┅═﷽ ═┅
❓سوال: الگوی حکمرانی آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی دارای چه شاخصه هایی است؟
✅پاسخ:
۱ - رهبر معظم انقلاب شهید آیت الله رئیسی را رئیس جمهور جامع الاطراف نامیدند که دلایل این موضوع را میتوان در مواردی مانند زیست ایشان در یک خانواده از جنس مردم و چشیدن طعم فقر و محرومیت و استمرار این سبک زیستی حتی در دوره ریاست عالی ایشان بر دو قوه اصلی کشور، تلاش بر حرکت بر مشی ولی فقیه زمانه و پرهیز از خودشگفتی، خودبرتربینی و ... ، تلاش برای ارتباط موثر با همه نیروهای حاضر در انقلاب و همه جریان های سیاسی، پرهیز از پیچیدگی و تکبر در مواجهه با مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه، خدمت شبانه روزی به محرومین و مستضعفان به عنوان بر هم زننده سناریوی جریان تحریف مبنی بر سیاه نمایی و امیدسوزی از نظام اسلامی و تلاش برای حفظ وحدت و آرامش، برشمرد.
۲ - موضوع دوم در تحلیل رفتار دولت زنده کردن امید در دل مردم و جامعه بود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند « به نظر من مهمترین توفیق این دولت زنده کردن امید و اعتماد در مردم است؛ این بزرگترین توفیق شما است. مجموع عملکرد دولت چه شخص رئیس جمهور محترم چه مسئولان در بخش های مختلف ، به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است مشغول کار است دارد تلاش می کند و برای آنها خدمت میکند، میخواهد خدمت رسانی بکند؛ این کار امید مردم را و اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیا کرد.»
۳. ارتباط با مرد م: امام علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه ضوابط مردم داری و شرایط آن را با عباراتی مانند «تُفَرِّغُ لَهُمْ فِيهِ شَخْصَكَ»، «تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلساً عاماً فَتَتَواضع فيه» و ... برشمرده اند که میتواند نکته و شاخص مهمی برای تبیین مردم سالاری و مردم مداری آیت الله شهید رئیسی باشد.
٤ - پرچمدار شعارهای انقلابی، مسئولیت پذیری، معطل نگذاشتن جامعه و شرطی نکردن معیشت مردم و اقتصاد، رابطه هم افزا میان دولت و سایر اجزای حاکمیت بدون تنش و زدودن رقابتهای منفی ، سرعت عمل دولت خدمتگزار و ... از خصوصیات ممتاز آیت الله رئیسی و مجموعه تحت امر ایشان بود.
٥- آنچه از سیره و خصائل رئیس جهور گفته و نوشته می شود باید بستری باشد برای الگوسازی جهت رئیس جمهور تراز، خصوصا در انتخابات تیرماه از این جهت نخبگان و خواص جامعه خصوصا جریان انقلابی در تسری این الگو به جامعه نقشی مهم و ذی قیمت دارند.
#شهید_جمهور | #سیدالشهدای_خدمت
#پرسش #پاسخ
#ثامن۴۰
╲\╭┓
╭ 🌹🍃
┗╯\╲
┅═﷽ ═┅
❓سوال: شاخصهای کارگزاران تراز در مکتب امام خمینی(ره) چیست؟
✅پاسخ: مهمترین شاخصهای کارگزاران تراز، در مکتب امام خمینی (ره) عبارتنداز:
۱. مردمی بودن : منظور از مردمی بودن کارگزارن این است که روحیه مردمی داشته باشند و خود را جدا از مردم یا فراتر از آنها تلقی نکنند و درواقع با مردم احساس همدردی و هم سرنوشتی داشته باشند. در همین چارچوب می توان به شاخص مهم دیگری چون «ساده زیستی» هم اشاره کرد که عدم دقت در رعایت آن باعث می شود که شاخص مردمی بودن کم رنگ شود. به تعبیر دقیق تر، کارگزاران تراز نظام اسلامی باید ساده زیست باشند تا بتواننـد بدون تکلف با مردم مواجه شوند و مردم در مواجهه با آنها احساس به سختی افتادن نکنند. کارگزاران حتی باید بتوانند در میان مردم حاضر شده و در صورت لزوم با آنها بر سر یک سفره حاضر شوند.
۲. حساسیت نسبت به حفظ استقلال: کارگزار تراز نظام و انقلاب اسلامی باید با اتکا به استقلال فکری و هویتی، راه هرگونه تسلط بیگانگان بر کشور را سد کند. در واقع، تأکید بر حفظ استقلال از آن روی برای کارگزاران نظام ضروری است که سبب حفظ خطوط فاصل با دشمنان میشود.
۳.عدالت: عدالت در اینجا هم ملکه ای نفسانی است و هم به معنای عدالت گستری است. در معنای اخیـر کـه مبرهن است و نیاز چندانی به توضیح ندارد، اما در توضیح عدالت به عنوان ملکه ای نفسانی برای کارگزاران نظام باید گفـت کـه کارگزار تراز نظام باید مجهز به ملکه عدالت باشد تا در تضاد میان منافع شخصی و گروهی با منافع ملی و عمومی یا در کشاکش جلب محبوبیت از سوی مردم و پافشاری بر مسیر حق، دومی را بر اولی ترجیح دهد و به خاطر تأمین منافع شخصی و گروهی یا خرید محبوبیت از سوی مردم، حاضر به فدا کردن منافع عمومی و ملی نباشد. درواقع، کارگزار تراز انقلاب بـا تجهیز به ملکه عدالت میکوشد تا جان فدای مردم و نظام باشد و در این مسیر از آبرو اعتبار وقت و.... خود هزینه می کند.
٤. رسیدگی به وضع مستضعفان: نظام اسلامی اگرچه متعلق به همه اقشار و طبقات جامعه است، اما در راستای عدالت گستری جهت گیری اقدامات کارگزاران باید به سمت مستضعفان و طبقات پایین جامعه باشد امام(ره) به محرومان و مستضعفان جامعه توجه جدی داشتند؛ هم از این جهت که آنها را نیروهای اصلی انقلاب می دانستند و هم از این جهت که رسیدگی به اوضاع و احوال آنان مناسب عدالت و به عدالت نزدیکتر است.
۵.قانون مداری: قانون به عنوان معیار اداره جامعه و تعیین کننده کیفیت رفتار افراد و کارگزاران مختلف ابزار ایجاد وحدت رویه و نظم و از سویی عامل جلوگیری از اختلاف، خودسری و هرگونه استبداد از سوی افراد است. بنابراین، رعایت آن و مبنا قراردادن آن از سوی همه کارگزاران یک اصل عقلانی است علاوه بر این قانون مداری در نظام اسلامی از نقطه نظر منشأ شرعی قانون یک وجه تکلیفی هم دارد. در واقع، کارگزار تراز در صورت تعارض میان میل و رأی خود با قانون، قانون را ملاک میداند و بدان پایبند است.
٦. داشتن سعه صدر و انتقاد پذیری: کارگزار تراز باید با داشتن سعه صدر، پذیرای انتقادات باشد و در مقابل انتقادات، عکس العمل اخلاقی و مناسب داشته باشد. اساساً کارگزار تراز نه تنها پذیرای نقد است بلکه با استقبال از نقد و منتقدان، آن را فرصتی برای اصلاح اشکالات احتمالی در عملکرد خود میداند. خصلت نقدپذیری کارگزاران موجب تحکیم سرمایه اجتماعی نظـام هــم می شود.
۷. پرهیز از قدرت طلبی و حب مال: حکومت و مسئولیت از دیدگاه اسلامی یک امانت است و برای تحقق اهداف عالیه ای چون سعادت بشر ضرورت دارد بنابراین به خودی خود فاقد ارزش است و تنها زمانی ارزشمند تلقی میشود که در مسیر اهداف الهی قرار گیرد از این نظر چنانچه زمامداری معطوف به دنیا دوستی و قدرت طلبی باشد، انحراف از مسیر متعالی تلقی شده و فاقد ارزش میباشد. بنابراین کارگزار تراز مسئولیت را نه برای التذاذ از قدرت و کسب مال و شهرت، بلکه برای خدمت میخواهد از این رو از هر فرصتی برای توسعه خدمت رسانی به مردم استفاده خواهد کرد.
۸. حفظ وحدت و همدلی: از آنجا که ماهیت حکومت و کارگزاری در اسلام مبتنی و معطوف به خدمت گزاری است، پس کارگزاران باید حداکثر تلاش خود را به کار ببندند تا بتوانند این خدمت گزاری را به صورت تمام و کمال انجام دهند. کارگزاران باید تلاش کنند تا از همه ظرفیتهای موجود در جامعه استفاده کنند و از هر گونه اقدامی که باعث ایجاد خلل در این مسیر میشود، خودداری کنند. مسلم است که شرط توفیق در این زمینه، دقت در حفظ وحدت، داشتن درک مشترک از مسائل و افقها و حفظ همدلی با وجود اختلاف سلیقه ها میباشد.
#پرسش #پاسخ
#ثامن۴۰
╲\╭┓
╭ 🌹🍃
┗╯\╲
نکته تفسیری صفحه ۳۶:
سوگندهای بیاساس:
یکی از عادتهای ما در زندگی روزمره، قسم خوردن است. اگر به صحبت کردن معمول خود یا اطرافیانمان دقّت کنیم، عبارات «وَ الله»، «به خدا» و... را زیاد می شنویم. البتّه معمولاً ما از گفتن آنها قصد جدی نداریم و این کلمات را ناخودآگاه به زبان می آوریم. این عادت اگرچه پسندیده نیست و بهتر است انسان مراقب سخن گفتن خود باشد و بیهوده به خدا سوگند نخورد، طبق این آیه، سوگندهای بیهوده ای که از روی عمد گفته نمی شود، حکم سوگندهای شرعی را ندارند؛ چراکه سوگند واقعی به خدا، یکی از موضوعات مهم در دین اسلام است. اگر انسان از روی فهم و دقّت به خدا قسم بخورد که کاری را انجام دهد یا انجام ندهد، بر او لازم است که به سوگندش عمل کند، و اگر آن را بشکند، باید کفّاره بدهد.
بر اساس آیه ی 89 سوره ی مائده، کفاره ی شکستن سوگند، غذا دادن به ده شخص بینوا یا لباس پوشاندن بر آنها یا آزاد کردن یک برده است، و اگر کسی نمی تواند هیچیک از این کارها را انجام دهد، باید برای شکستن سوگندش، سه روز روزه بگیرد. البته برخی از سوگندهای عمدی را می توان شکست؛ بلکه برخی از آنان را باید شکست. مثلاً اگر کسی سوگند بخورد که به دیدار مادر یا برادرش نرود، یا اینکه سوگند بخورد که دیگر نماز نخواند، سوگندش باطل است و هیچ ارزشی ندارد؛ چون با سوگند خوردن به خدا خواسته است که فرمان او را زیر پا بگذارد. گفته اند که این آیه پس از آن نازل شد که میان داماد و دختر یکی از یاران پیامبر صلوات الله علیه به نام عبدالله بن رواحه اختلاف ایجاد شد و او سوگند یاد کرد که برای آشتی دادن میان آن دو، هیچ دخالتی نکند. در این هنگام، این آیه نازل شد و اینگونه سوگندها را ممنوع و بی اساس اعلام کرد. کسی که عمداً به دروغ سوگند بخورد، مرتکب گناه بزرگی شده است.
امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است: «کسی که قسمی بخورد و بداند که دروغ می گوید، در حقیقت با خدا جنگیده است.»[1] حتّی انسان تا جایی که می تواند، باید از خوردن سوگند راست هم خودداری کند؛ زیرا مقام خدا والاتر از این است که برای گذراندن امور زندگیمان، پیوسته به نام او قسم بخوریم. در روایتی آمده است که حضرت عیسی علیه السلام به حواریون خود فرمود: «موسی علیه السلام به شما دستور می داد که به دروغ به خدا سوگند نخورید؛ ولی من به شما فرمان میدهم که نه به دروغ به خدا سوگند بخورید و نه به راست.»[2]
[1] . سفینه البحار ، ج8 ، ص759
[2] . بحارالانوار ، ج101 ، ص280 / غیر از این دو منبع ، بقیه متن از تفاسیر نمونه و آلاء الرحمن اقتباس شد .
#تلاوتروزانهیکصفحه قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرف یگان ویژه به خانم چادری مقابل شوهرش
خداقوت به برادران ناجا💐
📝یادداشت تحلیلی/ انتخابات و ایده حکمرانی دولت چهاردهم
🔹کنکاشی گذرا در افکار و گفتار داوطلبانی که تاکنون به وزارت کشور رجوع کردهاند و افرادی که بعد از این، احتمال میرود برای نامنویسی حاضر شوند، نشان میدهد یکی از متنوعترین انتخابات را از حیث فکر و ایدههای حکمرانی در پیش خواهیم داشت. وجه بسیار مهم و انکارناپذیر این تنوع و حضور همه گرایشها با افکار و ایدههای گوناگون، مردمسالاری دینی و جمهوریت واقعی در ایران است که باید شکرگزار این نعمت حقیقی باشیم.
