eitaa logo
برهان انقلاب
338 دنبال‌کننده
105 عکس
62 ویدیو
6 فایل
﷽ لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‏ وَ أَلْقِ ما فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ ما صَنَعُوا إِنَّما صَنَعُوا كَيْدُ ساحِرٍ وَ لا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتى‏ (68 و 69 سوره طه) 📠 ارتباط با ما: @Borhan_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 فقه ما هنوز سازنده و اداره‌کننده نیست ✔️حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رهدار، رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه در آئین اختتامیه جشنواره علامه حلی استان سمنان 🔹 فرزند زمانه نیستیم و در تاریخ فقه غرق ‌شده‌ایم. انقلاب اسلامی با اسمش دنیا را فتح کرده است، آن‌وقت ما دعوا داریم که آیا روایت مرتبط با حکومت داریم یا نه؛ با حکومت باشیم یا مستقل؛ روحانیت مسئولیت قبول کند یا نه؟ 🔹فقه ما هنوز سازنده و اداره‌کننده نیست و امام خمینی(ره) فرمودند که «فقه علم اداره‌کننده انسان از گهواره تا گور است». 🔹ما در جامعه مشکل آب داریم اما 50 صفحه فقه آب نداریم، مسئله مذاکره وجود دارد اما 50 صفحه فقه مذاکره نداریم، در جامعه ما ساختمان‌ها و پروژه‌های معماری فراوانی وجود دارد اما 50 صفحه فقه توسعه معماری نداریم. 🔹فقه ما مادامی‌که الزامات اجتماعی خودش را توسط فقیه پیگیری نکند از اداره جامعه می‌ماند و بی‌اثر خواهد بود و خروجی حوزه‌ای که به فکر الزامات اجتماعی نباشد هرچند عمیق اما غیرمفید واقع می‌شود؛ غایت علم تکامل دادن به انسان و جهان است. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/Gar2ja ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
💢می گویند مراجع بانک غیر ربوی ارائه دهند، این مطالبه غیر واقعی است! 💢کجای فقه ما تمدن ساز است؟! 🔲اظ
⭕ صحبت های اخیر جناب آقای فاضل لنکرانی، همان سخنان چندی پیش ایشان درباره نظامات اسلامی بود. با توجه به آن که حذف برخی از مقاطع سخن ایشان ممکن است، تلقی دیگری را در ذهن مخاطب ایجاد کند، لازم دیدیم که در ادامه بخشهایی از سخنان ایشان درباره تمدن سازی فقه را به طور تفصیلی تر بیان کنیم: 🔸 اگر فقیهی بگوید با همین تحریر الوسیله نظام اداره کنیم، اشتباه است باید ابعاد جدیدی را مورد لحاظ قرار داد. فقه، دائم درحال توسعه است و متصدیی آن باید اهلش باشد و برآن بنای قبلی فقه بنا کند، این احکام فقهی گذشته را باید قوی داشت و اصولی را برطبق همان مبانی اضافه کرد. 🔹 فقه ظرفیت تأسیس قواعد جدید دارد. این کار حوزه است، در فقه قضاء باید قوائد جدید را استخراج کرد. معتقدیم همه فقه مضاف درهمین فقه هست. 🔸 در روش اجتهادی، زمان، مکان و مصلحت اهم و مهم را باید دخالت داد،. معیار اینکه چه چیزی مهم و اهم است، حوزه باید وارد شود و حرف جدیدی بزند. 🔹 تردیدی نداریم که در چند دهه اخیر، موضوعات جدیدی مانند ارز دیجیتالی،بورس، سهام، ... به میدان آمده و یکی از مسائل مهم در بحث اجتهاد شناخت موضوعات جدید است. بعضی علما معتقدند به گذشته برگردیم، بانک را غربی ها راه اندازی کردند تا ربا درکشورهای اسلامی افزایش پیدا کند. اما معتقدم باید فقه نظرش در مورد بانک بدهد که کدام بخش حرام است یا نه. اما آیا فقه باید بگوید مشکل نقدینگی را چگونه باید درست کرد؟، می گویم نه. فقه نمی گوید تورم چه چیزی است. 🔸 بعضی می گویند فقه تمدن ساز است. کجای فقه تمدن ساز است. نباید هر حرفی را همین طوری زد و توقعات را از حوزه افزایش داد. تمدن ارکانی دارد. اینها ازمطالبات کاذب است. به عنوان اجزاء تمدنی می شود نگاه کرد. @motaleatehawzavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی آیت الله سید عبدالکریم کشمیری درباره انقلاب اسلامی و آینده سید مصطفی خمینی ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
332.7K
