حدیث کرد محمد بنام هامام - رحمه الله - از جعفر بن محمد بن ملک از عباد بن یعقوب از یحیی ابن یعلی و او از زراره که گفت
:.
شنیدم ابا عبد الله امام صادق علیه السلام میفرمود امام قائم (ع) پیش از آنکه قیام کند،غیبتی است.
.
پس فرمود: ای زرارة او است کسی که او را تشویق می کند و او همان کسی است که در مشاجره اش می گوید بعضی می گویند که پدرش مرد است، در حالی که هیچ جایگزینی ندارد و بعضی می گویند مادرش حامل است و بعضی می گویند که فراموش شده است و بعضی می گویند چند سال قبل از مرگ پدرش بدنیا آمده است و بنا به دلایلی، خداوند دوست دارد که آزمایشهای شیعه را امتحان کند. این وقت است که زرارة که باطلگرایان بشک میشوند.
.
زراره گويد: گفت: فدایت شوم اگر بآن دوران رسیدم چه می توانم انجام دهم؟
.
فرمود: اي زراره هرگاه به آن دوران رسيدی بايد اين دعا را بخوانيد
. "اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک ، اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک ، اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی ".
.
سپس فرمود: اي زرارة ناچار باید پسر بچه اي در مدینه کشته شود .عرض کردم: فدایت شوم این همان نیست که سپاهیان سفیانی میکشندش؟ فرمود: نه ولی او را سپاه بنی فلان میکشد، او خروج میکند تا بمدینه داخل میشود و مردم نمیدانند بچه منظوري داخل شده است پس آن پسر بچه را میگیرد و میکشد همین که او را از روي ستم و تعدي کشت دیگر خدا مهلتشان ندهد و در این هنگام است که امید فرج میرود .. انشاءالله
.
اصول كافی جلد 2 ص 565
https://eitaa.com/Bayynat
💕انشای یک دانش آموز، در مورد پول حلال
نان حلال خیلی خیلی خوب است.
من نان حلال را خیلی دوست دارم. ما باید همیشه دنبال نان حلال باشیم، مثل آقا تقی.
آقاتقی یک ماستبندی دارد.او همیشه پولِ آبِ مغازه را سر وقت میدهد تا آبی که در شیرها میریزد، حلال باشد. آقا تقی میگوید: آدم باید یک لقمه نان حلال به زن و بچهاش بدهد تا فردا که سرش را گذاشت روی زمین و عمرش تمام شد، پشت سرش بد و بیراه نباشد .
دایی من هم کارمند یک شرکت است. او میگوید: تا مطمئن نشوم که ارباب رجوع از ته دل راضی شده، از او رشوه نمیگیرم. آدم باید دنبال نان حلال باشد.
داییام میگوید: من ارباب رجوع را مجبور میکنم قسم بخورد که راضی است و بعد رشوه میگیرم! داییم میگوید :
تا پول آدم حلال نباشد، برکت نمیکند.
پول حرام بیبرکت است.
ولی پدرم یک کارگر است و من فکر میکنم پولش حرام است؛ چون هیچوقت برکت ندارد و همیشه وسط برج کم میآورد. تازه یارانهها را خرج میکند و پول آب و برق و گاز را نداریم که بدهیم. ماه قبل، برق ما را قطع کردند، چون پولش را نداده بودیم. دیشب
میخواستم به پدرم بگویم
کاش دنبال یک لقمه نان حلال بودی!!!
https://eitaa.com/Bayynat
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک کورتاژ
🔹 بررسی اقدامات پشتپرده آمریکا برای جلوگیری از وقوع انقلاباسلامی و ماموریتی ژنرال هایزر در این عملیات بر عهده داشت.
🔹۱۷ بهمنماه سالروز فرار ژنرال هایزر(مستشار آمریکایی) از ایران در سال 57
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات حقانیت شیعه به وسیله حضرت زهرا (سلام الله علیها ) توسط علامه امینی در بین علمای سنی مکه
https://eitaa.com/Bayynat
خدمتگزاری آیتالله صدیقی امام جمعه تهران به عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها در ایستگاه صلواتیhttps://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر کنیم چقدر تا حالا از این محصول به عنوان عسل طبیعی و با قیمت بالا خریدیم!!!
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبدیل برنج ارزان قیمت خارجی به برنج گران داخلی در یک دقیقه!
ديگه به چی و به کی میشه اعتماد کرد؟!
🇮🇷عــلــمـــدار انقـــلــاب🇮🇷
امـامـ ســیـد عَـلـے خامنه ای:
🔸مسئولان رژیم آمریکا ضمن اهانت به ملت ایران میگویند: چرا «مرگ بر آمریکا» میگویید؟!
✔️برای روشن شدن ذهن مقامات آمریکایی تأکید میکنیم که ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر حاکمان آمریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» میشود.
✊مرگ بر آمریکا
https://eitaa.com/Bayynat
بتازگی مطلبی بدستم رسید که درباره تطبیق شهادت طفل مظلوم در مدینه که در برابر دیدگان مادر به ناجوانمردانه ترین وضع ممکن صورت گرفت با روایتی که در کافی و غیبت نعمانی و... نقل شده است اعتراض و انتقاد کرده است.
در ادامه اصل آن نوشته و بدنبال آن پاسخ و نظر این فقیر اسیر تقدیم حضور عزیزان میشود.
✳️ اما نکته جالب اینجاست که شبیه به این روایت، در الغیبت نعمانی هم آمده که آنجا هم همین دو نکته ، یعنی غلام و ورود لشکر به مدینه ذکر شده است !
✳️ علامه مجلسی هم در کتاب مرآه العقول در توضیح این روایت اصول کافی، کلمه رجل را به کار برده، نه طفل شش ساله!!!
