰۰ میلیون اضافه هم نمی‌توانم شاسی بلند بخرم ▫️ما از جیب خودمان ماشین می‌خریم و این ماشین در ۴ سال اسقاط می‌شود؛ آیا درست است که این هزینه از جیب من نماینده پرداخت شود؟ باید در جواب ایشون گفت، برادر من اگر روستایی راه مناسب نداره نماینده‌های بی کفایتی مثل شما داشته، شما بجای گرفتن شاسی بلند راه روستایی رو درست کنید که با پرایدم بتونید برید. مردک بی غیرت تو برای کار میخواهی بری روستا یا برای تفریح؟ اگر تو اجنبی نیستی چرا مثل مردم زندگی نمی کنی؟ تو که در سال چند ساعت نمی توانی مثل مردم عادی سفر کنی سه سه بار به نه بار غلط کردی نماینده مردم شدی! مگر سر گردنه گرفتی که حرص تاراج برت داشته؟! https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم دکتر لباف، متخصص زنان و زایمان: در دوره ی رزیدنتی(تخصص) به ما گفته بودند زنانی را که بارداری دوم یا سومشان است، بطور مخفیانه عقیم کنید! 🔺کلیپی کوتاه و تکان دهنده از خیانت جبران ناپذیر دهه ی ۷۰ https://eitaa.com/Bayynat
17.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موزیک ویدئو نسیم ☘️در وصف شهید نسیم افغانی 📻به مناسبت هفته دفاع مقدس 🎙باصدای سید مسافر 🎞مجری طرح شبکه اینترنتی نصر تی وی https://eitaa.com/Bayynat
18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قلب من برای همیشه 📝 دل نوشته ای در وصف شهدا به زبان روسی https://eitaa.com/Bayynat
نکات و اشکالاتی درباره اظهارات آقای نصیری در مناظره حجاب 1️⃣ تاثیر برداشته شدن حجاب قانونی در انحطاط فرهنگی ایران شما در پاسخ منتقدین که برداشته شدن الزام حجاب را موجب تغییر فرهنگ ملی ، رشد فساد و بی حجابی و حل شدن در فرهنگ مدرن میدانند پاسخ می دهید که عرف مردم ایران چنین نیست. پاسخ . عرف و فرهنگ ایرانی تا حد قابل توجهی مذهبی است اما صرف همین مطلب کافی نیست. شما باید با تحقیقات جامعه شناختی و روان شناختی و ... به صورت تفصیلی اثبات کنید که این عرف ، درمقابل موج جدید می تواند باقی بماند. طبع انسان مایل به هوای نفس است. فضای جهانی و سرعت نفوذ تحولات در جهان مدرن بسیار سریع است . (یک اشتباه می تواند به قیمت انعدام یا مسخ یک ملت تمام شود‌.) ترکیه و اروپا هم زمانی مذهبی بودند و این مظاهر را تا حد قابل توجهی داشتند اما با تغییر شرایط ، تغییر روند دادند. بلکه بالاتر از این ها ، بنی اسرائیل که مدت ها حاکمیت کسانی چون سلیمان و داوود و طالوت (علیهم السلام) را دیده بود و ریشه توحیدی داشت ، با رحلت حضرت سلیمان به قهقرای کلی رفت. بنابر این تکیه و خوش بینی به عرف یک جامعه اصلا کافی نیست برای چنین تصمیم بزرگی. (در حالی که شواهد حضور فرهنگ غرب در ایران هم کم نیست.) 2️⃣ تاثیر برداشته شدن حجاب در ترویج فرهنگ ضد حجاب با برداشته شدن الزام حجاب و رسمی شدن بی حجابی ، فرهنگ بی حجابی سر جای خودش نخواهد ماند بلکه شروع به نفوذ و حرکت خواهد کرد‌. رسانه های خارجی وارد عمل خواهند شد. از طرفی طیفی از سلبریتی ها آن را تقویت میکنند. جریانات الحادی ، بهایی ، یهودی ، مسیحی ، زرتشتی و ... مد های جدید و سبک زندگی جدید را عادی خواهند کرد به گونه ای که حجاب داشتن هزینه داشته باشد. و نمی توان مقابل این امواج ، مقابله ی کافی داشت. 3️⃣ تاثیر مخرب برداشته شدن حجاب قانونی در حیات اجتماعی ایران این اتفاقات باعث خواهند شد که طیف قابل توجهی از متدینین درباره فضای فرهنگی و حاکمیت ملی مایوس و ناراضی شوند. از طرفی شما می خواهید با برداشتن الزام حجاب ، برخی چالش ها کاسته شود ولی از طرف دیگر چالش ها و نارضایتی های عظیم تری ظاهر خواهند شد. و مخالفین و غیر مذهبی ها هم دست بر نخواهند داشت. قسمتی از متدینین در فضای جدید حل می شوند و قسمت دیگری ناراضی و ناامید می شوند و این برای مملکتی که بار بخش بزرگی از کارهایش بر دوش متدینین است ، سم خطرناکی است. البته همه دین داران چنین دیدگاهی ندارند ولی بسیاری نیز این گونه هستند. و به صرف گفتگو نمیتوان اینان را قانع کرد. و مطلب ساده ای نیست. 4️⃣ حجاب قانونی و عدالت اجتماعی کم کاری در زمینه عدالت به این معنا نیست که از بحث حجاب قانونی عقب نشینی شود. بله . اگر وضع اقتصادی این گونه یا بدتر پیش برود در آینده همه چیز از دست خواهد رفت‌. اما اگر الزام قانونی برداشته شد ، فقط روند فروپاشی تسریع می شود. راه تحکیم قانون حجاب این است که موفقیت ها و بهبود هایی در زمینه فرهنگ و اقتصاد و سیاست فراهم شود تا بشود قوانین مربوط به حجاب و ... را هم تداوم داد. ضمن اینکه بحث حجاب یک مطلب نمادین صرف و کم اهمیت نیست. عدالت بزرگ است و مهم. اما جایگاه حجاب و عفت نیز کم نیست. بله از این قانون عده ای ناراضی خواهند بود ولی قرار نیست یک حاکمیت اصلا ناراضی نداشته باشد. نارضایتی هایی باید برطرف شود که ریشه معقول و مشروع دارد مثل نارضایتی از تبعیض و تحزب و ظلم 5️⃣ اثر منفی این نگاه درباره دیگر مطالب شما ترویج این نگاه باعث ایجاد بدبینی درباره مطالبی که تا قبل از این دفاع کرده اید خواهد شد. از جمله به بحث عصر حیرت ، برچسب لیبرال منشی و دعوت به قعود مطلق زده خواهد شد. آن هم برای دفاع از مطلبی که از جهت حقیقت و مصلحت ، اشکالات قابل توجهی دارد. 6️⃣ نماد بودن حجاب ما بخواهیم یا نخواهیم ، درست باشد یا نباشد ، یکی از نماد های فرهنگ اسلامی در واقع حجاب است. که البته به نظر حقیر هم به حق یکی از نماد هاست‌. ولی فرض کنیم این جنبه نماد شدنش باطل باشد. کوتاه آمدن از این حکم اسلامی به معنای اعلام شکست خوردن و انحلال فرهنگ اسلامی و شیعی در مقابل فرهنگ غرب است. زمین خوردن یک نماد ‌، مانند این است که عَلَم یک لشکر ساقط شود . که تاثیرش در شکستن روحیه ها بسیار بالا خواهد بود. در واقع به معنای توبه تمدنی و اعلام تسلیم است. حسین _ م https://eitaa.com/Bayynat
🔴انتقاد تند توکلی از نمایندگان مجلس: تمام ۳۵۰ خودروی تحویل گرفته شده را بازگردانید واز مردم عذرخواهی کنید 🔹احمدتوکلی طی مکاتبه ای خواستار عذرخواهی مجلس از مردم بابت تحویل ۳۵۰خودروی لوکس به نمایندگان شد و از آنان خواست تا با بازگردان آنها ، خودروهای ارزان‌تری را جایگزین کنند. 🔹او نوشت: نمایندگان عزیز، رهبری این مجلس را مجلس انقلابی خوانده‌اند. کاری کنید که این صفتِ اِکرامی به شما بیاید و مردم را به باور برساند. https://eitaa.com/Bayynat