🔸از طرفی درباره ایدههای حکمرانی که به منزله زیربنای جهتگیری کشور در چهار سال آینده استفاده خواهد شد، تجربیات گرانبهایی پیش روی ماست که همه مردم و به ویژه داوطلبان محترم باید دقت و اهمیت لازم را در خصوص آن مدنظر داشته باشند.
🔹بدترین پیشفرض و ایده حکمرانی ممکن برای چهار سال آینده این است که فضای انتخابات و رقابت داوطلبان پیرامون گفتمان و ایدهای شکل بگیرد که یک دهه اقتصاد کشور را شرطیسازی و معطل و ظرفیتهای داخلی و منطقهای را مغفول کرد. اینکه پیرامون تحریم، صرفاً و مجزا به دو گفتمان مذاکره و مقاومت پرداخته شود.
🔸بدیهی است که تحریم یکی از مهمترین مسائل اقتصاد ایران است؛ اما پاسخ این مسئله در معطلسازی و منتظر گذاشتن ظرفیتها برای رفع تحریم نیست. رفع تحریم میسر نخواهد شد مگر با قوی شدن ایران و قوی شدن ایران امکانپذیر نیست مگر با خنثیسازی تحریمها به معنای استفاده بهینه و حداکثری از منابع و امکانات موجود، حتی در سیاست خارجه. منظور این نیست که دولت آینده نباید به دنبال رفع تحریم باشد، بلکه منظور آن است که همان مسیر و ریلگذاری که دولت سیزدهم را با وجود تحریم و با ابزار مذاکره موفق به بهبود تجارت خارجه، افزایش فروش نفت و پیشبرد پرونده هستهای کرد، باید ادامه یابد. چه اینکه در کمتر دورهای مثل دولت سیزدهم بوده که جهتگیریها و رویکردهای اقتصادی و همگرایی میدان و دیپلماسی این چنین در مسیر درست باشند.
🔹برگشتن به ایده حکمرانی گذشته، یعنی زیربنا قرار دادن رفع تحریم در همه معادلات بدون تکیه بر ظرفیتهای داخلی، آن هم در شرایطی که اولاً ایران فعلی به مراتب در وضعیتی بهتر و مقتدرتری از گذشته قرار دارد و ثانیاً طرفی که آن سوی میز مذاکره نشسته، نسبت به ده سال پیش ضعیفتر است و از حیث چالشهای سیاست داخلی، روابط بینالملل و مسائل منطقهای با موارد عدیدهای مواجه است، بار دیگر کشور را به سمت بنبست خواهد کشاند.
🔸به هر حال، ایده حکمرانی آینده باید پیرامون همان نگرشی باشد که ساخت درونی اقتصاد را در سه سال اخیر تقویت کرد و در درونگرایی و بروننگری تجلی یافت و بازخورد آن نیز بهبود شاخصههای کلان اقتصادی شد.
#شهید_جمهور
#ثامن۴۰
┅❀🌹❀┅
🇮🇷🇵🇸
﷽
🖼 #عکس_نوشت | سرنوشت مقلدان امام خمینی علیه الرحمه چیزی جز شهادت نیست ...
🍃🌹🍃
#ثامن40 | #انتخابات_1403
┅❀🌹❀┅
🇮🇷🇵🇸
﷽
🖼 #عکس_نوشت(2) | امام خامنهای مدظلهالعالی: مهم ترین ابتکار امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی است
🍃🌹🍃
#ثامن40 | #انتخابات_1403
┅❀🌹❀┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #موشن_گرافیک(2) | امام وعدههای صادق و پیشبینی انزوای رژیمصهیونیستی
🍃🌹🍃
#ثامن40 | #انتخابات_1403
┅❀🌹❀┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 #کلیپ | مکتب امام خمینی علیه الرحمه
🍃🌹🍃
✅ ای مستضعفین جهان برخیزید و در مقابل ابرقدرت ها بایستید!
