امام صادق علیه السلام
مِنْ یَوْمِ نَیْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیَّامِنَا حَفِظَهُ الْفُرْسُ وَ ضَیَّعْتُمُوهُ
نوروز از روزهای ماست،ایرانیان آن را حفظ کردند و شما آن را از دست دادید.
📚وسایل الشیعه الی تحصیل مسایل الشریعه - ۴۸-بَابُ اسْتِحْبَابِ صَلَاةِ یَوْمِ النَّیْرُوزِ وَ الْغُسْلِ فِیهِ وَ الصَّوْمِ وَ لُبْسِ أَنْظَفِ الثِّیَابِ وَ الطِّیبِ وَ تَعْظِیمِهِ وَ صَبِّ الْمَاءِ فِیهِ]
مجتهدی و گنجینة الاسرار
«... ضمن بیان منزلت رفیعی که عمّان سامانی در میان مرثیه سرایان حسینی دارد؛ به من فرمودند: آقاجان! گنجینه ی عمّان سامانی را احیا کنید! حیف است که این گنجینه ی ارزشمند معرفتی به دست فراموشی سپرده شود ... چهارده نسخه از کتاب را به محضرشان تقدیم کردم. مجلّدی از آن را برداشتند و با چشمانی اشکبار روی جلد آن را بوسیدند.»
📚در محضر لاهوتیان، محمد علی مجاهدی (پروانه) ، انتشارات مستجار، چاپ اول، تابستان 1386، ج1، صص215-217
احیاء گنجینة الاسرار عمّان سامانی یعنی احیاء طریقت صوفیه نعمت اللهیه! عمّان سامانی گنجینة الاسرار را برای ترویج فرقه نعمت اللهیه نوشته است:
🔥آن شنیدستم یکی ز اصحاب حال
کرده روزی از در رحمت سؤال
کاندرین عهد از رفیقان طریق
رهروان نعمت اللهی فریق ...
چه اسراری در این گنجینه نهفته است که مجتهدی بر احیاء آن اصرار دارد؟! تنها رسالت عمّان سامانی در گنجینة الاسرار این است که واقعه کربلا را از معارف شیعی تهی و از مسیر حقیقی خود خارج سازد و با دروغ پردازی آن را صرفاً سلوکی صوفیانه جلوه دهد! و برای این که خواننده آن را باور کند؛ ابتدا آن را به الهام الهی نسبت میدهد:
🔥 ... این منم یا رب چنين دستانسرا
ولی عجیب است که خداوند اشتباه تاریخی کند و بر خلاف قرآن «طالوت» را بداندیش بداند!
🔥جرعه ای طالوت بد اندیش را
جرعه ای فرعون کافر کیش را
محور ابیات گنجینة الاسرار «وحدت وجود» است و هیچ محتوای دیگری ندارد و برای همین سوز و شوری در آن نیست:
🔥شد تهی بزم از منی و از تویی
اتحاد آمد، بیکسو شد دویی
... بزم وحدت را نمیِّگنجد دویی
جز دعوی اناالحق نشنیدم از گیاهی
گوش دل از حقیقت بر هر گیاه کردم
همتش، اثنیتی، بر داشته
غيرتش، غيریتی نگذاشته
... محو و مات حق، همه در ذات او
عارفان حق شنو را، چون سروش
نغمهِ ی وحدت، رسانیده به گوش
... من تو هستم در حقیقت، تو منی
نتیجه ذاتی اعتقاد به «وحدت وجود» غلوّ است. برای همین در مورد حضرت علی اکبر (ع) می گوید:
🔥اینک از مجلس جدایی میکند
فاش دعوی خدایی میکند
و صفت فرعون را به حضرت زینب (س) نسبت می دهد:
🔥خواست تا بر خرمن جنس زنان
آتش اندازد «انا الاعلی» زنان
و امام سجّاد (ع) را به «قائم بالذات» وصف می کند:
🔥... ده قیام آن قائم بالذات را
و پیامی دروغ به خداوند نسبت می دهد:
🔥من توام، ای من تو، در وحدت تو من ...
بندگی کردی، خدایی حق تراست ...
