افت اصلی انقلاب اسلامی چیست؟.m4a
9.51M
👆🏻👆🏻
🇮🇷🌹﷽🌹🇮🇷
❓سوال: آفت اصلی انقلاب اسلامی چیست؟
🎙پاسخ: برادر دادخواه
#دهه_فجر
#پرسش #پاسخ
╲\╭┓
╭🇮🇷🍃
┗╯\╲
@Boshra_pb
🇮🇷🌹﷽🌹🇮🇷
#پرسش #پاسخ
❓علل عدم دستیابی انقلاب به همه آرمانها و شعارهایش در طی این سالها چیست؟
1️⃣زمانبر بودن دستیابی به این اهداف بلند
2️⃣تحمیل فشارهای خارجی (جنگ، تحریم و...) برای کند کردن حرکت نظام به سمت آرمانها
3️⃣موانع درونی (ضعفهای فکری، راحتطلبی، عادتهای اجتماعی غلط).
4️⃣ عدم اهتمام برخی از مسئولین به همه آرمانهای انقلاب
#دهه_فجر
╲\╭┓
╭ 🇮🇷🍀
┗╯\╲
@Boshra_pb
🇮🇷🌹﷽🌹🇮🇷
#پرسش #پاسخ
❓جهاد تبیین و دفاع مقدس؛ چه شباهت ها و تفاوت هایی باهم دارند؟
🔰با اندکی تأمل متوجه می شویم که نبرد رسانهای دشمن علیه نظام اسلامی ایران در بالاترین حد ممکن است و شدت آن روزبهروز هم بیشتر میشود. امروز نیاز است که از الگوی دفاع مقدس برای جهاد تبیین که تصریح مقام معظم رهبری است استفاده کنیم. اما شرایط جهاد تبیین با دفاع مقدس افتراقات و اشتراکاتی دارد که فهم آن به جهاد تبیین کمک می کند:
🔹 تفاوت ها:
- در دفاع مقدس حمله نظامی صورت گرفت ولی الان دشمن تغییر مسیر داده و به جنگ روانی، جنگ شناختی و جنگ سایبری روی آورده است.
- دفاع مقدس نیازمند مهاجرت برای شرکت در جبهه بود ولی جهاد تبیین در هر شرایط و موقعیتی امکانپذیر است.
- در دفاع مقدس همه توان دولتی و حاکمیتی بسیج شد ولی امروز با سکوت و انفعال و عدم اطلاعرسانی از خدمات انقلاب، فرصت برای اثرگذاری شبهات اعتقادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر میکنند.
- فشارها و مشکلات موجود در دفاع مقدس موجب وحدت مردم در برابر دشمن می شد ولی مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی ها شرایط را برای جهاد تبیین سخت کرده است.
🔹شباهت ها:
- دفاع مقدس به فرمان جهاد رهبر امت و عزم ملت پیش رفت و امروز هم این دو مولفه باید در کنار هم باشند.
- از سویی بیشترین سهم از دفاع مقدس بر گرده جوانان انقلابی و جهادی بود و امروز هم در جهاد تبیین به عزم و اراده این جوانان برای روشنگری و تبیین نیاز داریم.
#دهه_فجر
#جهاد_تبیین
╲\╭┓
╭ 🇮🇷🍀
┗╯\╲
@Boshra_pb
تبییندستاوردها.mp3
10.88M
👆🏻👆🏻
┅═🌺 🇮🇷﷽ 🇮🇷🌺═┅
✳️ نشست روشنگری بصیرتی
🗞موضوع: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی
🎙سخنران: برادر مرید سرلک
#دهه_فجر
#نشست_بصیرتی_مجازی
╲\╭┓
╭ 🇮🇷🍀
┗╯\╲
امشب بیاید مخصوص
برای فرج منجی عالم دعا کنیم
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج 🌺
التماس دعا 🙏🌺
💠 حدیث روز💠
💎 عملی که خیر دنیا و آخرت در آن است
🔻 رسول الله (صلّیاللهعلیهوآلهوسلم):
مَنْ أُعْطِیَ لِسَاناً ذَاکِراً فَقَدْ أُعْطِیَ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الآخِرَةِ
❇️ آن کس که خدا زبانى به او داده که به #ذکر پروردگار مشغول است، خیر دنیا و آخرت به او داده شده است.
📚 کافى، جلد ۲، کتاب الدعاء، حدیث ۱
•┈┈••✾••┈┈•
@Boshra_pb
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «شکافنده علوم الهی»
روز جمعه، ١۴٠٠/١١/١۵
مناسبت روز: دیروز سالروز میلاد باسعادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت، حضرت باقرالعلوم (ع) بود، و به محضر شما عزیزان عرض کردیم که انشاالله سخن امروز را به این امام همام اختصاص میدهیم؛
«باقرالعلوم» به معنای شکافندهی علم و دانش است، که طبق روایات، این لقب را پیامبر اکرم (ص) قبل از میلاد امام پنجم، به ایشان عطاء نمودهاند! چنانچه جابربن عبداللّه (ره) نقل میکند که حضرت رسول (ص) به من فرمودند: «ای جابر! انشاالله تو در دنیا خواهی ماند، تا زمانی که ملاقات کنی فرزندی از اولاد حسینم را که نامش «محمّد» است، او علم دین را میشکافد، شکافتنی! پس هرگاه او را ملاقات کردی، سلام مرا به او برسان!» (إرشاد شیخ مفید، ج۲، ص ۱۵۹)
اما هرچند که این لقب، توسط پیامبر خدا به حضرت نسبت داده شده، و طبق آیه ٣و۴ سوره نجم، تمامی کلام رسول خدا بر گرفته از وحی الهی و صحیح است! ولی متأسفانه شبههای در رابطه با لقب «باقرالعلوم» توسط دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایجاد گردیده است که:
❓اگر امام پنجم شیعیان، واقعاً باقرالعلوم و شکافنده دانشهاست، پس چرا در تاریخ، هیچ اثر و اختراعی از ایشان به ثبت نرسیده است؟
✅ هرچند از نوع این پرسش، غرضورزی پرسشگر، کاملاً نمایان است، اما اگر فرض کنیم که این سؤال از روی غرض و دشمنی نباشد، باید بگوئیم که از روی جهالت و نادانی، و نشأت گرفته از این موضوع است که متأسفانه برای بیشتر مردم، جایگاه علوم و دانشهای الهی، بهدرستی روشن نشده است! بهصورتی که تصور میکنند، که تنها علومی مفید است که دارای آثار مادی و دنيوی باشند و ثمره آن با ابتکار و اختراع محصولی کاربردی، ملموس باشد! و به همین دلیل، این سؤال در زمان حاضر زیاد شنیده میشود که اصلاً اگر حوزههای علمیه و علماء و طلاب علوم دینی نباشند، چه اتفاقی میافتد؟!
در جواب به این سؤال باید بدانیم که طبق آیات و روایات اسلامی، «علوم الهی» بسیار با اهمیتتر از علوم مادی و دنیوی میباشند، چنانچه رسول خدا (ص) فرمودند: «أَفْضَلُ الْعِلْمِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» (بحار الأنوار، ج٧۵،ص ٧) یعنی بالاترین دانش، علم به توحید و اصول عقاید است؛ و همچنین در روایتی از امام کاظم (ع) آمده که: روزی پيامبر اكرم (ص) وارد مسجد شده و دیدند که مسلمانان به دور مردی جمع شده و میگویند او داناترين انسان نسبت به نَسَب عرب است! پس حضرت فرمودند: اين علم سودی ندارد! و سپس مهمترین علوم سودمند را به شرح زیر برشمردند:
1️⃣ «آيَةٌ مُحْكَمَةٌ» يعنی «اصول دين» و اعتقادات؛
2️⃣ «فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ» يعنی «علماخلاق»؛
3️⃣ «سُنَّةٌ قَائِمَةٌ» يعنی «فروع دين» و علم به احكام شريعت و مسائل حلال و حرام. [اصول كافی، ج١، ص٣٢]
در اهمیت آموختن این علوم الهی و تأثیر آن در زندگی مردم، همین کافی است که بدانیم که خداوند در قرآن کریم، در «آیه نَفْر» (توبه/۱۲٢) به پیامبر (ص) دستور میدهد که همهی مسلمانان به جهاد و میدان جنگ نروند؛ و گروهی در شهر بمانند، و علوم الهی و احکام دینی را بیاموزند تا پس از بازگشت مجاهدین، علوم و معارف دینی را به آنها یاد بدهند! «تفسیر نمونه، ج۸، ص۱۸۹»
بر این اساس، باید اذعان کنیم که حضرت باقرالعلوم (ع) در طول عمر بابرکت خود، و در شرائط بسیار نامساعد، به نشر و اشاعه حقایق و معارف و احکام الهی پرداخته و جنبش علمی دامنهداری را به وجود آوردند که باعث تأسیس بزرگترین «دانشگاه اسلامی» در دوران امام صادق (ع) شد! لذا باید حضرت را شکافنده با اهمیتترین علوم، يعنی علوم الهی دانست! که طریق هدایت و راه سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را به بشریت نشان میدهد؛
البته آثار گرانقدری نیز در علوم اسلامی از آن حضرت به یادگار مانده است؛ بهطوری که امروزه، تمامی کتب مهم شیعه و اهلسنت، پُر است از جملهی «قال محمد بن علی» و «قال الباقر (ع)» و سخنان پرمغز و ادله علمی پیشوای پنجم شیعیان! و همچنین حضرت، شاگردان برجستهای در زمینههای مختلف علمی تربیت کردهاند که هر کدام، وزنه علمی بزرگی در تاریخ به شمار میروند؛ (سیره پیشوایان، ص٣٠۶ به بعد)
✍️ در نتیجه، گرچه ممکن است ما اختراع و یا آثاری در زمینه علوم مادی و دنیوی، از امام باقر (ع) نداشته باشیم و یا به ما نرسیده باشد! اما حضرت با تفسیر آیات قرآن و تبیین علوم الهی، و تعلیم و تربیت شاگردان مؤثر در عرصههای مختلف علمی، به معنای واقعی دريای دانش را شكافته و اسرار علوم الهی را برای بشریت آشكار ساخته و جلوی تحریف در دین را گرفتهاند!
در پایان، بدیهی است که امروزه نیز براساس همین ادله و نکات، اهمیت حضور حوزههای علمیه و روحانیت و علمای دینی، اثبات میگردد!
@Boshra_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کلیپ تصویری ♨️
🔸جشن دهۀ فجر را به زندگی بچه ها بیاورید🔸
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
#جشن_خانگی
@haerishirazi
❌ دزدی که مدال افتخار گرفت!
‼️ آرتور پوپ و ارنست هرتسفلد که بعنوان کارشناس باستان شناسی با دربار پهلوی همکاری می کردند را باید بزرگترین سارق آثار باستانی ایران دانست. آنها آثار گرانبهایی همچون ۳۰ هزار لوح ایلامی را از ایران خارج کردند. اما در کمال ناباوری رضاشاه در سال های ۱۹۳۱ و ۱۹۳۵ به پوپ و همسرش مدال افتخار داد.
#شاه_دزد
─═༅🍃🌸🍃༅═─
🇮🇷🍀🇮🇷🍀🇮🇷🍀🇮🇷🍀🇮🇷🍀🇮🇷🍀
✨تفسیر سوره حمد✨
✨✨«7» صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّينَ✨✨
✨✨(خداوندا! ما را به) راه كسانى كه آنها را مشمول نعمت خود ساختى، (هدايت كن) نه غضب شدگان و نه گمراهان!✨✨
👌نکته ها
😍👈اين آيه راه مستقيم را، راه كسانى معرّفى مىكند كه مورد نعمت الهى واقع شدهاند وعبارتند از: انبيا، صدّيقين، شهدا وصالحين.
😍👈 توجّه به راه اين بزرگواران و آرزوى پيمودن آن وتلقين اين آرزو به خود، ما را از خطر كجروى وقرار گرفتن در خطوط انحرافى باز مىدارد.
😱بعد از اين درخواست، از خداوند تقاضا دارد كه او را در مسير غضبشدگان وگمراهان قرار ندهد. زيرا بنىاسرائيل نيز به گفته قرآن، مورد نعمت قرار گرفتند، ولى در اثر ناسپاسى ولجاجت گرفتار غضب شدند.
قرآن، مردم را به سه دسته تقسيم مىنمايد:👇 كسانى كه مورد نعمت هدايت قرار گرفته
، كسانى كه خدا و رسول را پيروى كنند، آنان با كسانى هستند كه خدا آنها را نعمت داده است، از پيامبران، راستگويان، شهدا و صالحان.
وثابت قدم ماندند، غضب شدگان و گمراهان.
👈مراد از نعمت در «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ»، نعمتِ هدايت است. زيرا در آيهى قبل سخن از هدايت بود. علاوه بر آنكه نعمتهاى مادى را كفّار ومنحرفين وديگران نيز دارند.
😱هدايت شدگان نيز مورد خطرند و بايد دائماً از خدا بخواهيم كه مسير ما، به غضب و گمراهى كشيده نشود.
📣مغضوبين در قرآن
😡👈در قرآن، افرادى همانند فرعون و قارون و ابولهب و امّتهايى همچون قوم عاد، ثمود و بنىاسرائيل، به عنوان غضبشدگان معرّفى شدهاند.