📢 از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر شد: 🔰 نسخه PDF بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔻 در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. 🔺 بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است نزدیک خواهد کرد. 📝 استفاده از متن👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
🔴پیشگویی در مورد آینده جمهوری اسلامی ایران ✔️ آیت الله محمدی ری شهری «در تاریخ ۶/۲/۱۳۸۷ در دیداری که همراه جمعی از دوستان در تهران با آقای سید حسن نصر الله ـ رهبر حزب الله لبنان ـ داشتیم، ایشان فرمود: دو سه سال پیش از رحلت حضرت امام خمینی رحمه الله، شخصی به نام «الحارس» که از نیروهای استشهادی حزب الله بود، گفت: با اتومبیل شخصی از بیروت خارج می‌شدم. شخصی را با لباس و هیئت عربی دیدم که حدود شصت سال سن داشت. از او خوشم آمد و او را سوار کردم. در راه با روشن شدن ضبط صوت اتومبیل، صدای شعار مردی شنیده شد که می‌گفت: «حتی ظهور المهدی اِحفظ لنا الخمینی» (تا ظهور حضرت مهدی، خمینی را برای ما نگه دار) و در ادامۀ آن می‌گفتند: «اِحفظ لنا المنتظری خلیفه الخمینی» (منتظری را برای جانشینی خمینی حفظ کن). آن شخص وقتی شعار نخست را شنید، گفت: شما تصور می‌کنید که پرچم جمهوری اسلامی به دست امام خمینی تحویل حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه می‌شود؛ ولی اشتباه می‌کنید… . در مورد شعار دوم هم گفت: منتظری خلیفۀ خمینی نخواهد شد؛ اما انقلاب ایران مشکلی پیدا نمی‌کند، به جای امام خمینی سیدی خواهد آمد. همچنین اضافه کرد: شما فکر می‌کنید جنگ ادامه پیدا می‌کند و سپاه ایران برای فتح قدس به لبنان خواهد آمد؛ اما اشتباه می‌کنید. جنگ ایران و عراق پایان می‌یابد و میان سربازان آن‌ها گُل رد و بدل می‌شود. وی افزود: سه جنگ میان حزب الله و اسرائیل پیش می‌آید که در دو جنگ حزب الله پیروز می‌شود؛ ولی در جنگ سوم، پیروزی حزب الله خیلی گسترده است! او گفت: در عراق، حکومت اسلامی برپا نمی‌شود؛ ولی حکومتی روی کار می‌آید که گویا عراق، جزئی از ایران است… . نگارندۀ این سطور از آقای نصرالله پرسید: شما در چه تاریخی این مطالب را از «الحارس» شنیدید؟ ایشان پاسخ داد: من دو سه سال پس از آن پیشگویی؛ ولی دیگران، همان موقع، این مطالب را از وی شنیده بودند. وی افزود: به استثنای دو مورد، همۀ پیشگویی‌های وی تحقق یافته است.» منبع: خاطره های آموزنده، محمّد محمّدی ری شهری، قم، دارالحدیث، چاپ اول، ۱۳۹۱ ش، ص ۱۰۷ ـ ۱۰۸ ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این ویدیو را با دقت ببینید. 🔸مقامات آمریکایی به صراحت از اهداف خود درباره واداشتن ایران به تصویب FATF سخن میگویند و آن را ابزاری برای مقابله با دور زدن تحریم ها توسط ایران میدانند. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
منطق_برنامه_منطقه_ای_ایران_A5_10.pdf
443.9K
🔸مهدی محمدی: مقاله زیر محصول یک مطالعه کتابخانه ای کم و بیش وسیع درباره برنامه منطقه ای ایران است. از مدت ها قبل، مشاهده حملات ناجوانمردانه و البته اغلب کوته بینانه به برنامه منطقه ای ایران، مرا به این فرا می خواند که با نگارش یک مقاله بلند، تا جایی که ممکن است، منطق نهفته در پس پشت این برنامه افتخارآمیز را از خلال مطالعه ادبیات راهبردی که غربی ها خود در این باب تولید کرده اند، تبیین کنم. در دو هفته گذشته فرصت نگارش دست داد و اکنون نسخه اول این نوشته پیش روی شماست. گرچه، مقاله کمی طولانی است اما امیدوارم اهل نظر فرصتی اختصاص داده، آن را بخوانند و نویسنده را از دیدگاه های خویش بهره مند کنند. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
🔸مهدی محمدی: مقاله زیر محصول یک مطالعه کتابخانه ای کم و بیش وسیع درباره برنامه منطقه ای ایران است.
📢در این مقاله مفصل، برنامه منطقه ای ایران و اهداف و دستاوردهای حیرت انگیز آن و توطئه های پیش رو برای مقابله با آن، به خوبی تبیین شده است. با انتشار گسترده آن در فضای مجازی به ارتقای آگاهی های عمومی و خنثی سازی توطئه ها کمک کنیم.
هدایت شده از سلمان رئوفی
071_971127_shabzendedar_Amrebemahrof.mp3
10.27M
🔆صوت بیانات حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» درباره 🔆بیانیه 🔆شان تشخیص مصلحت و🔆 fatf شنبه - ۹۷/۱۱/۲۷ از دقیقه ۳ تا ۱۴ گوش کنید بسیار مفید و نافع @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های امام جمعه بندرعباس در حضور روحانی 🔹مردم نان ندارند، آقای رئیس جمهور برای حل مشکلات سفره مردم هم «علی برکت الله» بگویید. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴بازارگرمی برای تصویب FATF 🔸پیشتر در چندین گزارش درباره رویکردهای عجیب شفقنا در برجسته سازی برخی موضوعات و شخصیت ها مطالبی را بیان داشتیم. 🔸بدیهی است که هر رسانه ای میتواند در چارچوب قانون جمهوری اسلامی، مواضع مطلوب خود را بیان و از آن دفاع کند، اما آنچه ضروری است، شفافیت درباره حمایت های مالی و معنوی پشتیبان آن است. 🔸بدون شک اداره شفقنا -که مطالب خود را به 10 زبان و گویش منتشر میکند- نیازمند حمایت مالی از جانب برخی نهادهاست. با توجه به آن که شفقنا خود را به عنوان خبرگزاری شیعیان نامیده و خود را نماینده شیعیان در سطح بین الملل معرفی مینماید، نسبت به منابع مالی و معنوی خود شفاف سازی کند. 🔸مطالعات حوزوی به زودی از این خبرگزاری در این باره سؤال می کند و نتیجه را در کانال منعکس خواهد کرد. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴 بيانيه گام دوم انقلاب، الهام الهي به رهبري بود / اين بيانيه بهترين راهنماي طلاب در انجام پژوهش است ✔️ آیت الله مصباح یزدی در جمع طلاب معصوميه: 🔻 حوزه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل مقايسه نيست؛ دستاوردهاي حوزه در دهه اول انقلاب، از دستاوردهاي يك قرن قبل از آن، بيشتر است. 🔻 هر چند در حوزه تحول صورت گرفته و كارهاي خوبي انجام شده، اما نسبت به اهدافي كه انقلاب مشخص كرده و انجام وظايفي كه حوزه در جامعه امروز دارد، فاصله بسياري داريم. 🔻 بهترين راهنماي ما در تحقيق و پژوهش ها بيانيه مهم رهبري ( #گام_دوم_انقلاب ) است كه عليرغم حجم اندك آن، حتي كلمات آن نيز بسيار بسيار دقيق و حساب شده به كار رفته است؛ خداوند را شكر مي كنيم كه چنين رهبري به ما عطا كرده و چنين مطالبي را به وي الهام نموده است . 🔻 متأسفانه در حوزه، گاهي هدف اصلي و قله را نمي بينيم و لذا به بيراهه مي رويم. @motaleatehawzavi
🔴فقه شیعه در آستانه تحول نوین قرار دارد ✔️حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم؛ در نشست فقه تمدنی در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد: 🔹برخی فقها می‌گویند نیاز به فقه نظامات داریم اما عده دیگر می‌گویند با همان منطق موضوعات جدید می‌توان پاسخ گرفت که این ادعاها نشان می‌دهد امروز فقه شیعه در آستانه تحول نوین قرار دارد. 🔹دین عهده دار سرپرستی فرد و جامعه بوده و اگر اسلام را سرپرست موضوعاتی همچون مصلحت و منطقه الفراغ بدانید، اسلام باید هدایت این امور را بر عهده داشته باشد و حکم آنان را نیز بگوید. 🔹وی با اشاره به مساله فقه مبتنی بر مصلحت، به احکام برگرفته از مصلحت سنجی اجتماعی اشاره و ابراز کرد: در مصلحت سنجی اجتماعی مجاز بر آن هستیم تا بر اساس مصالح تعیین تکلیف کرده و بدانید مرجع اصلی در مصلحت سنجی حاکم اسلامی است. 🔹فقه تمدنی به دنبال سرپرستی جامعه می‌باشد. @motaleatehawzavi
💥 در مواجهه با تمدن غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟: ‌۱. انزوا (کناره‌گیری از مدرنیته)؛ ۲. مدرنیزاسیون (پذیرشِ کامل مدرنیته)؛ ۳. مدرنیته اسلامی (ترکیبِ اسلام و مدرنیته)؛ ۴. تمدن‌ اسلامی (انحلال مدرنیته در تمدن نوین). 🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «سؤال این است که استراتژیِ انقلاب اسلامی درمقابلِ تمدّن غرب چه باید باشد؟ با این مدنیت مدرن که پیش روی ماست چه باید کرد؟ جواب‌های متفاوتی به این پرسش داده‌ شده است و رویکردهای مختلفی شکل گرفته است. . 1⃣ رویکرد اول این است که ما باید به‌طورکلی از این تمدن تبرّی بجوییم و سعی کنیم به هیچ وجه آلودهٔ به آن نشویم و انزوای کامل پیدا کنیم. این یک مدل است که طبیعتاً نمی‌تواند نسخهٔ اجتماعی باشد و نسخهٔ مقابلهٔ با آن دستگاه نیست. یعنی، این‌که آدم منزوی بشود و به‌صورت همان زندگی کاملاً سنتیِ قدیم زندگی کند و از مظاهر تمدنی هم مطلقاً استفاده نکند، تقریباً نشدنی است؛ اگر هم بشود، یک الگوی عمومی نیست و برخورد فعال با واقعه نیست. نمونه‌اش مدلِ مقلدهای مرحوم میرزا صادق تبریزی است. 2⃣ رویکرد دوم این است که تمدّن غرب کلاً پدیدهٔ خیلی خوبی است و ما باید آن را بپذیریم و خودمان را با آن تطبیق دهیم، و حَتّی فرهنگ دینی و سنن مذهبی خودمان را به نفع آن تغییر دهیم. این پاسخِ روشنفکرهای سکولار است که تمامیتِ اندیشهٔ غربی را قبول کرده‌اند و معتقد به تمدّن غرب با همه لایه‌های آن هستند؛ یعنی از لایه‌های ایدئولوژیک تا فلسفی‌ و تا لایه‌های علمی و صنعتی و ساختارهای اجتماعیِ آن را به رسمیت می‌شناسند؛ می‌گویند ما باید تمامیت این تمدّن را بپذیریم؛ نمی‌شود اقتصادش را پذیرفت ولی ایدئولوژی آن را نپذیرفت. اقتصادِ لیبرال با فرهنگِ لیبرال و با سیاستِ لیبرال هماهنگ است و این‌ها با لایه‌های عمیق‌ترِ اندیشه‌های فلسفی و با لایه‌های عمیق‌تر ایدئولوژیکی یک مجموعه هستند؛ این مجموعه را به‌تمامه باید بپذیریم و سعی کنیم که خودمان را با همهٔ لایه‌های آن وفق دهیم. من گاهی از این نظریه به «مدرنیزاسیون» و اصلاح تمام ابعاد حیات اجتماعی ازجمله قرائت دینی جامعه تعبیر می‌کنم؛ چون می‌گویند در چالش بین دین‌داری و دنیای مدرن ما باید قرائتِ دینی را در همهٔ عرصه‌ها با دنیای مدرن وفق دهیم. که در دوره‌ای سعی کردند این ادعا را در مقیاس منطق هم تئوریزه‌ کنند. مثلاً نظریهٔ قبض و بسط می‌خواست پذیرش تمدّن غرب را در مقیاس منطق تئوریزه کند؛ این نظریه می‌گفت منطقاً معرفتی صحیح است که در دادوستدِ با علوم مدرن باشد؛ حَتّی می‌گفت معرفت دینی هم باید از علوم مدرن تبعیت کند. به عبارت دیگر، در تعاملِ درونیِ منظومهٔ معرفت، باید متغیر اصلیْ معرفت‌های تجربی و علمی و عقلانی باشد و معرفت دینی تابع باشد. 3⃣ رویکرد سوّم که معمولاً حقیر آن را «مدرنیته اسلامی» یا اسلامی کردن مدرنیته تعبیر می‌کنم، می‌گوید لایه‌ای از مدرنیته باید تغییر کند که آن اخلاق است؛ یعنی لایهٔ معنویت و اخلاق باید احیاء شود و به مناسباتِ دنیای مدرن ضمیمه گردد تا جامعهٔ اسلامی درست بشود. مدل آقای هاشمی همین بود و مدلِ برخی مسئولین کنونی هم همین است. اما باید توجه کرد که مدرن شدن به این نیست که ما فقط محصولات مدرن را مصرف کنیم؛ باید انسانی که در این فضا زندگی می‌کند، انسان مدرن بشود؛ انسان مدرن کسی است که احساسش، عواطفش، عقلانیتش و مهارت‌هایش همه مدرن بشود؛ چون اصل مدرنیته روی دوش انسان‌هایی سوار است که مدرن شده‌اند. لذا به‌نظر من، تحول اساسی در دنیای مدرن، تحول انسانی است. 4⃣ رویکرد چهارم، رویکرد تمدّن اسلامی است؛ یعنی اگر «آرمانِ» ما عصر ظهور است، «افقِ» قابل‌دستیابیِ ما در قبل از ظهور، تمدن‌سازی اسلامی است. این تمدّن چگونه ساخته می‌شود؟ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اول باید انقلاب کنیم؛ این انقلاب، چون مبتنی بر یک ارزش‌ها و دنبال تحقق یک ارزش‌هایی است، حتماً با جامعه جهانی درگیر خواهد شد. و این درگیری هم درگیریِ همه‌جانبه‌ای است. در متن این درگیری باید شما به سمت تمدّن اسلامی حرکت کنید. پس باید «انقلاب» کنیم و «نظام» بسازیم. این دو کار را انجام داده‌ایم. در ادامهٔ مسیر باید «دولت» بسازیم، و بعدش «جامعه» بسازیم و بعد «تمدّن» بسازیم. این پنج مرحله‌ای است که باید طی کنیم. در این پنج گام باید با روش «استحاله» با تمدن مدرن مواجه شویم و تلاش کنیم تمدن مدرن را در تمدن اسلامی منحل کنیم (اقلاً در مقیاس منطقه‌ای). ما در مرحلهٔ اصلِ انقلاب اسلامی این کار را کردیم. در مرحلهٔ تدوین قانون اساسی هم این کار را تجربه کردیم. در مرحلهٔ دولت‌سازی اسلامی هم باید همین کار را بکنیم.» (دی ۱۳۹۷) ☑️ @mirbaqeri
🔴 حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند. ✔ آیت الله نوری همدانی در دیدار امام جمعه کرج حجت‌الاسلام حسینی همدانی: 🔹روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند که از جمله آن مرزبانی عقیدتی است که هزاران بار از دفاع از ابدان بالاتر است. 🔹با وجود اینکه بعضی ها از این مسئولیت شانه خالی میکنند، کسانی مثل شما و عزیزان همراه شما به میدان می آیند که کارتان بسیار بسیار مهم و اثر گذار است. حالا که شما به میدان آمدید و راه را باز کردید، ان شاء الله اشخاص زیادی شما را تنها نگذارند. 🔹باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسؤولان به صورتی که لازم است به میدان نمی آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، این در حالی ست که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند. 🔹 نیروهای انقلابی باید با دلسوزی به میدان آمده و به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنند و فعالیت های تأثیرگذار انجام دهند، در ایران اسلامی ولی فقیه در رأس است و همه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کامل کنند. @motaleatehawzavi
🔴 گزارش خبرگزاری عربی21 از تخریب آیت الله میرباقری توسط خبرگزاری طرفدار دولت (به نقل از @antitez_enqelab) ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
🔴بازارگرمی #شفقنا برای تصویب FATF 🔸پیشتر در چندین گزارش درباره رویکردهای عجیب شفقنا در برجسته سازی
همانطور که پیش تر وعده داده بودیم، کانال مطالعات حوزوی از روابط عمومی درباره حامیان مالی و معنوی آن، سؤال کرد اما پاسخ روشنی داده نشد. ضمنا مطالعات حوزوی نسبت به انتشار عمومی پاسخ درباره مطالب اخیرا منتشر شده درباره آن رسانه اعلام آمادگی نمود، اما تا بدین لحظه پاسخی از جانب این خبرگزاری دریافت نشده است. با توجه به تاثیر این خبرگزاری در برجسته سازی یک تفکر خاص در حوزه های علمیه، کانال مطالعات حوزوی به زودی سلسله یادداشت هایی را درباره رویکرد شفقنا به اشتراک خواهد گذاشت ان شاءالله.
🔴 جوسازی‌های سایت انتخاب علیه جریانِ فکریِ و آیت‌الله میرباقری ✔️ سید هادی چاوشی 🔹 هر چالش فکری یک سطح رویین دارد که جنجال است و یک سطح متوسط که بین صاحب قلمان دو طرف که معمولا اهل نظریه پردازی نیستند و به فراخور احوال روز و به تقلید مینویسند و سطح زیرین که علما و خبرگان هر دانش هستند و هر بحثی را به عیار نقد و مبنا محک میزنند نه شنیده ها و اقوال. 🔹 روال اینست که ابتدا بحث در سطح میانی بین فعالان دست به قلم و صاحب تریبون مطرح میشود و پس از دعوای بی نتیجه حاصل از عدم بررسی نقادانه و علمی به سطح رویین و بدون آگاهی جامعه کشانده میشود ،جنجال به پا میکند و قضاوتهای نادرست و ناقص از اطراف قضیه به سرخوردگی،بدبینی یا هر یک از نتایج قضاوت ناصواب میانجامد.و در نهایت اگر هم مساله بین بزرگان و صاحب نظران مطرح شود بعد از این بازخوردها بوده و بازتاب چندانی بر افکار عمومی نخواهد گذاشت .حتی در سطح متوسط و کارشناسان بدنه نیز به جای تبیین نظریات بزرگان و بررسی اشکالات و نتیجه گیری صحیح یا مسکوت میماند و یا در محافل و نوشتجات خصوصی بین خودشان معمولا بدون نتیجه منحل خواهد شد. 👈 ادامه مطلب در لینک زیر: www.598.ir/fa/news/453086
هدایت شده از روزنه
💥فوری و در حوزه علمیه قم را بشناسیم سخنان صریح سید صمصام الدین قوامی (زید عزه) امام جمعه محترم پردیسان قم نسبت به تحرکات جریان غیرانقلابی حوزه قم در خطبه های نماز جمعه 3 اسفند 1397 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸همین الان حوزه انقلابی در تهدید است، عده ای کورس گرفته اند بشوند، یک زمانی (علما) از مرجعیت می گریختند٬ چه خبر شده؟ فرهنگ عوض شده؟ 🔹این ها می خواهند حوزه علمیه را از انقلاب تهی کنند، 19 دی خدمت امام خامنه ای بودیم، فرمودند که: «یک انگیزه های وجود دارد که حوزه انقلابی نباشد» ولی کور خواندید؛ این دشمنان بدانند، دشمنان حوزوی بدانند، ، که دارند زیاد می شوند. اخیرا یک نغمه شومی از این حوزه بلند شده؛ این گویا از خواب زمستانی گویا بیدار شده اند، دوباره نیش هاشان را آماده کرده اند، گرا به دشمن می دهند. 🔸آن که (شاه) می برد و می آورد، این ها را تقویت می کند قطعا، کاری ندارد تقویت این ها؛ وجوهات از کجا می آید؟ کی خبر دارد؟ کی میارود؟ این بیت تقویت بشود٬ آن بیت نشود... 🔹امام به ما هشدار داد، حوزه انقلاب را پدید آورده مبادا خودش دچار آنتی تزش بشود و بخواهد خودش را نابود کند؛ اینطور نشود. 🔹ان شاالله بزودی خواهید دید که حوزه دچار یک پالایش خواهد شد، من به این هایی که گول خوردند عرض می کنم، به عنوان طلبه ای حقیر: گول را نخورید، بازی نخورید، نیایند دورتان رو بگیرند، گول تان بزنند، کما اینکه خیلی ها را در تاریخ گول زدند، مواظب باشید، نباشید، استادی تان را بکنید، چرا می روید درس می دهید که «با سیاست کاری نداشته باشید» این حرف، حرف کیست؟ 🔸حالا من تا چند خطبه اسم نمی برم و الا می آیم با سند اسم می برم و آبروی تان را می بریم. 🔹چرا به طلبه های می گویید که به سیاست کاری نداشته باشند؟ چرا طلبه ها را از این نظام جدا می کنید؟ روحانیون موجه سکولار بشوند خطرناک اند، امام (خمینی) فرمود. 🔹شاگرد دارد، کرسی درس دارد، سرش شلوغ است٬ شهریه می دهد، بعد این ها را از انقلاب جدا می کند، می گوید این نظام به کجا رسیده... 🔹 اگر این نظام نبود شما ها بودید؟ اگر رضا شاه بود شما ها بودید؟ مگر او وارد نشد که شما نباشید؟ چرا نا شکرید؟ چرا ؟ به خود بیائید. 🔹حوزه هیچ وقت راضی نمی شود شماها بیایید زمامش را به دست بگیرید، شما ها بیایید مرجعش بشوید. 🔹حوزه، حوزه انقلاب است و این انقلاب هیچ وقت تمام نمی شود و تا انقلاب مهدی(عج) خروشان، جوشان، پیروز ادامه خواهد داشت. 🔸شماهایی که دارید با لطایف الحیل نسل حوزه را از انقلاب و نظام اسلامی جدا می کنید، تاریخ را نخواندید که رضاشاه با چکمه وارد حرم حضرت معصومه(س) شد و مرحوم بافقی را با لگد زد و استخوان های کمرش رو شکست، یادتان رفته؟ یادتان رفته شاه می گفت حوزوی ها مثل کرم می مانند، چه کسی به شما عزت داد؟ همانی که 67 سال بعد آن منشور (روحانیت) را نوشت، به خود بیایید، نواب ها هنوز هستند، بخارایی ها هنوز هستند. 🔸من این را از سر دلسوزی می گویم، همانطوری که رضاشاه رفت، کسانی که بخواهند او را دوباره به نوعی تقدیس اش کنند. 🔸امام بزرگوار، شهید پرور، نظام ساز٬ فرمود: همان موقع (زمان شاه) می گفتند: شاه شیعه است، می گفتند: شما مبادا جلوی شاه بایستید، خون این جوان ها ریخته بشود، کی جواب می دهد؟ حالا دوباره با یک نسل جدیدی که بیائیم تقدیس کنیم (گفته شود): قبلا بهتر بود. چی بهتر بود؟ شماها کم آوردید، شما ضعیف شدید بقول حضرت آقا و ضعیف شدن خودتان را به حساب ضعیف شدن انقلاب و انقلابیون می گذارید. 🔹حالا میگویند اسلام نظام ندارد، عجیب است!! نمی تواند اجتهاد کند می گوید اسلام نظام ندارد؛ حرکت کن، اجتهاد کن. 🔸خدایا این حوزه مقدسه که تاریخ گرانی دارد تا به اینجا رسیده است و راه درازی دارد تا به هدف برسد، خدایا این حوزه را همچنان انقلابی، قوی، عالم، مجتهد و نظام ساز تربیت بفرما. 🔸پیاده سازی و تدوین: احمد هاشمی نشر فقط با منبع لطفا 🔥آخرین تحولات حوزوی را در روزنه پی بگیرید 👇 @rozaneebefarda
🔴 چه تفکری را برجسته میکند. آنچه در ادامه میخوانید صرفا انتقادی به رویکرد رسانه ای شفقنا در نشر گسترده اخبار مرتبط با یک تفکر خاص است. جناب آقای یکی از روحانیونی است، که بارها و بارها در اظهارات خود به تئوریزه کردن سکولاریسم پرداخته است و در موارد مختلف نیز عقیده خود را در میدان عمل نیز نشان داده است. هدف از این نوشتار تخطئه ایشان نیست، بلکه انتقاد از رسانه خبری شیعیان است که مکررا، درباره این طیف خاص خبر منتشر میکند و آنان را همواره در صدر اخبار باقی نگه میدارد. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴 کدام تفکر را برجسته میکند؟ یکی از شخصیت هایی است که شفقنا به مناسبت های گوناگون با وی مصاحبه میکند و یا اخبار مرتبط با وی را منتشر مینماید. وی قرآن پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و از اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه است و از طرفداران سکولاریسم سیاسی میباشد، به گونه ای که وی در مصاحبه ای که شفقنا نیز آن را منتشر کرده است، در اظهار نظری شاذ، دلالت حدیث غدیر را صرفا بر مرجعیت دینی اهل بیت و نه مرجعیت سیاسی آنان میداند و در آن به بی ارتباط بودن شأن سیاست و حکومت پیامبر اکرم با شأن نبوت ایشان متمایل می شود. در این مصاحبه آمده است: «در میان عالمان گذشته و امروز شیعه این مسئله مطرح بوده است که آیا منظور از مولا بودن علی(ع) چیست؟ آیا امامت و ولایتی که در خطبه غدیر مطرح شده به معنای مرجعیت دینی و مذهبی امام است و یا علاوه بر این ابعاد مرجعیت سیاسی را نیز شامل می‌شود که البته نظر مشهور عالمان شیعه مرجعیت دینی و سیاسی با هم است. وی سپس با اشاره به این نظر که در این خطبه مسئله امامت و مرجعیت دینی امام علی(ع) و تداوم مقام دینی نبوت و مسئولیت هدایت مردم مطرح شده است، میگوید: شواهد و قرائنی نیز در جای خود برای این ادعا وجود دارد. پیامبر(ص) این گونه پیش‌بینی کردند که بعد از وفاتشان کسی وجود داشته باشد که بتواند نیاز دینی مردم را از نظر علم و تقوا در قالب امامت تداوم دهد و اگر مردم مسئله‌ای دینی داشتند، امام به عنوان یک مفسر و شارح قرآن مسائل را حل و احکام را تبیین کند. وی در ادامه می‌افزاید: بنابراین الزاما منظور پیامبر(ص) وصایت به امامت حضرت بوده و بحث مرجعیت سیاسی نبوده است، دلیلش نیز این است که امام علی(ع) در طول ۲۵ سال و بعد از آن مسئله هیچ گاه برای اثبات صلاحیت زمام‌داری خود به حدیث غدیر استناد نکردند چنانکه فاطمه زهرا(س) نیز پس از فوت پیامبر(ص) به مظلومیت امام استناد می‌کند و نه داستان غدیر و اگر مسئله این بحث مبنای علمیت بود، روی آن تکیه می‌کردند. امامت و مرجعیت سیاسی امام(ع) از جهات دیگری قابل اثبات است و آن هم مسئله لیاقت و افضلیت علم امام(ع) و صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی امام(ع) بوده است و پیامبر(ص) می‌خواستند امامت دینی را بیان کنند که از این حدیث و احادیث دیگر قابل استفاده است. وی می‌افزاید: اگر بگوییم قلمرو نبی هدایت و راهنمایی مردم است، ممکن است که البته با سیاست نیز همراه باشد و یا نباشد، اما اکثر پیامبران بزرگ با سیاست همراه نبوده‌اند که می‌توان به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) اشاره کرد، فقط در مورد چند پیامبر مانند حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و پیامبر اسلام را داریم، خود پیامبر(ص) نیز وقتی به مدینه آمدند، چون آن‌ها در عقبه ثانی بیعت کردند و از ایشان زمامداری را درخواست کردند آن حضرت این درخواست را قبول کردند. همه افراد اعم از مسلمان و غیر مسلمان این امامت را با شرط بیعت قبول کردند که البته مربوط به شأن نبوت ایشان نبوده است.» این درحالی است که امیر المؤمنین در طول 25 سال به دفعات متعدد به حدیث غدیر برای اثبات سزاواری خود نسبت به حکومت استناد کرده اند و اسناد آن نیز در برخی از کتب گردآوری شده است. yon.ir/7e9Au ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸دفاع از اختیاری بودن حجاب ایازی در مصاحبه ای با خبرگزاری رضوی میگوید: استدلال (طرفداران اجباری بودن حجاب) از باب امربه‌معروف و نهی از منکر بود و می‌گفتند یکی از مصادیق نهی از منکر، این است که جلوی کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند باید گرفته شود. دلیل دیگری که داشتند این بود که بی‌حجابی ایجاد مفسده می‌کند؛ اما در مقابل این استدلال، عده‌ای می‌گفتند که موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر، در مورد حجاب صدق نمی‌کند. چون آنچه در قرآن آمده، معروف و منکر است. به این معنا که آنچه در قرآن و روایت در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر داریم این است که معروف، آن چیزی است که مردم آن را به‌ خوبی بشناسند؛ ولو آن خوبی واجب هم نباشد. حرام هم همین‌طور است. خیلی چیزها هست که حرام است؛ اما زشتی آن را همه‌ جامعه می‌داند. مثلاً ظلم کردن، به ناموس دیگران تجاوز کردن و اموری از این قبیل، همه‌ عقلا و مردم زشتی این اعمال را می‌شناسند. حتی اگر این زشتی حرام هم نباشد. مثلاً کسی در جایی سیگار می‌کشد و ته سیگار خود را بر روی زمین بیندازد و یا پوست میوه و اموری از این قبیل را بر روی زمین بریزد. ممکن است بگوییم این کارها حرام نیست اما در نظر مردم، این کار، کار زشتی است. درهرصورت، معیار منکر، چیزی است که عرف، آن زشتی را بشناسد. حال در بحث حجاب می‌گوییم، آیا همه‌ مردم، وجوب حجاب را باور دارند و بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری می‌شناسند؟ به نظر من، خیلی از مردم، بی‌حجابی را به‌عنوان یک ناهنجاری نمی‌شناسند. اتفاقاً بعضی از این رسانه‌های ما، گاهی برای اینکه مقاصدشان را پیش ببرند از همین خانم‌ها برای مقاصد سیاسی مثل انتخابات و شرکت در راهپیمایی‌ها و... استفاده می‌کنند. لذا معلوم می‌شود که خود صداوسیما هم بی‌حجابی را ناهنجاری نمی‌داند. پس مسئله‌ بدحجابی جزء ناهنجاری نیست. لذا اگر در جامعه‌ای، هنوز مردم به زشتی و منکر بودن بی‌حجابی، نرسیده‌اند، امربه‌معروف و نهی از منکر، مصداق ندارد و شامل این موضوع نمی‌شود. ما چنین دلیلی نداریم که اگر کسی حجابش را رعایت نکرد، می‌توانیم از طریق مجازات کردن، او را مجبور به رعایت حجاب کنیم. ما چنین چیزی را در سیره‌ پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام نداریم. بله در جانب مخالف این مسئله سیره وجود دارد ولی در جانب الزامی کردن حجاب، سیره‌ای نداریم. yon.ir/E9skL ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸دفاع از پلورالیزم دینی ایازی در نشست " تحکیم صلح و نفی افراطی گری و خشونت ورزی" می گوید: به رسمیت شناختن مخالف فقط این نیست که حرف او را درست بدانیم بلکه باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم که افکار مختلفی در جامعه وجود دارند که حق حیات، حق شهروندی و حقوق انسانی دفاع از عقاید خود را نیز دارند...در دنیا افراد زیادی وجود دارند که بر دین ما نیستند اما در مسیر عقاید خود کارهای نیک انجام می‌دهند و افراد درستکاری هستند، خداوند به این افراد نیز وعده بهشت داده است. yon.ir/dy2rf #شفقنا ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸ایازی هم چنین در دی ماه 91، در همایشی که برای بزرگداشت مهندس بازرگان و آیت الله منتظری در کوآلالامپور برگزار شد، شرکت کرد، و در کنار شخصیت هایی مانند عبدالعلی بازرگان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این همایش، عملکرد آیت الله منتظری در دفاع از حقوق مخالفان خود را یک خصیصه‌ای والا‌تر از مداراجویی دانست و با ذکر خاطراتی مصمم بودن ایشان برای اعتراض به اعدامهای غیر قانونی تابستان ۱۳۶۷، او را در دفاع از حق مصمم توصیف کرد. ایازی همچنین دفاع آیت الله منتظری از حقوق بهایی‌ها را مثال زد که ایشان به خاطر رفتار غیر انسانی و اخلاقی با این قشر به آن اعتراض کرد. او این رفتار را نه فقط به خاطر خصلت مدارا جویانه که به خاطر دفاع از حقوق انسان‌ها دانست. yon.ir/7e9Au #شفقنا ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸 ایازی هم چنین در حوادث فتنه 88 نیز حضوری فعال داشت. #شفقنا ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5