حسین سوزنچی سانسور و در یک سوی چهارشنبه قبل مناظره‌ای داشتم با مهدی نصیری؛ با موضوع «مناسبات حجاب و سیاست در ایران» دوست و دشمن دست به دست هم دادند که موضوع مناظره را تحریف کنند: عنوان «بحث درباره » ‌روی آن گذاشتند. موضع آقای نصیری به طور کامل دیده شد؛ الحمدلله! موضع بنده کاش فقط سانسور می‌شد؛ یکسره تحریف شد! شدم «طرفدار حجاب اجباری»!!! دریغ از ذره‌ای فکر! 💢من راهکار دادم برای اینکه بماند؛ اما زور و اجباری در کار نباشد؛ و حکومت تا حد امکان مداخله نکند. ▫️گفتم به جای نگاه کیفری و جزایی به قانون، بیایید فهم «قانون مدنی» از مسأله حجاب را بگسترانیم: نه «بی‌قانونی»؛ و نه «زور و اجبار» در اجرای قانون؛ ▫️گفتم مثال قانون مدنی، قوانین معاملات است و قانون رانندگی؛ آیا برای معاملات بین مردم نباید قانونی باشد؟! آیا عبور و مرور وسایل نقلیه نباید قانونمند باشد؟! باید باشد؛ اما نه قانونی در افق مجازات و کیفر؛ بلکه قانونی که صرفا پشتوانه برقراری روابط صحیح بین افراد است؛ و تنها در شرایط خاص و اضطراری کار را به کیفر و دادگاه می‌رساند. ▫️گفتم مشکل ما در بد اجرا شدن قانون است؛ و توضیح دادم: در کشور ما همه از قانون، فقط «قانون کیفری» می‌فهمیم: وقتی چیزی قانونی می‌شود، انتظار داریم حکومت با زور و اجبار آن را پیاده کند. و در این زمینه همه مقصریم؛ مثلا همین الان مشکلات اقتصادی گریبانگیر همه شده؛ ولی فقط انتظار داریم حکومت با تکیه ابزارهای نظارت و مجازات اوضاع را درست کند! ▫️من نه وضع موجود را تایید کردم؛ و نه فقط نسبت به آن اعتراض کردم؛ بلکه برای اینکه «قانون» برقرار باشد اما «محور آن زور و اجبار نباشد» دادم؛‌ راهکاری بسیار ساده و شدنی؛‌ راهکاری که در عمده روابط اجتماعی دیگر ما (همه عرصه‌های حقوق مدنی: از معاملات و روابط اقتصادی بین مردم، تا مسائل ازدواج و طلاق، تا عرصه قوانین رانندگی، تا ...) عملا در حال پیاده شدن است؛ و هیچگاه هیچ دوقطبی‌ای هم ایجاد نکرده. ▫️نشان دادم هم کسانی که از وجود قانون دفاع می‌کنند حق دارند؛ و هم کسانی که به اجرای قانون بر مدار زور و اجبار معترض‌اند؛ و راه علاج، نه حذف قانون، و رها کردن عرصه عفت عمومی در هرج و مرج است؛ و نه اصرار بر اجرای قانون با ابزار زور و اجبار؛ راه برون‌رفت از این دوگانه تصنعی «اجبار» و «هرج و مرج»، آن است که قانون شرعی حجاب را همچون یک قانون مدنی پیاده و اجرا کنیم؛ همانند قوانین معاملات؛ همانند قوانین رانندگی؛ و همانند صدها قانون مدنی دیگر. 💢افسوس که در این هیاهوی غوغاسالار، این سخنان شنیده نشد؛ فهم نشد؛ و حتی نقد نشد! افسوس! https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا کاندید دروغگو را نمیکند!؟ معرفی کاندیدای دورغگرو وظیفه چه کسانی است؟ 🎙 🗂 مشاهده کامل تمامی قسمت های برنامه: yun.ir/402yvc https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبرنگار:خوشحالی اخوی عملیات دیشب چطوربود؟ رزمنده:خیلی خوب شد _حالت چطوره؟ _خیلی خوبه اول شب دستم قطع شد از مچ ولی با این دستم جنگیدم https://eitaa.com/Bayynat