eitaa logo
بُشری
234 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
8.4هزار ویدیو
406 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام درصورت سوال یا ارتباط می توانید با آدمین زیر ارتباط برقرار نمایید. @Admin_ameredu موفق و شاد باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═﷽ ═┅ ❓سوال: الگوی حکمرانی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی دارای چه شاخصه هایی است؟ ✅پاسخ: ۱ - رهبر معظم انقلاب شهید آیت الله رئیسی را رئیس جمهور جامع الاطراف نامیدند که دلایل این موضوع را میتوان در مواردی مانند زیست ایشان در یک خانواده از جنس مردم و چشیدن طعم فقر و محرومیت و استمرار این سبک زیستی حتی در دوره ریاست عالی ایشان بر دو قوه اصلی کشور، تلاش بر حرکت بر مشی ولی فقیه زمانه و پرهیز از خودشگفتی، خودبرتربینی و ... ، تلاش برای ارتباط موثر با همه نیروهای حاضر در انقلاب و همه جریان های سیاسی، پرهیز از پیچیدگی و تکبر در مواجهه با مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه، خدمت شبانه روزی به محرومین و مستضعفان به عنوان بر هم زننده سناریوی جریان تحریف مبنی بر سیاه نمایی و امیدسوزی از نظام اسلامی و تلاش برای حفظ وحدت و آرامش، برشمرد. ۲ - موضوع دوم در تحلیل رفتار دولت زنده کردن امید در دل مردم و جامعه بود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند « به نظر من مهمترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است؛ این بزرگترین توفیق شما است. مجموع عملکرد دولت چه شخص رئیس جمهور محترم چه مسئولان در بخش های مختلف ، به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است مشغول کار است دارد تلاش می کند و برای آنها خدمت میکند، میخواهد خدمت رسانی بکند؛ این کار امید مردم را و اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیا کرد.» ۳. ارتباط با مرد م: امام علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه ضوابط مردم داری و شرایط آن را با عباراتی مانند «تُفَرِّغُ لَهُمْ فِيهِ شَخْصَكَ»، «تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلساً عاماً فَتَتَواضع فيه» و ... برشمرده اند که میتواند نکته و شاخص مهمی برای تبیین مردم سالاری و مردم مداری آیت الله شهید رئیسی باشد. ٤ - پرچمدار شعارهای انقلابی، مسئولیت پذیری، معطل نگذاشتن جامعه و شرطی نکردن معیشت مردم و اقتصاد، رابطه هم افزا میان دولت و سایر اجزای حاکمیت بدون تنش و زدودن رقابتهای منفی ، سرعت عمل دولت خدمتگزار و ... از خصوصیات ممتاز آیت الله رئیسی و مجموعه تحت امر ایشان بود. ٥- آنچه از سیره و خصائل رئیس جهور گفته و نوشته می شود باید بستری باشد برای الگوسازی جهت رئیس جمهور تراز، خصوصا در انتخابات تیرماه از این جهت نخبگان و خواص جامعه خصوصا جریان انقلابی در تسری این الگو به جامعه نقشی مهم و ذی قیمت دارند. | ╲\╭┓ ╭⁦ 🌹🍃 ┗╯\╲
┅═﷽ ═┅ ❓سوال: شاخصهای کارگزاران تراز در مکتب امام خمینی(ره) چیست؟ ✅پاسخ: مهمترین شاخصهای کارگزاران تراز، در مکتب امام خمینی (ره) عبارتنداز: ۱. مردمی بودن : منظور از مردمی بودن کارگزارن این است که روحیه مردمی داشته باشند و خود را جدا از مردم یا فراتر از آنها تلقی نکنند و درواقع با مردم احساس همدردی و هم سرنوشتی داشته باشند. در همین چارچوب می توان به شاخص مهم دیگری چون «ساده زیستی» هم اشاره کرد که عدم دقت در رعایت آن باعث می شود که شاخص مردمی بودن کم رنگ شود. به تعبیر دقیق تر، کارگزاران تراز نظام اسلامی باید ساده زیست باشند تا بتواننـد بدون تکلف با مردم مواجه شوند و مردم در مواجهه با آنها احساس به سختی افتادن نکنند. کارگزاران حتی باید بتوانند در میان مردم حاضر شده و در صورت لزوم با آنها بر سر یک سفره حاضر شوند. ۲. حساسیت نسبت به حفظ استقلال: کارگزار تراز نظام و انقلاب اسلامی باید با اتکا به استقلال فکری و هویتی، راه هرگونه تسلط بیگانگان بر کشور را سد کند. در واقع، تأکید بر حفظ استقلال از آن روی برای کارگزاران نظام ضروری است که سبب حفظ خطوط فاصل با دشمنان میشود. ۳.عدالت: عدالت در اینجا هم ملکه ای نفسانی است و هم به معنای عدالت گستری است. در معنای اخیـر کـه مبرهن است و نیاز چندانی به توضیح ندارد، اما در توضیح عدالت به عنوان ملکه ای نفسانی برای کارگزاران نظام باید گفـت کـه کارگزار تراز نظام باید مجهز به ملکه عدالت باشد تا در تضاد میان منافع شخصی و گروهی با منافع ملی و عمومی یا در کشاکش جلب محبوبیت از سوی مردم و پافشاری بر مسیر حق، دومی را بر اولی ترجیح دهد و به خاطر تأمین منافع شخصی و گروهی یا خرید محبوبیت از سوی مردم، حاضر به فدا کردن منافع عمومی و ملی نباشد. درواقع، کارگزار تراز انقلاب بـا تجهیز به ملکه عدالت میکوشد تا جان فدای مردم و نظام باشد و در این مسیر از آبرو اعتبار وقت و.... خود هزینه می کند. ٤. رسیدگی به وضع مستضعفان: نظام اسلامی اگرچه متعلق به همه اقشار و طبقات جامعه است، اما در راستای عدالت گستری جهت گیری اقدامات کارگزاران باید به سمت مستضعفان و طبقات پایین جامعه باشد امام(ره) به محرومان و مستضعفان جامعه توجه جدی داشتند؛ هم از این جهت که آنها را نیروهای اصلی انقلاب می دانستند و هم از این جهت که رسیدگی به اوضاع و احوال آنان مناسب عدالت و به عدالت نزدیکتر است. ۵.قانون مداری: قانون به عنوان معیار اداره جامعه و تعیین کننده کیفیت رفتار افراد و کارگزاران مختلف ابزار ایجاد وحدت رویه و نظم و از سویی عامل جلوگیری از اختلاف، خودسری و هرگونه استبداد از سوی افراد است. بنابراین، رعایت آن و مبنا قراردادن آن از سوی همه کارگزاران یک اصل عقلانی است علاوه بر این قانون مداری در نظام اسلامی از نقطه نظر منشأ شرعی قانون یک وجه تکلیفی هم دارد. در واقع، کارگزار تراز در صورت تعارض میان میل و رأی خود با قانون، قانون را ملاک میداند و بدان پایبند است. ٦. داشتن سعه صدر و انتقاد پذیری: کارگزار تراز باید با داشتن سعه صدر، پذیرای انتقادات باشد و در مقابل انتقادات، عکس العمل اخلاقی و مناسب داشته باشد. اساساً کارگزار تراز نه تنها پذیرای نقد است بلکه با استقبال از نقد و منتقدان، آن را فرصتی برای اصلاح اشکالات احتمالی در عملکرد خود میداند. خصلت نقدپذیری کارگزاران موجب تحکیم سرمایه اجتماعی نظـام هــم می شود. ۷. پرهیز از قدرت طلبی و حب مال: حکومت و مسئولیت از دیدگاه اسلامی یک امانت است و برای تحقق اهداف عالیه ای چون سعادت بشر ضرورت دارد بنابراین به خودی خود فاقد ارزش است و تنها زمانی ارزشمند تلقی میشود که در مسیر اهداف الهی قرار گیرد از این نظر چنانچه زمامداری معطوف به دنیا دوستی و قدرت طلبی باشد، انحراف از مسیر متعالی تلقی شده و فاقد ارزش میباشد. بنابراین کارگزار تراز مسئولیت را نه برای التذاذ از قدرت و کسب مال و شهرت، بلکه برای خدمت میخواهد از این رو از هر فرصتی برای توسعه خدمت رسانی به مردم استفاده خواهد کرد. ۸. حفظ وحدت و همدلی: از آنجا که ماهیت حکومت و کارگزاری در اسلام مبتنی و معطوف به خدمت گزاری است، پس کارگزاران باید حداکثر تلاش خود را به کار ببندند تا بتوانند این خدمت گزاری را به صورت تمام و کمال انجام دهند. کارگزاران باید تلاش کنند تا از همه ظرفیتهای موجود در جامعه استفاده کنند و از هر گونه اقدامی که باعث ایجاد خلل در این مسیر میشود، خودداری کنند. مسلم است که شرط توفیق در این زمینه، دقت در حفظ وحدت، داشتن درک مشترک از مسائل و افقها و حفظ همدلی با وجود اختلاف سلیقه ها میباشد. ╲\╭┓ ╭‌ 🌹🍃 ┗╯\╲
بهترین دعایی که میشه برای هر کسی کرد اینه که خدا بهت آرامش بده ارزوی آرامش میکنم برای همه شما عزیزان 🍃شب خوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۳۶: سوگند­های بی­اساس: یکی از عادت­های ما در زندگی روزمره، قسم خوردن است. اگر به صحبت کردن معمول خود یا اطرافیانمان دقّت کنیم، عبارات «وَ الله»، «به خدا» و... را زیاد می­ شنویم. البتّه معمولاً ما از گفتن آن​ها قصد جدی نداریم و این کلمات را ناخودآگاه به زبان می­ آوریم. این عادت اگرچه پسندیده نیست و بهتر است انسان مراقب سخن گفتن خود باشد و بیهوده به خدا سوگند نخورد، طبق این آیه، سوگندهای بیهوده­ ای که از روی عمد گفته نمی­ شود، حکم سوگندهای شرعی را ندارند؛ چراکه سوگند واقعی به خدا، یکی از موضوعات مهم در دین اسلام است. اگر انسان از روی فهم و دقّت به خدا قسم بخورد که کاری را انجام دهد یا انجام ­ندهد، بر او لازم است که به سوگندش عمل کند، و اگر آن را بشکند، باید کفّاره بدهد. بر اساس آیه­ ی 89 سوره­ ی مائده، کفاره­ ی شکستن سوگند، غذا دادن به ده شخص بینوا یا لباس پوشاندن بر آن​ها یا آزاد کردن یک برده است، و اگر کسی نمی­ تواند هیچ­یک از این کارها را انجام دهد، باید برای شکستن سوگندش، سه روز روزه بگیرد. البته برخی از سوگندهای عمدی را می­ توان شکست؛ بلکه برخی از آنان را باید شکست. مثلاً اگر کسی سوگند بخورد که به دیدار مادر یا برادرش نرود، یا این​که سوگند بخورد که دیگر نماز نخواند، سوگندش باطل است و هیچ ارزشی ندارد؛ چون با سوگند خوردن به خدا خواسته است که فرمان او را زیر پا بگذارد. گفته­ اند که این آیه پس از آن نازل شد که میان داماد و دختر یکی از یاران پیامبر صلوات الله علیه به نام عبدالله بن رواحه اختلاف ایجاد شد و او سوگند یاد کرد که برای آشتی دادن میان آن دو، هیچ دخالتی نکند. در این هنگام، این آیه نازل شد و این​گونه سوگندها را ممنوع و بی­ اساس اعلام کرد. کسی ­که عمداً به دروغ سوگند بخورد، مرتکب گناه بزرگی شده است. امام صادق علیه السلام در این ­باره فرموده است: «کسی که قسمی بخورد و بداند که دروغ می­ گوید، در حقیقت با خدا جنگیده است.»[1] حتّی انسان تا جایی که می​ تواند، باید از خوردن سوگند راست هم خودداری کند؛ زیرا مقام خدا والاتر از این است که برای گذراندن امور زندگی­مان، پیوسته به نام او قسم بخوریم. در روایتی آمده است که حضرت عیسی علیه السلام به حواریون خود فرمود: «موسی علیه السلام به شما دستور می­ داد که به دروغ به خدا سوگند نخورید؛ ولی من به شما فرمان می­دهم که نه به دروغ به خدا سوگند بخورید و نه به راست.»[2] [1] . سفینه البحار ، ج8 ، ص759 [2] . بحارالانوار ، ج101 ، ص280 / غیر از این دو منبع ، بقیه متن از تفاسیر نمونه و آلاء الرحمن اقتباس شد . قرآن
