eitaa logo
کانون اندیشه جوان
309 دنبال‌کننده
925 عکس
540 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کودک صحنه‌های تلویزیونی را زندگی واقعی تلقی می‌کند! 🔻لوس کیوتو در پژوهشی که دربارۀ تأثیر تلویزیون بر کودکان جامعۀ امریکا انجام داد، اظهار کرده است: مادران مورد تحقیق وی ادعا می‌کردند فرزندانشان از تلویزیون مسائلی را می‌آموزند. دست‌کم بعضی از آنها احساس می‌کردند که همۀ این آموزش‌ها مفید نبوده و تلویزیون فرزندانشان را دربارۀ موضوع‌هایی مانند مسائل جنسی و مواد مخدر کنجکاو کرده است. 🔸پژوهش‌های بی‌شماری نيز دربارۀ رابطۀ ميان خشونت‌های تلويزيونی و رفتار كودكان انجام شده است. كودك به طور معمول صحنه‌های تلويزيونی را زندگی واقعی تلقی می‌کند؛ زیرا هنوز براي تمایز زندگی واقعی از ساختارهای تلويزيونی، آن هم با جاذبۀ مسحوركنندۀ تلويزيون، بسيار كوچك است. 🔸در سال ۱۹۹۶م، پژوهشگران دانشگاه كاليفرنيا در سانتاباربارا هشدار دادند كه «خطر مشاهدۀ صحنه‌های تلويزيونی خشونت‌آميز شامل بی‌قيد شدن نسبت به عواقب خطرناك خشونت از يك‌سو و از سوی ديگر ايجاد هراس از مورد حمله قرار گرفتن است». افزون بر اين «ديدن صحنه‌های فراوان خشونت‌ در تلويزيون ضرورتاً منجر به رفتار خشونت‌آميز از سوی كودک نمی‌شود، اما اين عقيده را در او به وجود می‌آورد كه خشونت دارای جايگاهی عادی در زندگی روزمره است و علاوه بر آن، اين ترس را در كودك ايجاد می‌كند كه در خيابان مورد حمله قرار گيرد». 🔸در علم ارتباطات، به طور معمول به تلویزیون رسانۀ سرد و به رادیو رسانۀ گرم لقب داده‌اند. تلویزیون نمی‌تواند حالت جانبی رادیو را در زندگی فرد داشته باشد؛ تلویزیون تماشاگر را با تمام وجودش جذب برنامه می‌کند و او را وا می‌دارد تا از همۀ حواسش برای درک آن استفاده کند یا به عبارت دیگر ایجاب می‌کند که تماشاگر مدام با او همراه باشد. 📝 بخشی از مقاله «در جست‌وجوب تسخير ارواح» | عبدالرحیم ولدبیگی | شماره ۹۹ ~~~~~ 🔻 در پیام‌رسان‌ها همراه ما باشید👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️بله: ble.im/join/MjE1MTIzNj
🔰 #نشست رانت 🔻با حضور حیدر مستخدمین حسینی، محمد خوش‌چهره و غلامرضا مصباحی‌مقدم 🗓 دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷ 🕑 ساعت ۱۴ 🔺 دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، سالن آمفی تئاتر ▪️ @canoon_org
📖 #متن_خوانی جمهور افلاطون ➖ با نگاهی به فلسفه سیاست و فلسفه هنر افلاطون 🔻 با حضور دکتر سید مهدی ناظمی قره‌باغ ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
📖 «...وقتی واقعه‌ای مانند عاشورا که در ذات تکوینی خود خدا محوری، آرمانخواهی، دردمندی و اعتراض را با عالی‌ترین شکل عاطفه و احساس، درهم آمیخته و عمیق‌ترین جراحت‌ها را به عاطفه‌ی تاریخی انسان وارد آورده و دایره شمولی ازلی ابدی دارد، با پدیده‌ای مانند شعر که در شکل متعالی خود دقیقا از همین ابزارهای عاطفی و حماسی برای تکلم با وجدان جامعه، انسان و تاريخ بهره می‌گیرد، به هم می‌رسند، نفخ صوری عظیم در جهان تکلم اتفاق می‌افتد و شعر و عاشورا، منظومه‌ایی را تشکیل خواهند داد که هر روز نورانی‌تر و عظیم تر از پیش خواهد درخشید.» 🔻 فرازی از كتاب "شهادت‌نامه عشاق" | اثر ليلا خجسته‌راد | انتشارات کانون اندیشه جوان 🔺 @canoon_org
📖 حلقه مطالعاتی آشنایی با طلایه‌داران اندیشه اسلامی 🔻 با حضور دکتر محمدرضا یقینی ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
📖 *تمهیدات* عین‌القضات همدانی 🔻 با حضور دکتر مهدی فدایی مهربانی ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
🔘 "رانت" 🔺 این نشست را، در وب‌سایت کانون اندیشه جوان بخوانید.👇 http://yon.ir/LohZN ➖➖➖➖➖ 💠 @canoon_org
📖 #متن_خوانی *قانون* ابن‌سینا ➖ با نگاهی به فلسفه علم ابن‌سینا 🔻 با حضور دکتر حامد آرضایی ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
🔰 گفت‌و‌گوهای سیاسی پیامبر در *مسجد* بود... 🔹 وجود مسجد در روی زمین، به ظهور اسلام منحصر نمی‌شود، بلکه این مکان مقدس پیش از تولد اسلام هم بر روی زمین وجود داشته و خدای تعالی زمین را از خانه خود خالی نگذاشته است: «مسجد الاقصی» در بیت‌المقدس به دست حضرت سلیمان بنا نهاده شد و دیگر پیامبران الهی آن را تعمیر و تجدید بنا نمودند و براساس روایات حدود «مسجد الحرام» توسط دو پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم و اسماعیل تعیین شده است. 🔹 مسجد به عنوان مقر اصلی پیامبر اعظم برای آموزش به تازه مسلمانان بود. علاوه بر اینکه ایشان تازه مسلمانان را بصورت انفرادی در مسجد آموزش می‌داد، گفت‌وگوهای علمی و فرهنگی را نیز با نمایندگانی که از سوی قبایل و ادیان اعزام می‌شدند، انجام می‌داد. کانون اصلی این گفت‌وگوها و مذاکره‌ها مسجد بود، هرچند برای سکونت و استراحت این نمایندگان مکانی در نظر گرفته شده بود و عده‌ای هم بنا به صلاح‌دید پیامبر اکرم، در منازل انصار اسکان داده می‌شدند، اما برای بعضی از نمایندگان مانند «ثقیف» به دلیل اقامت طولانی در درون مسجد، محل استراحت برپا کرده‌ بودند. 🔹 پیامبر اکرم در کنار یکی از ستون‌های مسجد، که به «اسطوانه الوفود» (ستون هیئت‌ها) معروف است، این نمایندگان را به حضور می‌پذیرفت و با آنان به مذاکره‌های دینی و اجتماعی می‌پرداخت؛ البته این گفت‌وگوها جنبه سیاسی هم داشت، ولی معارف اسلامی محور گفت‌وگوها بود. بدین‌روی این نمایندگان معمولاً به خاطر گرایش به اسلام، به مدینه می‌آمدند. اگرچه بعضی از این هیئت‌ها در حضور پیامبر اعظم و در کنار خانه خدا به فخرفروشی می‌پرداختند و گفت‌وگوهایی برخلاف ادب و نزاکت بر زبان جاری می‌کردند، اما ایشان با خلق‌وخوی عظیم خود، با حوصله و بردباری کامل، به سخنان آنان گوش فرامی‌داد. 📚 بُرشی از کتاب «مسجد» | نوشته عباس بشیری | در مجموعه کتاب‌های از نگاه نبوی | انتشارات کانون اندیشه جوان ~~~~~ 🔻 در پیام‌رسان‌ها همراه ما باشید👇 ▪️تلگرام: t.me/Canoon_org ▫️ایتا: Eitaa.ir/Canoon_org ▪️سروش: Sapp.ir/Canoon_org ▫️بله: ble.im/join/MjE1MTIzNj
📖 تاریخ بیهقی 🔻 با حضور کوروش علیانی ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
📖 نظریه عدالت جان رالز 🔻 با حضور دکتر مصطفی زالی ◽️ کانون اندیشه جوان👇 ▪️ @canoon_org
🔰 بررسی شیوه نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر 🔻با حضور محمدمهدی مجاهدی، شریف لک‌زایی 🗓 یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷ 🕑 ساعت ۱۴ 🔺 دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت، سالن الزهرا (س) ▪️ @canoon_org