فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا به جای حجاب فاطمی به لاک سیاه!
سالها است که صدا و سیما ترویج بی حجابی می کند ولی گیرنده های جامعه ضعیف کار می کرد. چرا باید یک مداح به جای تبلیغ اهل بیت علیهم السلام تبلیغ اراجیف کند؟
#مداحی
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد همه چیز دان و جهل مرکب!
امام حسین علیه السلام در تربت حلّ نشده. بلکه معنی آن چیز دیگری است. بنده به عمرم این همه بیسوادی را یک جا ندیده بودم!
#رائفی_پور
@BotShenasi
موسسه مصاف برای دفاع از رئیسشان توییت زده!
برای امام زمان روحی فداه معارف اجدادش مهم است. فهم صحیح از معارف مهم است. به جای چنگ زدن به دامن اهل بیت علیهم السلام مجبور به توسل شده اید آن هم امثال رجبعلی خیاطها! استاد شما در همه مباحثی دخالت می کند. در همه حوزه ها ورود پیدا می کند به هیچکس هم پاسخگو نیست!
#رائفی_پور
@BotShenasi
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قبلا هم عرض کرده بودیم که هیئت دیوانگان اعتقاد به الوهیت اهل بیت علیهم السلام و اشعار صوفی مآبانه دارند. جای ذکر مصیبت از گیسو و زلف فتنه جو و حیدرالهی بودن می خواند! اگر بعد از این همه تذکر اساتید همچنان بر موضع خود هستند یعنی اینها اعتقادشان این است و صحبت از جهل و غیره اباطیلی بیش نیست.
#دیوانگان_کاشان
@BotShenasi
وقتی یکی بدون تحقیق برای مردم تحلیل گر تاریخ می شود! البته ایشان مثل رائفی پور می ماند.اما جهت اینکه خطا او را نمایان کنیم. امام حسین علیه السلام به سمت کوفه تشریف فرما شدند، چون آنها بیعت کردند و از امام دعوت می کردند. امام از مردم بیعت گرفته یعنی لشگر جمع آوری کرده است. در راه با هر کسی سخن فرموده و او را به یاری خود طلبیده مانند جناب زهیر، عبدالله بن حر ، و... پس چون شما سواد ندارید اینها را نمی دانید. اسمت را هم نیاوردیم تا معروف نشوی.
#حرکت_حسینی
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کِی سخن آخوند و کارشناس برنامه سمت خدا همطراز سخن اهل بیت علیهم السلام شد؟چگونه خود را در طراز معصومین دیدید؟
#ماندگاری
@BotShenasi
🗯 رساله عبدالله بن يقطر
بالجمله، امام حسين علیه السلام آن نامه را در نوردید [۲] وخاتم بر نهاد [۳] وعبدالله بن يقطر را داد و او را گسیل فرمود. بالجمله عبدالله بن يقطر، مکتوب حسين ي را مأخوذ داشت و پست و بلند طریق را در نوشت [۴] .، چون بقادسیه برسید، دیدبانان حصين بن نمیر او را گرفتند و بدریار او بردند. حصین فرمان " داد که او را بکاوید. [۵] تا اگرمکتوبی با او است مکشوف افتد. عبدالله بن يقطر چون این بشنید مکتوب حسين را بر آورد و پاره پاره کرد و چنان هبا [۶] ساخت که کس از آن بهره نتوانست بافت، پس حصين او را دست بگردن بسته (مكتوفة) بنزد عبیدالله بن زياد فرستاد.
----------
[۲]: نوردیدن: پیچیدن و ته کردن
[۳]: خاتم بر نهاد: مهر کرد
[۴]: در نوشت: پیمود، طی کرد.
