فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سایه سکوت و بیاعتنایی امت اسلامی، جنایاتِ رژیم خونخوار یهود با حمایت کمسابقه دولتهای پلیدِ آمریکایی و اروپایی به اوج خود رسیده و بمباران بیمارستانها، کشتار کودکان و زنان مسلمان و تخریب خانههای مسکونی به اخبار عادی و لحظهای تبدیل شده است. «فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام مرجع بزرگوار گفتهاند: «با خدا میشود شوخی کرد، اما با امام حسین علیه السلام نمیشود؟" هیچ عالِم ربانی چنین نمیگوید، و اگر هرکسی گفته اشتباه کرده که چنین بد عنوان نموده. با بیان این مطالبی که مفسده دارد، نباید توقع داشت جوانان هیأتی به بحث کلیدی و ضروری "توحید" اهمیتی دهند! این سخنان که بوی تضعیفِ توحید را میدهد، باب برخی عقاید فاسد ديگر را به هیآت باز میکند. غلات نیز طبق نص صريح روایات، عظمت خداوند متعال را کوچک میشمردند که مورد لعن اهل بیت علیهم السلام واقع شدند! امثال همین مطالب متشابه است که وضعیت اعتقادی برخی جلسات را آشفته نموده؛
همین سخنان باعث شده است که جوانان برای امام حسین علیه السلام دستگاه مستقل از خدا قائل شوند
جناب بندانی نیشابوری حفظه الله از دلسوزان و خادمین دستگاه امام حسین علیه السلام هستند و الحمدلله توفیقاتشان کثیر است، اما دلیل نمیشود که هرچه گفتند را بدون دلیل بپذیریم. متاسفانه ایشان برخی مطالب غیرعلمی یا نامعتبر را نشر میدهند که امید است اصلاح فرمایند و همیشه توفیق خدمت به این بساط مقدس و نورانی را داشته باشند.
قضیه استاندار کربلا هم که فيه ما فيه
@BotShenasi
s990608.mp3
38.32M
آقای صراف در صوت بالا می فرمایند: (دقیقه ۲۳ به بعد )
جناب بریر شب عاشورا دنبال امام حسین علیه السلام به راه افتاد و دیدید حضرت خار از زمین بر میدارد... بعد امام متوجه او شد، بریر کنار امام نشست و گفت: آقا من مُزد این شش ماه نوکری را همین الان می خواهم! با من همین امشب حساب و کتاب کن! امام فرمود: در خیمه گفتم قیامت، بریر گفت: نه آقا قیامت نه! همین امشب! امام فرمود: چه می خواهی؟ گفت: یک چشم بگو! تا من هستم نگذار زخمی بر شما بیفتد!
❌ این سخن در هیچ کتاب مقتل متقدم و متاخر وجود ندارد و ساختهء آقای صراف است. جالب اینجا هست که در همین کلیپ میفرمایند، من کارم مقتل و تاریخ است! ایشان قول داده بود دیگر چنین مطالب جعلی را بیان نکند! اما انگار عادت کردند! بر مومنین است که از ایشان و منبرشان دوری کنند. #عباس_صراف
@BotShenasi
🔍 دستگاه امام حسین علیه السلام
دستگاه امام حسین علیه السلام، دستگاه مستقلی از دستگاه خداوند متعال نیست. بلکه جز شعائر الهی است. اما در بین شیعه جا افتاده است که دستگاه مستقلی است که هر اتفاقی داخل آن توسط اشخاص افتاد، مورد رضا و پسند سیدالشهدا علیه السلام است. برای امام حسین علیه السلام ساختهء ذهن ما هم بدعت و شرعی و غیر شرعی بودن اعمال سینه زن و مداح هم اهمیتی ندارد. ما هم هر عملی انجام دهیم یک پارتی قلدر که زورش از خدا هم بیشتر است به اسم امام حسین علیه السلام داریم که ما را حتی اگر وسط جلسه شراب هم بخوریم تایید می کند! جواب منتقدین هم فحش ناموس است. امروز ما چیزی به نام دستگاه امام حسین علیه السلام هم نمی بینیم! بلکه اسم منویات و اعمال خود را دستگاه امام حسین علیه السلام گذاشتند.
