eitaa logo
برهان انقلاب
331 دنبال‌کننده
105 عکس
62 ویدیو
6 فایل
﷽ لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‏ وَ أَلْقِ ما فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ ما صَنَعُوا إِنَّما صَنَعُوا كَيْدُ ساحِرٍ وَ لا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتى‏ (68 و 69 سوره طه) 📠 ارتباط با ما: @Borhan_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بازنشر خاطره ای از سید حسن نصرالله به مناسبت وعده اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر زوال عربستان سعودی 🔸 حالا البته اگر (نیروگاه های هسته ای و موشک) بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمیشوم، چون میدانم که اینها ان‌شاالله در دوران نه چندان دوری به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد. ۹۸/۱/۱ http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
🔴بازنشر خاطره ای از سید حسن نصرالله به مناسبت وعده اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر زوال عربستان سعودی
🔴خاطره‌ی ملاقات سیدحسن نصرالله با رهبر انقلاب دربارۀ زمان نابودی اسرائیل/ بخش نخست ✔️حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم 🔸مدت‌ها پیش سفری به لبنان داشتم و در این سفر، فرصت ملاقات با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان برایم فراهم شد. در آن دیدار یکی از مباحثی که مورد بحث قرار گرفت، موضوع زوال اسرائیل بود. کتاب «1401 سال سقوط اسرائیل» عنوان کتابی است که توسط بنده نوشته شد و به دست ایشان نیز رسیده بود. ایشان فرمود: "این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که بنده آن را کنار گذاشته‌ام تا به‌دقت مورد مطالعه قرار دهم" من نیز خلاصه‌ای از کتاب را خدمتشان ارائه کردم. در طول مدتی که به پیش‌بینی زوال اسرائیل در سال 1444 هجری قمری اشاره می‌کردم، ایشان با دقت تمام گوش می‌دادند. بعد از اتمام عرایض بنده، ایشان فرمود: "پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی زودتر از اینهاست". ایشان نسبت به مقام معظم رهبری جدا از رابطه رسمی و تشکیلاتی، ارادت و اخلاص ویژه‌ای داشتند و آنگاه در مقام بیان علت این ارادت و اخلاص فرمود: "دلیل این اعتقاد من به رهبر معظم انقلاب مواردی است که خودم شخصاً از ایشان دیده‌ام" و موارد زیر را مطرح کردند و فرمودند که بعضی از این موارد را تا حالا به کسی نگفته‌اند. 🔸"مورد اول، درباره قرارداد صلحی بود که قرار بود بین “حافظ اسد” و “اسحاق رابین” منعقد شود. این قرارداد مراحل پایانی خودش را طی می‌کرد و اگر امضاء می‌شد کمپ دیوید دوم شکل گرفته بود. بر اساس این قرارداد قرار بود بلندی‌های جولان آزاد شود و راه مواصلاتی به لبنان و فلسطین بسته شود. اگر این قرارداد منعقد می‌شد در حقیقت ارتباط ما با ایران قطع می‌شد و به‌صورت طبیعی حزب‌الله پل ارتباطی خودش با ایران را از دست می‌داد. ما که امضاء قرارداد را قطعی و مسلم می‌دانستیم، برای بررسی چگونگی‌های ادامه کار حزب‌الله در لبنان و نحوه تعامل با ایران به ایران رفتیم. من هر وقت به ایران می‌آیم، همیشه آخرین کسی که خدمتشان می‌رسم رهبر معظم انقلاب است، چراکه نتیجه سفر را باید به‌اطلاع ایشان برسانم و ملاقات ایشان حُسن ختام سفرهای بنده به ایران است. این بار هم که برای اتخاذ تصمیم در مورد آینده حزب‌الله به ایران آمده بودم، ابتدا با تمام نهادهای ذی‌ربط