#ثامن40 | #انتخابات_1403
┅❀🌹❀┅
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 نشست متمرکز عملیات تبیینی ثامن ۴۰
🍃🌹🍃
✅ موضوع: تبیین گفتمان امام خمینی علیه الرحمه و شاخص های حکمرانی تراز انقلاب
🎙سخنران: دکتر قاسم حبیبزاده کارشناس محترم سیاسی
⏰ زمان: یکشنبه- ۱۳ خردادماه- ساعت ۲۱
👈🏻 لینک ورود به نشست
🆔 rubika.ir/meyar_pb
#سیدالشهدای_خدمت | #شهید_جمهور
┅❀🌹❀┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شاید خدا به این دلیل آقای رئیسی را برد...
🌺نکته تفسیری صفحه ۳۷:🌺
خدا می داند و شما نمی دانید:
یکی از افتخارات بشر در هر عصر و زمان، کشفیات و اختراعات اوست. کاشفان و مخترعان همیشه مورد احترام و توجه بودهاند. کاشفان، پرده از اسرار جهان برداشتهاند و مخترعان بین چند پدیده ارتباط ایجاد کرده و پدیده ی جدیدی به وجود آوردهاند. اینها امّا یک روی سکّه است، و روی دیگر سکّه، رازهای بی پایان جهان است که انسان از آنها بی خبر است. شاید در این زمان که علم و دانش با شتاب فراوانی در حال پیشرفت است، هیچ کسی تردید نداشته باشد که آنچه بشر می داند، در مقابل آنچه نمی داند، مانند قطره ای در برابر اقیانوس است. آیا کسی خبر دارد که در فاصله ی میلیاردها سال نوری از ما دقیقاً چه میگذرد؟ آیا موجودات دیگری در این فضای بیکران زندگی میکنند یا نه؟ ما حتّی به درستی نمی دانیم که در زمینی که زندگی می کنیم، چه می گذرد. هر لحظه ممکن است زمین لرزه ای پیش بیاید و زندگی گروهی از انسانها را به خطر اندازد. کدامیک از ما همین الآن از شمار گلبولهای قرمز و سفید خونمان، یا از عملکرد سیستم مغز، یا کارخانه ی پیچیده ی دفع زباله های خون در کلیه های خود خبر داریم؟ آری، بشر با همه ی ادعایش، در جهان هستی ذرّه ای بیش نیست و به درستی نمی داند چه آینده ای را انتظار می کشد.
در این جهانِ پر راز و رمز، آفریدگار بزرگ و دانا و توانای ما، با لطف و مهربانی خاصی به ما توجه کرده است. کسی که از مولکول ها و اتم های جهان کاملاً باخبر است، کسی که از گذشته و آینده ی انسانها آگاهی دارد، کسی که موادّ تشکیل دهنده ی جسم ما را از خاک آفریده و آن را دوباره خاک می کند، کسی که ضربان قلب، تنفس و رشد و مرگ و حیات ما به دست اوست و آن که هیچ چیزی نزدش پوشیده نیست، با مهربانی برایمان پیغام فرستاده و به ما گفته است که از کجا آمده ایم، هدفمان کجاست، کدام راه ما را به مقصد می رساند و کدام بیراهه است. با وجود این اگر یکی از این پیغام ها با دانسته های ما منطبق نشود، آیا ما می توانیم آن را اشتباه بخوانیم؟ آیا همه ی دانسته های ما با عالم خلقت مطابقت دارد؟ چه بسیار علومی که صدها سال در میان انسانها تردیدناپذیر به شمار می آمد و اکنون خرافات خوانده می شوند! علم نجوم و پزشکی، معرکه ی این نظریات است. به همین ترتیب ممکن است برخی از دستورهای دین خدا که برنامه ی زندگی ماست، از نظر ما سؤال برانگیز باشد؛ ولی چون این دستورها از طرف خدای دانا صادر شده است، بی شک به نفع ماست؛ خواه سودش را بدانیم یا نه. دین ما «اسلام»، به معنی تسلیم شدن در برابر فرمان خداست.
