*ـ ↶📗🌱↷
*
نقل است که :
با هجوم موشها به شهر همدان ،
که موجب شیوع بیماری طاعون در این شهر شده بود ، پزشک حاذق "ابو علی سینا" به مردم دستور داد برای مقابله با موشها از مار استفاده کنند!
و بعد ها نیز به پاس اینکار
در سر راه مارها
جام شرابی از انگور سیاه گذاشتند تا از آن بنوشند ، زیرا زهر مارها را بیشتر و خطرناک تر میکرد!
از آن پس مار نماد بهداشت
و نماد داروخانه های جهان شد،
لذا برخی داشتن و نگهداری مار را
نشانه سلامت میدانستند!
و به افرادی که زیاد دچار امراض میشدند ، "بی مار" میگفتند!
کلمه ایی که تا به امروز نیز پابرجاست
و به همین عنوان استفاده میشود!
@Benam_pedar_madar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه میخواهی خدا کمکت کنه این کار هارو انجام بده!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دو ماه نوکری
👤حجت الاسلام پناهیان
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مادرم
از کدام گوشه بهشتی
که عطر تنت در هیچ کجای دنیا
پیدا نمیشود
کدام فرشته خدایی
که لالایی های مادرانه ات بر سر بالین کودکانه ام
بی همتا ترین آواز یک فرشته است
باور کن تو همان هفت آسمان بهشت بر روی زمینی برای من❤
#دلنوشته
@Benam_pedar_madar
🌾✨حدیث قدسی:
خداوند تبارک و تعالی میفرماید:
يا مُطْلَقاً فِي وِصٰالِنا، اِرْجِع؛ وَ يا مُحلفا عَلی هجرنا، كَفَر؛ أَنَّما ابعَدنا اِبْليس لِانَه لَمْ يَسْجُدُ لَكَ، فَواعَجَبا كَيْفَ صَالحته وَ هَجَرتَنا؛
ای كسی كه وصال ما را ترك كردهای، برگرد!!
و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خوردهای، سوگند خود را بشكن!!
ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد، پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفتهای و ما را ترك كردهای...!!
📙بحرالمعارف، ج۲، فصل ۶
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری_قرآن
💠 و مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
✨و از میان مردم کسی است که جان خود را برای طلب خشنودی خدا میفروشد و خدا نسبت به [این] بندگان مهربان است. بقره/۲۰۷
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری_قرآن
💠 و مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
✨و از میان مردم کسی است که جان خود را برای طلب خشنودی خدا میفروشد و خدا نسبت به [این] بندگان مهربان است. بقره/۲۰۷
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸 از عارفی پرسيدند :
چرا اينقدر ذکر "صلوات" در منابع دينی ما تاکيد شده؟! و برای آمرزش گناهان ، وسعت روزی ، صحت و سلامتی ، گشايش در کارها و... صلوات تجويز کرده اند؟!
سر و راز اين ذکر چيست؟؟؟!
فرمود:
اگر به قرآن نگاه کنيد،
فقط و فقط يکجا در قرآن هست
که خداوند انسان رو هم شأن و هم درجه ی خودش می کند .
يعنی از انسان مي خواهد که بياید کنار او و با هم در یک کاری مشارکت کنندو آن اين آيه ست:
"انّ الله و ملائکته يصلّون علي النبي يا ايها الذين آمنوا صلّوا عليه و سلموا تسليما"
خدا و ملائکه اش دارند براي پيامبر صلوات ميفرستند شما هم بیایید و همراهی کنید...
علت عظمت و بزرگی ذکر صلوات اين است که انسان را تا کنار خدا بالا مي برد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍قال امیرالمومنین (علیهالسلام):
هيچ گاه گنه كاری را نااميد مكن، چه بسا افرادی كه آلوده به گناه اند ولی سـرانـجـامـشـان آمـرزش و مـغـفـرت باشد و چه بـسـا افـرادی كـه بـه عمل نیکی رو آورند ولی آن را تباه كنند و در پايان عمر كارشان به دوزخ بکشد.
📚تصنیف غرر / ۵۸۰۸
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍استاد جاودان:
تمرین فکر، از بهترین تمرینهای راه آدمیت است. از طریق فکر کردن انسان می تواند به بهترین مراحل انسانیت برسد و هیچ ریاضت دیگری هم لازم نیست. البته فکری که اختیاری باشد و تداعی معانی نباشد. اکثر عبادت ابوذر فکر بود. مثلا در قرآن می فرماید که اولی الالباب در خلقت آسمانها و زمین (قدرت خداوند) فکر میکنند.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروزت را زیبا نقش بزن
برای رویشی جدید در وجود خود
و برای سر دادن آوازی جدید
ک نشان گر تغییر و نو شدن و
تحوّلی رو به رشد و کمال...🕊
امروز و هر روزتان به نیکی و سرفرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#المیزان 9️⃣5️⃣|مخلوق زشت نداریم!
الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ
آن كه هر چه را آفريد به نيكوترين وجه آفريد (سجده:7)
سَیّد مفسران:
هر يك از موجودات فىنفسه و براى خودش داراى حسنى است كه تمامتر و كاملتر از آن براى آن موجود تصور نمىشود.
و اما اينكه مىبينيم موجودى زشت و ناپسند است براى يكى از دو علت است: يا براى اين است كه آن موجود داراى عنوان عدمى است كه بدى و ناپسندىاش مستند به آن عدم است مانند ظلم ظالم و زناى زناكار، كه ظلم بدان جهت كه فعلى از افعال است زشت نيست بلكه بدان جهت كه حقى را معدوم و باطل مىكند زشت است و زنا بدان جهت كه عمل خارجى است و هزاران شرايط دست بدست هم داده تا آن عمل صورت خارجى بگيرد زشت نيست چون صورت خارجى آن با صورت خارجى عمل نكاح مشترك است بلكه زشتىاش بدين جهت است كه مخالف نهى شرعى و يا مخالف مصلحت اجتماعى است ويا براى اين است كه با موجودى ديگر مقايسهاش مىكنيم و از راه مقايسه، زشتى و بدى عارضش میشود مثلا عقرب كه در مقايسه با انسان زشت و بد مىگردد... پس به هر حال، هيچ موجودى بدان جهت كه موجود و مخلوق است متصف به بدى نمىشود.
📚ترجمه المیزان، ج16، ص374
@Benam_pedar_madar