جلسات مفصل و طولانی داشتم. همه بالاتفاق نظرشان این بود که بعد از امضای این قرارداد، باید حزب‌الله به یک حزب سیاسی تبدیل و کلیه فعالیت‌های نظامی حزب‌الله تعطیل شود، تا اینکه در پایان ملاقات‌ها خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدم. در این ملاقات گزارشی از جمع‌بندی‌ها را ارائه کردم که در مجموع با تمام نهادهای انقلابی به این نتیجه رسیده‌ایم که بعد از امضاء قرارداد صلح بین “حافظ اسد” و “اسحاق رابین” باید فعالیت‌های نظامی حزب‌الله تعطیل شود و تنها به‌عنوان یک حزب سیاسی فعالیت کنیم". 🔸بعد از ارائه گزارش، رهبر معظم انقلاب با اشاره دست و بدون مقدمه فرمودند: “قرار نیست قراردادی امضا شود، این قرارداد به جایی نمی‌رسد و شما نگران قرارداد نباشید. شما جنگ بزرگی در پیش دارید، نیروهایتان را سه برابر کنید” و به بنده دستور دادند 3000 نفر دیگر به نیروهای حزب‌الله اضافه کنم. همچنین به نهادهای مربوطه نیز دستور دادند که امکانات ما را سه برابر کنند. پس از این به لبنان بازگشتیم و در کمال ناباوری بعد از چند هفته “اسحاق رابین” توسط یک یهودی افراطی ترور و طرح صلح اسرائیل و سوریه کان‌لم‌یکن شد و چند سال بعد، اسرائیل به لبنان حمله کرد که اگر تصمیم آن روز رهبر معظم انقلاب نبود، قطعاً نمی‌توانستیم با اسرائیل مقابله کنیم". ⚡️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:🔻 http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
🔴خاطره‌ی ملاقات سیدحسن نصرالله با رهبر انقلاب دربارۀ زمان نابودی اسرائیل/ بخش نخست ✔️حجت‌الاسلام سی
🔴خاطره‌ی ملاقات سیدحسن نصرالله با رهبر انقلاب دربارۀ زمان نابودی اسرائیل/ بخش دوم ✔️حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم 🔸مورد دوم، درباره آینده سوریه و محور مقاومت بعد از “حافظ اسد” بود که سید حسن نصرالله فرمود: حافظ اسد حامی محور مقاومت است، اما به‌علت کهولت سن و بیماری روزهای آخرش را می‌گذراند. ما همه نگران بودیم که بعد از او چه اتفاقی خواهد افتاد. مجدداً برای تحلیل اوضاع سوریه بعد از “حافظ اسد” به ایران آمدیم و این بار نیز دیدارها و جلسات روتین خودم را با شخصیت‌ها و نهادهای ذی‌ربط انجام دادم. همه نگران شرایط مقاومت بعد از “حافظ اسد” بودیم و نگرانی ما هم جدّی بود، تا اینکه خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدم. 🔸به ‌خلاف انتظارم، ایشان اصلاً در این مورد از من چیزی نپرسیدند، طوری که برای من خیلی عجیب بود و من نتوانستم این تعجبم را پنهان کنم. به ایشان عرض کردم: "در طول این سفر هر کسی را ملاقات کرده‌ام همه اولین سؤالشان در مورد آینده مقاومت بعد از “حافظ اسد” بود، اما شما در این مورد چیزی نفرمودید؟!" ایشان فرمودند: "دلیلش این است که من نگران آینده شما بعد از “حافظ اسد” نیستم و شما نیز نگران نباشید، کسی که خواهد آمد بسیار بیشتر از پدرش از شما حمایت خواهد کرد" و این اتفاق در عمل افتاد و امروز “بشار اسد” واقعاً ما را بسیار بیشتر از پدرش حمایت می‌کند. 🔸مورد سوم، درباره جنگ 33روزه بود؛ سید حسن نصرالله فرمود: همان روزهای اولیه حمله اسرائیل پیامی از مرحوم آیت‌الله بهجت به دستم رسید که در آن فرموده بودند: "نگران نباشید، شما پیروز خواهید شد" و دیگر توضیحی نداده بودند. اما چند روز بعد سردار سلیمانی آمد و پیامی مفصل و کتبی از رهبر معظم انقلاب آورد. رهبر معظم انقلاب در یک صفحه نه‌ تنها بشارت داده بودند ما پیروز می‌شویم که حتی فرموده بودند ما به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل خواهیم شد. طولی نکشید که دیدیم محور مقاومت پیروز شد و حزب‌الله پیروزی خودش را جشن گرفت و امروز به‌عنوان یک قدرت غیر قابل حذف در منطقه حضور داریم" ⚡️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:🔻 http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