و علناً امام حسین ع را خدا و برتر از نبی و ولی دانسته:
🔥هست از هر مذهبی آگاهیم
اللّه اللّه من حسين اللهیم
بنده ی کس نیستم تا زنده ام
او خدای من، من او را بنده ام
نی شناسای نبیم نی ولى
من حسینی میشناسم بن علی
@botshenasi
‼️تجلیل از صوفی غالی نعمت اللهی
«در کنار حضرت آقای مجتهدی، کتاب گنجینة الاسرار مرحوم عمّان سامانی ... قرار داشت. ایشان ... اشاره ای به آن کتاب کردند و فرمودند: آقا جان عمّان سامانی در میان مرثیه سرایان حسینی مقام و منزلت ویژه ای دارد ...»
📚در محضر لاهوتیان، محمد علی مجاهدی (پروانه) ، انتشارات مستجار، چاپ اول، تابستان 1386، ج1، ص151
عمّان سامانی بر طریقت صوفیه نعمت اللهیه بوده و اشعار او نیز تماماً بر مشرب تصوّف و بر محور غلوّ و وحدت وجود و دیگر عقاید باطل می باشد.
🔥نمونه ای از اشعار غالیانه عمّان سامانی (لع) در گنجینة الاسرار:
❌هست از هر مذهبی آگاهیم
اللّه اللّه من حسين اللهیم
بنده ی کس نیستم تا زنده ام
او خدای من، من او را بنده ام
❌سرخوش از صهبای آگاهی شدم
دیگر اینجا زینب اللهی شدم
❌خواستم در مدح او همراهی از دل، گفت رو
من علی اللهیم، ترسم شوی رسوای من
✅ امام رضا علیه السلام فرمود: مَنِ ادَّعَى لِلْأَنْبِيَاءِ رُبُوبِيَّةً وَ ادَّعَى لِلْأَئِمَّةِ رُبُوبِيَّةً أَوْ نُبُوَّةً أَوْ لِغَيْرِ الْأَئِمَّةِ إِمَامَةً فَنَحْنُ مِنْهُ بُرَءَاءُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ. (عيون أخبار الرضا عليه السلام؛ نشر جهان ؛ ج2 ؛ ص201)
هر کس برای انبیاء (ع) ربوبیت و برای ائمه (ع) ربوبیت یا نبوت و برای غیر امامان، امامت ادّعا کند؛ ما در دنیا و آخرت از او بیزاریم.
✅ امام صادق علیه السلام به ابوبصیر فرمود: یا أَبَا مُحَمَّدٍ ابْرَأْ مِمَّنْ يَزْعَمُ أَنَّا أَرْبَابٌ (رجال الكشي، نشر دانشگاه مشهد، ص298)
ای ابامحمد؛ هر کس ادعا کند که ما ربّ هستیم؛ از او بیزاری بجوی.
✅ امام صادق علیه السلام فرمود: مردی خدمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله رسید و گفت: السلام علیک یا ربّی! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: تو را چه شده؟! خدا لعنتت کند! ربّ من و ربّ تو خداوند است. (رجال الكشي؛ نشر دانشگاه مشهد؛ ص299)
@botshenasi
#صغیراصفهانی| از شعرایِ صوفیِ غالی اهل اصفهان است که در اشعار غالیانه خود به وضوح مدعی الوهیت معصومین و نفی لا اله الا لله شده است. نمونه اشعار این غالیِ صوفی:
ای وجه رب العالمین
هو یا امیرالمومنین
ای قبلهء اهل یقین
هو یا امیرالمومنین
این ابیات که بیان کننده شعائر صوفیه است. اما او در اشعار دیگر پا را فراتر نهاده و گفته:
گویند که چون ز گرد نعلین
زینت ده عرش شد پیمبر
بشنید و بدید اندر آنجا
دست علی و کلام حیدر
الله در آن میان کجا بود
گر بود علی به پرده اندر؟
گفت از پی حل این معما
کافی نبود هزار دفتر
لیکن کنمت ز بیتی آگاه
زین سّر نهفتهی مستّر
در حالت مستی اندر این باب
میخواند موافق قلندر
در مذهب عارفان آگاه
الله علی ، علی است الله
او در ادامه میگوید:
گفتا دگر این سخن نگویی
زی وحدت اگر دلت گراید
گفتم که ز وحدتم سخن گوی
تا عقده ز کار من گشاید
خندید و به پاسخ من آورد
این بیت که زنگ دل زداید
در مذهب عارفان آگاه
الله علی ، علی است الله
و در ادامه و نفی خدا پرستی:
پر طعنه مزن به من ، که چون من
کس مینکند خداپرستی
قائل به خداپرستی من
گردی چو من ار ز خویش رستی
گفتم ز خدا سخن چه گویی؟
آخر تو رهین حیدر استی
آشف ز گفتهی من و کرد
این بیت بیان به شور و مستی
در مذهب عارفان آگاه
الله علی ، علی است الله
اگر این شخص کافر نیست پس چه کسی کافر است؟ جای دارد بگوییم که:
در مذهب جاهلان گمراه
الله علی علیست الله
#صغیر_اصفهانی
https://t.me/botshenasi/4518
#تصوف
https://t.me/botshenasi/991
@BotShenasi
باز اینک زینب اللهی شدم.mp3
537.7K
#نجفی| کفریات سید احمد نجفی:
باز اینک زینب الهی شدم!
