🗯 از ما بیت المال را نگیر! چون در بدر و حنین از ما کُشتی!
▪️«ثُمَّ قَامَ اَلوليدبنُ عُقْبَةَ جَاءَ إِلَى على عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ يَا أَبَا اَلْحَسَنِ إِنَّكَ قَدْ وَتَرْتَنَا جَمِيعاً أَمَّا أَنَا فَقَتَلْتَ أَبِي يَؤُمُّ بدر صَبْراً وَ خَذَلْتَ أَخِي يَوْمَ الدَّارِ بِالْأَمْسِ وَ أَمَّا سَعِيدٌ فَقَتَلْتَ أَبَاهُ يَوْمَ بَدْرٍ فِي اَلْحَرْبِ وَ كَانَ ثَوْرَ قُرَيْشٍ وَ أَمَّا مَرْوَانُ فَسَخَّفْتَ أبَاهُ عِنْدَ عُثْمَانَ إِذْ ضَمَّهُ إليهِ ونَحْنُ إِخْوَتُكَ وَ نُظَرَاؤُكَ مِنْ بَنِي عَبْدِ مَنَافٍ وَ نَحْنُ نُبَايِعُكَ اليَوْمَ عَلَى أَنْ تَضَعَ عَنَّا مَا أَعْصَبْنَاهُ مِنَ الْمالِ فِي أَيَّامِ عُثْمانَ وَ أَنْ تَقْتُلَ قَتَلَتَهُ و إا إِنْ خِفْنَاكَ تَرَكْتَنَا و الْتَحَقْنَا بِالشَّامِ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَمَّا ما ذَكَرْتُمْ مِن وَتْرِي اِيَّاكُمْ فَالحَقُّ وَتَرَكُم وَ أمَّا وَضْعِي عَنْكُمْ مَا أَصَبْتُمْ فَلَيْسَ لِي أنْ أَضَعَ حَقَّ اللَّهِ عَنْكُمْ ولا عَنْ غَيْرِكُمْ وَ أَمَّا قَتْلِي قَتَلَةَ عُثْمَانَ فَلَوْ لَزِمَنِي قَتْلُهُمُ اَلْيَوْمَ لَقَتَلَهُمْ أَمْسِ وَ لَكِنْ لَكُمْ عَلَى إِنْ خِفْتُمُونِي أَنْ أُومِنَكُمْ وَ إِنْ خِفْتُكُمْ أَنْ أَسِيرَكُمْ فَقَامَ اَلْوَلِيدُ إِلَى أَصْحَابِهِ فَحَدَّثَهُمْ وَ اِفْتَرَقُوا عَلَى إِظْهَارِ اَلْعَدَاوَةِ وَ إِشَاعَةِ اَلْخِلاَف».
🔸«ولیدین بن عقبه نزد امیرالمؤمنین علیه السلام رفت. ابتدا ضربههای حضرت را به خودش و سعید و مروان در طول سالیان گذشته یادآور شد. آن گاه گفت: ما برادرانت و همانندهای تو از بنی عبد مناف هستیم. ما امروز با تو بیعت میکنیم به این شرط که اموالی را که در دوره ی عثمان به ما رسیده بود، از ما مطالبه نکنی و قاتلان او را بکشی. سپس تهدید کرد که اگر با آنها به خوبی برخورد نشود، به شام میپیوندند.
🔻 امام علیه السلام به سخنان او پاسخ داد. فرمود: ضربههایی که به شمایان زده ام، حق با شما چنان کرد. اموالی را که گفتید، من نمی توانم حق خدا را از گردن شما و غیر شما بردارم. در مورد کشتن قاتلان عثمان، اگر امروز این کار بر من لازم بود، دیروز آنها را میکشتم. ولی من به شما قول میدهم که اگر شما مرا به ناامنی کشاندید، به شما امان دهم، و اگر شما را به ناامنی کشاندم، شما را کوچ دهم. ولید نزد یارانش رفت، با آنها سخن گفت، که با وعده ی اظهار دشمنی و اختلاف افکنی پراکنده شدند».