برهان انقلاب
🔴خاطره‌ی ملاقات سیدحسن نصرالله با رهبر انقلاب دربارۀ زمان نابودی اسرائیل/ بخش دوم ✔️حجت‌الاسلام سید
🔴خاطره‌ی ملاقات سیدحسن نصرالله با رهبر انقلاب دربارۀ زمان نابودی اسرائیل/ بخش سوم ✔️حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم 🔸سید حسن نصرالله فرمود: مورد چهارم، درباره زوال اسرائیل است. همه این موارد را گفتم که درمورد کتاب شما و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب صحبت کنم. ما بعد از جنگ 33روزه پروژه نابودی اسرائیل را آغاز و در این رابطه حدود 20 طرح آماده کردیم. مبنای کار ما این بود که اسرائیل 18 سال کشید که از لبنان اخراج شود، بنابراین اخراج اسرائیل از فلسطین اشغالی خیلی بیشتر زمان خواهد برد، لذا طرح‌هایی را برای زوال اسرائیل در 30 سال آینده آماده کردیم و با این طرح‌ها به ایران آمدیم. دوباره همان ملاقات‌های روتین انجام شد و تقریباً همه اتفاق نظر داشتند که پروژه زوال اسرائیل زمان بیشتری نیاز دارد تا اینکه خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدیم. در این ملاقات من با آب ‌وتاب در مورد این 20 طرح و تصمیمات اتخاذ شده صحبت کردم. رهبر معظم انقلاب بعد از عرایض بنده فرمودند: "خب، این طرح‌ها خیلی خوب است، خیلی خوب است که آمادگی لازم را برای هر کاری داشته باشیم، اما برای زوال اسرائیل 18 سال هم زیاد است" و با قاطعیت فرمودند اسرائیل زودتر از اینها نابود خواهد شد. تمام این مطالب را گفتم که شما بدانید پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب که قبل از این همگی درست بودند، قبل از تاریخی که شما به‌دست آورده‌اید از زوال اسرائیل حکایت دارد. ⚡️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:🔻 http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
⚡️عزاداری امام حسین(ع) یک استثناء است/ نقدی بر توسعه ایام سوگواری ✍مهدی مسائلی از مجموع روايات و همچنین سيره و سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) برداشت می‌شود که در شرع اسلام، عزاداری و برپایی مجلس سوگواری برای شخص متوفی فقط سه روز مطلوب است نه بيشتر؛ بلکه این احتمال قوی است که استمرار عزاداری بیشتر از سه روز ناپسند نیز باشد. بر این اساس شيخ طوسی در المبسوط کراهت عزاداری بیشتر از سه روز را اجماعی می‌داند.(المبسوط في فقه الإمامية، ج١، ص۱۸۹) البته این موضوع استثنایی نیز دارد و آن عزاداری برای امام حسین(ع) است. از امام صادق روایت شده: «كُلُّ الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ مَكْرُوهٌ سِوَى الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ عَلَى الْحُسَيْنِ، عَلَيْهِ السَّلَامُ؛ یعنی همه عزاداری‌ها و گریستن‌ها ناپسند است مگر عزاداری و گریستن برای امام حسین(ع).» (شیخ طوسى، امالی، ص۱۶۲ همچنین بنگرید روایت مشابهی را در: ابن قولويه قمی، كامل الزيارات، ص۱۰۰.) اما در روزگار کنونی گستره این استثناء بسیار بیشتر شده است و شامل حال همه اهل‌بیت(ع) و امام‌زادگان و حتی علما و شخصیت‌هایی همچون امام خمینی نیز شده است. به نظر می‌رسد عزاداری از یک وظیفه خاص در قبال شهادت امام حسین(ع) به یک تکلیف در برابر همه اولیای الهی تبدیل شده است، آن‌گونه که ترک عزاداری در سالگرد وفات آنها، بی‌احترامی و هتک حرمت آنها جلوه می‌کند. در نگاه عمومیِ شیعیان، تعظیم و بزرگداشت شخصیت‌های دینی و بهره‌گیری معنوی از زندگی آنها متوقف به برپایی مجلس سوگواری برای آنها است. در سال‌های اخیر صدا و سیما و رسانه‌های رسمی کشور نیز این نگاه را پررنگ‌ می‌کنند و قطع برنامه‌های شاد تلویزیون و پخش‌ عزاداری برای حضرت زینب و معصومه(س) جزئی از سیاست‌های مذهبی صدا و سیما شده است. برای آن‌که عزاداری این ایام نیز توجیه‌پذیر باشد فعلا عنوان "وفات شهادت‌گونه" برای این مناسبت‌ها انتخاب شده است، شاید در سال‌های آینده عنوان "شهادت" به صورت کامل جای عنوان "وفات" بنشیند. این درحالی است که نه از نحوه وفات حضرت زینب(ص) اطلاعات تاریخی اطمینان‌آوری وجود دارد و نه از مکان دفن ایشان.(بسیاری از علما ایشان را مدفون در بقیع می‌دانند) به هر حال هم‌اکنون عزاداری جزء غالب مناسک دینی شیعه شده است و بر هر امر دیگر دینی اولویت دارد. اما این موضوع به غیر از این‌که موجب لاغر و کمرنگ شدن سایر مناسک دینی می‌شود، تبعاتی نیز برای کلیّت گفتمان تشیع دارد. امروز اقشار عادی مردم و حتی بسیاری از مذهبی‌ها، قادر به همراهی با تمام ایام عزاداری نیستند و از آنجا که به واسطه رسانه‌های رسمی، این ایام جزئی از مناسبت‌های مذهبی شده‌اند، سوگوار نبودن مردم و نداشتن حس عزاداری، بی‌اعتنایی به گفتمان مذهبی شیعه جلوه می‌کند. @motaleatehawzavi
برهان انقلاب
⚡️عزاداری امام حسین(ع) یک استثناء است/ نقدی بر توسعه ایام سوگواری ✍مهدی مسائلی از مجموع روايات و ه
🔴 نقطه مقابل تشیع انگلیسی را هم جدی بگیرید ✔ نقدی بر یادداشت مهدی مسائلی 🔸 همان‌گونه که تشیع انگلیسی با فراموش کردن ابعاد اجتماعی و سیاسی اسلام و خلاصه کردن آن در اقامه عزاء بر اهل بیت (ع)، راه را بر بسط ولایت ائمه اطهار در ابعاد گوناگون زندگی انسان مسدود کرده‌اند، جریانی به ظاهر انقلابی نیز -که تحت تأثیر افکار روشنفکری‌دینی قرار گرفته‌اند- با اظهار مخالفت نسبت به مظاهر هویت شیعی و تفسیر منفعلانه و نادرست از وحدت اسلامی، به تهی‌کردن اسلام از هویت شیعی دامن می‌زنند. 🔸 مایه تأسف است که از دل حوزه‌های علمیه، جریانی سر بر آورد که صداوسیما و رسانه‌های رسمی را به دلیل قطع برنامه‌های شاد خود در ایام وفیات ائمه اطهار (ع) مورد مؤاخذه قرار دهد. عجیبتر آن‌که برای اثبات مدعای خود به روایاتی که بر مطلوبیت تنها سه روز عزاداری بر میت دلالت می‌کنند تمسک می‌کنند و نمی‌دانند که نه اهل‌بیت (ع) مردگانی (!) هم‌عرض سایر اموات‌اند و نه اقامه عزا بر آن‌ها صرفاً عنوان عزاداری صدق میکند بلکه سوگواری بر آن‌ها، احیای امر آنان و تعظیم شعائر الهی به شمار می‌رود. 🔸 افزون بر این در میراث روایی ما نیز در مواردی (مانند توصیه امام باقر بر اقامه مجلس برای ایشان در منی به مدت ده سال) بر اقامه عزاء بر سائر اهل‌بیت (به غیر از امام حسین) اشاره شده است. (نویسنده مورد نقد در یکی از یادداشت‌های خود با اشاره به این حدیث می‌گوید که در این روایت تعبیر ندب به کار رفته که صرفا به معنای ذکر فضائل است و نه گریه، این در حالی است که با مراجعه به صحاح یا العین، به مقرون بودن ندب با گریه اشاره شده است. ضمن اینکه اختصاص ندب به زنان در حدیث مذکور، به روشنی بر همراهی آن با گریه تأکید میکند) 🔸 البته ما نیز با افزودن پیاپی دهه‌های عزاداری و خروج از مشی متعارف شیعه در طی قرون متوالی و یا عاشورایی شدن مجالس عزاداری برای سایر ائمه موافق نیستیم، اما این بدان معنا نیست که در برابر تجویز شادی در ایام وفیات ائمه اطهار علیهم السلام و زدودن مظاهر هویت با بهانه‌های گوناگون سکوت کنیم. 🔸 اتهام انقلاب اسلامی به فقدان هویت شیعی، مسأله‌ای است که هر از گاهی توسط تشیع لندنی –و به استناد مثل همین سخنان- اتفاق می‌افتد. به هر حال باید هوشیار بود و اجازه نداد که عده‌ای در قامت انقلاب با به تحریف کشاندن هویت شیعی جامعه، موجبات بدنام کردن انقلاب اسلامی را فراهم آورند و بهانه‌ای به دست تشیع لندنی برای حمله به انقلاب اسلامی بدهند. اینها درحالی است که فقهای بزرگ انقلابی همانند مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی موضعی کاملا روشن در این باره گرفته‌اند. ایشان در پاسخ به پرسشی می‌فرمایند: «برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) در هر زمانی که باشد و به هر مناسبتی که باشد از اعظم شعائر اسلامی محسوب می شود و اشکال ندارد.» (سایت معظم له) 🔸 در پایان مناسب دیدیم، که به عنوان حسن ختام، دیدگاه آیت الله میرزا جواد تبریزی را نیز در این‌باره نقل نماییم: شیعه در زمان ائمه اطهار (علیهم السلام) در حالت تقیه می زیست. ولی در هر صورت مظاهر عزاء را تا جایی که برایشان امکان داشت، اقامه می کردند. عدم وجود شعائر در آن زمان مثل زمان ما، فقط به خاطر عدم امکان بوده است و این دلیل نمی شود که عزاداری در زمان ما مشروعیت ندارد. پس به طور کلی تمام شعائر داخل در شعائر الله است و اظهار حزن بر مصایبی که بر امام حسین (علیه السلام) و اهلش و اصحابش یا سایر ائمه (علیهم السلام) رسیده است، دلالت بر مشروعیت عزاداری و استحباب عزاداری می کند. (تبریزی، الأنوار الإلهیة - رسالة فی لبس السواد، ص: 151) ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حجةالاسلام‌زیبایی‌نژاد رییس مرکز مطالعات زن و خانواده: 🔻🔻🔻 💠آینده خانواده در ایران چگونه خواهد بود؟ 💠نقش پدر به عنوان سرپرست خانواده در آینده چه شکلی به خود خواهد گرفت؟ ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴پیش گویی آیت الله بهجت درباره طول عمر امام خمینی و انتخاب آیت الله خامنه ای ✔شیخ علی بهجت 🔸ایران، مملکت شیعه است، در مواقع خطر اساسی به داد این ممکلت، رسیدند. همینطوری که اول انقلاب هم در موقع خطر اساسی، وقتی همه خواب بودیم، هلیکوپتر آمریکای ها در صحرای طبس، ویران شد، دست الهی بود، درباره خود حضرت آقای خمینی هم جریانی که پیش آمده بود، ایشان سکته قلبی که کرده بودند و برای مداوا از قم به تهران منتقل می شدند، ایشان به آیه الله بهجت پیغام دادند. آقا خیلی از این مسئله ناراحت شدند. بعد فردایی که آقا از حرم آمد، به ایشان عرض کردم: چطور شد؟، گفت خدا ده سال به مردم رحم کرد. وقتی امام خمینی رحلت کردند، بعد از این حرف‌ها دیدیم درست ده سال به عمر امام خمینی، اضافه شد. بله، مملکت آن موقعی که نیاز دارد، خدواند و ائمه مراقب هستند. 🔸 توجه و عنایت دیگر امام عصر و تایید الهی، انتخاب رهبری فعلی می باشد، ایشان انتخاب شده الهی بود. البته خبرگان با قیام و قعود، تأیید کردند، ولی ایشان با تایید الهی و امام عصر، انتخاب شده بود. خاطره ای را که در حضور مرحوم آیه الله بهجت بودم را برای شما نقل میکنم، دقیقاً یادم نیست چه سالی بود. بالاخره بعد از سال شصت بود که یک آقایی آمد بعد از روضه، مجلس که مقداری خلوت شد به آقا رو کرد و گفت: آقا خواب عجیبی دیدم. از اهل علم بود. شاید سنش بین 50 و 60 بود. رو کرد به آقا و پرسید آقا خواب عجیبی دیدم. روبروی آقا نشسته بود. گفت: خواب دیدم مجلسی هست، جمعیت زیادی و منبر هم آماده است، قرار است آقای خمینی منبر برود جمعیت همه آماده شده‌اند، آقای خمینی هم نشسته است، زمان منبر رفتن شد و همه آماده شدند، اما ایشان رو کرد به آقای خامنه‌ای و فرمود که شما بروید، مردم منتظر شما هستند، لکن آقای خامنه ای گفت که شما مرا معذور کنید، حاضر نشد، امام خمینی، دستور داد، امر کرد، ایشان خائفاً یترقب بالا رفتند. و بعد ان شخص از آیه الله بهجت، پرسیدند: تعبیر این خواب چه می باشد؟ آقا فورا و بلافاصله گفت: "این همان است که گفتند بعد از ایشان، ایشان است". در حالیکه آن موقع قائم مقام رهبری، آقای منتظری بود و کسی تفکر مخالف این موضوع را نداشت. منبع: رجانیوز: yon.ir/innMp حوزه نیوز: yon.ir/3FoOl ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه خرمشهر هستند و درحال ترمیم سیل بندهای منطقه اروندکنار خداقوت @motaleatehawzavi
🔴 در مڪتب تشیع، انسانیت هم هست❗️ ادامه در پست زیر👇👇👇
🔴 در مڪتب تشیع، انسانیت هم هست❗️ یڪی از قبیح ترین و مشمئزڪننده ترین تفڪّرات بسیاری از اعضای انجمن حجتیّه و حامیانشان، در این روزها مشهود است. ڪشور به واسطه حادثه تأسّف بار وقوع سیل، در اندوه و ناراحتی و اضطراب است، امّا آقایان همچنان در پی نشان دادن عناد خود با ‼️ از برادران اهل تسنّن خجالت میڪشم ڪه اعلام ڪنم، در میان ما شیعیان برخی از افرادی هستند ڪه با اعلام شماره حسابهای مخصوصی میان خودشان، تضمین میدهند ڪه : "اگر بنا دارید فقط به شیعیان منطقه آسیب دیده ڪمڪ رسانید، به این حساب واریز ڪنید"‼️ در زلزله ڪرمانشاه و سیل این روزهای استانهایی همچون گلستان، شاهد این اقدام غیرانسانی هستیم. ❓نمی دانم این اقدام را با پیروی اینان از ڪدام طریق توجیه ڪنم؟ مگر نه این است ڪه حضرت آیت الله وحید خراسانی ڪه مرجع تقلید بسیاری از آقایان و مورد احترام همه آنان است، در فتوای معروف خود نوشتند: ✅ « هر ڪس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال ڪسی ڪه پیرو مذهب جعفری است محترم است و وظیفه شرعی شما آن است ڪه با گوینده شهادتین هر چند شما را ڪافر بداند به حسن معاشرت رفتار ڪنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار ڪردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر ڪسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید.» http://jvan.me/1ACf اصلاً از مرجعیّت بگذریم، چون آقایان بلدند ڪه به وقتش چگونه حتّی از فتوای مرجعشان هم عبور ڪنند. ❓مگر نه این است ڪه علی (علیه السّلام) به خانواده دشمنی ڪه بر او شمشیر ڪشیده بود، ڪمڪ میڪرد؟ سیره اهل بیت (علیهم السّلام) در ڪمڪ رسانی به نیازمندان عصر خود ڪه غالباً شیعه نبودند، چه بود؟ داغدیدگان ما ڪه برادر و هموطنمان هستند. 💠 ما انسانیّت را نه فقط از خمینی، بلڪه از شاگردان مڪتبش آموختیم... به نقل از: @hojjatiyeh ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
طلبه ای نان به دست، قدم بر لبه دیوار، به سوی سگ گرسنه ای محاصره در سیل. می شود در اوج مصیبت، لحظه هایی زیبا آفرید. @motaleatehawzavi