پ.ن: تکلیف مشخص کن بالاخره خدای تو کیست؟
#نجفی
#آقاجون
#تصوف
@BotShenasi
امام سجاد عليه السلام فرمودند:
مؤمن، خاموشى اختيار مى كند تا سالم بماند و سخن مى گويد تا سودى ببرد.
المؤمنُ يَصمُتُ لِيَسلَمَ، و يَنطِقُ لِيَغنَمَ؛
الكافي
ج 2، ص 231، ح 3 (ميزان الحكمة
ج 4، ص 2863)
#حدیث
@BotShenasi
یونسی مشاور رییس جمهورسابق:
اکثر دنیای اسلام درویش هستند، اکثر علمای دنیای اسلام درویش هستند، تشیع هم از دل درویشی در آمده است.
http://www.inn.ir/News/344356.html
#تصوف
@BotShenasi
بدون شرح! حتی حاضرند بخاطر قدرت، امام عصر روحی فداه را هم سر ببرند!
هزاران جمهوری اسلامی فدای خاک سم اسب حضرت
@BotShenasi
امام کاظم علیه السلام را یک فیلسوف به قتل رساند
أَخْبَرَنِي جَمَاعَةٌ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الصَّفْوَانِيِ قَالَ حَدَّثَنِي الشَّيْخُ الْحُسَيْنُ بْنُ رَوْحٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ يَحْيَى بْنَ خَالِدٍ سَمَّ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ ع فِي إِحْدَى وَ عِشْرِينَ رُطَبَةً وَ بِهَا مَاتَ.
جناب شیخ ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی اعلی الله مقامه الشریف فرمود: یحیی بن خالد، موسی بن جعفر علیه السلام را با 21 دانه خرما مسموم کرد و ایشان به همین خاطر از دنیا رفت.
📚الغيبة؛ الشیخ الطوسی؛ دار المعارف الاسلامیة؛ ص387 و 389
دخالت مستقیم خاندان برمکی به خصوص «یحیی بن خالد برمکی» لعنه الله در آزار امام موسی بن جعفر علیه السلام و قتل ایشان از متواترات تاریخ است. نیاز به تذکر نیست که همین خاندان برمکی نقش اساسی در انتقال «فلسفه» به جهان اسلام داشتند. «یحیی بن خالد» لعنه الله روی تعصّبی که نسبت به فلسفه داشت؛ هشام بن حکم را در معرض قتل قرار داد و باعث فرار و آوارگی او شد:
أَبُو عَمْرٍو الْكَشِّيُّ قَالَ: أَخْبَرَنِي أَبُو الْحَسَنِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْخَالِدِيُّ، قَالَ أَخْبَرَنِي مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ الْبَغْدَادِيُّ أَبُو عَلِيٍّ، عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ أَحْمَدَ النَّخَعِيِّ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو حَفْصٍ الْحَدَّادُ وَ غَيْرُهُ، عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قَالَ:كَانَ يَحْيَى بْنُ خَالِدٍ الْبَرْمَكِيُّ قَدْ وَجَدَ عَلَى هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ شَيْئاً مِنْ طَعْنِهِ عَلَى الْفَلَاسِفَةِ، وَ أَحَبَّ أَنْ يُغْرِيَ بِهِ هَارُونَ وَ يُضْرِيَهُ عَلَى الْقَتْلِ ...
📚رجال الكشي؛ دانشگاه مشهد؛ ص258
@botshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ازغدی|امام صادق علیه السلام فرمود زنا کردی چون متعه کردی!
دروغ بستن به امام معصوم!!!
نقد آن بزودی ...
@BotShenasi