eitaa logo
مسجد ۱۴ معصوم روستای صرم
205 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
4.5هزار ویدیو
95 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️پيامبر خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و‏آله: 💢اين ماه (شعبان)، ماه عمل است. در اين ماه، كار نيك، هفتاد برابر مى‏گردد 📚ثواب الأعمال ص 87 🗞 🌹حلول مبارک🌹
سالروز رحلت یار و یاور مقام معظم رهبری جهت شادی روحش صلوات
اعمال ماه شعبان 👈وقتی ابوبصیر خدمت امام صادق علیه‌السلام رفت، عرض کرد: افضل اعمال در چیست که به واسطۀ آن اعمال هم یاری کردن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله ایجاد شود و هم زمینه ای برای درک ما از ماه مبارک رمضان؟ 🔹فرمودند: افضل اعمال دادن و است. 🔸فرمودند: هر کسی موفق شود تا در ماه شعبان استغفارش اینگونه باشد، خداوند فردای قیامت او را در افق مبین قرار خواهد داد: 🔰" أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ ذُوالْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيَّ تَوْبَةَ عَبْدٍ ذَلِيلٍ خَاضِعٍ فَقِيرٍ بَائِسٍ مِسْكِينٍ مُسْتَكِينٍ مُسْتَجِيرٍ لاَ يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لاَ ضَرّاً وَ لاَ مَوْتاً وَ لاَ حَيَاةً وَ لاَ نُشُوراً " ⁉️پرسیدند: چیست؟ فرمودند: زمین مسطحی است بین برزخ بهشتی و جهنم برزخی. آنجا محل اسکان ما اهل بیت (علیه‌السلام) است. هر کسی در این دنیا در ماه شعبان با این ذکر اهل استغفار شود، بعد از مرگش در افق مبین کنار ما خواهد بود. 👈 و همچنین رسول خدا (صلى اللـہ عليـہ وآلـہ وسلم) مى فرمايند : 🏵 هر كس بعد از هر روز ، روزى يك بار بگويد: 🌿💎« أَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لا إِلـهَ إِلاّ هُو الْحَىُّ الْقَيُّومُ ، الرَّحْمنُ الرَّحيمُ ، ذُوالجَلالِ وَ الإِكْرامِ ، وَ أَسْأَلُهُ اَنْ يَتُوبَ عَلَىَّ تَوْبَةَ عَبد ذَليل خاضِع فَقير بائِس مِسْكين ( مُسْتَكين ) مُسْتَجير لايَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لاضَرّاً وَ لا مَوْتاً وَ لا حَياةً وَ لانُشُوراً »💎🌿 💮خداوند بـہ دو ملك مأمور او دستور مى دهد كـہ نامـہ كردار زشت او را ، هر چـہ هست ، پارہ كنند 📚مستدرك الوسائل ، ج 5 ، ص 129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 حجت الاسلام ناصری 🔆 💢 هدیه‌ای از امام سجاد علیه‌السلام 💢 🔻یک پیام و یک هدیه از ناحیه حضرت سجاد علیه السلام همین دعای «اللهم صل علی محمد و آل محمد، شجرة النبوه» است که در ماه شعبان وارد شده است. این مال امام زین العابدین علیه‌السلام است. این را حضرت قبل از ظهر، عند الزوال می خواندند. 🔸اگر بتواند انسان این دعا را از ابتدای ماه شعبان ملتزم بشود، قبل از زوال دو رکعت نماز در مسجد- یا غیر مسجد- بخواند و بعد این دعا را بخواند خیلی خوب است. 🔹یک روایت دیگر هست از امام باقر علیه‌السلام که به مناسبت برخورد کردم و تعجب کردم که آقا امام باقر علیه‌السلام فرمودند پدر من وقت استجابت دعا را قبل از ظهر، عند الزوال می‌دانستند. 👈🏻 البته مردم غالبا این دعا را بعد از نماز می‌خوانند چون می‌خواهند ترک نشده باشد و مردم هم که قبل از ظهر یک جا جمع نمی‌شوند. 🔸این دعا هدیه‌ای است که حضرت دادند اگر به شرائطش عمل بشود آن وقت این دعا خودش یک مرکز استجابتی می‌شود. 🔹 این دعا خودش از اسرار است. خواندن این دعا یک نظمی لازم دارد. معمولا این دعا برای حوائج در ماه شعبان، از اول ماه شعبان تا آخر ماه خوانده می‌شود. فقط قبل از ظهر و قبل از زوال چند تا شرط دیگر هم دارد من جمله اینکه در منزل همه مجموعه‌ای مشغول باشند همه این دعا را بخوانند. ‌ ‌            ╭─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╮                   
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مثل داروي تلخ! دارو تلخ است؛ خاصيت آن هم به تلخي است، اما شيريني سلامت و بهبود در پي دارد. به شرط اين كه در وقت و زمان خود مصرف شود، و دير يا زود نشود. و ديگر آن كه اندازه آن هم مراعات شود و كم يا زياد نشود، اگر گفته اند شربتي را دو پيمانه مصرف كن و ديگري را سه يا چهار پيمانه، به همان ميزان بايد مصرف شود. از طرفي هم البته بايد پرهيز را مراعات كرد، يعني در كنار آن هر چيزي را نبايد خورد. حال، نماز چيزي دقيقاً شبيه داروست. يعني مثل دارو تلخ است، هر كس بگويد شيرين است شيرين عقل است. مگر مي‌شود صبح سرماي زمستان توي جاده از اتوبوسي پياده شوي، و در هواي سرد وضويي بسازي و با لرز و سرما نماز بخواني و شيرين باشد؟ يا غرق فيلم يا غرق گفتگو باشي و مؤذن اذان بگويد و بلند شوي و راهي مسجد شوي و شيرين باشد؟ البته نه فقط نماز بلكه هر عبادت ديگري هم همين طور است، اساساً حق، اينگونه است اميرالمؤمنين علي (ع) فرمود: الحق مُرّ، يعني حق تلخ است. نماز هم كه حق است پس تلخي‌هاي خود را دارد. بله، اگر انسان نسبت به حقيقت نماز فهم و معرفت پيدا كند تلخي آن شيرين و آسان مي‌شود. از اين رو در دعا از خدا مي‌خواهيم، خدايا شيريني ذكر خودت را به ما بچشان. يعني خدايا به ما معرفت كرامت كن! ديگر آن كه نماز مثل دارو زمان دار است و بايد زمان آن را رعايت كنيم، يعني در وقت خود بخوانيم. چون فلسفه نماز احساس عظمت حق است و اين احساس براي كسي اتفاق مي‌افتد كه نماز را در اول وقت خود بخواند. كسي كه با تأخير، نماز خود را مي‌خواند در حقيقت با تأخير خود فرياد مي‌كند كه خدايا! تو عظيم نيستي، پول عظيم است، كسب و كار عظيم است، تفريح و تفرج عظيم است. اگر تو عظيم بودي كه من همان ابتدا حرف تو را گوش مي‌دادم. ديگر اين كه مثل دارو بايد كنار نماز پرهيز هم باشد، پس اگر نماز حق است بايد از باطل فاصله گرفت، يعني نبايد به منكر و فحشايي آلوده شد. وگرنه خاصيت نماز را از بين مي‌برد. شما وقتي يك فضا را با وسايل گرمايشي گرم نگه مي‌داري بايد تمام روزنه‌ها و دريچه‌ها و درها را ببندي، و گرنه انرژي را هدر داده اي. چرا نماز براي ما حرارت و گرمايي ايجاد نمي كند، چون پنجره گوش، پنجره چشم، پنجره دهان باز است و هر چيزي را مي‌شنويم، هر چيزي را مي‌بينيم، هر چيزي را مي‌گوييم. درست مثل انباري كه پر از گندم باشد اما روزنه‌ها هم باز باشند. اينجاست كه همه چيز طعمه موش و مور و ملخ شده و از دست مي‌رود. «گر نه موشي دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله كجاست» خلاصه اين كه هر كس مي‌خواهد از اندوخته نماز خود و از حرارت و گرماي آن برخوردار باشد بايد اين پنجره‌ها و روزنه‌ها را يكي پس از ديگري بسته نگه دارد و تنها به ضرورت باز كند، نه اين كه پيوسته از سر هوا و هوس و ميل، چشم و زبان و گوش خود را باز بدارد.  [مثل شاخه های گیلاس - صفحه۲۶] 
🌷 رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر کس به هنگام با به رود، تا زمانی که از خواب برخیزد، ثواب و مناجات به او می دهند». (وسائل الشیعه جلد ۱) ✅ «کسی که با بخوابد گویا شب تا صبح بیدار (و به عبادت مشغول بوده) است.» ( وسائل الشیعه، ج۱ ص۲۶۶) ✅ کسی که با بخوابد، بسترش تا صبح و نماز او است و اگر کسی بدون وضو بخوابد، تا صبح مانند مرداری است که بسترش قبرش است.» (مستدرک الوسائل، ج۱، ص ۴۲)
❓چشم چرانی چگونه سردی در روابط را به وجود می آورد؟ 📙برگرفته از کتاب: علوم نوین در اسلام
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸پارک برو🔸 مراجعه کننده: بنده با همسرم مقداری ناسازگار هستیم. ذکری، چیزی دارید به ما بدهید تا اوضاع بهتر بشود؟ آیت الله حائری: با خانمت پارک می‌روی؟ مراجعه کننده: خیر حاج آقا آیت الله حائری: پارک برو! تفریح برو!
✳ مناجات شعبانیه انسان را به یک جایی می‌رساند 🔻 را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجات‌هایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی می‌رساند. آن کسی که این مناجات را گفته و همه‌ی ائمه هم به حسب روایت می‌خواندند، این‌ها، آن‌هایی بودند که وارسته از همه چیز بودند. مع ذلک آن‌طور مناجات می‌کردند، برای این‌که خودبین نبودند. 👤 📚 ، ج۱۹ 📖 ص۲۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قاطعیت سید احمد خمینی فرزند امام(ره) در حمایت از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای؛ ما صمیمانه در خدمت شما هستیم و عاشقانه حاضریم هرکاری برای شما انجام دهیم 🔺لحظه‌ای از تایید و تکریم شما کوتاهی نخواهیم کرد انتشار به مناسبت رحلت سید احمد خمینی(ره)
🔴🔵 ذکری عجیب در ماه شعبان که هر بار گفتن آن معادل یکسال عبادت است 🌺 در روایت است در ماه شعبان مجموعا هزار مرتبه این ذکر گفته شود که ثواب هزار سال عبادت در نامه اعمال او نوشته شود. (یعنی هر یکبار تکرار ذکر معادل یکسال عبادت): 🔷 « لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ » 📚 مفاتیح الجنان/ اعمال ماه شعبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 راه میانبر دوستی با امام زمان 🔵 از دو مسیر می توان به صورت ویژه به امام زمان (عج) نزدیک شد 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات تفسیری نور ۳۰ جلوه‌های رحمت خداوند علمی جلوه ی رحمت است که آموزش خدا باشد. «الرّحمن علّم» علمی جلوه ی رحمت است که جامع باشد است. «تبیاناً لکلّ شی ء» علمی جلوه ی رحمت است که پاداشی از ما نخواهد و بر اساس رحمت باشد. «الرّحمن علّم» علمی جلوه ی رحمت است که در هر زمان کاربرد داشته باشد. علمی جلوه ی رحمت است که بصیرت آفرین و تقوا آفرین باشد. علمی جلوه ی رحمت است که سعادت فرد و جامعه و این جهان و آن جهان را تأمین کند. ۳۱. نعمت‌های ویژه خداوند [۱] ممکن است مراد از علمی که به حضرت داود و سلیمان داده شده علم قضاوت باشد، به دلیل آیه ی «و آتیناه الحکمة و فصل الخطاب» [۲] یعنی ما به داوود حکمت و قضاوت مرحمت کردیم. و نیز به دلیل آیه ی «کلاّ آتینا حکماً و علما» [۳] و شاید هم مراد از علم، علم گفتگو با پرندگان باشد به دلیل آیه ی «علّمنا منطق الطّیر» [۴] و شاید علم زره بافی باشد؛ «و علّمناه صَنعة لبوس» [۵] امّا بهتر این است که علم را به طور عام معنا کنیم، یعنی علم اداره ی کشور. ---------- [۱]: ۱۹۴. ذیل آیه ۱۵ سوره نمل. [۲]: ۱۹۵. ص، ۲۰. [۳]: ۱۹۶. انبیاء، ۷۹. [۴]: ۱۹۷. نمل، ۱۶. [۵]: ۱۹۸. انبیاء، ۸۰.  [400 نکته از تفسیر نور - ص ۳۸] 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 🌒 «شعبان»، ماه تقسیم روزی مؤمنان 🔻پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: إنَّما سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فيهِ أرزاقُ المُؤمِنينَ 🌾 ماه شعبان، «شعبان» ناميده شد؛ زيرا روزى‌هاى مؤمنان در اين ماه قسمت می‌شود. 📚 ثواب الأعمال، ص۶۲ ‌ ‌