برخلاف توهم دوستان، دستگاه امام حسین علیه السلام قانون دارد، طبق شرع است و عمل خلاف شرع در آن مذموم است. امام حسین علیه السلام عملی را قبول دارند که مطابق شرع باشد. این سخن که در دستگاه امام حسین علیه السلام دخالت نکنید و چوب می خورید یعنی هر کاری ما کردیم شما حق اعتراض ندارید! چه کسی این قانون را گذاشته؟ مداح!
کم کم به منبری ها هم سرایت کرد! ما حتی عقیده به جبر هم در هیئات می بینیم. فعل خود را به امام حسین علیه السلام نسبت می دهد! هر عمل که از این جماعت سر می زند، کسی انتقاد کند، سریع سنگری به اسم امام حسین علیه السلام می سازند و پشت آن پنهان می شوند. عملی که شرعی باشد و انجام بشود که جای سخن ندارد، اما اگر عملی سر بزند که خلاف شرع و از شعائر غیر شیعه باشد باید کنار گذاشته شود. اعمال و منویات مداح و سینه زن و منبری ربطی به دستگاه امام حسین علیه السلام ندارد. کسی با رسیدن به درجه پیرغلامی شامل آیه تطهیر نمیشود! کسی با نوکری درب این آستان شامل آیه تطهیر نمیشود! هر کس مطابق فرمان معصومین علیهم السلام عمل کرد که ماجور است. اگر خلاف آن عمل کند باید با او با قاطعیت رفتار کرد. کسی حق ندارد امیال خود را وارد این دستگاه کند. متاسفانه هیئات ما دو دسته است، یک دسته که غلو و تصوف را نشر میدهد! یک دسته هم به اسم هیئت میتینگ سیاسی برگزار می کنند! این وسط امام حسین علیه السلام چه می شود؟ نامعلوم! جای شعر خوانی در مورد برجام و ... در هیئت نیست. فلان شخص مداح است، فلان شخص سخنران است، ایجاد مصونیت نمی کند! آگاه باشید که بزرگترین ضربه را شیعه از شخصیت پرستی خورده است. از رابطهء مریدی و مرادی خورده است. بر روی هیچکس غیر اهل بیت علیهم السلام تعصب نداشته باشید. ترازوی سخنان و رفتار همه کلام اهل بیت علیهم السلام است، اگر مطابقت داشت که برروی چشم اگر مطابقت نداشت باید نقد شود. دستگاه امام حسین علیه السلام در عین وسعت و عظمت، قانون هم دارد. سطح معرفت خودمان را بالا ببریم، اهل بیت علیهم السلام را پایین نیاوریم!
#دستگاه_امام_حسین
#تصوف #غلات #مداحی
@BotShenasi
سید احمد نجفی (آقاجون).mp3
1.72M
سید احمد نجفی معروف به آقاجان:
روز عاشورا امام حسین علیه السلام هم کاسه لیسیِ غلام سیاهش را کرد!!
الله اکبر! عده ای که ایشان را تقدیس می کنند و پیرو او شده اند باید پاسخ بدهند، کسی که سید الشهدا است، سید شباب اهل الجنه است! در روایات ما کلمات و تعابیر عظیم در شان امام حسین علیه السلام وارد شده است را معاذ الله کاسه لیس می خواند، چه پاسخی دارند؟ امام حسینِ اهل عرفان و وحدت وجود کاسه لیس غیر معصوم است! هر چند مدت یک بار یک عارف و مداح جسارتی به ساحت اهل بیت علیهم السلام میکند و مردم هم نشسته و نگاه می کنند! وقتی کسی از مکتب اهل بیت علیهم السلام دور باشد و دلباخته وحدت وجود و تصوف باشد، چنین اتفاقی می افتد! جالب آنجا است که مریدان توجیه هم می کنند! سخنان ذوقی و دلی است! ما سخن دلی و ذوقی نداریم، سخن باید مطابق آیات و روایات باشد، سخن دلی عاقبتش این است!
این شخص چند سخنرانی در باب اشک و معرفت دارد عده ای گولش را خوردند! تمام انحرافاتش را هم کنار بگذاریم بابت این توهین تکلیفش مشخص است!
.
#آقاجون_نجفی #سیداحمد_نجفی
.
@BotShenasi
صراف_جعل_روایت_در_مورد_حضرت_عباس_علیه_السلام.mp3
1.19M
🔍باز هم جعل روایت توسط عباس صراف در روز روشن!
شب تاسوعا، جای سخن در مورد مقام والای قمربنی هاشم علیه السلام و افزایش معرفت مستمعین اقای صراف دست به جعل روایت می زند!
واقعاً با وجود روایاتِ حضرت سجاد و امام صادق علیهماالسلام، با وجود زیارتنامه ماثور از امام صادق علیهالسلام، با وجود کلمات خود سیدالشهداء علیهالسلام در کربلا
در مورد مقام حضرت قمر بنیهاشم علیهالسلام، آقای صراف چه نیازی و چه اصراری به جعل روایت دارید؟
چرا هیئتی ها و خصوصاً مداحان بزرگی که از ایشان دعوت میکنند تا فقط حال جلسه شان احساسی باشد، نسبت به دروغ بستن به حضرات معصومین علیهمالسلام حساس نیستند و غیرت ندارند؟!! ایشان مگر اعلام نکردند دیگر این دسته سخنان را انجام نمی دهند؟
#عباس_صراف #جعل_روایت #دروغ_بستن_به_معصوم
@BotShenasi
🔍 کلمه شراب در قرآن
دوستان مداح و شاعر معتقد هستند که کلمه شراب در اشعار منظور همان شراب قرآنی است و مقصود ما نجاست نیست. اما اشتباه این عزیزان آنجا است که در اشعارشان بعد از کلمه مِی یا شراب و باده از کلمه مستی استفاده می کنند. وقتی بعد از کلمه شراب عزیزان از مستی استفاده می کنند یعنی همان نجاست! آیا در قرآن هم بعد از شراباً طهورا از مسکر سخن گفته شده است؟ قطعاً خیر!
اما در قرآن از کلمه شراب استفاده شده است اما به معنایِ نوشیدنی است. متاسفانه با تفسیر به رای دوستان ادبیات تصوف را وارد جلسات مطهر اهل بیت علیهم السلام کردند. برای همین موضوع به آیات مدنظر دوستان و تفسیر آن رجوع می کنیم تا این استدلال پوشالی برملا شود و دوستان و دلباختگان آل الله آگاه شوند.
«وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا»
[و پروردگارشان نوشیدنیِ پاک به آنان مینوشاند]
نیز همان چشمه پاک کننده است. و نیز فرمودند: آن گاه به چشمه ای دیگر در سمت چپ درخت میروند و در آن خود را میشویند و آن همان چشمه زندگی است و بعد از آن به هیچ روی نمی میرند. انسان/۲۱.
📚 تفسیر روایی البرهان، جلد ۶، صفحه ۲۰۹
«مَثَل الجَنَّةِ التِی وعِدَ المُتَّقُونَ فِیهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاء غَیْرِ آسِنٍ وأَنْهَارٌ مِن لبَنٍ لمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ وأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لذَّةٍ للشَّارِبِینَ»
مثل بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده (چون باغی است که) در آن نهرهایی است از آبی که (رنگ و بو و طعمش) برنگشته و جویهایی از شیری که مزه اش دگرگون نشود و رودهایی از نوشیدنی که برای نوشندگان لذتی است و جویبارهایی از انگبین ناب و در آن جا از هر گونه میوه برای آنان (فراهم) است و (از همه بالاتر) آمرزش پروردگار آنهاست
یعنی نوشیدنی که هر گاه اولیای خداوند آن را بنوشند بوی مشک را از آن استشمام میکنند.
«وأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَل مُّصَفًّی ولهُمْ فِیهَا مِن کُل الثَّمَرَاتِ ومَغْفِرَةٌ مِّن رَّبِّهِمْ».
📚تفسیر روایی البرهان جلد ۸، صفحه ۳۵۴
حلبی روایت کرده که از حضرت علیه السلام در مورد آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَی حَتَّیَ تَعلَمُواْ مَا تَقُولُونَ» پرسیدم.
فرمود: «لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَی»؛ یعنی مستی خواب.
میفرماید: طوری خواب آلوده نباشید که در رکوع و سجود و تکبیر نفهمید که چه میگویید و منظور آن، چیزی نیست که بیشتر مردم ادّعا میکنند، که مؤمن مست از شراب باشد، چون مؤمن نه شراب میخورد و نه مست میشود.
تفسیر عیاشی، ج ۱، ص ۲۶۹، ح ۱۳۷.
📚ترجمه تفسیر روایی البرهان جلد ۳، صفحه ۳۳۶
در اینجا هم سخن از شراب و مستی نیست! در لسان عربی به نوشیدنی شراب می گویند و کلمه شراب در قرآن یعنی نوشیدنی پاکیزه یا از عسل و شیر! اما دوستانی که بعد از کلمه شراب و می صحبت از مستی میکنند آیا مقصود قرآنی دارند؟
#تصوف #مستی #شراب #باده #اصطلاحات_تصوف
@BotShenasi
19.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد خدادادی : هر شلوغی صحیح نیست! گاهی این شلوغی و معروفیت از شیطان است. اهل بیت علیهم السلام خودشان چهارچوب تعیین کردند. می و مستی ادبیات شیعه نیست. سبک ها و مداحی ها باید در شان اهل بیت علیهم السلام باشد. سلیقه خود را وارد جلسات نکنید. چرا غلو می کنید؟ شراباً طهورا چه ارتباطی با می و مستی دارد؟ چه کسی اجازه داده در زبان شعر هر چه می خواهید بگویید؟
#پیشنهاد_دانلود #خدادادی #تصوف
#غلات #مداحی
@BotShenasi
توقف سه روزه کاروان #اسرای_کربلا در پشت دیوارهای شهر دمشق برای تزیین شهر!
فَوَقَفُوهُم عَنِ الدُخُولِ ثَلَاثةَ أَیّامِ وحَبَسُوُهُم هُناکَ، حَتّى تَتَوفّرَ زِینَةُ الشَامِ و تَزوِیقُها بِالحَلیِّ والحُلَلِ والحَرِیرِ والدِّیبَاجِ وَالفِضَّهِ والذَّهَبِ وَأنوَاعِ الجَواهِرِ عَلى صَفَةِِ لَم یَر الرَّاؤُوُن مِثلَهَا لاقَبلَ ذَلِکَ الیَومِ وَ لابَعدَه
اهل بیت علیهم السلام را سه روز پشت دروازه شام نگه داشتند، و آنها را در آنجا به بند کشیدند.
در این حین شهر را به بهترین شکل زیور بستند، به گونهای كه چشمی مثل آن را ندیده بود.
و به نقل عماد الدین طبری؛
ظَلُّوا عَلَى بَابِ المَدِينةِ ثَلَاثةَ أيَّامِِ حَتَّى يُزَيِّنُوا البَلَدَ
کاروان اسرای اهل بيت علیهم السلام را سه روز پشت دروازه شام نگه داشتند، تا شهر را تزیین کنند.
📚امالی شیخ صدوق، مجلس ۳۱، ص۲۳۰
حیاة الإمام الحسین(ع) قُرشی، ج۳، ص۳۶۹
کامل بهایی عماد الدین طبری، ج۲، ص۳۶۱
#امان_از_شام
ثُمَّ خَرَجَ الرِجَالُ والنِسَاءُ، والأَصَاغِرُ والأَکابِرُ، والوُزَرَاءُ وَالأُمَرَاءُ، وَالیَهُودُ وَالمَجُوسُ والنَصَارَى وسَائرُ المِلَلِ، إلَى التَفرُّجِ ومَعَهُم الطُّبُولُ وَالدُّفُوفُ وَالبُوقَاتُ وَالمَزامِیرُ، وَسَائِرُ آلَاتِ اللَهوِ والطَرَبِ، وقَد کَحَّلُوا العُیُونَ، وخَضَبَوا الأَیدِی، وَلَبسُوا أَفخرَ المَلابِسِ، وتَزیَّنُوا أَحسَنَ الزِّینَه، وَلَم یَرَ الرَاؤوَن أَشَدَّ اَحتِفَالاً وَلَا أَکثَرَ اجتِمَاعَاً مِنهُ، حَتَّى کَأنَّ النَاسَ کُلَّهُم حُشِرُوا جَمِیعَاً فِی صَعیِدِ دِمَشقَ
سپس زنان و مردان شامی، بزرگ و کوچکشان، وزیران و امیران، یهودیان و مسیحیان، برای دیدن اسراء از خانه هایشان خارج شدند، در حالی آلات غناء از جمله دف و طبل و بوق و دهل به همراه داشتند.
جامه ی نو و فاخر پوشیده و خود را به کُحل و خضاب آراسته بودند و به بهترین شکل تزیین کرده بودند در حالی كه چشمی مثل آن روز شام را شلوغ و پر ازدحام ندیده بود.
قَد عَلَّقُوُا السُّتُورَ وَالحُجُبَ وَالدِّيبَاجَ وَ هُم فَرِحُونَ مُستَبشِرُونَ وَعِندَهُم نِسَاءُ یَلعَبنَ بِالدُفُوفِ والطُبُولِ
اهل شام هر آنچه که باعث زینت می شد را به خود آویخته بودند و در بین آنها زنانی مشاهده می شد که با دف و طبل مشغول رقّاصی بودند و شادمانی چنان مردم را فرا گرفته بود که گویا شام یکپارچه غرق در سرور است.
بساط شراب گستراندند و همگی در معابر با طبل و شیپور به استقبال اسراء رفتند و به هم دیگر این روز را تبریک می گفتند.
جارچیان اسراء را خارجی می خواندند.
ابتدا اسرای کربلا، در بازار دمشق، گردانده شدند و در این میان، چه بی حرمتی ها که به خاندان اهل بیت علیهم السلام، صورت نگرفت.
📚حیاه الإمام الحسین قُرشی، ج۳، ص۳۶۹
بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۲۷
#امان_از_شام
@BotShenasi
ورود به مجلس یزید ملعون
سپس اسراء را وارد مجلس یزید کردند که امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید :
لَمَّا أُدْخِلَ رَأْسُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَى يَزِيدَ لَعَنَهُ اللهُ وَ أُدْخِلَ عَلَيْهِ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ وَ بَنَاتُ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ مُقَيَّداً مَغْلُولًا
وقتی که سر مبارک امام حسین علیه السلام را وارد مجلس یزید کردند، در این هنگام امام سجاد علیهم السلام به همراه دختران امیرالمومنین علیه السلام نیز وارد مجلس کردند، در حالی که دست و گردن و بازوی جد اسیرم، در غل بسته بود.
📚تفسیر قمی، ج۲، ص۳۵۳
#امان_از_شام
@BotShenasi
درخواست کنیز از یزید ملعون
وقتی اسرای کربلا وارد شام شدند، به دستور یزید، شامیان مجلس بزرگی که در آن بسیاری از اشراف و اعیان و شخصیتهای برجسته شام حضور داشتند ترتیب دادند، آن گاه یزید در این مجلس نشست و همه بزرگان شام را فرا خواند و پیرامون خود نشاند.
سپس دستور داد تا اسرا را وارد کنند.
امام باقر علیه السلام که خود یادگار کربلاست، و همه آن وقایع را دیده است، می فرماید :
لَمّا قَدِموا عَلَیهِ [أی عَلی یَزیدَ] جَمَعَ مَن کانَ بِحَضرَتِهِ مِن أهلِ الشّامِ، ثُمَّ اُدخِلوا عَلَیهِ فَهَنَّؤوهُ بِالفَتحِ
هنگامی که اسرای کربلا را به مجلس یزید آوردند، در آن روز، از اهالی و بزرگان شام افرادی در آنجا حضور داشتند و آن روز را به یزید، که خود را پيروز مىپنداشت، تبريك مىگفتند.
پس در این هنگام؛
قَامَ رَجُلٌ مِنْهُمْ أَحْمَرُ أَزْرَقُ فَنَظَرَ إِلَى فَاطِمَةَ بِنْتِ اَلْحُسَيْنِ وَ كَانَتْ وَضِيئَةً فَقالَ : یا أمیرَالمُؤمِنینَ! هَب لِی هَذِهِ اَلْجَارِيَةَ!