✳️ در پایان از همه عزیزان دغدغه مند در راه ظهور می خواهیم، تا یک مطلبی جذاب دیدند، سریع پخشش نکنند، کمی مطالعه بیشتر کنند و کمی از دیگران مخصوصا اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم ، سوال کنند و بعدا مطالب را نشر دهند.
ما هم قطعا قطعا عقیده داریم ، ظهور نزدیک است، اما نمی شود با مطالب غلط و ترجمه غلط، مردم را امیدوار کنیم!
می شود با استدلال های بهتری این کار را انجام داد.
التماس دعا
احسان عبادی
شبهه
👈 آیا کشته شدن طفلی شش ساله در مدینه ، از نشانه های ظهور است که در روایات به آن اشاره شده است؟
✳️ سلام به شما عزیزان
باز هم حادثه ای تلخ توسط وهابیت خبیث رخ داد که دل ها را به لرزه در آورده ، خدا لعنتشان کند که ان شالله عمرشان به اتمام است.
اما متاسفانه باز مشاهده کردیم عده ای از افرادی که واقعا خوب هستند و دغدغه امام زمانی دارند، اما تخصص لازم را ندارند، وارد عمل شده اند و این قضیه را به یکی از علائم ظهور ربط داده اند!!!!!!!!!!!!! می گویند می خواهیم به مردم امید نزدیکی ظهور را بدهیم!!!!
جالب اینجاست که دم از رهبری و ولایت هم می زنند ، اما یادشان رفته جمله آقا در تیرماه سال 90 را که فرمودند تطبیق دادن علائم، غلط و انحراف است!!!
حالا چرا این افراد خودشان دنبال کار غلط و انحراف می روند، الله اعلم!
✳️ اما نکته جالب و خوشمزه بحث اینجاست که در چند کانالی که این مطلب را دیدم، همه ترجمه روایت را گذاشته اند ، نه متن عربی اصلی روایت!!!!!!!!
اینجاست که می گوییم این افراد ، تخصص ندارند، چون هر عاقلی می داند برای استناد به یک روایت، باید متن عربی هم آورده شود وگرنه ترجمه که اعتباری ندارد ، چه بسیار ترجمه هایی که بی اعتبارند ، به همین خاطر مراجع و مجتهدین، به کتب حدیثی عربی رجوع می کنند همیشه ، نه به کتب ترجمه فارسی.
✳️ متن عربی روایت چنین است :👇👇👇
ثُمَّ قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. ( کافی ، ج1 ص 337 )
👈 خب پس همان طور که می بینید در متن روایت، کلمه غلام آمده است، نه طفل!
حالا نمی خواهم ترجمه به رای خود کنم، چرا که ترجمه متون عربی، واقعا تخصصی است و نمی شود همین طور نظر داد. باید به فرهنگ آن زمان هم توجه کرد .
الان کاری که ما باید بکنیم این است که ببینیم در فرهنگ قرآن، غلام به چه معنا آمده است ، البته از روی ترجمه های معتبر.
یکی از آیاتی که بحث غلام را آورده است، آیه 74 سوره کهف است ، درباره ملاقات موسی و خضر با یک غلام که خضر او را کشت و ادامه ماجرا که می دانید. حالا ببنینم ترجمه های معتبر قرآن، اینجا غلام را به چه چیزی معنا کرده اند.
اهل علم می دانند که مشهورترین ترجمه قرآن، ترجمه آیت الله مشکینی است. ایشان در ترجمه این آیه فرمودند:
👈 پس هر دو به راه افتادند تا آن گاه که به نوجوانی برخوردند 👉 ( ترجمه غلام به نوجوان)
حال به ترجمه های معتبر دیگر نگاه می کنیم.
ترجمه آیت الله مکارم 👈 باز به راه خود ادامه دادند ، تا اینکه نوجوانی را دیدند و او آن نوجوان را کشت. 👉
ترجمه المیزان 👈 سپس از کشتی پیاده شدند و به راه افتادند ، تا وقتی که به پسری نوجوان رسیدند 👉
ترجمه استاد انصاریان 👈 س [ هر دو ] به راه افتادند تا [ زمانی که ] به نوجوانی برخوردند 👉
✳️ همان طور که مشاهده فرمودید، مشهورترین ترجمه های قرآن، کلمه غلام را به معنی نوجوان گرفته اند. و قطعا به طفل شش ساله، نوجوان گفته نمی شود!!!
✳️ اما برویم سراغ ترجمه آن روایت کتاب اصول کافی، ابتدا به دوستان می گوییم برای تطبیق یک روایت ، باید حتما حتما متن عربی را بیاورند، آوردن متن فارسی، هیچ ارزش علمی ای ندارد. ایکاش بدانند!!!
👈 ترجمه روایت مذکور بر اساس ترجمه آقای پهلوان که از معتبرترین ترجمه های اصول کافی است.
👈 امام صادق (ع) فرمود: اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه
✳️ همان طور که توجه کردید، ترجمه روایت ، به صورت جوان است! نه طفل شش ساله !!! و هیچ آدم عاقلی به بچه شش ساله ، جوان نمی گوید!
✳️ 👈👈👈👈👈 اما ادامه روایت هم فوق العاده مهم است که اگر خوانده شود ، نظر این عزیزان را باطل می کند و آن این است که می گوید این لشکر ، وارد مدینه می شوند... یعنی در مدینه حضور ندارند و با لشکریان خود وارد آن می شوند، پس با توجه به این توضیح، این روایت هیچ ربطی به این قضیه طفل شش ساله ندارد، چون وهابی ها در مدینه هم اکنون هستند ، نه اینکه بخواهند از جایی دیگر وارد آن بشوند!!!! اینجاست که می گوییم این عزیزان، کمی بیشتر دقت کنند.