😳👈بنىاسرائيل كه داستان زندگى و تمدّن آنها در قرآن بيان شده است، زمانى بر مردم روزگار خويش برترى داشتند؛ لكن بعد از اين فضيلت و برترى، به خاطر رفتار خودشان، دچار قهر و غضب خداوند شدند. اين تغيير سرنوشت، به علّت تغيير در رفتار و كردار آنان بوده است؛ دانشمندان يهود، دستورات وقوانين آسمانى تورات را تحريف كردند، وتجّار وثروتمندان آنان نيز به ربا وحرامخوارى و رفاهطلبى روى آوردند، وعامّه مردم نيز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روى تنپرورى و ترس، از رفتن به جبهه نبرد وسرزمین مقدس سرباز زدند.وازوبه خاطر این انحرافات خدا آنان را از اوجعزت وفضیلت به نهایت ذلت وسرافکندگی مبتلا ساخت
😢👈 در آيات متعدّدى از قرآن ويژگىهاى گمراهان و غضب شدگان و مصاديق آنها بيان شده است كه براى نمونه به موارد ذيل اشاره مىشود:
🍃منافقان و مشركان و بدگمانان به خداوند.
🍃كافران به آيات الهى و قاتلان انبياء الهى.
🍃اهل كتاب كه در برابر دعوت به حقّ سركشى كردهاند.
🍃فراريان از جهاد.
🍃پذيرندگان و جايگزين كنندگان كفر با ايمان.
🍃پذيرندگان ولايت دشمنان خدا و دوستداران رابطهى با دشمنان خدا.
😍👌ما در هر نماز، از خداوند مىخواهيم كه مانند غضبشدگان نباشيم. يعنى نه اهل تحريف آيات و نه اهل ربا و نه اهل فرار از جهاد در راه حقّ، و همچنين از گمراهان نباشيم، آنان كه حقّ را رها كرده و به سراغ باطل مىروند و در دين و باور خود غلوّ و افراط كرده و يا از هوى و هوس خود و يا ديگران پيروى مىكنند.
😍👌انسان در اين سوره، عشق و علاقه و تولّاى خود را به انبيا و شهدا و صالحان و راه آنان، اظهار و ابراز داشته و از مغضوبان و گمراهان تاريخ نيز برائت و دورى مىجويد و اين مصداق تولّى و تبرّى است.
📣ضالّين در قرآن
🍃در قرآن افرادى به عنوان گمراه معرّفى شدهاند، از جمله: كسانى كه ايمان خود را به كفر تبديل كردند، مشركان، كفار، عصيانگران، مسلمانانى كه كفّار را سرپرست 👇
دوست خود گرفتند، كسانى كه مردم را از راه خدا باز مىدارند، كسانى كه به خدا يا رسول خدا توهين مىكنند، آنان كه حقّ را كتمان مىكنند و كسانى كه از رحمت خدا مأيوسند.
😱در قرآن نام برخى به عنوان گمراه كننده آمده است، از قبيل: ابليس، فرعون، سامرى، دوست بد، رؤسا ونياكان منحرف.
😱گمراهان خود بستر وزمينهى انحراف را فراهم و گمراه كنندگان از اين بسترها و شرايط آماده، استفاده مىكنند.
😱بسترهاى انحراف در قرآن عبارتند از: 1. هوسها، 2. بتها، 3.گناهان ، 4. پذيرش ولايت باطل، 5. جهل و نادانى.
💚پیام ها
✅1- انسان در تربيت، نيازمند الگو مىباشد. انبيا، شهدا، صدّيقين وصالحان، نمونههاى زيباى انسانيّتاند. «صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ»
✅2- آنچه از خداوند به انسان مىرسد، نعمت است. قهر و غضب را خود به وجود مىآوريم. «أَنْعَمْتَ، الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ»
✅3- ابراز تنفّر از مغضوبان و گمراهان، جامعه اسلامى را در برابر پذيرش حكومت آنان، مقاوم وپايدار مىكند. «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّينَ»
#عقیدتی
#قرآن
🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷🍃🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیرصوتی تصویری سوره مسد۱،استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صبح و شب به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سلام بده...
#امام_زمان
#دهه_فجر
─═༅🍃🌸🍃༅═─
@Boshra_pb
47(2).mp3
8.27M
👆🏻👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧 رابطه راهبردی ۲۰ ساله ایران و روسیه
🎙کارشناس: دکتر شهریاری
4⃣ قسمت چهارم/ پایانی
#ایران_قوی
─═༅🍃🌸🍃༅═─
🔰انقلاب اسلامی به اعتراف غرب
❓غربی ها درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی چگونه می اندیشند؟
✅جهاد تبیین _ جهاد روایت
#دهه_فجر
─═༅🍃🌸🍃༅═─
@Boshra_pb