eitaa logo
🌼عفاف و حجاب🌸
549 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
98 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑⁉️ پاسخ رستم نژاد به الهی قمشه‌ای در مورد اینکه در قرآن یک توصیه است!!🇮🇷 https://eitaa.com/Chastity
می‌خواستید روسری از رو سر ناموس ما بکشید؟ چفیه سر دختراتون کردیم! https://eitaa.com/Chastity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆👆؛ سلام خواهران عزیزم البسه این فروشگاه تولیدی خودشونه و لباس های خوبی داشتند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 یه سری چیزها باید از کودکی نهادینه بشه... 🔹حجه الاسلام قرائتی
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 تولد دختر کاپشن صورتی با حضور پدرش در جشن «دختران آرمانی»
🔰 غیرت ورزی مسخره نماینده مجلس دهم نسبت به دختران ترکیه : یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید، حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید !!! 🔺بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در یادداشتی، با اشاره به اظهارات دکتر بانکی پور درباره زنان ترکیه، نوشت: 🔹وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و ‌ حجاب⁩ ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. ‏اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند! 🔺دکتر بانکی پور، نماینده مجلس: 🔹آماری که درباره ارتباط جنسی در ترکیه بیان کردم از سایت آمار جهانی بود، اگر توهین است، باید آنکارا بگوید این آمار غلط است 🔹اگر فضای فیلم‌های ترکیه‌ای را هم نگاه کنید می‌بینید که این موضوع دارد با فرهنگ این کشور عجین می‌شود!
🔰 واکنش یک کاربر توییتری به اظهارات جنجالی نماینده مجلس درباره شریک جنسی در ترکیه؛ اون جمله، ادعای بی‌سند و مدرک نیست. 🔺این کاربر نوشت: ‌‎با محتوای صحبت‌های بانکی‌پور کاری ندارم. اما آن جمله ادعای بی‌سند و مدرک نیست و چندین خبرگزاری از جمله نیویورک‌پست این مطلب را مستند می دانند!
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ خطر و انتهای فتنه ‼️ولایت‌مداری و غیرت ⚠️هشدار برای مسئولین، آحاد مردم، آمرین‌به‌معروف و ناهین‌ازمنکر 🎙 محمد جوانی
هدایت شده از منبرک فاطمی
🟩منبرک فاطمی با مباحث متنوع خصوصا ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها در خدمت شماست. 1️⃣قسمتی از فضائل حضرت معصومه 2️⃣ عفاف و حجاب دخترانه و لوازم آن 3️⃣چهارنکته در باره تریبت دختر و دختر داری 4️⃣ هشت راهکار کنترلی دختر نوجوان 5️⃣شبهه؛ظلم به زن،ارث،تبعیض 6️⃣ هشت نکته در دوستی دختروپسر 7️⃣ معرفی سه دختر نمونه قرآنی 8️⃣ چهار کرامت خانم کرامت 9️⃣شش ویژگی خاص دختران ✍درثواب نشرمعارف الهی شریک شویم. https://eitaa.com/fatemi222/13659
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۱ 🖊 مهدی جمشیدی [یکم]. بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ» که بر تعیین‌کنندگیِ نهایی و عمدۀ فرهنگ نسبت به سایر شئون و ساحات زندگی انسان دلالت دارد، باید گشودن گره‌ها و معضله‌های «غیرفرهنگی» را نیز از فرهنگ طلب کرد و برای همۀ امور، «چشم‌انداز فرهنگی» را در نظر گرفت؛ چه رسد به خودِ فرهنگ که مسأله‌ها و امراضش، «منطق درونیِ مستقل» دارند و تابع و طفیلی نیستند. این نظر به آن معنی نیست که باید راه‌حل‌های غیرفرهنگی را رها کرد و دچار «فرهنگ‌بسندگی» و «تقلیل‌گراییِ تحلیلی» شد، بلکه دربردارندۀ این حقیقت است که دست‌کم در قلمرو فرهنگ، باید «اوّلاً» و «بالذّات» به سراغ گزینه‌های فرهنگی رفت و نسخه‌های فرهنگی پیچید. [دوّم]. زیربنایی‌ترین لایۀ فرهنگ، لایۀ «شناخت»‌ است که در بُعد گسترده و کلان می‌توان آن را «جهان‌بینی» خواند. جهان‌بینی که بر «هست‌ها و نیست‌ها» دلالت دارد، به‌طور طبیعی، به شکل‌گیری لایۀ هنجارین می‌انجامد که بر «بایدها و نبایدها» دلالت دارد. این آمیزه در صورت‌بندی نهایی، «مکتب» یا «ایدئولوژی» خوانده می‌شود. براین‌اساس، «عمیق‌ترین» و «فاخرترین» کنشگری فرهنگی، باید معطوف به چنین سطحی باشد و بکوشد در آن تغییر ایجاد کند. چنین تغییری اگر واقعی باشد، بسیار پایدار نیز خواهد بود، برخلاف تغییرهای هیجانی و احساسی که تنیدۀ به موقعیّت هستند و به‌آسانی، زوال می‌یابند. [سوّم]. در زمینۀ چالش حجاب نیز، «نقطۀ آغازِ منطقی»، تصرّف در همین منطقۀ ذهنی و معرفتی است و باید به طور اوّلی و اصالی، این حوزه را اصلاح کرد. حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، افزون بر اینکه جنبۀ «تعبّد»ی دارد و زن مسلمان باید به سبب اعتقاد و الزام خویش به اسلام، به آن نیز پایبند باشد، اما از آن سو، محتاج «تعلیل» نیز هست و باید ریشه‌ها و دلایل این حکم را تبیین و تحلیل کرد تا در دل و جان مخاطب بنشیند و ماندگار و تثبیت شود. این کاری است که آیت‌الله مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- در کتاب «مسألۀ حجاب» به آن همّت گمارده و کوشیده حکم حجاب را از جنبه‌های تاریخی و اجتماعی و فقهی، مطالعه و بازخوانی کند. در واقع، تلاش او معطوف به عرضۀ «تبیین عقلانی از حکم حجاب» بود و او در برابر پرسش‌ها و ابهام‌ها و چالش‌های زمانۀ خویش، مجموعه‌های از روایت‌های عقلانی را تدارک دیده و ارائه کرده است. این اثر، آنچنان توانست با ذهنیّتِ مسلمان ایرانی ارتباط برقرار کند و تصویری عقلانی و حکیمانه از حکم حجاب ارائه بدهد، که موجی از گرایش به حجاب را در دهۀ پنجاه شمسی به دنبال داشت. پس از آن نیز تاکنون، این پژوهش یکی از برجسته‌ترین و مولّدترین متن‌های محقّقانه و عالی دربارۀ حجاب بوده که در نسبت با عالَم تجدّد و مسأله‌های برآمده از مواجهۀ جامعۀ ایرانی و زن ایرانی با آن، نگاشته شده است. [چهارم]. در دهه‌های پساانقلاب تاکنون، نمی‌توان ادّعا کرد که چشم‌انداز فرهنگی به حجاب و کوشش برای روایت‌پردازی معقول و موجّه از آن، فراموش شده است، امّا می‌توان گفت که این امر، «فرعی» و «در حاشیه» بوده و اهتمام چندانی به آن نشده است. یکی از ریشه‌های این غفلت، «بدیهی‌انگاریِ حجاب» بوده است؛ به این معنی که تصوّر شده یک بار حل مسأله برای جامعه، کفایت می‌کند و نسل‌های بعدی، خودبه‌خود، پیش‌فرض‌ها و اصول موضوعۀ نسل قبلی را می‌پذیرند و همان مسیر فرهنگی را ادامه می‌دهند. این در حالی است که باید تولید و بازتولید فرهنگ در جامعه، یک «روند مستمر» باشد و دچار توقف و ایستایی نشود. اکنون پس از پشت سر نهادن اغتشاش سال ۱۴۰۱ که به‌واقع، یک چالش تحمیلی بود و می‌خواست از خلاء‌های هویّتی و نقصان‌های فرهنگی بهره بگیرد و جامعه را در برابر حاکمیّت بنشاند، باید بسیار بیش از گذشته نسبت به «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ مردم»، حسّاس و جدّی بود و تلاش کرد ذهنیّت‌های درهم‌ریخته و متلاطم را به ساحل تفکّر اسلامی و انقلابی سوق داد. یکی از سرچشمه‌هایی که می‌تواند در این راستا، الهام‌بخش و پیش‌برنده باشد، اندیشه‌های استاد مطهری است که به‌درستی، مغز متفکّر انقلاب اسلامی نام گرفته است. ایشان دربارۀ «حکمت‌های حکم حجاب»، مجموعه‌ای از دلایل را صورت‌بندی کرده که بازخوانی تحلیلی و روزآمد آنها می‌تواند به تدبیرپردازی کمک کند. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi