eitaa logo
بسم الله القاصم الجبارین
3.2هزار دنبال‌کننده
136.6هزار عکس
167هزار ویدیو
237 فایل
﷽ ڪد خدا را بـرسانید زمـان مستِ علے اسٺ مالڪ افـتاد زمـین تیـغ ولـے دستِ علے اسٺ #انتقام_سخت ✌️🏻 #شهادتت_مبارک_سردار_دلها 💔
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ آغاز سخن یاد خدا باید کرد خود را به امید او رها باید کرد ای با تو شروع کارها زیباتر آغاز سخن تو را صدا باید کرد الهی به امید تو💚 ┄┅─✵💝✵─┅┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حضرت محمد صلى‌الله‏‌عليه‌وآله‌وسلم فرمودند: خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏‌پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون هرگاه از گناهى توبه كند در ورطه گناهى بدتر از آن كه توبه كرده است مى‏‌افتد. ✨ ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(نکته 31) 💠 سؤال: چرا فرمود: «ما فى الأرحام» و نفرمود: «من فى الأرحام»؟ 💠 ❌ پاسخ: در این صورت افاده عموم نمى‏ كرد؛ یعنى فقط نشانه عالم بودن خدا به پسر یا دختر بودن موجود در رحم است و در این صورت اشكالى پیش نمى‏ آمد كه هر متخصص جنین شناسى مى‏ تواند آن را بداند یا به وسیله اشعّه برق، ممكن است پسر و دختر بودن را تشخیص داد، ولى حالا كه «ما» فرموده، نه تنها نر و ماده بودن جنین از آن فهمیده مى‏ شود، بلكه همه خصوصیات او را شامل مى‏ شود؛ زشتى و زیبایى و سعادت و شقاوت و طولانى بودن عمر و كوتاهى آن، زیادى رزق و كم بودن آن و خصوصیات اخلاقى او، كه همه این ‏ها از .... ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
↜ چهارم: ترک جهاد مساوی با ویرانی عبادتگاههاست؟ خداوند متعال در آیه شریفه 40 سوره حج، یکی از فلسفه های جهاد را چنین بازگو می کند: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»؛ اگر خداوند از مؤمنان دفاع نکند، و از طریق اذن جهاد بعضی را به وسیله بعضی دفع ننماید، دیرها و صومعه ها و معبدهای یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می شود ویران می گردد. آری اگر افراد با ایمان و غیور دست روی دست بگذارند، و تماشاچی فعالیّتهای ویرانگرانه طاغوتها و مستکبران وافراد بی ایمان و ستمگر باشند، و آنها میدان را خالی ببینند، اثری از معابد و مراکز عبادت الهی نخواهند گذارد. چرا که معبدها جای بیداری است، و محراب میدان مبارزه و جنگ است، و مسجد در برابر خودکامگان سنگر است، واصولًا هرگونه دعوت به خداپرستی بر ضدّ جبّارانی است که می خواهند مردم همچون خدا آنها را بپرستند! و لذا اگر آنها فرصت پیدا کنند تمام این مراکز را با خاک یکسان خواهند کرد. جالب اینکه طبق آنچه در آیه مورد بحث آمده، جهاد اسلامی نه تنها ضامن بقای عبادتگاه‌های اسلامی است، بلکه در سایه آن، عبادتگاه‌های تمام ادیان الهی حفظ می شود. منبع کتاب ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه اطلاع رسانی راسخون 15-Ahmad-Dabbagh-7(rasekhoon.net).mp3
زمان: حجم: 12.22M
حزب هفتم (۲۰۳ الی ۲۳۲ بقره) 👤 با صدای قاری روشن دل استاد احمد دباغ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
هفتم نکات آیه فوق⇧‌⇩: ابن‌ابى‌الحديد كه از علماى قرن هفتم اهل‌سنّت است، در شرح نهج‌البلاغه خود آورده است: تمام مفسّران گفته‌اند اين آيه درباره على‌بن‌ابى‌طالب (ع) نازل شده است كه در ليلةالمبيت در بستر رسول خدا (ص) خوابيد. و اين موضوع در حدى از تواتر است كه جز كافر يا ديوانه آنرا انكار نمى‌كند. مشركانِ مكّه، قرار گذاشتند از هر قبيله‌اى يك نفر را براى كشتن پيامبر (ص) انتخاب كنند و آن حضرت را دسته جمعى از بين ببرند تا بنى‌هاشم به خونخواهى او قيام نكنند و با اين عمل از دعوت پيامبر راحت شوند. پيامبر (ص) از نقشه‌ى آنان با خبر شد و على (ع) براى اينكه پيامبر به سلامت از مكّه خارج شود، در بستر ايشان خوابيد و اين آيه در شأن آن‌ حضرت نازل گرديد. «1» همين كه على (ع) در آن شب خطرناك به جاى پيامبر خوابيد، خداوند به دو فرشته‌ى خود، جبرئيل و ميكائيل فرمود: كداميك از شما حاضريد فداى ديگرى شويد؟! هيچكدام از آنها حاضر نشدند. خداوند فرمود: اينك مشاهده كنيد كه چگونه على‌بن‌ابى‌طالب (ع) حاضر است جان خود را فداى رسول خدا كند. گاهى بايد براى احياى يك معروف ويا محو يك منكر، جان را تسليم كرد. حضرت على (ع) فرمودند: كسى كه در راه امر به معروف و نهى از منكر كشته شود، يكى از مصاديق اين آيه است. «2» 1». تفسير احسن‌الحديث، ج 1، ص 376. «2». شرح نهج‌البلاغه، ج 13، ص 262. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ چشمهای دل من در پی دلداری نیست درفراق توبجز گریه مرا کاری نیست سوختن درطلب یوسف زهراعشق ست بنازم به چنین عشق که تکراری نیست ‌‌‌‌‌❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin