🌹حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
♦️به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند.
📚شیفتگان حضرت مهدی(عج)،ج۱، ص ۲۵۱
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر حسین الهی قمشه ای:
شمس گفت:
حکایت نویس مباش، چنان باش که از تو حکایت کنند..
https://eitaa.com/Bayynat
32.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شعر «محرم دیر خانم زینب عزاسی » از استاد شهریار
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یه وقت نگاه میکنیم و میبینیم اهل عزاداری هستیم ولی در خیمهگاه حسین علیه السلام نیستیم و داریم زیر بیرق یزید سینه میزنیم! #ما_ملت_امام_حسينیم
https://eitaa.com/Bayynat
خطابه عاشورایی فرزند فاطمه حضرت سید حسن نصرالله
⭕️ #عاشورا؛ سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیستها: آخرش که میآیید بیرون! آن وقت همدیگر را میبینیم.
آخرش چقدر میخواهید در سوراخهایتان بمانید؟ یک هفته؟ دو هفته؟ یک ماه؟ سه ماه؟ هر قدر… ما به لحاظ زمانی تحت فشار نیستیم و آخرش که میآیید بیرون! آن وقت همدیگر را میبینیم. #سنلاقيكم
اگر ما میخواستیم فقط برای روحیهبخشی یا مصرف رسانهای صرفا پاسخی [به شهادت علی کامل محسن] داده باشیم این کار را همان روز اول انجام داده بودیم. الآن میگویم چگونه…
بچههای مقاومت میتوانستند خیلی ساده یک پایگاه نظامی را انتخاب کنند و چند موشک به آن شلیک کنند و استحکامات و تجهیزاتش را تخریب کنند و تصاویرش را در همهی رسانهها پخش کنیم و بگوییم الله اکبر! به شهادت برادرمان پاسخ دادیم. ولی طبیعتا هیچ سربازی نه کشته میشد و نه زخمی
حتی ممکن بود اسرائیلیان به قول خودشان برایمان نردبان بگذارند که از خر شیطان بیاییم پایین! ممکن بود مثل کاری که در مورد پادگان آویویم کردند، هلیکوپتر و برانکار بیاورند و عدهای را با ظاهر افراد زخمی درست کنند و موضوع را فیصله دهند. اما هدف ما اینها نبوده. هدف ما نه رسانهها هستند
نه یک پاسخ صرفا روحیهبخش و نه مصارف رسانهای. به هیچوجه. ما میخواهیم یک معادله را تثبیت کنیم. امروز بیش از همیشه دربارهی این معادله صریح صحبت میکنم تا اسرائیل بفهمد: وقتی یکی از مجاهدان ما را میکشید، ما یکی از سربازانتان را میکشیم. تمام. معادله این است.
این نمیشود که شما یکی از ما را بکشید و ما بیاییم یک پایگاه، تپه، استحکامات و تجهیزات آهنی و حلبی را بزنیم! پول تمام جهان دست شماست و جایگزین میکنید. این کارها در مقابل اسرائیل معادلهی بازدارندگی درست نمیکند. اولین بار است من با این صراحت صحبت میکنم.
خودشان به واسطهی رصد رفتار ما در هفتههای گذشته میدانند که ما نمیخواهیم وسائل نقلیهی نظامی را بزنیم. وسائل نقلیهی نظامی در دیدرس ما قرار دادند و ما میدانستیم اینها کنترل از راه دور هستند و نزدیمشان. در حالی که میتوانستیم بزنیم.
خودشان میدانند که ما معطل موفقیت رسانهای و یک تکه فیلم نیستیم و میدانند که ما دنبال یک سرباز هستیم که بکشیمش.
به همین خاطر همهی سربازانشان را پنهان کردهاند. مثل موش پنهان شدهاند. ماجرای این چند هفته نقطهی قوت مقاومت است. نقطهی ضعف و ناکامی نیست.
دقت کنید، مقاومت نیامده است عصبانیتش را تخلیه کند و نمیخواهد خوراک رسانهای درست کند. مقاومت در به ثمر رساندن این مأموریت جدیت دارد. آنها آرزو دارند یک اتفاق بیافتد و خلاص شوند و شمال فلسطین اشغالی به وضعیت طبیعیاش باز گردد… تصمیم ما در این زمینه قطعی است.
