🔷 یکی از ویژگی های منحصر به فرد شیعه، حضور جدی در مهم ترین مسایل دنیوی یعنی سیاست است. این بار معنایی به ظاهر متضاد، ناشی از حضور فرهنگ ولایت و امامت در کانون #تفکر_شیعی است. لذا در مذهب شیعه نه تنها بین سیاست و معنویت، تضادی وجود ندارد که حتی بین آنها رابطه ای وثیق و تعاونی عمیق وجود دارد.
🔶 با توجه به این زیرساخت فکری و فرهنگی است که نه تنها روحانیت شیعه که حتی واژه #تشیع، همواره لرزه بر اندام حکومت های جور انداخته و خواب راحت را از آنان ربوده است؛ چرا که شیعه هیچ گاه به حکومتی کمتر از حکومت علی(ع) و فرزندانش و نایبان عام وجود مقدس حضرت ولیعصر (عج) رضایت نداده و یکباره قلم سرخ بر تمامی آنها کشیده است.
💢 تشیع، همواره ملازم با آموزه هایی سیاسی - انقلابی و از این دست بوده است و با توجه به این واقعیت هاست که راه را بر هرگونه سازش با نظام های طاغوتی می بندد. این مقاومت سرسختانه هزار ساله، یکی از ممیزه ها و شاخص های بی نظیر مکتب شیعه است که در هیچ شرایطی و تحت هیچ عنوانی به قدرت های ضدمردمی و طاغوتی، روی خوش نشان نداده است.
📖کتاب #فرهنگ_جامعه_انقلاب به کوشش جمعی از نویسندگان
#جهاد
#شیعه
💠 کانون اندیشه جوان در فضای مجازی:
سایت | آپارات | ایتا | بله | روبیکا
32.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حقوق کدام بشر
🔶جایزه صلح نوبل، جایزه خبرنگار آزاد، جایزه فعالان #حقوق_بشر، جایزه گِرمی،حمایت از ززآ، جوایز سینمایی برلین، ونیز و کَن و... در سال های اخیر همه در یک راستا و برای ضربه زدن به اخلاق و انسانیت بوده اند.
🔷فعال حقوق بشر،فعال سیاسی، بازیگر،کارگردان، خواننده و یا سلبریتی فرقی نمی کند فقط تا کافی است تا یک خط در مورد نسلکشی اسرائیلیها سخنی بگویند تا برای همیشه به خاطرهای در بنیاد نوبل،جوایز خبرنگاری،حقوق بشری،فستیوال ها، گِرمی ها و... بدل شوند.
💢چهره ها و شخصیت ها تا زمانی برای غرب ارزشمند هستند که از عقبماندگی، بدویت، خشونت و خود تحقیری زیست خاورمیانه ای بگویند. خود تحقیری آنها تحسین جامعه شبه روشنفکری را به دنبال دارد. آنها باید خاورمیانه را نفرین شده، فلسطین را شیطانی و کودکان غزه ای را خارج از جامعه انسانی تصور کند تا در ویترین رسانه ها جذاب بنظر برسد.اما فراتر از بازنمایی هژمونی رسانه ای غربی ها آنچه واقعیت دارد و می ماند آن است که با هم در این ویدئو می بینیم...
#نوبل
#مقاومت
#سلبریتیسم
💠 کانون اندیشه جوان در فضای مجازی:
سایت | آپارات | ایتا | بله | روبیکا
کانون اندیشه جوان
🔶 این گونه به نظر می آید که از میانۀ سده نوزدهم میلادی / سیزدهم هجری قمری تلاش های چندی برای تغییر پایگاه های اجتماعی اقلیت های دینی در ایران صورت پذیرفت. گروهی از محققان معاصر، این کوشش ها را به استعمارگران مربوط دانسته و آن را پیوسته با سیاست تقویت جریان های ضداسلامی می دانند؛ در حالی که شماری دیگر آن را سرآغاز بحران هویتی و حرکت به سمت وحدت اجتماعی و ناسیونالیسم فراگیر بر می شمارند در شرایطی که نمایندگان فعال اقلیت زرتشتی همچون مانگجی هاتریا و سپس جمشید جمشیدیان و کیخسرو شاهرخ در راستای تثبیت وضعیت حقوقی زرتشتیان و همسان سازی آن ها با دیگر ایرانیان، به موفقیت هایی دست یافتند هم زمانی رشد اندیشه های ناسیونالیستی در غرب و سپس ایران عهد قاجار که به صورت ظهور روشنفکران و ناقدان ملی گرا و آرمان خواه بروز نمود، مواریث فرهنگی و تمدنی کهن را به عنوان شالوده اساسی هویت خواهی ملی در کانون توجه ایرانیان قرار داد.
