eitaa logo
بُت شناسی
2.1هزار دنبال‌کننده
434 عکس
380 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
svisu_164070579-1640707624113_00.mp3
4.57M
🗯 وحدت وجود در کلام سید احمد نجفی معروف به آقاجان: کربلا فریاد تنهایی زند نعره انی انااللهی زند لیس غیری لیس غیری فی الوجود اسجدونی اسجدونی فی السجود 🔻 باقی سخنان هم مانند ظهور و ... رطب و یابسی بیش نیست. @BotShenasi
08 Ra A_03.mp3
5.49M
🎙 اهانت سید احمد نجفی معروف به آقاجان به ساحت علامه بزرگوار مجلسی رحمه الله 🔻اگر علامه مجلسی در بحارالانوارش هم خدشه وارد کرده اند؟ آن وقت سخنان شما را چه می کنند؟ اگر مجلسی آن طرف گیر بوده؟ ابوسعید و حلاج و ابن عربی و... که شما تطهیر می کنید چه حالی دارند؟ @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به این سخنان آقای سید احمد نجفی معروف به آقاجان دقت کنید. چطور بازار مرید پروری را گرم می کند. آیا اهل بیت علیهم السلام هم اینگونه رفتار می کردند؟ در روایات فراوان است در هر حالی بودند پاسخ سائل را می دادند، حتی جواب مخالفین را در هر حالی میدادند. آیا به آنها می فرمودند یک سال پادویی کن تا جوابت را بدهیم؟ این شرط و شروط ها برای اهل تصوف و عرفان است که باید سرسپرده و مطیع محض شوی تا اهل شوی تا به تو چیزی مَن درآوردی بیاموزند. @BotShenasi
14_09.mp3
1.09M
سید احمد نجفی معروف به آقاجان: دف و تار برای تخلیه است. تار شبیه قلب است. موسیقی در کلام اهل بیت علیهم السلام @BotShenasi
🔼 ج. خلاصه بحث: چیزی می تواند خودش را به شکل های مختلف متطور و متعین کند که دارای اجزا باشد، مثل دریایی که ذرات خودش را به صورت امواج مختلف در می آورد. بنابراین، عقیده به متطور و متعین شدن ذات خداوند به شکل نور حضرات معصومین علیهم السلام لازمه اش متجزی بودن خداوند است. چیزی هم که متجزی باشد اگر اجزا آن بی نهایت باشد "ممتنع الوجود" خواهد بود زیرا برهان بر استحاله تسلسل قائم است. اما اگر اجزای آن محدود باشد، به دلیل زمان داشتنش، "ممکن الوجودی" خواهد بود که در حدوث و بقائش به موجودی متعالی نیازمند است. این گونه است که توحید در این دیدگاه نابود می شود. @BotShenasi
🔷️آیا خداوند موجودی تجلی پذیر و داری تعین است؟ الف. تجلی، تعین، تطور، ترشح و صدور یافتن از صفات چه موجودی میتواند باشد؟ تجلی کردن، تعین یافتن، ترشح نمودن و ... همگی از ویژگی های موجودات دارای اجزاء، مقدار، جسم و حالت و دگرگونی میباشد. موجودی که هم ابعاد و اجزاء وجودی داشته باشد و هم تغییر پذیر باشد و دچار دگرگونی و تحول شده و به اشکال و اطوار مختلف در بیاید. مانند دریا که مجموعه ای عظیم از ذرات و اجزاء آب بوده و همواره از حالتی به حالتی دیگر تغییر میکند و به صورت امواج، تطور و تعین پیدا میکند یا در مثالی دیگر نطفه انسان که با گذشت ایام و گذر زمان از یک حالت اولیه، به صورتی پیچیده و دارای اجزاء گسترده، تَشَکُل و تعین و تطور پیدا میکند و رشد می نماید تا به نوزادی کامل تبدیل می شود. در مقابلِ چنین موجودات مقداری و دارای اجزایی که تغییر پذیر هستند. ذاتِ غیر مقداریِ و واحد خداوند متعال قرار دارد. چنین ذاتی اولاً، واحد حقیقی است و تعدد، مانند و شبیه ندارد و تنها مصداق موجود مُجرد میباشد(وجود مجردات متعدد عقلا محال است). و ثانیا ذاتاً تغییر پذیر نیست و ابعاد و اجزایی ندارد تا از حالتی به حالتی دیگر در بیاید و جسم و ماده نیست تا تعین و تطوری و تجلی داشته باشد. ب. اما اگر کسی قائل شود که خداوند دارای تعین است یا چیزی از ذات او تجلی نموده! و یا موجوداتی وجود دارند که از ذات خدا تطور و ترشح پیدا کرده اند! لوازم عقلی سخن او چه خواهد و این سخن چه نتایجی در پی دارد؟! ۱. باید خداوند متعال را ذات و موجودی دارای اجزاء، ابعاد، مقدار و حتی جسمانی بداند. ۲. همچنین نتیجه سخن او این خواهد بود که ذات خداوند، ذاتی تغییر پذیر، تحول پذیر و دگرگون شونده است. ۳. اعتقاد به سنخیت و مشابهت ذاتی بین خالق و مخلوق از دیگر پیامد های این اندیشه خواهد بود. ۴. از نتایج دیگر این سخن تشبیه ذات خالق به مخلوق خواهد که به وضوح با معارف اهل بیت علیهم السلام ناسازگار است. ۵. این سخن و لوازمی که در پی دارد در حقیقت نتیجه ای جز حادث دانستن خداوند و انتساب صفات حوادث و مخلوقات به خدای متعال نخواهد داشت. ۶. موجودی که حادث باشد، ازلیت و ابدیت از او نفی شده و در نتیجه یک پدیده است که ایجاد شده، آغاز وجود و پیدایش دارد و قابل معدوم شدن و از بین رفتن خواهد بود و نظر به ذاتش ممکن الوجودی خواهد بود که دو طرف وجود و عدم برای او مساوی است. ۷. در نتیجه: چنین موجودی با چنین اوصافی اساساً خدا و خالق جهان نمی تواند باشد. پ. آیا اهل بیت علیهم السلام تعین ذات خداوند متعال هستند؟ این دیدگاه بر مبنای چه نظریه ای میباشد و آیا با توحید شیعه سازگاری دارد؟ بنابر اعتقاد تشیع، رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و خاندان مکرم ایشان از معصومین علیهم السلام، بنده و مخلوقاتِ گرامیِ خداوند متعال هستند و فضلیت و جایگاه عظیم ایشان به سبب رسالت، وحی، امامت، حجیت، عصمت و علم بی نظیر این حجج الهی میباشد. خداون متعال ایشان را پیشوا، راهنما، فصل الخطابی برای جهانیان قرار داده است. ایشان بر خلاف اندیشه صوفیه، فلاسفه و غلات؛ تجلی ذات خداوند، تعین ذات حق و صادر از ذات الهی نیستند. این سخنِ مذاهبِ باطله یاد شده، تلاشی است برای تطبیق اندیشه های بشری یونانی و عرفانی درباره عالم موهوم عقول و معرفی کردن ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان صادر اول و عقل اول که در تعبیر صوفیه "حقیقت محمدیه" نام گرفته است. این سخنان نه تنها هیچ فضیلتی نیست بلکه در عین کنار گذاشتن و تخریب توحید مورد معرفی حجج الهی و نابود کردن میراث ایشان. جایگاه آن ائمه ابرار را به موهوماتِ اسطوره ای یونانی و صوفیانه که از جهت عقلی هیج وجود خارجی ندارند، تقلیل میدهد. مبنای این اندیشه نظریه صدور فلسفی و دیدگاه های وحدت وجودی صوفیان میباشد. در این دیدگاه خدا موجودی هم سنخ و هم جنس بقیه موجودات است و برای پدید آوردن جهان باید دچار زایمان شده و فرزندانی از خود متولد سازد. این موالیدِ خدای فلاسفه و صوفیه همان چیزی است که از آن به عقول عشره، عالم مجردات و... تعبیر می شود. خدای فلاسفه و صوفیه نه تنها موجودی مختار نیست بلکه به صورت قهری و جبری، اجزاء وجود خود را به صورتِ مخلوقاتش، تطور و تعین می دهد و از خلقت و آفرینشِ "لا من شیء" و بدون استفاده از ماده و اصول اولیه، ناتوان است. 🔽