🌺احکام شرعی امروز🌸 مناسبت: «چهارشنبه‌سوری» موضوع: «احکام چهارشنبه‌سوری» ❓پرسش: چهارشنبه سوری و شرکت در آن مراسم چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و اگر مستلزم ضرر و فساد یا موجب ترویج اعتقادات باطل باشد، جایز نیست. ❓پرسش: استفاده از ترقّه و مواد قابل انفجار و ساخت و خرید و فروش آن‌ها اعم از این‌که موجب اذیّت و آزار بشوند یا خیر، چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: در صورتی که موجب اذیّت و آزار دیگران باشد، و یا تبذیر مال محسوب شود، و یا خلاف قانون و مقرّرات نظام جمهوری اسلامی باشد، جایز نیست. ❓پرسش: اگر کسی در شب چهارشنبه سوری، با انداختن ترقّه و امثال آن، موجب اذیّت و آزار دیگران شده باشد، چه وظیفه ای دارد؟ ✅ پاسخ: درفرض سؤال باید توبه و استغفار نماید، و توبه ی از گناه هم با استغفار و پشیمانی از گناه و تصمیم جدّی بر تکرار نکردن آن حاصل می‌شود؛ و اگر حق النّاس در میان است- یعنی آسیب بدنی و یا مالی به دیگران وارد کرده-، چنانچه آن شخص را می‌شناسد، باید خسارت آن را جبران کند، و یا به نحوی رضایت او را احراز نماید و اگر او را نمی‌شناسد، و معلوم نیست، باید مبلغ خسارت را از طرف او به فقرا صدقه بدهد. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «رسم جاهلانه»         روز سه‌شنبه، ١٣٩٩/١٢/٢۶ ✍️ مناسبت روز: امروز مناسبت‌ خاصی نداریم؛ اما امشب، آخرین شب چهارشنبه پایان سال (غروب سه‌شنبه) موسوم به «شب چهارشنبه سوری» است که در این مراسم که ظاهراً برگرفته از آیین زرتشتیان ایران قدیم بوده، مردم، آتش روشن کرده و از روی آن می‌پرند و خواهان آن هستند که آتش، تمام رنگ پریدیگی و زردی و بیماری و مشکلاتشان را بگیرد و به جای آن سرخی و گرمی و نیرو به آنها بدهد! آنها مانند زرتشتیان قدیم که از آتش به عنوان یک موجودِ مقدس، مدد می‌گرفتند! از آتش، نیرو می‌خواهند و ناخواسته دچار شرک می‌شوند! چراکه یک مسلمان علاوه بر توحید ذاتی و اعتقاد کامل به خداوند متعال، باید قائل به توحید افعالی نیز باشد، یعنی اینکه معتقد باشد که هیچ کاری در عالم صورت نمی‌گیرد و هیچ حادثه ای رخ نمی‌دهد مگر آنکه سلسله علل آن به خداوند منتهی شود! و به تعبیر دیگر، هیچ چیزی غیر از خدا در عالم، مؤثر نیست! بنابراین مدد خواستن از آتش برای سلامتی، از نظر شرع مقدس نوعی شرک است! 👈 هرچند برخی از ایرانیان، این عمل خود را توجیح کرده و می گویند این یک سنت ملّی است و اسلام به سنن ملت‌ها احترام می‌گذارد! البته این جمله تا حد زیادی نیز صحیح است و اسلام به آن دسته از سنن ملت‌ها که مبنای عقلی داشته باشند و برخلاف دستورات شرعی نباشند، احترام می‌گذارد، مثلاً «آیین عید نوروز» در ایران که مبنای عقلی دارد و آن، این است که نیاکان ما، بهترین روزهای سال را که طبیعت در نقطه تعادل قرار گرفته، برای شادی، سیاحت و تفریح و دید و بازدید و صله رحم انتخاب کرده‌اند و این آیین، نوعی توجه به خالق هستی است و اگر به دور از گناه و لهو و لعب برگزار شود، مورد تأیید اسلام است! اما در مورد سنت‌های جاهلانه که نه مبنای عقلی و نه مجوز شرعی دارند، اسلام به شدت مبارزه نموده، تا حدی که قرآن کریم یکی از مشکلات همه پیامبران را، تقلید امت ها از آباء و اجداد خود می داند که مثلاً وقتی به آنها می گفتند چرا بت می‌پرستید و یا دختران خود را زنده به گور می‌کنید؟ آنها می گفتند: ما پدران خود را بر این راه یافته ایم و ما راه آنها را ادامه می دهیم! همانطور که امروز نیز عده‌ای، آیین چهارشنبه سوری را سنت پدران خود می‌دانند و می گویند ما آیین پدرانمان را پاس می‌داریم! استاد شهید مطهری (ره) در جواب این عده فرموده‌اند: «شاید پدران ما دقت و فهم لازم در این زمینه را نداشته‌اند، آیا ما بازهم باید کار آنها را تکرار کنیم؟! این گونه آیین ها، سند نادانی یک ملت است و ما باید روی آن را بپوشانیم نه اینکه هر سال، آن را تجدید نمائیم! وقتی ما این کار را انجام دهیم، زبان حال ما این است که می‌گوییم که ما چنین پدران و اجداد ناآگاهی داشته ایم!» 👈 البته متأسفانه این رسم جاهلی در سالیان اخیر از حالت سنت قدیمی خود نیز خارج و تبدیل به تهدیدی ملی برای ایرانیان شده است به طوری که هر ساله آمارهایی مبنی بر فوت و یا نقص عضو ناشی از انفجار مواد محترقه از اخبار به سمع و نظر مردم می‌رسد! ایجاد رعب و وحشت، مردم‌آزاری، خسارت به اموال عمومی و ... از جمله چالش‌هایی هستند که امروزه در مراسم شب چهارشنبه سوری به وجود آمده، که این رذیلت‌های اخلاقی را، حتی غیر مسلمان‌ها نیز نمی‌پسندد و این موضوع که یک مسأله ضد اخلاقی و وجدانی است را، همه‌ی ادیان الهی و حتی غیر الهی، مردود می‌دانند! اسلام نیز به‌عنوان آخرین و کاملترین دین الهی به شدت آن را مذمت و نهی نموده، به‌گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «در روز قیامت، بدترین انسان‌ها نزد خداوند کسى است که مردم از شرّ او در امان نباشند!» (بحار ، ج ٧، ص ٢١٧) و در روایتی دیگر نیز فرمودند:‌ «مسلمان کسى است که مردم از دست و زبان او در امان باشند» (الکافی، ج ٢، ص ٢٣٣) ✍️ در پایان تذکر این نکته لازم است که اسلام نه تنها با شادی و شاد بودن مردم، مشکلی ندارد! بلکه انسان‌ها را به خوش خلق بودن و داشتن صفات نیکوی اخلاقی دعوت کرده و رسول گرامی اسلام را به عنوان خوش اخلاق‌ترین فرد جامعه معرفی نموده است! و ائمه اطهار (ع) تاکید فرموده‌اند که یکدیگر را شاد کنید تا در قیامت، خداوند شادتان کند! (الکافی، ج٢، ص١٩٧) اما شادی در اسلام، اصولی دارد و باید دارای منطق و طبق موازین انسانی باشد؛ نه اینکه بر اساس یک رسمِ خرافیِ شرک آلود و با ایجاد خطر و تهدید و آزار برای مردم و برپاکردن آتش و آلودگی صوتی و تضییع حق‌الناس بخواهیم شاد باشیم! بنابراین باید گفت که چهارشنبه‌سوری، نه با منطق عقل و نه با احکام شرع، مطابقت ندارد و این عمل با شأن، منزلت، معرفت، بصیرت مردم مسلمان ایران نیز سازگار نیست!