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حرف یگان ویژه به خانم چادری مقابل شوهرش خداقوت به برادران ناجا💐
📝یادداشت تحلیلی/ انتخابات و ایده حکمرانی دولت چهاردهم 🔹کنکاشی گذرا در افکار و گفتار داوطلبانی که تاکنون به وزارت کشور رجوع کرده‌اند و افرادی که بعد از این، احتمال می‌رود برای نام‌نویسی حاضر شوند، نشان می‌دهد یکی از متنوع‌ترین انتخابات را از حیث فکر و ایده‌های حکمرانی در پیش خواهیم داشت. وجه بسیار مهم و انکارناپذیر این تنوع و حضور همه گرایش‌ها با افکار و ایده‌های گوناگون، مردم‌سالاری دینی و جمهوریت واقعی در ایران است که باید شکرگزار این نعمت حقیقی باشیم. 🔸از طرفی درباره ایده‌های حکمرانی که به منزله زیربنای جهت‌گیری کشور در چهار سال آینده استفاده خواهد شد، تجربیات گرانبهایی پیش روی ماست که همه مردم و به ویژه داوطلبان محترم باید دقت و اهمیت لازم را در خصوص آن مدنظر داشته باشند. 🔹بدترین پیش‌فرض و ایده حکمرانی ممکن برای چهار سال آینده این است که فضای انتخابات و رقابت داوطلبان پیرامون گفتمان و ایده‌ای شکل بگیرد که یک دهه اقتصاد کشور را شرطی‌سازی و معطل و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای را مغفول کرد. اینکه پیرامون تحریم، صرفاً و مجزا به دو گفتمان مذاکره و مقاومت پرداخته شود. 🔸بدیهی است که تحریم یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد ایران است؛ اما پاسخ این مسئله در معطل‌سازی و منتظر گذاشتن ظرفیت‌ها برای رفع تحریم نیست. رفع تحریم میسر نخواهد شد مگر با قوی شدن ایران و قوی شدن ایران امکان‌پذیر نیست مگر با خنثی‌سازی تحریم‌ها به معنای استفاده بهینه و حداکثری از منابع و امکانات موجود، حتی در سیاست خارجه. منظور این نیست که دولت آینده نباید به دنبال رفع تحریم باشد، بلکه منظور آن است که همان مسیر و ریل‌گذاری که دولت سیزدهم را با وجود تحریم و با ابزار مذاکره موفق به بهبود تجارت خارجه، افزایش فروش نفت و پیشبرد پرونده هسته‌ای کرد، باید ادامه یابد. چه اینکه در کمتر دوره‌ای مثل دولت سیزدهم بوده که جهت‌گیری‌ها و رویکردهای اقتصادی و همگرایی میدان و دیپلماسی این چنین در مسیر درست باشند. 🔹برگشتن به ایده حکمرانی گذشته، یعنی زیربنا قرار دادن رفع تحریم در همه معادلات بدون تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، آن هم در شرایطی که اولاً ایران فعلی به مراتب در وضعیتی بهتر و مقتدرتری از گذشته قرار دارد و ثانیاً طرفی که آن سوی میز مذاکره نشسته، نسبت به ده سال پیش ضعیف‌تر است و از حیث چالش‌های سیاست داخلی، روابط بین‌الملل و مسائل منطقه‌ای با موارد عدیده‌ای مواجه است، بار دیگر کشور را به سمت بن‌بست خواهد کشاند. 🔸به هر حال، ایده حکمرانی آینده باید پیرامون همان نگرشی باشد که ساخت درونی اقتصاد را در سه سال اخیر تقویت کرد و در درون‌گرایی و برون‌نگری تجلی یافت و بازخورد آن نیز بهبود شاخصه‌های کلان اقتصادی شد. ┅❀🌹❀┅
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 | سرنوشت مقلدان امام خمینی علیه الرحمه چیزی جز شهادت نیست ... 🍃🌹🍃 | ┅❀🌹❀┅
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 (2) | امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: مهم ترین ابتکار امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی است 🍃🌹🍃 | ┅❀🌹❀┅
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 (2) | امام وعده‌های صادق و پیش‌بینی انزوای رژیم‌صهیونیستی 🍃🌹🍃 | ┅❀🌹❀┅