مسئله فقط به شرایط میدانی ربط دارد و باید زمانش فرا برسد. واقعیت این است که ما عجلهای هم نداریم. اعصابمان درگیر نیست که چرا امروز یا فردا نزدیم. اینگونه هم فکر نمیکنیم که تأخیر مایهی ضعف است. علتش این است که هدفی برای تحقق هدف اصلی در برابرمان آشکار نشده. #سنلاقيكم
https://eitaa.com/Bayynat
اگر فردای روز عاشورا روزنامه ای منتشر می شد ، چه تیترهایی داشت؟ این پوستر اثر محمدصادق پورمیر است که به عنوان پوستر برتر در سوگواره هنر عاشورایی انتخاب شد.
https://eitaa.com/Bayynat
وقتی عدو به روی تو شمشیر میکشد
از درد تو تمام تنم تیر میکشد
طاقت ندارم این همه تنها ببینمت
وقتی که چلّه چلّه کمان تیر میکشد
این بغضِ جانستان که تو بیکسترین شدی
پای مرا به بازی تقدیر میکشد
ای قاری همیشهٔ قرآن آسمان
کار تو جزء جزء به تفسیر میکشد
اینکه زِ هر طرف نفست را گرفتهاند
آن کوچه را به مسلخ تصویر میکشد
برخیز! ای امام نماز فرشتهها
لشکر برای قتل تو تکبیر میکشد
سروده حامد اهور
https://eitaa.com/Bayynat
بهانهمان برای تشکیل حکومت، زمینهسازی برای ظهور بود.
تصویر اول وضعیت ایران است در حال مقدمهسازی برای ظهور، با اعلام ممنوعیت تشکیل دسته عزا، و سفر مردم به شمال...
تصویر دوم از شهر کربلاست، با حکومتی جدای از دین و رئیس جمهوری غیر شیعی.
تصویر سوم از خیابانهای لندن است در روز عاشورا، با حکومت لیبرال.
https://eitaa.com/Bayynat
کوتاه کن کلام ... بماند بقيه اش...
مرده است احترام ... بماند بقيه اش
از تيرهاي حرمله يک تير مانده بود
آن هم نشد حرام ... بماند بقيه اش
هر کس که زخمي از علي و ذوالفقار داشت
آمد به انتقام ... بماند بقيه اش
شمشيرها تمام شد و نيزه ها تمام
شد سنگ ها تمام... بماند بقيه اش
گويا هنوز باور زينب نمي شود
بر سينه امام؟ ... بماند بقيه اش
پيراهني که فاطمه با گريه دوخته
... در بين ازدحام... بماند بقيه اش
راحت شد از حسين همين که خيالشان
شد نوبت خيام.... بماند بقيه اش
رو کرد در مدينه که يا ايّها الرسول
يا فاطمه! سلام ... بماند بقيه اش
از قتلگاه آمده شمر و ز دامنش
خون علی الدوام ... بماند بقيه اش
سر رفت، آه، بعد هم انگشت رفت، کاش
از پيکر امام ... بماند بقيه اش
بر خاک خفته اي و مرا ميبرد عدو
من ميروم به شام ...بماند بقيه اش
دلواپسم براي سرت روي نيزه ها
از سنگ پشت بام ...بماند بقيه اش
دلواپسي براي من و بهر دخترت
در مجلس حرام ...بماند بقيه اش
حالا قرار هست کجاها رود سرش
از کوفه تا به شام ... بماند بقيه اش
تنها اشاره اي کنم و رد شوم از آن
از روي پشت بام ... بماند بقيه اش
قصه به "سر" رسيده و تازه شروع شد...
شعرم نشد تمام ... بماند بقيه اش ...
https://eitaa.com/Bayynat
پیدا کردن یکصد دوست
هنر نیست
هنر واقعی
پیدا کردن تنها یک دوست است
که در کنار شما بایستد
حتی زمانیکه صدها نفرعلیه شما صف کشیده اند...