قرآن در باره ی مسلمانان حقیقی می فرماید که شعار آنان در برابر دستورهای خدا چنین است: «سَمِعنا وَ اَطَعنا.»؛ یعنی دستورهای خدا را شنیدیم و بی چون و چرا اطاعت کردیم. از امام چهارم ما روایت شده است: «با عقل های ناقص و نظریات باطل و بی ارزش و مقایسه کردن احکام با یکدیگر نمی توان به دین خدا دست یافت. دین خدا فقط با تسلیم در برابر فرمان های او به دست می آید. پس هر کس که در برابر دستورهای ما تسلیم شود، از گمراهی در امان می ماند. هر کس به وسیلهی ما راهنمایی شود، راه را پیدا می کند، و هر کس دینش را بر اساس نظر خود و مقایسه کردن احکام با یکدیگر تنظیم کند، هلاک خواهد شد.»[1]
[1] . بحارالانوار ، ج2 ، ص303
@Boshra_pb
🔴 نامحرمان
#امام_خمینی (ره) : من در میان شما باشم و یا نباشم به هما شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!
🔺اما نامحرمان از نظر امام امت چه کسانی هستند؟ ایشان خود در برهه های مختلف به این سوال پاسخ داده اند:
▪️ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت ها هستند.
▪️من التماس میکنم به ملت ایران، من دست ملت ایران را میبوسم! این غربزدهها را کنار بگذارید! عدهشان خیلی زیاد هم نیست، ادعایشان زیاد است!
▪️(در نامه به منتظری) : از آن جا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال ها و از کانال آن ها به منافقین می سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آیندۀ نظام را از دست داده اید.
🔹امام خامنه ای: راه او (امام) راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.
🔺هر چند پیرو تاکیدات امامین انقلاب، لیبرال های تابلودار از صحنه سیاسی کشور حذف شده اند اما تفکر خزنده لیبرالیسم بخصوص در اقتصاد کشور دیده می شود که باید برای خلاصی از آن همت کنیم ...
@Boshra_pb
🌹25 ذی القعده
🔴حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به سوی مَرو
♦️در این روز در سال 200 هجری حضرت رضا علیه السلام از مدینه به سوی مَرو حرکت کردند. (1)
♦️مامون رجاء بن أبی ضحّاک را برای آوردن حضرت مأمور کرد و به او دستور داد که حضرت را از راه اهواز بیاورد و از طریق کوفه و قم عبور ندهد.
♦️هنگامی که خواستند حضرت را به طرف خراسان حرکت دهند داخل مسجد رسول خدا صلّی الله علیه و آله شد تا با آن حضرت وداع کند و این کار را چند مرتبه انجام داد و هر بار کنار قبر شریف می رفتند و بر می گشتند صدای مبارک به گریه و ناله بلند بود.
جلو رفتم و سلام عرض کردم.
♦️حضرت فرمود :فلانی ! مرا زیارت کن چه اینکه من از جوار جدّم رسول خدا صلّی الله علیه و آله به طرف خراسان می روم و در غربت می میرم و در جنب هارون دفن می شوم.
♦️من هم به طرف طوس حرکت کردم تا اینکه حضرت به شهادت رسیدند و در جنب هارون دفن شدند. (2)
♦️حضرت رضا علیه السلام می فرمایند :هنگامی که خواستم از مدینه خارج شوم خانواده ام را جمع کردم و آن ها را امر کردم که بر من گریه کنند به گونه ای که صدای آنان را بشنوم. بعد 12000 دینار بین آنان تقسیم کردم و گفتم :همانا من به نزد زن و فرزندم باز نخواهم گشت. (3)
📚 منابع :
1. مستدرک سفینة البحار : ج 8، ص 556. وقائع الشهور : ص 217.
2. عیون اخبار الرضا علیه السلام : ج 2، ص 217. بحار الأنوار : ج 49، ص 117.
3. همان : ج 1، ص 235. و ... .
🏅 #مدال_خانوادگی
🇮🇷اولین یادواره شهدا با عنوان مدال خانوادگی با محوریت کنگره ملی شهدای کاشان برگزار شد.
💠این مراسم با حضور۴۷ خانواده که به نحوی نسبت خویشاوندی وفامیل باهم دارند و یک یا چند نفر از اعضای خانواده به درجه رفیع شهادت نائل شده اند در روز پنج شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ درمسجد و حسینیه شهدا برگزار شد.
🇮🇷
┄═❁๑🍃๑🌺🌺๑🍃๑❁═┄
🏷 #کنگره_ملی_شهدای_کاشان
🏷 #خبرگزاری_بسیج_کاشان