🔷 برآمدن رضاشاه نیز رویکرد فوق را رسمیت آمرانه ای بخشید و #ملی_گرایی تجددخواهانه را با لعاب #آریائیسم رونق داد. اما برخلاف انتظار اقلیت زرتشتی نتوانست از این وضعیت بهره کافی ببرد و کاملاً جذب جامعه ایرانی شود؛ زیرا اولاً در ساختار سیاسی دوره پهلوی اول مفهوم #ناسیونالیسم و ملیت تنها در خدمت بازتولید انقیاد نهادهای اجتماعی و در جهت تضمین سلطه دیکتاتوری شاهنشاهی قرار داشت و جایی برای عرضه آزادی ها و مشارکت های نقادانه، چه از سوی اقلیت و چه از جانب اکثریت وجود نداشت و ثانیاً جامعه کوچک و غیر منسجم زرتشتی ایران، توانایی مشارکت حداکثری در نظام و دولت مدرن را نداشت و اتکا به حمایت جامعه برون مرزی پارسیان هند نیز برایش مسئله انگیز و دردسرآفرین بود. از این رو جز به پویش هایی در عرصه ساخت مدارس و انجمن ها خدمات فرهنگی و تحقیقی و ادامه حضور کمرنگ در نهادهای پایین دست دولتی کامیاب نشدند.
💢 با این همه تحولات ناشی از جنگ جهانی دوم به احیای تاریخ نگاری ایرانی و به خصوص علاقه به بازخوانی تاریخ دو سده اخیر منجر شد؛ جریانی که تاریخ نویسی آکادمیک و تحقیقی را متداول ساخت و درضمن به دلیل تطبیق دوره های تاریخی باستان با پس از اسلام مجدداً موضوعات و شخصیت های عهد باستان را محل بحث تاریخ نگاری نوین قرار داد.
📖کتاب #تاریخ_نگاری_و_ملی_گرایی_در_ایران_معاصر به کوشش #علی_محمد_طرفداری
💠 کانون اندیشه جوان در فضای مجازی:
سایت | آپارات | ایتا | بله | روبیکا
🔰نشست حضوری الگوی مردم سالاری دینی، ماهیت و تحقق
🔶 مردم سالاری دینی ناظر به مدلی از حکومت است که بر مشروعیت الهی و مقبولیت مردم در چارچوب معادلات الهی استوار گردیده است. محور اصلی در این گفتمان، خدمت و ایجاد بستری عادلانه برای رسیدن به رشد، توسعه مادی و معنوی است.
🔷 اکنون و با عبور از چهل و ششمین سال از عمر جمهوری اسلامی ایران، تا چه اندازه این گفتمان به تحقق پیوسته است؟ میزان انطباق چنین مردم سالاری با ماهیت حقیقی خود تا چه اندازه بوده است؟ این الگو تا چه اندازه توانسته است در ساختار های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران متسری شود؟
🗓️ در همین راستا قصد داریم تا در روز شنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور دکتر #بهاره_آروین و دکتر #سجاد_صفار_هرندی نشستی در کانون اندیشه جوان با عنوان « #الگو_مردم_سالاری_دینی، #ماهیت_و_تحقق» برگزار نماییم.
#جمهوریت
#مردم_سالاری
#نشست_علمی
#مردم_سالاری_دینی
#کانون_اندیشه_جوان
#جمهوری_اسلامی_ایران
📌 @canoon_org