مردى سرخ روی از شاميان، به نام «ارزق» بپا خاست و نگاهى به فاطمه دختر امام حسين که سيمايى درخشان و زيبا داشت، انداخت و رو به يزيد كرد و گفت :اى امير مؤمنان! اين دخترك را به من ببخش!!
فاطمه به عمّه اش زینب کبری پناه برد و عرضه داشت :
يَا عَمَّتَاهْ! أُوتِمْتُ وَ أُسْتَخْدَمُ؟!
ای عمّه ! یتیم شدم و اینک باید خدمتکار هم بشوم؟!
در این هنگام زینب کبری سلام الله علیها فرمود :
لَا! وَاللّه ِولا کَرامَهَ لَکَ وَلا لَهُ إلَّا أن یَخرُجَ مِن دینِ اللهِ
نه، هرگز چنين نخواهد شد!
به خدا سوگند، نه تو چنين حقّى دارى و نه اميرت يزيد؛ مگر اينكه بطور آشكار اعلان كفر كند و از دين و آيين ما بيرون رود!
فَأَعادَهَا الأَزرَقُ ، فَقالَ لَهُ یَزیدُ : کُفَّ!
پس مرد ازرق مجدد درخواست خود را تکرار نمود، تا اینکه یزید به او گفت :
بس کن! کافیست!
در نقلی دیگر آمده است که، در این هنگام، مردی دیگر از حضّار بلند شد و گفت : إِنَّ سَبَایَاهُم لَنَا حَلَالٌ !
اسیران آنها، بر ما حلال هستند.
در این هنگام امام سجاد علیه السلام خطاب به او فرمود :
کَذَبتَ وَ لَؤُمتَ، ما ذَاکَ لَکَ إلّا أَن تَخرُجَ مِن مِلَّتِنا وتَأتِیَ بِغَیرِ دینِنَا
دروغ گفتی و پَستی نمودی!
این حقّ تو نیست، جز آن که از دین ما بیرون بروی و به دین غیر ما در آیی!
فَأَطرَقَ یَزیدُ مَلِیَّاً، ثُمَّ قالَ لِلشّامِیِّ : اِجلِس!
پس یزید، مدّتی به فکر فرو رفت و به آن شامی گفت : بنشین!
در نقلی دیگر آمده است که مرد شامی از یزید پرسید :
مَن هَذِهِ الجَارِیَهُ؟
مگر این کنیزک کیست؟
یزید گفت :
هَذِهِ فاطِمَهُ بِنتُ الحُسَینِ تِلکَ عَمَّتُها زَینَبُ ابنَهُ عَلِیٍّ
او فاطمه دختر حسین و آن نیز عمه اش زینب، دختر علی است.
در این هنگام مرد شامی با تعجب پرسید :
الحُسَینُ بنُ فاطِمَهَ و عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ؟!!
حسین فرزند فاطمه و علی بن ابی طالب علیهم السلام!!؟
یزید گفت : آری!
مرد شامی خطاب به یزید گفت :
لَعَنَکَ اللهُ یَا یَزیدُ!
أتَقتُلُ عِترَهَ نَبِیِّکَ و تَسبِیَ ذُرِّیَّتَهُ، وَاللّه ِ مَا تَوَهَّمتُ إلّا أنَّهُم سَبیُ الرُّومِ!
ای یزید ! خدا تو را لعنت کند!آیا خاندان پیامبرت را می کُشی و فرزندانش را اسیر می کنی؟!به خدا سوگند ، من جز این خیال نکردم که آنان اسیران رومند.
یزید عصبانی شد و خطاب به مرد شامی گفت :
وَالله ِ لَاُلحِقَنَّکَ بِهِم
به خدا سوگند ، تو را نیز به آنان ملحق می کنم.
ثُمَّ اَمَرَ بِهِ فَضُرِبَت عُنُقُهُ
سپس یزید فرمان داد تا گردن آن مرد شامی را بزنند و این چنین هم شد.
📚سیر اعلام النبلاء ذهبی، ج۳، ص۳۰۹
📚الطبقات الکبری ابن سعد، ج۱، ص۴۸۹
📚بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۳۷
#امان_از_شام
@BotShenasi