[۵]: بكاوید: جستجو کنید
[۶]: هبا ساختن: کنایه از زایل ساختن و از بین بردن است
📚ناسخ التواریخ - جلد ۲، صفحه ۱۳۸
#حرکت_حسینی
@BotShenasi
🗯 شجاعت و شهادت ابن يقطر در کاخ ابن زیاد
🔸چون او را بنزد ابن زیاد حاضر ساختند، گفت: تو چه کسی؟ و اینجا چه کنی: گفته: من یکتن از شیعیان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و فرزند اوحسینم، گفت: مکتومی که با تو بود چرا پاره ساختی؟ گفت: از بهر آنکه تو ندانی در آن چه نگاشته اند، گفت: مکتوب از که بود؟ و بسوی چه کس حمل میدادی؟ گفت: مكتوب حسین برای جماعتی از اهل کوفه بود، گفت: آنان کیانند؟ گفت: نام ایشان را ندانم. ابن زیاد در خشم شد، گفت: نام ایشان را ببایدت گفت ولعن برحسين و پدر او على و برادرش حسن بایدت فرستاد و اگرنه بفرمایم با شمشیر تنت را إرباً إرباً [۱] از یکدیگر باز کنند، گفت: من اسامی آن جماعت را نگویم و لکن بر فراز منبر شوم وچند که تو خواهی لعن میفرستم. اورا رخصت کرد تا بر منبر صعود داد وخدای را ثنا گفت و رسول را درود فرستاد، آنگاه برعلی و فرزندان او صلوات متواتر کرد، از پس آن عبیدالله بن زیاد و پدرش را لعن کرد و بنی امیه را از نخستین تا واپسين، هيچيك را از سب و لعن دست باز نداشت.
🔻اینوقت بانگ بر آورد که: ای مردم کوفه! من از جانب حسین بسوی شمار سول آمدم و او را در ارض بطن رمه بجای گذاشتم، اجابت کنیدامام خودرا. ابن زیاد فرمان کرد تا او را از منبر بزیر آوردند و بر فراز بام قصر بردند و از زبر بام مكتوفاً بزیر افکندند. استخوان هایش در هم شکست، هنوز او را حشاشه ای [۲] ازجان در تن بود، عبدالملك بن عمير اللخمي بر جست و او را سر برید همگان گفتند: این چه نکوهیده کردار بود و گفت: خواستم تا اززحمت بز آساید
----------
[۱]: ارباً، ار باً: قطعه قطعه و پاره پاره
[۲]: حشاشه (بضم حار): رمق اندک موقع جاندادن
📚ناسخ التواریخ - جلد ۲، صفحه ۱۳۹
#حرکت_حسینی
@BotShenasi
🗯 جایگاه رفیع و عظیم جناب #مالک_اشتر نزد امیرالمؤمنین علیه السلام
🔹قال أمیرالمؤمنین علیه السلام: لَقَدْ كانَ لِي مِثْلُ ما كُنْتُ لِرَسُولِ اللهِ صلی الله علیه و آله.
مالک اشتر برای من همان گونه بود که من برای رسول خدا صلى الله عليه و آله بودم!
📚منتهی الآمال، شيخ عباس قمي، ج۱، ص۵۰۴
📚منهاج البراعة، قطب الدین الراوندي، ج۳، ص۱۱۷
📚منهاج البراعة، خوئی، ج۲۰، ص۱۶۲
@BotShenasi
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لایقاس بآل محمد من هذه الامه و لایسوی
هیچ وقت اهل بیت علیهم السلام را با هیچ چیز نباید مقایسه کرد. نه در مصائب، نه در فضائل، نه در هیچ مورد دیگه!
#لایقاس
@BotShenasi
🗯 ملاقات امام حسين عليه السلام با عبدالله مطيع
🔸امام حسین قبلا از حاجز بطن رمه بجانب کوفه کوچ داد و بر سر آبی از آبهای عرب فرود آمد، در آنجا عبدالله بن مطيع العدوی نیز فرود آمده بود، چون چشمش بر حسین علیه السلام افتاد، در ایستاد:
فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يا ابنَ رَسولِ اللَّهِ ما أقدَمَكَ واحتَمَلَهُ وأنزَلَهُ
گفت: پدر و مادرم فدای تو باد، ای پسر رسول خدای! کدام کس تو را
بدینجا کشانید؟ آنگاه آن حضرت را برداشت و در منزل خود فرود آورد.
فَقَالَ لَهُ الحُسَيْنُ كَانَ مِن مَوْتِ مُعاوِيَةَ ما قَد بَغَلْتَ وكَتَبَ أهْلُ العِراقِ يَدْعُونِي إلى أنفُسِهِم
فرمود: از آنگاه که معاویه بدرود جهان کرد، چنانکه دیدی و دانستی مکاتیب اهل عراق بسوی من متواتر گشت [۱] و مرا برای اصلاح امور خویش دعوت کردند و من ناچار اجابت نمودم،
فَقَالَ لَهُ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ مُطِيعٍ أَذْ كَرِكَ اَللَّهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ حُرْمَةَ اَلْإِسْلاَمِ أَنْ تنهتك أَنْشُدُكَ اَللَّهَ فِي حُرْمَةِ قُرَيْشٍ أَنْشُدُكَ اَللَّهَ فِي حُرْمَةِ اَلْعَرَبِ فَوَ اَللَّهِ لَئِنْ طَلَبْتَ مَا فِي أَيْدِي بَنِي أُمَيَّةَ لَتَقْتُلُكَ وَ لَئِنْ قَتَلُوكَ لا يَهابُوا بَعْدَكَ أَحَداً أَبَداً وَاللَّهِ انَّهَا لِحُرْمَةِ الإِسْلامِ تَنْهَتِكُ وَ حُرْمَةُ قُرَيْشٍ و حُرْمَةُ ألْعَرَبٍ فَلا تَفعَل وَلا تَأتِ ألكوفَةَ وَلا تُعَرِّض نَفسَكَ لِبَنِي أُمَيَّةَ
🔻عبدالله گفت: سوگند میدهم تو را بخدا و بحرمت اسلام، که نگران باشی تا حرمت اسلام هتک نشود و سوگند میدهم تو را در حفظ حرمت قریش و حفظ حرمت عرب، سوگند با خدای اگر طلب کنی آنچه امروز در دست بنی امیه است يعني خلافتی که بغصب دارند، البته تو را بقتل میرسانند و چون تو مقتول باشی، بعد از تو ابدأ از کسی بیم نخواهند داشت و در هیچ ستمی و ظلمی خویشتن داری نخواهند کرد، سوگند با خدای این جمله از برای حفظ حرمت اسلام وحفظ حرمت قريش وحفظ حرمت عرب است، واجب میکند که از این اندیشه باز آئی و سفر کوفه رادست باز داری و خویشتن را در مراصد کین و کیدبنی امیه نسپاری. حسين علیه السلام که از ازل با خداوند این عهد بسته و بقای اسلام را بشهادت، خویش دانسته، این سخنان را وقعی نگذاشت و براه خویش میرفت. اما ابن زیاد جماعتی از سپاهیان را فرمان داد: تا ما بين واقصه [۱] و راه شام وطریق بصره را نگران باشند و دست در دست [۲] دهند و راه شد آمد [۳] را فرو بندند، تا احدی بیرون نتواند شد و بدرون نتواند آمد.
و از آن سوی حسین و طی طریق میفرمود. گاهی که در بعضی از قبایل عرب عبور داد، از حوادث حدثان [۴] پرسشی کرد، عرض کردند: ما هيچ ندانیم جز اینکه از اینجا احدی بیرون شدن و درون آمدن نتواند.
----------
[۱]: متواتر: پی در پی
[۱]: واقعة (بكسر قاف): منز لیست در راه مکه، دو منزل پائین تر از زباله
[۲]: دست در دست دهند: تشريك مساعی کنند
[۳]: شد آمد: آمد ورفت
[۴]: حدثان: شب وروز، روز گار
📚ناسخ التواریخ - جلد ۲، صفحه ۱۳۹
#حرکت_حسینی
@BotShenasi
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اراجیف گویی استاد همه چیز دان!
#رائفی_پور
@BotShenasi