🔼 ج. خلاصه بحث: چیزی می تواند خودش را به شکل های مختلف متطور و متعین کند که دارای اجزا باشد، مثل دریایی که ذرات خودش را به صورت امواج مختلف در می آورد. بنابراین، عقیده به متطور و متعین شدن ذات خداوند به شکل نور حضرات معصومین علیهم السلام لازمه اش متجزی بودن خداوند است. چیزی هم که متجزی باشد اگر اجزا آن بی نهایت باشد "ممتنع الوجود" خواهد بود زیرا برهان بر استحاله تسلسل قائم است. اما اگر اجزای آن محدود باشد، به دلیل زمان داشتنش، "ممکن الوجودی" خواهد بود که در حدوث و بقائش به موجودی متعالی نیازمند است. این گونه است که توحید در این دیدگاه نابود می شود. @BotShenasi
🗯 انحراف را تشخیص دهید! 🔸قَالَ اَلْمَسِيحُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: «خُذُوا اَلْحَقَّ مِنْ أَهْلِ اَلْبَاطِلِ وَ لاَ تَأْخُذُوا اَلْبَاطِلَ مِنْ أَهْلِ اَلْحَقِّ كُونُوا نُقَّادَ اَلْكَلاَمِ فَكَمْ مِنْ ضَلاَلَةٍ زُخْرِفَتْ بِآيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ كَمَا زُخْرِفَ اَلدِّرْهَمُ مِنْ نُحَاسٍ بِالْفِضَّةِ اَلْمُمَوَّهَةِ اَلنَّظَرُ إِلَى ذَلِكَ سَوَاءٌ وَ اَلْبُصَرَاءُ بِهِ خُبَرَاءُ؛ 🔻حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام فرمود: حق را از اهل باطل فراگيريد اما باطل را از اهل حق فرا نگيريد. سخن سنج باشيد، چه بسیار ضلالتی که با آیه ای از کتاب خدا آراسته شده است، همچنان که درهم مسی را با نقره تزیین می کنند و در ظاهر قابل تشخیص نمیشود اما کارشناسان از آن مطلع و آگاه هستند». 📚المحاسن ج ۱، ص ۲۲۹. @BotShenasi
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهل بیت علیهم السلام اهلِ و نبودند امیر المومنین علیه السلام مخالف بازی بودند فرمایش عجیب امام صادق علیه السلام در مورد نحوه رفتار امام سجاد علیه السلام با مردم 🎥 نسخه تصویری 🎤 @BotShenasi
sohbat akhar.mp3
3.41M
🎙 عبدالرضا هلالی: سید احمد نجفی معروف به آقاجان، مرجع تقلید امام حسین شناس بود! جالب است ایشان با این لیست بلند بالایِ سخنان خلاف روایات چگونه مرجع تقلید شدند؟ اگر ایشان امام حسین علیه السلام شناس بود، این حجم از سخنان خلاف روایات و آیات نداشت. واقعاً از دست پرورده سید احمد نجفی نباید توقع داشت که مطرب نباشد. با حضور چنین مادحینی در فضای جلسات نباید توقع داشت که کلام اهل بیت علیهم السلام فصل الخطاب و سرلوحه جلسه باشد. @BotShenasi
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سید احمد نجفی معروف به آقاجان: بما گفته‌اند غُلو نکنید، زیرا غُلو محدودیت می‌آورد، وقتی بگویی اینها خدا هستند محدودشان کردی و آنان را به انتها رساندی؛ اینها محدودیت ندارند. لذا چون تو در ذهنت خدای محدود و ناشناخته‌ای داری، وقتی به اینها بگویی خدا، محدودشان کردی 🔻 شما را به خدا آیا این معارف مکتب تشیع است؟ خدایی هم برای اهل بیت علیهم السلام کم است؟‌مگر بالاتر از خدایی هم داریم؟ وقتی به وادیِ غلو پا بگذاری؛ نتیجه آن می شود که به اهل بیت علیهم السلام دروغ ببندی و خدایی را برای آن انوار مقدس کم بدانی! @BotShenasi
کسانی که عمری درب خانه مولوی و سعدی و حافظ بوده اند و مستغرق در ابن عربی و بایزید بسطامی بوده اند و با معارف اهل بیت علیهم السلام بیگانه اند و سواد روایی ندارند و عقاید شیعه را بلد نیستند، مجبور به تهمت و فحاشی و انگ می باشند. جای حرف های صد من یک غاز پاسخ نقد های علمی را بدهید. @BotShenasi