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به درون خودت مراجعه کن
دکتر الهی قمشه ای
https://eitaa.com/Bayynat
💢ماجرای شنیدنی شمر ارمنی محله سیچان پاچنار در اصفهان👇🏼👇🏼👇🏼😅😅
محله سیچان به دلیل دور بودن از رودخانه زاینده رود با نهر هایی که به«مادی» شهرت دارند تغذیه می شده است و تعداد زیادی از این مادی ها در محله مشاهده می شود که در مراسم عاشورا به عنوان نهر علقمه از ان ها استفاده می شده است.
از طرفی این محله با محله جلفا ارامنه مجاورت دارد.
معروف است که شمر سیچان در روز عاشورا ناگهان به هنگام شروع تعزیه و با هدف اخذ مبلغی گزاف «دبه» میکند که من دیگر شمر نمی شوم چون منفور اهل محل شده و دیگر از من جنسی نمیخرند .وساطت اهل محل هم به دلیل مطالبه مبلغ گزافی که از توان پرداخت هیات مذهبی خارج بوده از طرف وی که گویا هدف اصلی او نیز از طرح این ادعا نیز به همین دلیل و یا علل دیگری بوده است ره به جایی نمی برد.
ناکهان یکی از بزرگان هیات فکر بکری به مغزش خطور می کند و با توجه به همجواری محله سیچان و محله ارامنه جلفا به آنطرف خیابان حکیم نظامی می رود که عموما پیرمرد های ارمنی نشسته و افتاب می گیرند و به آن ها شرح ماوقع را می گوید: موسیو میایی شمر بشی ما شمر نداریم!
موسیو در ابتدا مخالفت میکند و در نهایت با پاکتی سیگار و پول ناچیزی راضی میشود که شمر شود و تحت تعلیمات بزرگ هیات می بایست با پوشیدن لباس شمر و گرفتن شمشیر در دست هیچ کاری به جز ممانعت از برداشتن آب از نهر علقمه(یکی از همان مادی ها که به عنوان نهر علقمه مراسم در کنار آن برپا شده بود) نداشته باشد و با توجه به لهجه ارمنی و ضایعش حرف دیگر و یا کار دیگری که منجر به ضایع شدن مراسم شود نکند. او این شرط را می پذیرد و تعزیه آغاز میشود با شمر ارمنی😂
القصه در ابتدا یکی از یاران امام حسین برای برداشتن آب می آید و خطبه ای می خواند که «ای شمر بگذار ما اب ببریم» که شمر ارمنی( موسیو 😅) در ابتدا دلش به حال یار امام حسین می سوزد. مردم هم همه گریه میکردند و او مردد بوده ولی النهایه با نهیب و اشارات بزرگان هیات مخالفت می کند و با همان لهجه با حال ارمنی و با بی میلی می گوید: ««نه . نه نمیشه آب ببری».و موضوع این بار به خیر می گذرد.
اما این ماجرا تمامی نداشته و برای بار دوم و این بار حضرت ابوالفضل با خطبه ای غرا به سمت نهر علقمه امده و شمر ارمنی را مخاطب قرار داده به صورتی که اشک در چشمان شمر حلقه زده و قصد اجازت به بردن آب را داشته (حالا به این کاری نداریم که شمر تو عزا داری گریه کنه چی میشه😅😅)که بزرگان کلاه از سر برداشته و موهای خود زا میکنند که مبادا کوتاه بیایی و با اشارات و التماس این بار هم شمر بیچاره کوتاه نمیاید. و باز هم و این بار در کمال بی میلی می گوید«نه. والله نمیشه آب ببری. والله نمیشه!!».
گریه و ناله و شیون عزاداران رو به اوج میرود وقتی برای بار سوم امام حسین برای بردن آب با خطبه ای دلسوز میاید . ناله ها و شیون ها این بار برخلاف دو بار دیگر بند دل شمر را پاره میکند و با توجه به اشارات مکرر بزرگان او را نهیب میزدند این بار شمر بدبخت هق هق کنان خطاب به امام حسین با همان لهجه ارمنی میگوید:
«بابا. والله من میخوام آب بدم. این مسلمونا نمیذارن»😂😂😂😂😂😂
https://eitaa.com/Bayynat
🔸حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند:
پروردگارا! آنکه تو را نیافت، چه یافت و آنکه تو را یافت، چه از دست داد.
📕بحار ۲۲۶، ۹۵.
https://eitaa.com/Bayynat