✖️نکته: کینه بدر و احد همچنان در دل دارند! از پول و مقام نمی توانند دل بکنند! حاکم مسلمین را تهدید می کنند!
✖️نکته مهم: اما در مقابل حضرت با بزرگواری به آنها اطمینان می دهد که امنیت آنها را تامین کند! حق شهروندی آنها را به رسمیت می شناسد! و حتی اجازه خروج هم به آنها می دهد. اما از بیت المال مصادره شده چشم پوشی نمی کند!
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯 علت قبول حکومت از سوی امیرالمومنین علیه السلام
🔸«وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عِنْدَ خُرُوجِهِ لِقِتَالِ أهْلِ اَلبَصْرَةِ قَالَ عَبْدُ الله اِبْنُ اَلْعَبَّاسِ دَخَلَ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِينِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِذِي قَارٍ وَ هُوَ يَخْصِفُ نَعْلَهُ فَقَالَ لِي مَا قِيمَةُ هَذِهِ اَلنَّعْلِ فَقُلْتُ لاَ قِيمَةَ لَهَا قَالَ وَاللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ امرِيكم إِلاَّ أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً ثُمَّ خَرَجَ فَخَطَبَ اَلنَّاسَ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ بَعَثَ مُحَمَّداً صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلهِ وَ لَيْسَ أحَدٌ مِنَ الْعَرَبِ يَقْرَأُ كِتَاباً وَلا يَدَّعِي نُبُوَّةً فَساقَ النّاسَ حَتَّى بَوَّأَهُمْ مَحَلَّتَهُمْ وَ بَلَّغَهُمْ مَنْجَاتَهُمْ فَاسْتَقَامَتْ قَنَاتُهُمْ وَ اطْمَأَنَّتْ صِفَاتُهُمْ
أَمَا وَاللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَفِي سَاقَتِهَا حَتَّى تَوَلَّتْ بِحِذَافِيرِهَا مَا عَجَزْتُ ولا جَبُنْتُ وَ إِنَّ مَسيرِي هَذَا لِمِثْلِهَا فَلَأَنْقُبَنَّ اَلْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ اَلْحَقُّ مِن جَنْبِه. مَا لِي وَ لِقُرَيْشٍ؟! وَ اَللَّهِ لَقَدْ قَاتَلْتُهُمْ كَافِرِينَ وَ لاَ لَأُقَاتِلَنَّهُمْ مَفْتُونِينَ و اي تَصَاحِبِهِمْ بِالْأَمْسِ كَمَا أَنَا صَاحِبُهُمْ اَلْيَوْمَ»
▪️عبدالله بن عباس گوید: در «ذوقار» نزد امیرالمؤمنین علیه السلام رفتم در حالی که او نعلین خود را پینه میزد. پرسید «بهای این نعلین چند است؟ » گفتم: «قیمتی ندارد».
🔻فرمود: «به خدا این را از حکومت بر شما بیشتر دوست تر دارم، مگر آن که حقی را بر پا سازم یا باطلی را براندازم». سپس بیرون شد و فرمود: «خدا محمد صلی الله علیه و آله را برانگیخت، در حالی که کسی از عرب كتابي (آسمانی) نخوانده بود و دعوي پیامبری نکرده بود. محمد صلی الله علیه و آله مردم را به راهی که بایست کشاند، و در جایی که باید نشاند، و به رستگاری رساند، تا آنکه کارشان استوار وجمعیتشان پایدار گردید. به خدا که من در آن صف پیکار بودم تا (سپاه جاهلیت) درماند، و یکباره روی بگرداند. نه ناتوان بودم و نه ترسان، امروز هم من همانم و آنان همان. باطل را میشکافم تا حق از کنار آن به در آید. مرا چه با قریش؟! به خدا سوگند، آن روز که کافر بودند، با آنان جنگیدم و اکنون که فریب خورده اند، نیز آماده کارزارم. من دیروز هماورد آنان بودم و امروز هم پای پس نمی گذارم»
📚 نهج البلاغه، خطبه ۳۳.
✅ نکته: ابن عباس متاسفانه ادب را رعایت نکرد و گفت که نعلین بی قیمت است در حالی که باید می گفت: قیمت نعلین حضرت بیش از آسمان و زمین است چون آن نعلین متعلق به امیرالمومنین علیه السلام است.
✅نکته دوم: دلیل قبول حکومت را برپایی حق و بازستاندن حق مظلوم از ظالمان می فرمایند.
#حکومت_علوی
| تلگرام | ایتا | روبیکا | اینستاگرام |
🗯 نقد حکومت غاصبان و تهدید چپاولگران بیت المال در روز اول حکومت
🔸قبلاً کسی عهده دار ولایت مردم بود که من در آن با او شریک نبودم و توبه او در این امر پذیرفته نخواهد شد مگر به وسیله پیامبری که از جانب خدا مبعوث شده باشد در حالی که بعد از حضرت محمد صلوات الله علیه و آله، پیامبری نخواهد بود که نجاتبخش تر از او از آتش جهنم باشد؟. ای مردم کتاب خدا و سنّت پیامبر را هیچ کس جز مطابق نفس خود رعایت نمی کند. آن کس که بهشت و دوزخ را پیش روی خود دارد، در تلاش است. برخی از مردم به سرعت به سوی حق پیش میروند، که اهل نجاتند و بعضی به کندی میروند و امیدوارند و دیگری کوتاهی میکند و در آتش جهنّم گرفتار است. هر یک از اینها اهلی دارد. اگر باطل طرفدار فراوان دارد از قدیم چنین بوده است و اگر اهل حق اندک است امید است بسیار گردد و کم اتّفاق میافتد که آنچه که رفته باز گردد. اگر اختیار شما را در امر خلافت به شما برگردانند شما از نیکبختان خواهید بود و بر ما چیزی جز تلاش نیست. کارهایی در گذشته اتّفاق افتاد که شما در آن میل داشتید و در نزد من رأی شما پسندیده نبود و اگر من بخواهم گفتنیها را بگویم میگویم: خدا از گناه شما بگذرد.
🔻 آن دو نفر روزگارشان گذشت و سوّمی به جای آنها نشست که مانند کلاغ، همه تلاشش برای شکم خود بود. وای بر او، اگر بالهایش قطع میگردید و سرش بریده میشد به نفعش بود.
▪️ قَدْ جَعَلَ أَدَبَ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِالسَّوْطِ وَ السَّیْفِ لَیْسَ عِنْدَ إِمَامٍ فِیهِمَا هَوَادَةٌ فَاسْتَتِرُوا بِبُیُوتِکُمْ وَ أَصْلِحُوا ذاتَ بَیْنِکُمْ وَ التَّوْبَةُ مِنْ وَرَائِکُمْ مَنْ أَبْدَی صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَکَ أَلَا وَ إِنَّ کُلَّ قَطِیعَةٍ أَقْطَعَهَا عُثْمَانُ أَوْ مَالٍ أَخَذَهُ مِنْ بَیْتِ مَالِ الْمُسْلِمِینَ فَهُوَ مَرْدُودٌ عَلَیْهِمْ فِی بَیْتِ مَالِهِمْ وَ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ فُرِّقَ فِی الْبُلْدَانِ فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ یَسَعْهُ الْحَقُّ فَالْبَاطِلُ أَضْیَقُ عَلَیْهِ أَقُولُ قَوْلِی هَذَا وَ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لِی وَ لَکُمْ.
🔸آگاه باشید که خداوند تربیت این امّت را تازیانه و شمشیر قرار داده است، هیچ امامی در این موضوع کوتاهی نمی کند. در خانههای خود بمانید و رابطه بین خود را اصلاح کنید، توبه در پشت سر شماست. هر کس رو در روی حق بایستد هلاک میشود. بدانید هر قطعه زمینی که عثمان بخشیده باشد و آنچه از بیت المال گرفته باشد، به بیت المال برمی گردد.اگر مالی را بیابم که مَهر زنان شده و یا به سرزمینهای دور بخشیده شده باشد به بیت المال برمی گردانم زیرا اگر حق، سبب گشایش امور نشود باطل هرگز سبب گشایش نخواهد شد. این سخن من است و برای شما و خود طلب آمرزش میکنم.
📚بحارالانوار - جلد ۳۲، صفحه ۱۵
نکته: حضرت شیوه حکومت خلفا که امتیاز دادن به مهاجرین و اقوام خود بود را نکوهش می فرمایند و چپاولگران بیت المال را تهدید به باز پس گیری بیت المال می کنند! همه در نزد حضرت مساوی هستند و سابقه داشتن در اسلام یا شرکت در جنگ را امتیاز نمی دانند. این فرمایشات حضرت برای مهاجرین خوش آیند نبود!!!
#حکومت_علوی
| تلگرام | ایتا | روبیکا | اینستاگرام |
🗯 مهار ستمگر را بگیرم و به آبشخور حق وارد سازم
▪️نهج البلاغة وَ مِنْ کَلَامٍ لَهُ علیه السلام لَمْ تَکُنْ بَیْعَتُکُمْ إِیَّایَ فَلْتَةً وَ لَیْسَ أَمْرِی وَ أَمْرُکُمْ وَاحِداً إِنِّی أُرِیدُکُمْ لِلَّهِ وَ أَنْتُمْ تُرِیدُونَنِی لِأَنْفُسِکُمْ أَیُّهَا النَّاسُ أَعِینُونِی عَلَی أَنْفُسِکُمْ وَ ایْمُ اللَّهِ لَأُنْصِفَنَّ الْمَظْلُومَ وَ لَأَقُودَنَّ الظَّالِمَ بِخِزَامَتِهِ حَتَّی أُورِدَهُ مَنْهَلَ الْحَقِّ وَ إِنْ کَانَ کَارِهاً.
🔸بیعت شما مردم با من ناگهانی و با بی تدبیری نبود، و کار من و شما یکسان نیست، من شما را برای خدا میخواهم و شما مرا برای خود میخواهید. ای مردم برای اصلاح خودتان مرا یاری کنید. به خدا سوگند که داد ستمدیده را از ظالم ستمگر بستانم، و مهار ستمگر را بگیرم و به آبشخور حق وارد سازم، گر چه تمایل نداشته باشد.
📚بحارالانوار- جلد ۳۲، صفحه ۴۹
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯 بیت المال تحمل ضرر ندارد!
ل، [الخصال] مَاجِیلَوَیْهِ عَنْ مُحَمَّدٍ الْعَطَّارِ عَنْ سَهْلٍ عَنِ ابْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ النَّوْفَلِیِّ رَفَعَهُ إِلَی جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ ذَکَرَ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام: أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام کَتَبَ إِلَی عُمَّالِهِ أَدِقُّوا أَقْلَامَکُمْ وَ قَارِبُوا بَیْنَ سُطُورِکُمْ وَ احْذِفُوا عَنِّی فُضُولَکُمْ وَ اقْصِدُوا قَصْدَ الْمَعَانِی وَ إِیَّاکُمْ وَ الْإِکْثَارَ فَإِنَّ أَمْوَالَ الْمُسْلِمِینَ لَا تَحْتَمِلُ الْإِضْرَارَ
🔸 جعفر بن محمد علیه السلام از پدرانش علیهم السلام نقل کرده که فرمودند: امیرالمؤمنین علیه السلام به کارگزاران خود نوشت:
قلمهایتان را تیز کنید، و سطرهایتان را نزدیک کنید، چیزهای زائد خود را برای من ننویسید، و معانی کوتاه را انتخاب کنید، شما را از زیاده گویی بر حذر میدارم که اموال مسلمانان متحمل ضرر نمی شود.
📚بحارالانوار-جلد ۴۱،صفحه ۱۰۵
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯 توجه به آبادانی شهرها و رسیدگی به مشکلات غیرمسلمانان
🔸امیرالمؤمنین عليه السلام به قرظة بن كعب انصارى مینویسند:
🔻كتب إلى قرظة بن كعب الأنصاري: أما بعد، فإن رجالا من أهل الذمة من عملك ذكروا نهرا في أرضهم قد عفا و أدفن، و فيه لهم عمارة على المسلمين، فانظر أنت و هم، ثم أعمر و أصلح النهر، فلعمري لأن يعمروا أحب إلينا من أن يخرجوا، و أن يعجزوا أو يقصروا في واجب من صلاح البلاد و السلام.
▪️«اما بعد - مردانى از اهل ذمه، در قلمروِ حكومتى ات گزارش داده اند كه نهرى در سرزمين آنان، از ميان رفته و نابود شده است. در اين باره، تو و آنان بنگريد. پس نهر را آباد كرده، سامان ده.
به جانم سوگند كه آباد كردن آنان، براى ما دلپذيرتر است از آن كه بيرون روند، يا تهى دست شوند، يا از وظيفه آبادى شهرها قصور ورزند. والسلام»
📚 تاريخ يعقوبی جلد ۲ صفحه ۲۰۳
✅نکته: اهل ذمه به غیرمسلمانان اهل کتاب میگویند که با مسلمانان عهد و پیمان بستهاند تا در کشور اسلامی و در پناه دولت اسلام در امان باشند.
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯عتابی تند بر کارگزاری که اختلاس نموده بود!
✍«...چون فرصت به دست آوردى به مردم خيانت كردى و هر چه از اموالى كه براى بيوهزنان و يتيمان نهاده بودند ربودى، مثل گرگی تيزچنگ که بره مجروح را مىربايد. اموال مسلمانان را با دلى آسوده ربودی، بدون آنكه خود را در اين اختلاس گناهكار پندارى. واى بر تو! چنان مىپنداشتی كه ميراث پدر و مادرت را مىبرى. سبحان الله؛ آيا به قيامت ايمان نداری؟ آيا از روز حساب بيمناک نیستی؟ چگونه آشاميدن و خوردن بر تو گواراست در حالی که آنچه مىخورى و مىنوشی از حرام است؟ از خداوند بترس و اموال اين قوم را بازگردان كه اگر چنين نكنى و خداوند مرا بر تو پيروزى دهد، با اين شمشير، كه هر كس را ضربتى زدهام به دوزخش فرستادهام، تو را نيز خواهم زد. به خدا سوگند، اگر از حسن و حسين نیز چنين عملى سر مىزد، نه با ايشان مدارا و مصالحه مىنمودم و نه هيچيك از خواستههایشان را برآورده میکردم، تا آنگاه كه حق را از ايشان بستانم. به خدا سوگند كه آنچه تو به حرام از اموال مسلمانان بردهاى، اگر به حلال به دست من مىرسيد، دلم نمىخواست براى بازماندگانم به ميراث نهم!»
📚نامه ۴۱ (با تلخیص)
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯 جاسوس نهادن برای کارگزاران جهت جلوگیری از خیانت!
«رفتار کارگزاران را بررسی کن، و جاسوسانی راستگو، و وفا پیشه بر آنان بگمار، که مراقبت و بازرسی پنهانی تو از کار آنان، سبب امانت داری، و مهربانی با رعیت خواهد بود؛ و از همکاران نزدیکت سخت مراقبت کن، و اگر یکی از آنها دست به خیانت زد، و گزارش جاسوسان تو هم آن خیانت را تأیید کرد، به همین مقدار گواهی قناعت کرده و #او_را_با_تازیانه_کیفر_کن و آنچه از اموال که در اختیار دارد از او باز پس گیر، سپس او را خوار دار، و خیانتکار بشمار، و طوق بدنامی به گردنش بیفکن ...»
#حکومت_علوی
@BotShenasi
🗯 ای اهل بصره من ...
▪️اصبغ بن نباته گفت: امیرالمومنین علیهالسلام فرمودند:
ای اهل بصره! من وارد سرزمین شما شدم با همین عبا و پالان و مَرکبم که آنجاست اگر به غیر از اینها از سرزمین شما خارج شدم بدانید که از خائنین هستم.
🔸در روایت دیگري آمده است که فرمودند: ای بصریان برای چه از من انتقام میگیرید و کینه به دل دارید حتی این هم (اشاره فرمود به پیراهن مبارک) از بافته همسرم است.
📚مناقب ابن شهر آشوب، جلد ۲ صفحه ۱۱۳
#حکومت_علوی
| تلگرام | ایتا | روبیکا | اینستاگرام |
... سمعت عليا ص يقول لشريح انظر إلى أهل المعك و المطل و دفع حقوق الناس من أهل المقدرة و اليسار ممن يدلي بأموال المسلمين إلى الحكام فخذ للناس بحقوقهم منهم و بع فيها العقار و الديار فإني سمعت رسول الله ص يقول مطل المسلم الموسر ظلم للمسلم و من لم يكن له عقار و لا دار و لا مال فلا سبيل عليه و اعلم أنه لا يحمل الناس على الحق إلا من ورعهم عن الباطل ثم واس بين المسلمين بوجهك و منطقك و مجلسك حتى لا يطمع قريبك في حيفك و لا ييأس عدوك من عدلك
▪️از امیرالمومنین علیهالسلام روایت است که به شريح قاضی توصیه میفرمود: «مواظب مردمان پولدار و متمكن باش، كه براى پرداختن طلب ديگران امروز و فردا مىكنند و آنان را سر مىدوانند، و از مال مردم به حاكمان رشوه مىدهند، پس حقوق مردم را از ايشان بستان و براى اين امر، خانهها و ملكها را بفروش! و بدان كه فقط كسى میتواند مردمان را به رعايت حق وا دارد كه آنان را از باطل دور كند. سپس در رو به رو شدن و سخن گفتن و نشستن ميان مسلمانان برابرى را مراعات كن، تا چنان نباشد كه نزديكان تو به تجاوزت طمع بندند، و دشمنت از عدالت تو نوميد شود».
📚الکافی۲۶۴/۷
#حکومت_علوی
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل بیت علیهم السلام خوشروی و اهل مزاح بودند، یا بی ادب ؟!!! ( العیاذ بالله ) چه سخنانی میگفتند که شما روی بیان آن را ندارید؟! يعنی شما با ادب هستید که شرم میکنید و نمیگوئید، ولی آنان ....!! لا اله الا الله
چه زمان دست از سر معارف و دین مردم بر می دارید؟ چرا یک نفر نیست که مقابل این شخص ایستادگی کند و منع از سخنرانی ایشان کند؟ توهین آشکار به اهل بیت علیهم السلام می شود و ما ساکت هستیم! بیچاره دین که هر کس از راه می رسد لگدی بر آن می کوبد!
#رائفی_پور
@BotShenasi
غلو در حق اشخاص و قیاس آنها با امیرالمومنین علیه السلام شرک است!
کاش جناب سازور متوجه بودند که لایقاس بنا احد شامل همه می شود. متاسفانه غلو در حق اشخاص باعث شده که مقام معصومین علیهم السلام را مانند انسانهای عادی ببینیم! امیرالمومنین علیه السلام را با چه کسی می توان قیاس کرد؟
🔸عن الفضيل بن يسار عن أبي جعفر ع قال: «إن الله عز و جل نصب عليا علیه السلام علما بينه و بين خلقه فمن عرفه كان مؤمنا و من أنكره كان كافرا و من جهله كان ضالا و من نصب معه شيئا كان مشركا و من جاء بولايته دخل الجنة».
▪️از امام باقر عليه السلام روایت است:
«همانا خداى عز و جل على عليه السلام را نشانه اى ميان خود و بندگان گذاشته؛ پس هر كه او را شناسد مؤمن است، و هر كه انكارش كند كافر است، و هر كه او را نشناسد گمراه است، و هر كه ديگرى را همراه او قرار دهد مشرك است..»
🔻اگر اهل بصیرت هستید، حداقل به سخنان رهبری گوش دهید:
مخالفت رهبری در مورد قیاس ایشان با غلامان اهل بیت علیهم السلام
کاش آقای سازور احتیاط را چاشنی سخنان خود می کردند!
#غلو_سیاسی #لایقاس
@BotShenasi